Zendikar Rising spoilery – shrnutí druhého týdne

Milí kamarádi, druhá půlka spoilerů Zendikar Rising  je za námi a známe tak již celý set. Ještě než se společně podíváme na krátká návod, jak na prerelease, v tomto článku se za danými spoilery ohlédnu.

 

 

 

 

 

Shrnutí

  • Set Zendikar Rising má 280 karet.
  • Odehrává se na  Zendikaru, pro který jsou Eldrazi už jen vzpomínka, a tematicky se vrací k původnímu „feelu“ světa-tedy světa nebezpečí a part dobrodruhů
  • V sadě najdeme několik nových verzí již známých legend (Omnath, Akiri, Linvala, Drana, Tazri, samostatnou kartu má elementál Ashaya (dříve jen jako token k Nisse)
  • Vrací se landfall, který nechyběl ani v Battle for Zendikar, kicker (reprezentovaný v původním Zendikaru) nevrací se ovšem ani žádná z Eldrazi-mechanik (devoid, ingest), ani subtyp Pastí (Trap), questy, ani populární „alíci“ – tedy typ bytosti Ally či jejich odvozenina Cohort.
  • Sada obsahuje několik reprintů, většinou jednoduchá kouzla (removal, bounce, proliz, vč. třeba Into the Roil z původního Zendikaru), ale také mytický reprint v podobě Lotus Cobry.
  • Novou pseudomechanikou je party (družina). Karty s party se ptají, zda (případně kolik) máte na stole členů družiny (čtyři různé bytosti s typy Wizard, Warrior, Rogue a Cleric) a podle toho mají různé či různě silné efekty.
  • Díky zaměření na tato povolání má sada trochu nerovnoměrné barevné rozložení, což se odráží i v zastoupení některých karet v cyklech, konkrétně jejich nekompletnosti.

Party

Jednotlivá povolání mají jasně definované dvojice barev, s mírným „přetečením“ do dvou dalších, a v jedné je nenajdete vůbec. A také téma. Roguové jsou primárně UB, a odemílají karty. Warrioři RW, a v jejich barvách najdete „autovybavovací“ vybavení (jednou se připne samo, když přijde do hry). Wizardi UR, s efekty starajícími se o instanty, sorcery a jiné wizardy. No a klerici samozřejmě BW a lifegain. Z jakýchkoli dvou barev tak máte možnost postavit celou partu.

Od těchto barev se odvíjí i fakt, proč v ZNR najdete pouze šest dvojbarevných oboustranných duálů (netypické číslo). První 4 byly vybrány podle jednotlivých povolání, ale chyběla zelená. A jen jedna zelená by byla málo – nevyvážená. Proto je zde šest zemí, a zbylé čtyři dostaneme v lednové sadě Kaldheim.

 

Cykly

Cyklů zde jinak najdete minimálně devět, včetně vertikálních cyklů, megacyklů, a nedokončených cyklů.

Podle povolání to je vertikální cyklus „relikvií“ (Vial, Axe, Amulet, Golem), z nichž každá patří jednomu povolání (Golem rogue nezmiňuje, ale sedí mechanicky); a čtyřčlenný cyklus „Expedičníků“, kteří mají silnější efekt, pokud kontrolujete další kartu stejného povolání.

Cyklů modálních DFC je hned šest – mytické sorcery, jejichž jednobarevná protistrana jde do hry tapnutá, pokud nezaplatíte tři životy.  Volný cyklus rare, jejichž druhá strana je jednou sorcery, dvakrát instant a dvakrát bytost.  Jeden uncommon cyklus s bytostí na druhé straně, a tři uncommon cykly, kde je na druhé straně kouzlo. Ve všech případech je pak na druhé straně prostý jednobarevný tapland (ETB tapnutá).

Dvoubarevné desetičlenné cykly: legendární rare bytosti volně podporující jednotlivé archetypy, a deset „signpost“ uncommonů charakterizujících dané kombinace na Limited.

Nedokončeným cyklem jsou Inskripce – kouzla, která fungují jako Charmy, nebo s kickerem umí provést až všechny ze svých 3 efektů. V sadě není bílá a červená Inskripce – podle MaRa proto, že se jim karty nelíbily a nedařily se nadesignovat ke spokojenosti – tak tam prostě nejsou.

Vertikálním cyklem je trojice bytostí, které mají kromě svého vlastního typu také všechny ostatní party-relevantní typy.

K sadě vycházejí také dva „začátečnické“ commander balíky. Ty jsou rozděleny na tří- a dvoubarevnou kombinaci pokrývající všech pět barev. V balíčcích najdete pouze 6 nových karet, dva mythiky (generály) a čtyři rare.

RWG (Naya) kombinaci velí Obuun, mytický předek kmene Mul Daya, nyní existující jako duch.  Tématem balíku „Land’s Wrath“ je hlavně landfall.  Sneak Attack, jemuž velí nová verze upíra Anowona (nyní UB), je částečně rogue tribal, částečně disruptivní balíček (odemílání, neblokovatelnost, vracení, discard).

Obuun, Mul Daya AncestorAnowon, the Ruin Thief

Trove WardenGeode Rager

Enigma ThiefWhispersteel Dagger

 

Příběh

Již trailer napověděl, že největším nebezpečím pro současný Zendikar bude jeho někdejší ochránkyně, korská sférochodkyně a lithomantka Nahiri.  Korové kdysi ze svých oblačných měst (Nebeštěpů) vládli celému Zendikaru, a Nahiri si očividně myslí, že je načase se k tomu vrátit. Jenže Zendikar se mezitím naučil existovat i bez nich, a v podobě Ruchu a jeho elementálů si stvořil svůj nový způsob života – jehož ochránkyní je Nissa Revane.

Story Spotlighty už dávnou nejsou řazené, ale sami si z těchto šesti můžete udělat obrázek, co se bude dít.

Nahiri chce využít lithoformátoru ke „zbavení Zendikaru utrpení“…

Nissa's Zendikon (ZNR)

Nissa má na to samozřejmě názor jiný, a lithoformace pravděpodobně hrozí zahubit elementály. Za pozorost stojí, že na Nissině Zendikonu je v popředí Jace i Nahiri.

A Jace…Jace se zase nějak ocitne uprostřed všeho. Snad tentokrát to „spoutání“ nebude pro něj tak nepříjemné, jako to ixalanské.

Proma

Na prerelease si můžete klasicky otevřít cokoliv mythic nebo rare, se zlatým ražením.

Bundle promo je alternativní verze kraba Charixe, a Buy-a-Box promo není tentokrát „mimo sadu“, jako tomu bylo od Dominarie, ale alter-art klerika Oraha.

 

Tak, a to by bylo pro dnešek vše. Do konce týdne ještě zpracuji aspoň krátký návod na prerelease, a pak pojedeme klasicky – spoiler, Commander decky, flavor 😉

 

Tak zatím

 

Honza Adam

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď