Ohlédnutí za 2018 z hlediska produktového designu

Milí kamarádi, dnes jsem si připravil něco méně obvyklého.  Na začátku února napsal Gavin Verhey článek podobný MaRově „State of Design“, pouze hodnotil uplynulý rok nikoliv z hlediska designu karet, ale produktů. Je to zajímavé čtení, proto jsem se z toho rozhodl udělat výcuc a sem tam okomentovat.

  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

V následujících řádcích se dozvíte, co byl zásah do černého, co nikoliv, a co se dá na základě toho očekávat.  Takže, Gavine….

 
 

[…] Jako jeden z hlavních produktových architektů MTG vidím před sebou hromadu produktů, které vydáváme na mnoha úrovních. A ačkoli o tomhle pohledu se moc nemluví, je toho tolik zajímavého, o co by se dalo podělit.

Takže si jakoby vypůjčím stránku z Markova článku State of Design, a podívám se podrobně na rok 2018 – co fungovalo, co ne, a kam s tím půjdeme dále – akorát se to bude týkat všeho jiného, než hlavních setů.

Masters 25Ultimate Masters
Začněme s pořádnou peckou, co vy na to?

Tento rok ušly Masters sety pořádně dlouhou cestu. A pro mne je to příběh dvou opravdu rozdílných setů.

Masters 25 byl projekt, který byl v přípravě už nějakou dobu. Ethan Fleischer nadhodil ideu výročního setu s vodoznaky už dávno. A když jsme začali zvažovat, jak by měl vypadat, rychle vykrystalizovalo, že bude dávat nejvíce smyslu právě jako sada řady Masters. Všichni v R&D byli na produkt natěšeni. Dali jsme si s tím hromadu práce. Podařilo se nám tam dát aspoň jednu kartu z každého setu. Byli jsme do toho zapáleni – možná až moc.
Ukázalo se totiž, že to nebyl docela ten tematický Masters set, na který jste čekali.
Sada si vedla dobře, lépe, než mnozí kritici přiznají, ale problém byl pouze v tom „dobře“. Největší vinu na tom neslo to, že neobsahovala hromadu reprintů, které lidi opravdu chtěli. Měli jsme u příležitosti 25. výročí perfektní šanci, a nakonec, i když byl set plný nostalgie a byla s ním legrace, fakt, že v něm chybělo pár hodně žádaných reprintů přispěl k tomu, že jsme ho za zásah do černého hodnotit nemohli.
Chceme, aby Magic byl co nejlepší hrou a chceme dávat lidem to, co chtějí, ale někdy prostě šlápneme vedle. A za to se vám nyní omlouvám, pokud patříte k těm, co zde nenašli karty, které hledali. Pro nás je to šance poučit se, růst, a příště to vzít do ruky lépe.

Což jsme udělali s Ultimate Masters.

Ultimate Masters, jak mnozí z vás bystře uhodli, byli původně „Graveyard Masters“  (ve skutečnosti „Immortal Masters“). Ale po tom, jak jsme sledovali dopad Masters 25, udělali jsme velmi pozdní otočku jiným směrem. Chtěli jsme, abyste dostali ty karty, které chcete. Chtěli jsme, abyste je dostali najednou, v jediném obřím balíku.

Zafungovalo to?

No, podle všeho, ano. Set si vedl extrémně dobře. Ano, stál více. Byl to jeden z diskutabilních bodů. Ale obchody je vyprodávaly a pořád si říkaly o víc – no, byl to experiment, který stál za to provést. Navíc, čím víc prodaných, tím víc reprintů mezi lidmi. A Limited formát byl také přijat výborně!

Nakonec, uprostřed procesu modifikace Ultimate Masters do jejich finální podoby, jsme se rozhodli celý Masters program dočasně pozastavit. Nečekejte tady teď žádné překvapivé oznámení – skutečně v dohledné době žádný Masters set neplánujeme a nepřipravujeme.

Vy, co toužíte po reprintech, nezoufejte. Budou jiné způsoby, jak je k vám dostat. Víme, že je potřebujete. Akorát to nebude skrze Masters.

Nakonec bych chtěl okomentovat pozdní odhalení Ultimate Masters. Tady jsme zkusili něco jiného, a bylo to jedno z nejpozdějších odhalení před vydáním, jaké jsme kdy provedli. Snažíme se experimentovat se způsoby preview a odhalování a studovat jejich efekty na sety.

Dalo nám hodně práce tohle release utajit, a ačkoli to bylo cool překvapení, jsme si vědomi toho, že pro některé fandy a obchody to znamenalo hodně stresu a nervozity. Bereme to jako zpětnou vazbu do budoucna.

Uffff. Tak to byla opravdu kláda na začátek. Ale důležitá, a snad tomu teď více rozumíte.

 

K tomuhle asi nemám co dodat. Všichni sami víte, jak jste reagovali na Iconic a Masters 25. Je dobré vědět, že Wizardi naslouchali, a na poslední chvíli proměnili podzimní set na opravdu ultimátní Masters … našlapané po okraj z hlediska karet i flavoru…a také poslední.

 

Welcome a sférochodecké balíčky

M19 Planeswalker Deck
Pokračujme něčím, o čem se sice nemluvilo tolik, ale  přitom je to velmi důležité. Tady jsme letos udělali obří kroky kupředu.

Core 2019 osvěžil podobu Welcome Decků – těch zadarmo, co dostávají obchody, aby je rozdávali lidem, co se zajímají – a také sférochodeckých decků, kterých bylo pět, a byly o něco levnější. Vedly si fantasticky.

Myslím si (a data to potvrzují), že tyto Welcome Decky jsou nejlepší, co jsme kdy udělali.  Jsou lehko pochopitelné, je v nich vše, co je potřeba novému hráč představit, a to je z velké části díky tomu, že byly designovány v tandemu s Core Setem.  Designéři vytvořili unikátní karty s potřebnými efekty, které zároveň zohledňovaly potřeby sférochodeckých decků. Namísto toho, aby se do nich cpaly nějaké podivné uncommony ze Standard-legálního setu, aby nechyběl nějaký efekt, prostě se ta karta udělala. Pokud byl potřeba efekt Riddlemaster Sphinx, prostě se Riddlemaster Sphinx udělala.

Podobnou reakci sklidila o pětice sférochodeckých decků – patří mezi nejúspěšnější celkově, jak v prodejích, tak v reakci. Témata byla přijata skvěle, a zpětná vazba byla super.

V pohledu dopředu: Můžete počítat s tím, že se pro další Core Sety budeme tohoto modelu držet. To, nad čím přemýšlíme a diskutujeme nyní nejvíce, je nutnost mít tam jen standard-legální karty. (A ne, ať to dopadne jakkoli, plné mythických reprintů také nikdy nebudou.)

Naše filozofie je následující: Když jste noví a dáme vám karty, protože vám chceme ušetřit starost se stavěním balíčku,  vy si ho pak přinesete na FNM a tam vás pošlou pryč, není to dobrý zážitek.

Ale na druhou stranu, realisticky: pokud si vezmete i vylepšení PW deck na kompetitivní FNM, taky si to asi moc neužijete. Momentálně je to předmětem intenzivní diskuse, a nečekám, že se to změní v 2019 – ale myslíme na to a zvažujeme.

Welcome Decky k Core 2019 byly opravdu podařené, akorát mi nebylo jasné, proč se karty opakovaly i v PW deccích. Tak už mi to jasné je 🙂 A decky samotné se fakt povedly, souhlasím (i v recenzi).

 

Spellslinger Starter Kit

Spellslinger Starter Kit

Další výukový produkt. Magic postrádal starter set pro dva hráče, tak jsme udělali tenhle. Zejména pro velké obchody supermarketového typu (Wal-Mart, Target, apod…), které vám nemohou rozdávat welcome decky a nemají někoho za pultem, kdo by vám s učením pomohl. Hodně lidí se chce učit, ale neví, kde začít.

Zároveň jsme chtěli, aby byl takový, že ho i zkušenější hráči doporučí začátečníkům. Protože když jim řeknou, že za nic nestojí, nováček nebude motivován si jej koupit. Takže jsme tam dali pár zajímavých rare, včetně třeba Ghalty.

Výsledek. Hodně dobrý. Nebyl to žádný supertrhák, ale svou roli v „ekosystému“ hry sehrál minimálně chvalitebně. Víc napoví až čas. A jelikož je zatím venku jen jedna verze, určitě stojí za to zaexperimentovat s dalšími a vyzkoušet další úpravy.

 

MAGIC GAME NIGHT

Game Night

Magic Game Night byla koncipována jako „deskovková“ verze Magicu, kde si koupíte pět balíčků v krabici a máte znovuhratelnou sadu. Možná kamarádi Magic tolik nehrají – pak je Game Night něco tak akorát, bez komplexnosti Commanderu, která může nového hráče odradit. Je to dobrý způsob, jak začít, a může na vás čekat jako každá jiná deskovka, než po ní znovu sáhnete.

V tomto směru si produkt vedl dobře. Nicméně v některých směrech byl až moc omezený – balíčky se snažily být napůl z Core Setu, napůl ze starších, přitom být dobré k výuce nových hráčů, být dobré v multiplayeru a mít jasně definované téma. Produkt navíc hodně zápolil s nalezením vlastní identity, až docela do hodně pozdních fází designu. Balíčky měly v průběhu designu hodně rozdílné power levely.

Takže jak si vede celkově? Obstojně, ale je příliš brzy. Jsem si celkem jistý, že napodruhé bychom to zvládli lépe. Většinou máme po dvou iteracích dobrou představu, jak si produkt povede, takže tohle je po Spellslingeru další dobrý kandidát na repete.

.Ani jedno jsem v ruce neměl. Takže přeji Wizardům, ať jim druhé kolo obou produktů přinese to, po čem touží 😉

 

CHALLENGER DECKY

2018 Challenger Decks
Mno, jelikož jsme teď oznámili druhé kolo, asi se nedivíte, že si vedly skvěle. Tyhle 75-karetní balíčky určené pro kompetitivní hraní se dobře prodávaly a hráči je milovali. Spousta lidí s nimi leckdy uhrála dobré výsledky na lokálních Standard eventech. Další kolo těchto balíčků staví na zcela stejné filozofii – mix archetypů, kompetitivní úroveň.

Je samozřejmě co zlepšovat. Rád bych, abychom do budoucna zkrátili čas mezi finalizací designu a vydáním (dnes je to cca 5 měsíců, druhou dávku jsme definitivně uzavřeli krátce po PT Guilds of Ravnica). Ale celkově, první várka si vedla skvěle a já doufám, že si tak povede i ta druhá!

Challenger decky byla pecka, to bylo jasné každému, kdo je měl v ruce. Nemluvě třeba o reprintech typu Chandra nebo tenkrát ještě drahých Heart of Kiran.

BATTLEBOND

Battlebond Box

Moje dítě. Battlebond. Po opravdu dlouhé době přesvědčování vůbec jej vydat, a mnoha, mnoha, mnoha hodinách práce na setu samotném a vybírání reprintů, je to TADY.

Lidi se mne hodně ptají: Jak si Battlebond vedl? Ne vždy je jasné, zda je věc trefa nebo ne. A já vám s radostí říkám – neuvěřitelně dobře.

Byl to zásah v několika výrazných aspektech, ze kterých jsme se poučili a začali je inkorporovat i do budoucích produktů. Za prvé, skutečně zdůrazňuje sociální stránku hry. Hrát společně s někým blízkým nebo rodinným členem je super – zejména pokud jsou třeba méně zkušení. Je to legrace!

Za druhé, opět to zdůraznilo důležitost reprintů – jak pro kompetitivní, tak Commander hráče.  Battlebond mnozí přezvali „Commander Masters“, a posloužil jako zdroj mnoha důležitých, méně dostupných karet.

A ačkoli to asi bude maličko trvat, než uděláme další 2HG set, sety jako Battlebond nebo Conspiracy, které podporují multiplayer a zároveň poskytují reprinty jsou důležité, a jsou blízké i drahé mému srdci.  Už jsem toho o svém „dítěti“ napsal hodně, takže to uzavřu s tím – pokud se vám Battlebond líbil, já rozhodně chci, abychom vydávali další takové.

Mšl jsem rád Conspiracy, Battlebond jsem bohužel neměl příležitost vyzkoušet (jsme s naší partou zasloužilých rodičů rádi, když se sejdeme aspoň ve čtyřech, natož na 2HG draft). Flavor se mi ale líbil, a lidé, se kterými jsem mluvil, sadu chválili.

COMMANDER (2018 EDITION)

C18 Deck

Commander 2018 byl pro nás plný cenných lekcí.

Jako vedoucí designér jsem si přečetl skoro každé diskusní vlákno o něm a nespočet tweetů. Četl jsem jak chválu, tak lidi volající po mé hlavě. (včetně reddit vlákna požadující mé okamžité vyhození – což si vykládám tak, že se konečně mohu považovat za plnohodnotného designéra).  Mrtev je Commander hrdina Battlebondu, ať žije Commander padouch!

Takže tady máte můj pohled, po přečtení, co šlo, a nějaké době přemýšlení.

Myslím, že nové karty si vedly parádně. Yuriko, Xantcha, Arixmethes, Brudiclad, Windgrace…za ty všechny mi chodí chvála a jsem za to rád. Ano, šlo to udělat lépe, Jund balík mohl mít více land-matter karet, a ten legendární pavouk mohl také mít land-matter téma. Jsou tu věci, co byl změnil – to je úděl každého designéra a všech jeho výtvorů, ale obecně jsem rád, jak jsme si zde vedli.

Kde jsem selhal, byly reprinty. Nebyly na takové úrovni, jak mnozí z vás očekávali, a hodně z očekávaných karet tam prostě nebylo. Slyším vás hlasitě a jasně, ujišťuji vás. Omlouvám se, a pokud bych to mohl udělat znova, udělám to jinak.

Dalším faktorem bylo zvednutí ceny o pět dolarů. To se stalo z rozumných důvodů, ale bohužel až po dokončení produktu.

S přihlédnutím k tomu všemu, dvě důležité poznámky.

Za prvé, decky si i tak vedly extrémně dobře. Několikrát jsme je reprintovali a vždy se znova vyprodaly, takže lidé po nich očividně stále touží. Zrovna teď připravujeme další dávku, aby lidé vydrželi do letošních Commanderů – až tak jsou populární.

Takže pokud jste byli s reprinty z roku 2018 nešťastní, asi si teď říkáte: „Aha, takže ono se to i tak prodávalo dobře, takže v 2019 můžeme očekávat to samé.“

A proto chci za druhé a výslovně říci – vzali jsme si to k srdci, když jsme designovali Commander pro tento rok. Je nutné nyní dát, co je třeba, a pak zvažovat, co dál. Jako architekt všech Commander produktů cítím nutnost naslouchat, a troufám si říci, že budete velmi spokojeni s tím, co rok 2019 přinese.

.Commander 2018 byl opravdu definicí smíšeného pocitu. I pro Vorthose – na jedné straně karty pro dávné postavy jako Lord Windgrace, Tawnos, Varchild, či novější (Arixméthes), na druhé straně v první chvíli až nepochopitelně chybějící Serra (to bylo ale později vysvětleno, generál prostě musel mít určité vlastnosti a Serru na to prostě nacpat nešlo). Celkově jsem ale vnímal, že reprintů bylo poskrovnu, a nebyly kvalitní. Takže věřme, že to Wizardi letos napraví podobně jako s UMA.

 

GILDOVNÍ KITY

V retrospektivě roku 2018 hodně rezonuje téma předkonstruovaných balíčků. PW decky si vedly skvěle. Challenger decky fenomenálně. A Gildovní kity (tedy přesněji jejich GRN část) – je napodobila. (Od RNA očekávám, že se neodchýlí)

Tento produkt byl velkým testem zájmu o skutečně individuální casual představěné balíčky.  Na rozdíl od Commanderů nebo Challengerů nejsou určený na konkrétní formát, ale na casual hraní proti sobě. Existuje takový zájem?

Ukazuje se, že prosím pěkně hlasitě ano!

Rád stavím balíčky. Mnozí z vás také. Ale ukazuje se, že hodně lidí má rádo, když jim dáte do ruky hotový balíček a necháte je jej upravovat. Ani mně to občas nevadí, zbavit se nutnosti stavět sám a užít si deck, co mi dal někdo jiný.

Takže asi toho od nás uvidíte v tomto směru v příštích letech více, včetně pár opravdu inovativních věcí.

Dvě poznámky.

Tyhle balíčky v sobě měly další věci, jako například gildovní odznáček. Ty si vedly skvěle a přidaly produktu další plusové body. I když to představovalo větší výzvy, než si dokážete vůbec představit (věřte mi, člověk neví, o čem je život produktového architekta, dokud neabsolvuje vypjatý meeting ohledně logistiky dodávání odznáčků po celém světě), rád něco podobného udělám znova.

No a nakonec, tohle byl další produkt z řady našich „přístavbových“ produktů, která započala s Archenemy: Nicol Bolas.  Zpětná vazba od lidí byla taková, že prostě chtějí decky, se kterými se dá hrát. A koukejte, fakt to tak je! Další příklad toho, jak nasloucháme a upravujeme produktovou skladbu. A ačkoli nemáme v plánu dělat tyhle „přístavby“ ke každému setu, můžete očekávat, že uvidíte více takovýchto věcí.

Why not? Nenašel by se svět, kde by dávaly precony lepší smysl. Nové arty pro některé staré karty (např Niv-Mizzet) byly třešnička na dortu.

Duel Decky: Elfové vs. Vynálezci

Duel Deck
Živě si pamatuji svůj první Duel Deck, který jsem držel v ruce. Bylo mi sedmnáct, byl jsem členem Magic podcastu a jako poděkování jsem od Wizardů dostal DD:Elves vs. Goblins. Hráli jsme ho s bráchou a byla to bomba!
Přetočme o deset let dále, a Duel Decků tu máme hromadu. Letos jsme se rozhodli s nimi skončit coby s produktovou řadou- alespoň prozatím. (Nedivil bych se, kdybychom ovšem udělali v budoucnu pár osamocených k tématům, kde se to hodí).

Důvodů je několik.

Za prvé, už nám docházela opravdu dobrá a zvučná témata. A ač se mi vždycky líbila myšlenka „Duel Decku Sarkhan vs. Sarkhan„, už jsme celkem vyčerpali ta nejlepší párování jeden proti jednomu. Fakt, že jsme ještě navíc chtěli témata co nejvíc provázat se sety kolem nich, naše možnosti dále limitovalo.

Za druhé, jednalo se o další produkt v už tak narvaném portfoliu. Všechno má své fandy, a Duel Decky je rozhodně měly. Ale v roce, kde nás toho čekalo tolik, jsme si museli dávat pozor na přemnožení. V roce 2017 nám například hodně obchodů i hráčů říkalo, že toho chrlíme příliš a moc rychle. Něco muselo jít.

Za třetí se neprodávaly tak dobře. Částečně za to mohou body jedna a dvě – Elfové vs. Vynálezci nejsou tak zvučné téma jako Divine vs. Demonic (Nebeské proti ďábelskému),  a na výběr je dnes tolik různých produktů.

Za čtvrté a za poslední, chtěli jsme vyzkoušet nové předkonstruované decky. Věci jako gildovní kity jsou novou příležitostí, a jejich koexistence s Duel Decky by byla komplikovanější.

Duel Decky ale odvedly hromadu skvělé práce. Vydláždily cestu až ke dnešnímu dni, ke zrodu věcí jako gildovní kity. Ale byly reliktem staré doby, a bylo načase se s nimi rozloučit ve prospěch vzrušujících nových věcí. Takže díky, Duel Decky…a na zdraví novým možnostem!

 

Jako jo. Tohle navěky natahovat nešlo, před nějakou dobou došly smysluplné pairingy chodců (i ty nesmysluplné, viz Sorin vs. Tibalt) a lidi si už opravdu začínali dělat legraci z toho, že příští DD budou nazvány Things vs. Stuff.  Ono už něco naznačilo, že v posledních dvou deccích figurovali oba kmeny z původního DD, pouze s novými soupeři. Přeřazení DD do kategorie, kdy budou vycházet jen tehdy, kdy to bude dávat smysl (třeba při příštím boji proti Phyrexii) je dobrou volbou.

Můj sen o DD: Sarkhan vs. Sarkhan  žije dál 🙂

 

SAN DIEGO COMICCON PROMA

2018 SDCC Product
Tenhle produkt splnil očekávání poté, co verze s Nicolem Bolasem a posterem rok předtím dopadla jen dobře. Vrátili jsme se k nižší ceně a známému modelu. Vyprodalo se všechno a ilustrace byly skvělé.
Nicméně cítíme, že už dlouho opakujeme to samé, a pouze experimentujeme s texturami a obrázky. Chtělo by to nějakou inovaci, a jako architekt vám mohu slíbit, že letos to bude maličko jiné; a v budoucnu pak možná uvidíte i trochu odvážnější experimenty.

Tematické boostery

RNA Theme Booster
Původně se zrodily jako experiment s Dominarií v řetězci Walmart.  S radostí mohu oznámit, že se jednalo o úspěch a tak jsme je zařadili do stálého portfolia. Odstartovaly naplno s GRN a stále jsou hitem. Mnoho hráčů oceňuje možnost si koupit zaručený počet karet pro své téma (například Simic), s jistotou, že tam najdou jen karty odpovídající barvy. Plus mám rád variantu na minimaster s těmito boostery- zamíchat do nich 25 zemí a naslepo je hrát proti někomu, kdo udělá to samé. Doporučuji vyzkoušet.
Šlo mimo mne, takže budu věřit Gavinovi. Bude zajímavé sledovat, co se SDCC vymyslí dále.

MYTHIC EDITION

Máme tu další kládu.

Mythic Edition byl z naší strany pokus na mnoha frontách. Za prvé jsme chtěli posoudit potenciál naší nové platformy přímého styku se zákazníkem, a high-end produkt byl dobrým pokusným králíkem. Za druhé jsme ze strany sběratelů vnímali hlad po více high-end zážitcích typu Expedice nebo Masterpiece. Takže jsme stvořili experiment jménem Mythic Edition.

Reakce na oznámení Mythic Edition s GRN byla silná, a ačkoli to není můj produkt, pečlivě jsem ji sledoval.

Lidi praštila do očí vysoká cena, a nová distribuční metoda. Znalci a silné hlasy komunity ale dokázaly celkem úspěšně proplout bouří reakcí a sdělovat, že jde primárně o věc pro sběratele. Nic, co byste potřebovali ke hře samotné, jen vymazlený sběratelský kousek. Pokud se k ní dostanete, fajn, ale pokud ne, pořád si můžete pořídit klasickou verzi.

Co se ale dalo obhájit mnohem hůře, byla distribuce jen v Severní Americe. Magic je globální hra, a nemožnost je poslat po celém světě je prostě obří problém. A když k tomu přidáte to, že HasbroToyShop měl jisté….háčky, moc to tomu nepomohlo.

Skok o pár měsíců dopředu, a Ravnica Allegiance Mythic Edition  se na eBay prodávala mnohem hladčeji. Poučili jsme se, změnili služby, a kromě pár škytnutí typu počitadla skladu se úspěšně prodala po celém světě.

Mythic Edition se pro nás proměnila v něco úspěšného, zaměřeného na sběratele, aniž by na to doplatil ten, kdo ji nepotřebuje. A ačkoli jsme zatím asi netrefili ten úplně správný model high-end produktu pro sběratele, můžete čekat, že budeme dále experimentovat.

 

Tady asi není moc co dodat. Další důkaz, že naslouchají.

SIGNATURE SPELLBOOK: JACE

Signature Spellbook: Jace
Signature Spellbook se letos vrací. To samo je indikátorem toho, že si nevedla špatně. Byla pojata jako duchovní nástupce From the Vault, využívající unikátní rámečky a foilování. Lidi milují karty jako Counterspell, dopřejme jim tedy nějaká blejskátka na vytunění decků.
Ačkoliv se první Spellbook všude nevyprodal, ani jsme to neměli v úmyslu. Na rozdíl od FTV měl být totiž dostupnější. Vedl si dobře a budeme v nich pokračovat, jakož i experimentovat s tím, co do nich půjde. Nemá sice úplně pevné místo v rozvrhu, ale máme dost plánů na dalších pár let, uvidíme, jak si povede 2019 edice, a kam pak jít dále.
Splnilo-li to očekávání, proč to nezopakovat. Hodně bych se divil, kdyby druhý Spellbook nepatřil Chandře 😉

COMMANDER ANTHOLOGY VOL. II

Commander Anthology
Ač jsem pod ním podepsaný jako architekt, moc k tomu co nemám dodat. Pár starých Commanderů v krabici. Možnost, jak se dostat k už nedostupným deckům a reprintům.

Takže bych řekl jen dvě věci – Commander dav je hladový. Vypadá to, že ani neděláme dost Commander produktů, všechno, co uděláme, nám vykoupí. Takže reprintovat ano. Za druhé, antologie nemají pevné místo, můžeme je vydat, kdy je potřeba. Nejlépe s odstupem.

 

GLOBAL SERIES: JIANG YANGGU & MU YANLING

Global Series
Tohle byl první pokus udělat něco opravdu nového a jiného: regionspecifický produkt. Krátká verze toho, jak se tohle zrodilo: věřili jsme, že pro Magic v Číně je tu veliká příležitost,a chyběl zde jednoduchý vstupní produkt.
Na začátku jsme zvažovali celkem grandiózní nápady, jako vydat v Číně celý speciální set s odpovídající tematikou a artem. Nakonec jsme se spokojili s něčím jako je Duel Deck (další důvod pro to, proč musely DD skončit), a tým se pustil do práce. A když říkám „tým“, myslím tím skvělou spolupráci s fantastickým týmem z Číny, který pomohl stvořit příběh, flavor a obrázky. A z flavorové stránky to bylo fantastické.
Takže z tohohle pohledu to byl fajn produkt. Ale bohužel, je tu pohled další – mechaniky.
Měli jsme trochu ošemetnou pozici. Chtěli jsme udělat čínský vstupní produkt. A podle našich pravidel pro PW decky musel být tedy Standard-legální. Akorát jsme tedy nevěděli, jak se ke kartám dostanou lidé v US. Nehledě na to, že by to stálo čas Play Design teamu, který by je musel důsledně otestovat.
Tým vyhodnotil možnosti a usoudil, že nejbezpečnější bude udělat je legální jen na Standardu v Číně  (pevninské). Tak jsme se nemuseli starat o karty ve zbytku světa a matoucí povahu produktu.
Jenomže to znamenalo karty podrobit ještě více zkoušení. Nechtěli jsme odštěpit čínský Standard od světového tím, že by se tady výrazně hrály jiné karty, než ve zbytku světa. Takže z designového hlediska bylo řešení jasné – udělat karty dostatečně slabé, aby se tak nestalo.
Výsledek? Neuspokojivý na mnoha úrovních. Lidé ve zbytku světa, co se ke kartám dostali, je nemohli efektivně hrát nikde. Lidé, co se snažili  naučit hrát v Číně je stejně hrát ve svých Standard balících nechtěli. A všechno působilo hrozně vysláble, což poškodilo přitažlivost produktu mimo cílovou skupinu. Jak jsem zmínil u Spellslinger’s Kitu, je důležité, aby lidé už hrající chtěli tento produkt doporučovat novým – a protože tyhle decky byly slabé jako čaj, nestalo se ani to.
Vím, jak jsme se sem dostali, a proč jsme učinili ta rozhodnutí. Není to chyba žádného jednotlivce. A byla to skvělá příležitost poučit se. Pokud bychom ještě někdy podobný produkt dělali, asi bych interně hodně prosazoval opuštění omezení Standard-legality. Tak by nedošlo k štěpení formátů, a produkt může mít jen cool karty s tematickými ilustracemi, který nebude mít dopad na Standard a nenaruší ani věci jako Legacy….atd.
Ta dobrá zpráva je: máme zde dvě nové postavy, které jsou celkem fajn a vsadím se, že je ještě uvidíme. A pokud jste měli šanci si s decky zahrát proti sobě, jsou neuvěřitelně vyrovnané a výborná učební pomůcka. Podobně, jako jsme pro Welcome Decky designovali karty dobré pro výuku hry, bylo tomu tak i zde.
Momentálně nemáme v plánu žádné další Global Series. Ale co se týká mne osobně? Moc rád bych si vzal tyhle lekce k srdci a aplikoval je někde jinde. Miluju flavor a procestoval jsem toho hodně, vím, že je spousta míst, které bychom mohli vzít jako tematické pozadí pro tohle a udělat opravdu skvělé věci.
Na tohle hodnocení jsem byl hodně zvědav, a dlužno říci, že mne nepřekvapilo. Jen mi úplně není jasné, proč Gavin vůbec nemluví o předchozí zkušenosti. Set pro čínské publikum, s čínskou tematikou, obrázky,flavorem zde přece byl – v roce 1999. Portal Three Kingdoms. 

HEROES OF DOMINARIA

Heroes of Dominaria

 

Ačkoli nakonec vyšla o trochu později, než bylo očekáváno, tohle je „přístavbový“ produkt Dominarie. Byl to pokus o něco nového a radikálního – co kdybychom udělali něco spojeného s Magicem, ale nebyla by to karetní hra Magic?

Je příliš brzy na to říci, jak si tohle vede. Ale co chci zdůraznit, je to, že tohle je začátek vzrušujícího partnerství s Wizkids. Normálně nám není dovoleno dívat se na návrhy her zvenčí. Ale nyní máme kontrakt, který nám jednak dovoluje ukazovat naše hry Wizkids a pracovat s nimi na jejich vydání, a také jim navrhovat hry nám. Pro vášnivého deskovkáře jako já je to vzrušující – je tolik věcí, co můžete dělat se světem Magicu mimo klasickou karetní hru. Jak by mohly vypadat další? Stay tuned!

No, předem, formulace „o trochu později“ je poněkud eufemismus. Heroes jsem vám představoval v letmém pohledu a nyní pracuji na tom, abych vám mohl přinést plnohodnotnou recenzi s gameplay zážitkem.

Jinak už známe odpověď na Gavinův tajuplný náznak:

 

 

Ravnica Inquisition bude jednoduchou hrou typu „Mafia“ – v Čechách známou jako Cattani nebo Městečko Palermo. Místo komisaře a mafiánů zde ovšem budou proti sobě stát gildy sloužící jako agenti Nicola Bolase a gildy loajální svému světu a spolupracující se Stráží brány.

 

Uf. To by bylo pro dnešek všechno. Snad jste si v článku našli pro vás zajímavé informace, chápete nyní určité provedené kroky, a víte, co můžeme čekat letos.

Tak zase příště 😉

Honza Adam

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď