War of the Spark Preview I. – mechaniky a první spoilery

Milí kamarádi, je to tady. Preview sezóna War of the Spark začala stylem, který se dá přirovnat snad jen k zemětřesení. Neuvěřitelný trailer, mechaniky, první karty zahajující příběh. Pojďme na to.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jako obvykle, nechám na začátek promluvit Matta Tabaka a jeho článek o mechanikách.

 

 

TRAILER

 

Nedobré zprávy, sférochodče. Vždycky bylo víceméně jednoduché nebrat Nicola Bolase příliš vážně. No vemte si, vždycky vykoukl někde na náhodných světech a dělal náhodné věci. Armáda mrtvých následovníků? Ta věc s tím sluncem? A ten most? Nyní ovšem přichází závěrečný akt, a přichází Válka jisker. Může znamenat konec pro Ravnicu a mnohem více. Ale ani přitom nebudeme ochuzeni o parádní karty a mechaniky. Tak se podívejme, co je na nás uchystáno.

 

 

SFÉROCHODCI

Ačkoliv se nejedná de fakto o mechaniku, hlavní hvězdou této show jsou sférochodci. Ve War of the Spark je jich bezprecedentní počet, a hráči se s nimi budou setkávat na Limited mnohem více, než kdy jindy. Sférochodci se doposud objevovali (s výjimkou úplného počátku) jako mythiky, takže i jako veteráni jste s nimi nemuseli přijít do styku tak často.

 

Tibalt, Rakish Instigator
Uncommon chodci mají jen dvě schopnosti, a ani jedna z nich loajalitu nepřidává. Pokud nenajdete způsob, jak jim loajalitu zvýšit jinak (viz „proliferace“ níže), dlouho se na stole asi neudrží. 
No popravdě, každý sférochodec v této sadě má jednu schopnost, která se vůbec netýká loajality. Může to být statická schopnost. Taková schopnost je vždy „zapnutá“, funguje nezávisle na tom, čí je kolo a zda jste toto kolo aktivovali jinou loajalitní schopnost daného chodce. Tibalt například po dobu svého pobytu na stole vypíná přidávání životů. 

 

Liliana, Dreadhorde General
Může to být také spouštěná schopnost. Ty se spouštejí při splnění jejích podmínky, zase nezáleží na tom, čí kolo je a zda jste už něco aktivovali. Liliana ráda promění vaše mrtvé na karty, ve dne či v noci.
Pravidla pro sférochodce se nemění. Pokud se loajalita chodce sníží na 0, odchází do hřbitova. Zranění způsobují ztrátu loajality. Můžete na ně útočit bytostmi. Soupeři mohou normálně blokovat. Některá kouzla udělující zranění mohou být schopna cílit nebo jinak zasahovat chodce.  Pokud takové kouzlo nebo schopnost říká „jakýkoli cíl“, znamená to hráče, bytost, nebo chodce. 

 

AMASS (shromáždi)

Ve War of the Spark je jedno nové klíčové slovo, a je na straně zla: amass. Pamatujete si Bolasovu drobnou mobilizační operaci na Amonkhetu? Celá byla o tom, vytvořit armádu nemrtvých elitních válečníků, jaké Ravnica nikdy neviděla. Známí jako Hrůzohorda, tahle armáda se momentálně valí ulicemi našeho krásného města. O-ou. 

 

Relentless Advance
Amass vám dovoluje si vytvořit vlastní hordu zombií. Funguje to takhle: když máte provést amass, zeptejte se sami sebe na jednoduchou otázku: baví vás ničit tenhle svět? A pak další: kontrolujete bytost s typem Army?  Pokud ne, vytvořte si 0/0 Zombie Army černý token. Pak na jednu z vašich Army položte tolik +1/+1 žetonů, kolik bylo číslo za amass. Na prázdném bojišti vám tedy po sobě nechá Relentless Advance 3/3.

 

Dreadhorde Invasion
Invaze Hrůzohordy, kterou jste začali, pokračuje s Invazí Hrůzohordy. Pokud kontrolujete Army, nový token si nevytvoříte. Místo toho dáte žeton na vaši Army, co je už na stole. pokud je ta 3/3 (technicky tedy 0/0 se třemi +1/+1 žetony) pořád na stole, přidá jí spouštěná schopnost Dreadhorde Invasion žeton a bude 4/4.
Zombie Army Token 1Zombie Army Token 2Zombie Army Token 3
Amass byl designován tak, že povětšinou budete mít Army jenom jednu. Ale existují způsoby, jak to obejít – třeba jste jinou svou Army zkopírovali, nebo máte bytost se všemi typy bytostí. Pokud je tomu tak, zvolíte si jednu a ta dostane všechny žetony z amassu. Ačkoli hráči mohou reagovat na kouzlo nebo schopnost přikazující učinit amass, jakmile se začne schopnost vyhodnocovat, nikdo nic nemůže udělat. To platí i pro vytváření nové Army – není zde žádné okno mezi momentem, kdy je token 0/0 a kdy dostane žetony. 

Ačkoliv +1/+1 žetony reprezentují narůstající počet Věčných ve vašich službách, Zombie Army token je pořád jedna bytost. Má dva typy: Zombie a Army. V sadě je mnoho bonusů pro Zombie tokeny, včetně  třeba tady Dreadhorde Invasion. Platí pro všechny Zombie tokeny, nejen pro amassové. 

PROLIFERATE

War of the Spark vítá zpět jedno navracející se klíčové slovo: proliferate. Někteří z vás si pamatují proliferate jako nástroj ničení a rozkladu. Koneckonců, byla to phyrexianská inovace. Ale s tou hromadou sférochodců a +1/+1 žetonů okolo, proliferace je připravena hrát v této válce poněkud jinou roli.

 

Flux Channeler
Při proliferování si vyberete jakýkoli počet hráčů nebo permanentů, které na sobě mají žeton nebo více žetonů. Jakýchkoli. +1/+1 žetonů na bytostech, loajalitní žetony a chodcích, či neobvyklé věci jako časové žetony, žetony náboje, zkázy. Žetony, které mohou mít hráči – včetně energie, zkušeností, jedu – jakbysmet. Za každý druh žetonu na sobě si daný objekt přidá další toho druhu. 

Pamatujte si, že pokud proliferujete, přidáváte žetony pouze tam, kde chcete. Pokud má soupeřova bytost na sobě +1/+1 žeton, můžete proliferovat beze strachu, že ji zvětšíte. 

Tentokrát je tu ale malinká změna ve funkčnosti. Zatímco předtím jste si u objektu, co měl na sobě více druhů žetonů, vybírali jeden z druhů a ten přidali, nyní dostanete všechny. Ačkoli to bude neobvyklé, bude se to stávat ponejvíce s hráči. Pokud má váš soupeř na sobě žeton energie a žeton jedu, pokud někdo proliferuje, dostane buď oba, nebo žádný – záleží na tom, zda ho proliferující hráč zahrne či ne. 

 

ZKAZKY Z VÁLKY

War of the Spark přichází. Je to začátek konce? To se ještě uvidí. Je to začátek přílivu mnoha cool nových karet, které okoření stávající decky a stanou se základem nových? Si pište. Zůstaňte tu s námi a se všemi našimi spojenci, zatímco budou přicházet další zprávy z fronty. Boj teprve začal. 

Toliko Matt Tabak. 

*******************************************************

SPOILERY

 

Trailer

Přátelé. Většinou jsem zde uveřejňoval překlady trailerů. Tentokrát…to není třeba.  Již delší dobu Wizardi na twitter lákali na to, že skutečný trailer k War bude pecka. Ale to nás nepřipravilo na to, co opravdu přišlo.

Plně animovaný trailer. Už žádné rozpohybované arty. Poctivý full CGI, neuvěřitelně vypadající.

Dokonalý cover „In the End“ od Linkin Park jako podkreslující hudba.

A konečně to, co jsme viděli.

Liliana kráčející jako generál Hrůzohordy, které právě poštvala na Gideona, který se nachází na úpatí Bolasovy citadely. Praotec sám stojí na jejím vrchu, za ním vířící „černá díra“ sbírající světelné bludičky, které přilétají vzduchem.

Čas v traileru běží zpátky, pravděpodobně reprezentující Lilianiny vzpomínky.  Dack Fayden je napaden Věčným, který mu z hrudi vyrve jeho jiskru a vyzáří ji nad sebe.  Každá z těch bludiček, které létají vzduchem, se zdá být jednou takto vysátou jiskrou sférochodce, odeslanou Bolasovi. Liliana vidí ruku pod sutinami, ve zpětném pohledu vidíme, jak se sutiny zvedají a odhalí ženu, která svým tělem přikryla malého chlapce. Než se na ně zřítila zeď, vyběhli z blízkých dveří, a oči Liliany se střetly se ženinými, zatímco se její rty rozevřely ve výrazu údivu či poznání.

Zpět do přítomnosti. Liliana poštvává Věčné na Gideona. Bolas přihlíží. Liliana mu pohlédne do očí, a pak zpět na ruku ženy trčící zpod kamení. Kolem ní prolétne dalších sedm nebo osm bludiček. Liliana pozvedne pravou ruku v totožném gestu, jako kdysi přísahala Stráži. Její tvář se sevře žalem a odhodláním. Obrátí se k Bolasovi a její ruka zaplane fialovou energií. Věční nechají Gideona na pokoji a rozběhnou se k Bolasovi. Drak se zamračí a jeho oči zažhnou oranžovým světlem.

 

Lilianina kůže, přesněji řečeno její tetování, se rozzáří totožným světlem. Bolas aktivoval očividně její kontrakt, a Lilianino tělo, zbavené jeho účinků se začíná drolit v prach. Přesto pokračuje.

Bolas zařve. Liliana křičí, zatímco oranžové linie kletby pohlcují její obličej.

….. jen pro úplnost, text písně:

I tried so hard, and got so far

But, in the end, it doesn’t even matter

I had to fall, to lose it all 

But, in the end, it doesn’t even matter

*********

Tolik jsem se snažila, tak daleko se dostala

Ale nakonec to bylo všechno k ničemu

Musela jsem padnout, vše ztratit

Ale nakonec to bylo všechno k ničemu.

*********

Tento trailer si zaslouží jedinou reakci, a té se mu dostává na sociálních médiích vrchovatě.

HOLY F*CK…..

 

Premisa je v podstatě jednoduchá. Máme-li věřit informacím z panelu, Nicol Bolas plánoval celou tuto věc už od doby před Nápravou.

Ravnica měla pro sférochodce vždy zvláštní kouzlo a přitažlivost. Primární účel invaze byl přilákat sem co nejvíce sférochodců, a díky Nesmrtelnému slunci (ironicky artefaktu, který měl kdysi uvěznit jeho) jim zabránit odejít. Jak ukazuje trailer, Věční jsou zřejmě schopni extrahovat jiskru a odeslat ji Bolasovi. Ten má v úmyslu seslat něco jménem „elder spell“ – prastaré kouzlo – a s pomocí sebraných jisker se stát skutečným bohem, nejmocnější bytostí multiverza.

Je možné, že Bolas věděl už v době, kdy Lilianě domlouval kontrakt s démony, že jednou bude ideální generálkou Hrůzohordy? Je vlastně celý Lilianin osud předem naplánován Bolasem?

EDIT: Nicméně, jak jsem úmyslně zamlčel, a jak mi tady někteří dole připomněli, hlavní symbolika traileru spočívá právě v Lilianině pohledu na dvojici, která byla pohřbena pod sutinami – dívku a chlapce, na 99% sestru s bratrem. Vidí v nich sebe samotnou a svého bratra Josua, kterého nedokázala ochránit. Její celoživotní sobectví je konfrontováno s tím, jak se dívka marně snažila i za cenu svého života bratra přikrýt a uchránit před padajícím kamením. To, a její (pravděpodobná) vzpomínka na přísahu Stráže je pro ni bod zlomu. Někomu už nepomůže, ale stále jsou tady někteří, které zachránit, lze, i kdyby ji to mělo stát existenci. 

Karetní spoilery

Karty ze včerejška každopádně popsaly začátek příběhu Války.  Sférový most se otevřel přímo nad Síní Guildpactu a zcela ji zničil. To ilustrují karty Emergence Zone a Ravnica at War.

Sférový most se otevřel přímo nad Síní Guildpactu a proměnil symbol ravnické vytrvalosti v sutiny.

Srdce Ravnicy zmizelo, aniž by kdokoli stihl pozvednout zbraň k jeho obraně.

Skrze Most, kterým je mimochodem vidět na Amonkhet a Druhé Slunce mezi Bolasovými rohy, se na Ravnicu vevalila Hrůzohorda – Herald of the Dreadhorde, Dreadhorde Invasion, Invade the City. Relentless Advance.

Smrt pozdravila svět s rykem pouštního vzduchu.

Mrtví Amonkhetu se vevalili do nového světa ve službě svého Faraona-Boha.

Postupují ve formaci, každý pohyb úsporný a jistý. Zastaví se, naslouchají, a pak se v tichém souladu pohnou vpřed.

Bolas si nedaleko sférového mostu zřídil (možná přenesl z Amonkhetu, kdo ví) obří citadelu. 

Na jejím povrchu stojí on sám a v „černé díře“ za jeho zády jsou sbírány jiskry sférochodců…

Izzetský projekt na Steam Vents a Beacon Boltu je skutečně onen Mezisférický maják.

Chodci společně aktivují maják:

„Pokud nemůžete zachánit sami sebe, pak bojujete, abyste tu šanci dali jiným.“ – Ajani Zlatohřívý

Nesmrtelné slunce bylo umístěno tam, kde se předpokládalo – na konstrukci nad Hallowed Fountain.

Jace usoudil, že kráčejí Bolasovi do pasti. Neměl radost, že měl pravdu.

 

Na panoramatu pěti zemí pak vidíte vše – uprostřed maják, vedle něj citadelu, a napravo Nesmrtelné slunce nad Novým Prahvem.

Mimochodem, Karty Story Spotlightů sice opět nejsou číslované, ale jsou rozdělené do jednotlivých aktů (jak slibovali Wizardi).  První akt tedy tvoří karty:

Ignite the Beacon – No Escape – Emergence Zone – Dreadhorde Invasion – Ravnica at War.

 

No a pak samozřejmě nesmíme zapomenout na chodce samotné. Co někteří předpovídali, se splnilo. Chodce dostaneme v několika raritách, od uncommonu po mythic.

Všichni chodci mají statickou schopnost. Uncommon chodci jednu další, rare chodci dvě, mytičtí tři.

Každý z chodců bude mít v sadě alespoň jednu „svou“ kartu.

V sadě bude celkem 20 uncommon sférochodců (dva cykly jednobarevných a jeden vícebarevných) , 13 rare a 3 mythicy, plus jeden mythic navíc coby BaB promo.

Oficiálně máme zatím toto:

Uncommon:

Vraska, Swarm’s Eminence + Vraska’s Finisher

„Měl jsi svůj případ s královnou projednat dříve. Nyní jsem tady, a pro tebe je příliš pozdě.“

Tibalt, Rakish Instigator + Tibalt’s Rager

„Zjistěte, čí to je. Líbí se mi jeho energie.“ – Judith

Ob Nixilis, the Hate-Twisted + Ob Nixilis’s Cruelty

Uvězněn na Ravnice a prost náklonnosti vůči kterékoli straně konfliktu hledal Ob Nixilis uspokojení v náhodném mučení. 

Arlinn, Voice of the Pack + Arlinn’s Wolf

„Pokud nemluvíš vlčí řečí, dovol mi ti to přeložit: Ještě jeden krok blíž a vyrvu ti hrtan. “ – Arlinn Kord

Rare:

Ajani, the Greathearted + Ajani’s Pridemate

Jace, Wielder of Mysteries

Mythic:

Liliana, Dreadhorde General 

Tezzeret, Master of the Bridge (Buy-a-Box promo)

 

Nějak se Wizardům nedaří dělat ty BaB mythiky tak, aby to nebyly chase karty….snad s výjimkou obou Ravnic…

Včerejšek také přinesl leak v podobě devíti dalších chodců, který ale ještě není potvrzený…

Pokud ano, měli bychom:

M: Nicol Bolas, the Dragon-God;  Gideon Blackblade

R: Chandra, Fire Artisan; Nissa, Who Shakes the World; Ral, Storm Conduit; Karn, Great Creator; Domri, Anarch of Bolas; Teferi, Time Raveler; Sorin, Vengeful Bloodlord.

Plus dvě další mytické legendy: Roalesk, Apex Hybrid a….

Niv-Mizzet Reborn…

Tyto karty zatím nebyly potvrzeny, ale minimálně Nicol Bolas se už objevil i jako foto fyzické karty… nicméně dokud nebude některá z karet odhalena oficiálně Wizardy, ponechávám si své pochybnosti.

Nicméně, pokud by tomu tak bylo, máme již všechny 3+mythiky – Bolas, Liliana, Gideon + Tezz, což by celkem odpovídalo tomu, jak je sada marketována  – Gideon a Liliana bok po boku na key artu.  Z 13 rare bychom jich měli již 9 – zbytek Stráže (Nissa, Chandra, Ajani, Jace, Teferi), Karna, Sorina, Rala a Domriho.  Jedním z dalších rare pak bude Ugin (potvrzeno MaRem). Takže v podstatě už jen tři volná místa. A troufám si tvrdit, že minimálně jedno z nich by měl obsadit Davriel Cane. A další možná Teyo Verada, jakožto „hlavní“ postava knihy.

Prakticky všichni ostatní by tedy měli být uncommon – tam jich zbývá ještě 18.

A jelikož Dack je potvrzen nejen v knize, ale nyní i trailerem, aniž by byl na vitráži, troufám si tvrdit, že bude jedním z chodců ve dvou PW deccích.

 

No, takže ještě k Nivovi…pokud je i on reálný.

Pokud jste četli mé shrnutí Allegiance, Niv-Mizzet vyvíjel stroj a kouzlo, které by mu pomohlo aktivovat manové linie táhnoucí se teritorii gild, načerpat tak moc a v podstatě převzít moc Guildpactu.  Ral Zarek mu s tímto pomáhal, ale Dovin Baan v poslední chvíli stroj sabotoval.

Nyní to ale vypadá, že se Mizzetův plán nějak (na druhý pokus) zdařil, a z čaroděje je nyní dračí avatar. To by mohlo z kartami maličko zamíchat.

Ale nedá se zapomenout ani na Davriela a jeho Entitu. Na Gideona a Černomeč. Spící agentku Vrasku.

Na druhou stranu…i na Bolasově straně jsou určité…řekněme…trumfy:

Poznáváte tyhle postavy? Pravda,úplně moc k poznání nejsou díky Zvěčnění, ale když si uvědomíte, že jsou poněkud přerostlí, ta úplně nalevo má složená křídla, a ta úplně napravo třímá luk.

 

To je jako „otevírák“ sezóny všechno. Keep tuned, další info se zde může objevit dříve, než čekáte.

 

Honza Adam

 

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

21 komentářů k “War of the Spark Preview I. – mechaniky a první spoilery”

  1. MJM napsal:

    Je to zjevně mladá DÍVKA, kterou Liliana vidí běžet a zemřít pod troskami. A táhne s sebou mladšího bratra. Takže motivace Lilianina „obratu a sebeobětování“ je celkem jasná:-).

    Jen mi pořád vrtá hlavou, proč by nevytáhla Závoj (když už stejně o nic nejde), který by měl mít dostatečnou moc, aby Bolasem alespoň zacloumal. No, těším se na knihu.

    Jinak mě osobně předchozí 2,5D trailery spíš nebavily. Tohle je úplně jiná hra:-). Liliana je tam překvapivě živá, má skvělou, až filmovou mimiku. Zajímalo by mě, kdo jim to dělal, tipuju tým kolem připravované MMORPG.

    • Honza Adam napsal:

      Jak říkáš 🙂 Nechtěl jsem to hned všechno profláknout 😛

      Každopádně tak či tak nevěřím, že Dack umřel.

      • MJM napsal:

        Tak to není „profláknutí“, to je zjevná myšlenka toho traileru:-).

        Jsi si jistý, že je to Dack? Nevidím, že by měl červenou ruku (což by ho spolehlivě identifikovalo).

        Jinak víme, že přijít o jiskru sférochodce rozhodně nezabije, viz všechny ty „obětované“ jiskry v historii MtG…

  2. mulins napsal:

    K tomu poslednímu obrázku… Theroští bohové?

  3. Honza2 napsal:

    Ona ani Lili nakonec nemusí skončit. Jednak tu máme sférochodce, co si dokáže pohrávat s časem, a jednak tu máme Krkavčího muže – tak nějak se mi nechce věřit, že by se vzdal.

    Ale pochopitelně trailer super – ten Lilianin výraz je dokonalý, a Bolas tady vypadá mnohem líp než jako drakoopičák na key artu M19…

  4. Odin napsal:

    Na pribeh sa tesim, ale dufam, ze sa nepodstatni PWs aspon trochu vycistia. Uvidime, ci a ako sa budu doplnat karty s knihami.

    Inak, na to, kolko by ich malo byt, tak bolo vidno privela iskier smerujucich k NB.

    Jedna technicka: ako sa sem vlastne mohli dostat bohovia z AKH? Na zaklade toho, ze najskor museli umriet? Alebo ked uz, tak preco nie aj dalsi 3 z HOU? Lebo ti by mi tam sadli omnoho viac, kedze podla storyline boli aj mocnejsi.

  5. MJM napsal:

    Mimochodem, taky vám No Escape evokuje Den nezávislosti?

  6. Daevin napsal:

    Tak po cyklu porážek stráže to vypadá, že tentokrát dostaneme cyklus triumfů stráže, že by předzvěst toho, jako příběh dopadne? No nebo to taky může zůstat jen u Gideona a Lilliany, jako hlavních postav příběhu.

    • Honza Adam napsal:

      Podle mne to budou jen pro ty tři mythiky – Gideon’s Triumph, Liliana’s Triumph, a Defeat of Bolas 😉

      • Honza2 napsal:

        Já osobně bych čekal cyklus.

        Jace’s Triumph – ilustrace, jak vrací Vrasce vzpomínky
        (choose one: gain control of target creature; or gain control of target planeswalker, you may choose both if you control Jace)

        Chandra’s Triumph – jak si vyřizuje účty s Dovinem?
        (deal X damage. Can’t be countered and prevented if you control Chandra)

        Nissa’s Triumph – tady fakt nevím, ale docela bych věřil, že by k něčemu mohlo dojít, už jenom proto, že z té Nissiny vize se plní čím dál víc. „Padající drak“… co třeba oživení Niv-Mizzeta?

  7. Odin napsal:

    Ako pozeram, tak uz pri 2. spoilere sa objavuju dost flavor faily: cisto B Davriel Cane, ktory len discarduje a zranuje za discard (kde su demoni a vyuzivanie ukradnutych kuziel?), Angrath pomahajuci NB (preboha preco?). Takze zase bude nesulad kariet s flavorom. Ach jo.

    • Honza Adam napsal:

      Ad Davriel – to je samozřejmě fail, nicméně: podle mne to je prostě o tom, že potřebovali black walkera s nějakými schopnostmi, a prostě na něj nalepili jeho jméno. To ale popravdě dává velkou šanci, že přežije a dostaneme jeho opravdovou PW kartu později (UB, nebo UBR). Určitě o něm nenapsali celou knihu jen proto, aby ho pak krouhli na Ravnice s takovou kartou.

      Ad Angrath – tady se mi líbí výklad, že Angrath umí kouzlit Act of Treason (viz jeho karty z RIX), takže nepomáhá Bolasovi, ale prostě si krade jeho Věčné a ze vzteku, že je uvězněný, s nimi dálá bordel. Dokud nebude řečeno jinak (že opravdu pomáhá Bolasovi), koukám se na to takhle.

      Za větší flavor fail tedy považuji Ahn-Crop Invadera, který nemá beraní rohy a tedy nevypadá jako minotaur z Amonkhetu.

      • MJM napsal:

        Sanderson myslím na redditu i potvrdil, že Davriel by se měl stát plnohodnotnou součástí multiverza a působit ve (více) dalších příbězích.

Zanechte odpověď