Sférochodecké decky Throne of Eldraine – recenze

Milí kamarádi, jako tradičně je první týden po prerelease věnován PW deckům, zatímco pilně pracuji na překladu spoileru, který přinesu příští týden. Jak se podařily předposlední klasické PW decky, zde v zemi pohádek patřící vílákovi Okovi a princezně Rowan?

 

 

 

 

 

 

Úvodem

Pro připomenutí – co to byly předkonstruované decky a posléze intropacky, o tom jsem se rozepisoval na začátku prakticky každé recenze. Opakovat to zde není třeba, pro zájemce odkaz třeba sem.  Racionále stojící za zrušením intropacků a stvořením sférochodeckých decků popisuje Mark Rosewater zde.

Po letním Core Setu s pěti decky tu mám zase osvědčený model. Máme zde dva chodce s cenou 6+ man plus všechny slíbené „speciální“ karty – rare tutor na zdejší verzi chodce (hledá v knihovně i ve hřbitově), bytost s bonusem, pokud máte na bojišti jakoukoli verzi daného chodce, common typické kouzlo daného chodce (zde jednou blesk, jednou bytost), a nově místo klasického tap-duálu commonový lifeland-duál z M20 (původně z Khanů)

Throne of Eldraine je předposlední sadou, kde vyjdou PW decky v této podobě. Ještě zimní sada, Theros: Beyond Death bude mít dvojici balíčků. Další „standardní“ sady už PW decky mít nebudou a nahradí je jiný produkt. PW decky zůstanou zachovány u Core Setů, ale už jich nebude pět, ale jen dva.

Tyto dva balíčky představují dvě z ústředních postav příběhu Eldraine. Rowan, dcera Nejvyššího krále Algena Kenritha, a sestra-dvojče Willa Kenritha. A Oko, nová postava představená s Eldraine, záludný a zlomyslný vílák z neznámého světa, tvaroměnič a samozvaný zloděj korun a svrhávač králů.

Oba balíčky jsou víceméně tribal založení – Rowanin silněji (na rytíře), Okův šířeji (na ne-lidské bytosti).

 

 

OKO, ŠEJDÍŘ

 

S Okem jsme se poprvé seznámili v ochutnávkové kapitole příběhu Throne of Eldraine. Vílák zde zajal Garruka, který v něm viděl pouze další sférochodeckou kořist, a nakonec z něj pomocí sugesce udělal svého poskoka, kterýmu říká „Pes“. Oko je fey,  bytost příbuzná elfům a vílám.  Jeho hlavní magickou schopností je tvaroměničství – umí se sám proměnit prakticky na cokoliv, a dokáže jinou podobu při fyzickém kontaktu vnutit (zdá se, že za normálních okolností nevratně) i jiným. Má bystrou mysl, slabé telepatické a sugestivní vlohy.

Okův balíček kombinuje téma proměnlivé síly a odolnosti (směrem nahoru 😉 ) prostřednictvím +1/+1 žetonů a Okových speciálních kouzel, karetní výhodu a sem tam nějakou evasion v podobě létání nebo neblokovatelnosti.

Vezměme to od jednodušších věcí. Létací bytosti. Máme zde faerie – Tome Raidera, který prolízne, Faerie Vandala s bonusem za druhou líznutou kartu v každém kole (+1/+1 žeton), Okovy „vanilkové“ komplice a manovací Maraleaf Pixie.

Oko's Accomplices

Wildborn Preserver, Mistford River Turtle a Keeper of Fables podporují ne-lidské bytosti (tu zde máte jen jednu – Garenbrig Carver). Preserver s flash a reach roste za připlacení při příchodu jiné ne-lidské bytosti, želva dává neblokovatelnost při útoku, a Keeper lízne kdykoli jedna nebo více ne-lidí kousne v boji soupeře.

Adventure karty zde jsou tři různé. Carver posiluje přechodně, Treefolk trvale o žetony. Beanstalk Giant je autosynergický – hledá země a pak podle nich má sílu.

Okův exkluzivní uncommon je Bramblefort Fink, který se umí proměnit na 10/10, pokud máte Oka na stole.

Bramblefort FinkOko's Hospitality

Šest aur je vesměs měkkým removalem – třikrát spánek (tapnu a zamknu) a třikrát žabička.

Mezi instanty je dvakrát Okův tutor (hromadné nastavení čísel vašich bytostí na 3/3) a jednou Garrukův návrat – volitelně proliz podle síly vašeho největšího ne-člověka, nebo +3/+3 všem vašim ne-lidem.

Oko je tradiční šestimanový chodec z PW decku. První schopností dává žetony (podpora tématu balíčku), druhou nulovou schopností se umí proměnit na libovolnou vaši bytost a do konce kola být nezranitelný, a ultimátka funguje analogicky tutoru – pouze místo 3/3 nastaví čísla všech vašich bytostí na 10/10 trample.

 

Oko, the Trickster

Země nic netradičního – lesy, ostrovy a Thornwood Falls s eldrainským obrázkem.

Strategie

Vyskládat létající bytosti, posilovat a soupeře přeletět. K tomu si dát nějaké bonusy či posílení, nechat růst Preservera, případně využít Okových triků se zvětšováním. Na rozdíl od minulých UG balíčků zde prakticky kromě aur nenajdete žádné narušování soupeřova herního plánu (žádné vracení, rušení) – budete to muset holt přetlačit silou a vzduchem.

 

ROWAN, NEBOJÁCNÁ JISKROMÁGYNĚ

 

Rowan je dcera Nejvyššího krále Algena Kenritha a dvojče ledového mága Willa Kenritha. Příběh Eldraine se točí kolem zmizení jejich otce (ve kterém má prsty Oko) a výpravu dvojčat za jeho záchranou. Zatímco dvojčata dostala v sadě unikátní „párovou“ kartu The Royal Scions, zde Rowan (podobně jako předtím v Battlebond) je sama za sebe.  Zatímco Will je přemýšlivější a jeho magie se točí kolem ledu, Rowan je temperamentní a někdy nedočkavá, stejně jako její magické vlohy – vytváření blesků.

 

Rowanin balíček je RW aggro s mírným subtématem rytířů. Těch tady máme požehnaně.

Pouze tři bytosti v tomto balíčku nejsou rytíři. Je to zabiják obrů (adventure smotání monstrózního + tapovač), a dva gryfové – jeden vanilla letec a druhý umí zvedat rytíře do vzduchu (místní exkluzivní common).

Garrison Griffin

 

Pak zde máme 1/1, která po smrti pocukruje jiného rytíře. Gobliního rytíře posilujícího dopředu. First strikového Youthful Knighta a Rowaninu tělesnou stráž, 3/3 s +3/+0 s Rowan na stole. Vanilla Knight of the Keep a „lorda“ Inspiring Veteran.  Také Rowanin tutor jsou  5/2 vanilla rytíři.

 

Rowan's BattleguardRowan's Stalwarts
Podporu poskytují mj. adventure karty. Rimrock Knight je další agresivní rytíř + posilovací kouzlo. Skvělý Ardenvale Tactician je jako adventura tapnutí dvou bytostí prostředkem, jak narušit soupeřovy plány, a po sobě nechá  2/3 letce.
Acclaimed Contender je trochu zvláštní – ze čtyř věcí, co může hledat, bude zde hledat pouze jiné rytíře.
Kouzla ale stojí za to – solidní fight-removal Joust (máte-li rytíře), a Scorching Dragonfire, která celkem úspěšně imituje starou dobrou Incinerate.
Artefaktová zbrojírna pak umí rozdávat své zbraně, tedy žetony. To ocení zejméma first strikoví rytíři.
Rowan, Fearless Sparkmage
Rowan samotná je dokonce pětimanová (snad aby v tom balíčku tak netrčela). První schopnost je jako dělaná pro weenie aggro, druhá pro čištění cesty útočníkům. No a o poslední se dá říci jen to, že stejnou ultimátku měl neslavně proslulý Tibalt, ale je to jedna z těch „I win“ ultimátek.
Země sestávají z plání, hor a Wind-Scarred Cragů, opět s eldrainským obrázkem.
Strategie
Vpřed, moji věrní! Za krále a jeho rodinu!!!! To asi vystihuje situaci nejpřesněji. Žeňte své rytíře s first strikem či posílené vpřed, cestu jim ukliďte Joustem nebo dračím ohněm, tapováním nebo samotnou Rowan. Čisté RW malobytostní (weenie) aggro.
Flavorové okénko
Okův projev už jsme měli možnost vidět v kapitole knihy.  Tutor „Okova pohostinnost“ zcela sedí k jeho ironické povaze:
„Mí poradci mi radí, abych je tě nechal sežrat.“
Oko si s sebou nese z dětství trauma, které z něj udělalo to, co je nyní. Proto mu nevadí ani občasné pochlebování.
Fungují jako cokoliv od nájemných vrahů po šašky, ve jménu svého vílího krále. (Oko’s Accomplices)
Nehledě na to, jak kruté jsou Okovy vtipy,  smích pochlebovačů má vždy jistý.  (Bramblefort Fink)
Rowaniny karty jsou na tom hůře. Tutorovací rytíři flavor nemají, a gryf je nuda…
Bystrozrací strážci Ardenvale jsou neustále na stráži.
Vynahrazuje to ovšem Rowanina strážkyně:
Tenhle meč se jmenuje Východ slunce. Ten druhý je Úsvit. Značí počátek mých dnů, a konec těch tvých. 
Co se týká chodců, obrázky se podle mého moc povedly. Okova ilustrace byla vůbec ta první, na které jsme víláka viděli, a popravdě mne překvapilo, že je to právě zdejší a nikoli klasická ze sady. Ta je ze všech tří (tato, klasická a borderless) asi nejméně „okovská“. Rowanina verze á la „Červená karkulka“ je OK, přesto ale musím říci, že více jí to sluší na key artu.

Zhodnocení

Máme za sebou další dvojici z nové řady „sférochodeckých“ decků. Jak se Wizardům podařilo naplnit očekávání? První porovnejme s Markovou definicí nového produktu:

  • Musí být představěný. Stavění vlastního balíčku je až třetí level.
    • zde nevidím problém. Jasné ano.
  • Musí mít jasné zaměření. Duels i sample decky měly jasné zaměření na sférochodce, od toho se tedy odrazili
    • Také ano. Oba balíčky odpovídají povahou „svým“ chodcům a jejich téma a herní strategie jsou  zřejmé.
  • Musí pomoci s přechodem mezi 1. a 3. levelem. Zlatá střední cesta – postavíme deck za tebe, ale tím pádem může být o chloupek složitější.
    • Nemohu si stěžovat. UG „evolve“ téma je uchopeno dobře, a RW balík je weenie aggro, jak má být.
  • Musí sedět do produktové řady. Core sety vždy stály trochu mimo. Noví hráči ale vzhlížejí k zavedeným hráčům a ti se zajímají o současné produkty.
    •  PW decky se podle mého etablovaly dobře a kombinace relativně schopného a snadno modifikovatelného decku s foil chodcem podle průzkumů trhu funguje na jedničku. Nicméně jak vidíte podle úvodu, Wizardi už zase mají jiné plány.
  • Musí být přitažlivý a vzrušující. Nemá být takový, aby měli zavedení hráči pocit, že si jej musí koupit, ale zároveň ne takový, aby od něj nové hráče odrazovali. Najít tu správnou rovnováhu mezi „dostatečně cool pro zkušené“ a „ne zas tolik, aby si to museli kupovat“ – to byl kumšt.
    • opět bez problému.

A moje osobní hodnocení? Opět takových sympatických 80%

Když jsme u toho, rád bych zde okomentoval stanovisko, které jsem mohl vidět u několika jiných recenzentů, v Česku i mimo, které se promítalo do jejich případných výsledných hodnocení produktu a které pramení z nevědomosti či nepochopení: ať už vám budou jinde tvrdit cokoliv, sférochodecké balíčky k sadám nejsou a nikdy nebyly zamýšleny a designovány tak, aby se dobře hrály proti sobě. Stejně jako tomu tak nebylo u jejich předchůdců –  Intro Packů. Pokud chcete takový produkt, momentálně je po zrušení Duel Decků vaší pravděpodobně jedinou volbou produkt Magic Game Night. 

 

Podobně jako u Intro Packů nechybí ani dva boostery k úpravám balíčku, kde si můžete otevřít cokoli včetně pecek jako Oko, Thief of Crowns, Brazen Borrower a další..  Co se týká financí, žádná vyložená bomba zde není, ale samotné karty chodců si drží cenu kolem stovky, dva boostery by vás vyšly na dalších 150…takže vlastně dostáváte celý zbytek balíčku za nějakých 40 Kč. A to není vůbec špatné.

Oba balíčky můžete samozřejmě zakoupit na našem partnerském e-shopu Mysticshop.cz a podpořit tak chod vašeho oblíbeného serveru o Magicu 😉

Užívejte posledních zbytků babího léta a zatím na viděnou 😉

 

Honza Adam

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď