Sférochodci na Kaldheimu + Kaldheim spoilery

Pomalu ale jistě nám začíná preview sezóna ke Kaldheimu. Dnes se podíváme na sférochodce, se kterými se zde setkáme. Výtah Honzy Charváta z článků o dvou nových sférochodcích ze stránek WotC, doplněný Honzou Adamem o další informace, které nám byly o Kaldheimu prozrazeny.

 

 

 

 

 

 

 

Jako první tedy Honza Charvát a jeho překlad:

 

Sférochodci na Kaldheimu

Gerritt Turner

 

Jsem Gerritt Turner, a jako příběhový šéfdesignér mám tu čest uvést dva nové sférochodce, kteří se objeví v Kaldheimu. Jsou to Niko a Tyvar.

Niko Aris

Niko Aris | Art by: Winona Nelson

Začneme s Niko. Je výsledkem spolupráce celého kreativního týmu, jehož členy jsou Katie Allison (game designer), Chris Mooney (game designer), Allison Steele (digital product manager), a Lake Hurwitz (principal concept artist).

Niko pochází z Therosu. Hned po narození byla Niko předpovězena budoucnost velkého atleta-oštěpaře, co nikdy nemine cíl. Po mnohaletém tréninku a soutěžích se Niko v mysli objevily pochyby. Celý svůj život slyšeli písně o hrdinech, ochraňujících slabé, a rozhodli se vzdorovat osudu, který byl pro ně předepsán. Jednou se rozhodli naschvál prohrát důležitý závod. Po zjištění, že osud se nemusí naplnit, Niko může být přesně tím, čím chtěli: hrdinou.

Takový čin ovšem nemůže zůstat bez trestu. Klothys, bohyně osudu, která se nyní na Therosu opět projevila, se snaží udržet osud všech takový, jaký byl předepsán. Když Elspeth unikla z Podsvětí, Klothys za ní vyslala Calixe, svou Ruku osudu. Calix ovšem nebyl jediný, neboť ani Elspeth nebyla jediná, kdo se pokusil vzdorovat svému osudu. Klothys vysílá své agenty za každým takovým, a Niko není výjimka. Ta úmyslná prohra v závodě byla poslední kapka, a Klothydin agent byl okamžitě vyslán, aby Niko opět „navedl“ na správnou cestu. Ovšem během jejich konfrontace se Niko zažehla jiskra, a v jediném okamžiku strachu a vzdoru tak zmizeli z rodného světa.

Klothys, God of Destiny | Art by: Magali Villeneuve

Na Kaldheim se Niko dostali velice brzy po povznesení, takže se se schopnostmi sférochodců teprve seznamují. Vědí, že chtějí být hrdinou – bojovat za spravedlnost, zachraňovat životy, měnit věci k lepšímu, ale brzy zjistili, že Multivesmír není jen černý a bílý, a být hrdina na Kaldheimu je velice odlišné od toho být hrdina na Therosu. Niko teď musí zjistit, co to znamená být hrdina pro ně samotné. (Ale během toho se bude snažit pomáhat každému, jak jen to půjde.) Jde o to, jestli v sobě chtějí posilovat theroské ideje hrdiny, nebo i nějaké jiné. Cesta Multivesmírem pro ně bude cestou k sebepoznání.

Pro většinu sférochodců začíná jejich příběh od nějaké tragédie nebo jejich nejhoršího okamžiku, a musí se dostat zpět „nahoru“. Naproti tomu Niko začíná svou cestu v okamžiku triumfu, kdy se jim splnilo více než to, po čem kdy toužili. Chtěli pomoci své sféře a zjistili, že jejich pomoc potřebuje i mnoho ostatních sfér. Niko není „vyvolený“, je hrdinou navzdory osudu. Snaží se stát něčím víc, než co po něm osud chce. Multivesmír je nebezpečné místo, ale Niko má v záloze jisté speciální schopnosti.

Dokáže vyčarovat střepy zrcadlové magie, které se dají házet jako oštěpy. Mohou se tak použít jako vrhací zbraně, oštěpy nebo dýky, ale mají i jinou vlastnost: každý z nich dokáže pohltit první bytost, které se dotkne, a uvěznit je dočasně v mimoprostoru. Takže Niko může uprostřed bitvy uzavřít nepřítele do pasti, zadržet někoho, aby neunikl, nebo i ochránit přítele před okamžitým nebezpečím.

Uvnitř střepu je osoba uvězněná jen chvíli, a není schopna ovlivnit vnější svět. Může mluvit a je vidět jako přes skleněnou stěnu. Chvíle, po kterou je osoba uvězněna, je různá. Většinou je to pár minut, ale u mocných bytostí to klidně může být i jen pár sekund. V příbězích se možná setkáme s tím, že zdánlivě osamocený Niko někoho někam propašuje. nebo si představte, že Niko po vás hodí střepem, zdánlivě vás mine, ale ze střepu, který dopadne na zem, se vynoří Garruk nebo Ajani…

Niko má schopnosti jak magické, tak fyzické. Ale vždy bude v první řadě atlet, a až potom mág. Jeho schopnosti ukazují na jeho kreativitu a taktické myšlení.

Co se týče barvy, vždy jsme očekávali, že Niko bude modrý, ale na rozdíl od většiny modrých mágů nebude „akademicky“ zaměřený. jeden z málo používaných aspektů modré barvy je sebezdokonalování a pilování schopností praxí a tréninkem. Tyto schopnosti budou i v souladu s jeho podstatou atleta.

V neposlední řadě jsme se rozhodli, že Niko bude nebinární. Naváže tak na řadu postav z minulosti, jako je Alesha, Hallar, nebo Yahenni (a aetherození obecně). Chceme tak vyslat signál všem hráčům, že i nebinární z nich mají naši podporu, a budeme rádi, když se budou moci s Niko ztotožnit.

Temple of Enlightenment | Art by: Svetlin Velinov

Niko vždy pečlivě plánuje, a snaží se porozumět situaci. Jenže v současné situaci, kdy je ještě jako nezkušený sférochodec vystaven nebezpečím Multivesmíru, je realitou často doháněn k tomu, že musí jednat, a až potom přemýšlet. Musí se naučit spoléhat na svůj instinkt. Niko představuje sílu toho, kdy si jedinec dokáže vydobýt to, co sám chce, nikoli to, co je od něj očekáváno. ve světě je až příliš mnoho tlaku na to, aby všichni chodili po vyšlapaných cestách a nechali se jinými vést. Niko představuje to, o čem je Magic – najít sílu sám v sobě.

Glimpse of Freedom | Art by: Clint Cearley

Závěrem bychom řekli, že modrá může někdy být samolibá, povýšená, a opovržlivá k jiným. Snažili jsme se, aby to v tomto případě neplatilo. Doufáme, že Niko nám pomůže posílit i tu pozitivní stránku modré barvy Magicu.

 

Tyvar Kell

Tyvar Kell | Art by: Chris Rallis

Na Tyvarovi se mnou spolupracovali Cynthia Sheppard (senior art director) a Lake Hurwitz (principal concept artist).

Na úvod: Tyvar je elf, a jeho domovem je Kaldheim. Už od počátku jsme chtěli do Kaldheimu elfského sférochodce, a snažili jsme se vyzkoumat hlavní aspekty elfství. Nakonec jsme nalezli tři: společné kulturní dědictví, vztah k přírodě, a elegantní způsob boje. Zároveň jsme ale už předem věděli, že kaldheimští elfové budou trochu… jiní.

Kaldheim je sféra inspirovaná severskou mytologií, která je plná příběhů a písní, ale to vše má jeden společný ráz: je to sféra bojovníků. kteří se chlubí svými činy, a ze všeho nejvíce touží po tom, aby v bitvě hrdinně padli. Sféra bojovníků, co srdnatě válčí, a stejně srdnatě oslavují, a kde se činy a příběhy nejstatečnějších stávají legendami a mýty. Zdejší elfové se tedy od těch ostatních liší.

Na Kaldheimu elfové bojují stejně ochotně a rádi, jako ostatní rasy, a stejně rádi se i chlubí svými činy. Před dávnými časy byli elfové známí jako Einir, bohové všech říší Kaldheimu, ale byli poraženi bytostmi zvanými Skoti, další generací bohů, která je součástí panteonu Kaldheimu dodnes. Po své porážce byli vůdcové Einir uvězněni ve stromech, a jejich poddaní se rozdělili na dvě rasy, lesní elfy a stínové elfy. Obě rasy se od sebe postupně vzdalovaly až dodnes, kdy elf jménem Harald sjednotil všechny kmeny a stal se jejich králem. Elfové nyní dychtí získat zpět ztracenou slávu, a sjednocení kmenů je prvním krokem.

Tím se dostáváme k Tyvarovi. Je to Haraldův mladší bratr, a většinu života prožil v jeho stínu. Ale i když by z něj mohl vyrůst zahořklý a závistivý bratr, Tyvar není ten případ. Naopak, Haraldovy činy v něm vzbudily upřímnou touhu se mu vyrovnat, a ještě ho předčít. Je odhodlaný se stát slavnějším než on, a je ochoten o tom komukoli a kdykoli vyprávět u sklenky (dvou, tří). Tyvar je charismatický a suverénní, dalo by se říct až arogantní, ale pod tou slupkou se skrývá dobré srdce a upřímná povaha. I když se neúnavně snaží budovat svou pověst, moc dobře ví, že úspěch v bitvě není jen jeho vlastní, a také to dokáže ocenit: při vyprávění se chlubí jak svými činy, tak chválí statečnost a činy ostatních. Je to extrovert, co si užívá přátelství mezi všemi bojovníky.

Tyvarova se hravostí a chlubivostí dost liší od ostatních elfů v Multivesmíru. Je to charismatický vypravěč, a i když vizuálně vypadá podobně jako každý elf, jeho osobnost je jiná. Na druhu stranu, snažili jsme Tyvara odlišit trochu i vizuálně. Elfové jsou obyčejně ladní, křehcí a štíhlí, ale dokáží překvapit svou silou. Naopak Tyvara jsme navrhli více jako bojovníka, který dokáže překvapit svou lehkostí a ladností.

I když se Tyvar ztotožňuje se všemi elfy, je původem lesní elf. Lesní elfové jsou o něco mohutněji stavění než jejich stínoví příbuzní, a Tyvar o své tělo dbá ještě o něco více, podobně jako o svou pověst.

Wood Elves | Art by: Christopher Moeller

O jeho namyšlenosti svědčí i to, že většinou chodí polonahý i v chladném podnebí Kaldheimu. Sice vám bude tvrdit, že je to ukázka síly a odolnosti, ale my víme své…

A když už jsme načali otázku těla, měli bychom se zmínit i o tetování. Zpodobňují Komu, kosmického hada, kterého elfové uctívají všemi způsoby. Kromě tetování i splétáním vlasů, tkaním oděvů do podoby hadích šupin, nebo i nošením oděvů z hadí kůže. U Tyvara k hadům kromě tetování odkazují i dýky a jeho dvoubřitý meč, na znamení hadích zubů.

Co se týče zbraní, keldheimští elfové mají zbraně a zbroj z prastarého materiálu, který je podobný bronzu. Každá zbraň je vyrobena osobně pro jednoho konkrétního elfa, který ji používá celý život. Po jeho smrti se roztaví, a vytvoří se z ní zbraň pro další generaci.

Co se týče dalších schopností, Tyvar je výborným bojovníkem, ale má i schopnost přeměnit své tělo i okolí. Dokáže změnit přírodní látky včetně svého těla na jiné. Dokáže tak dokonale využít okolí k ochraně, útoku, i úniku. Může se pokrýt kamennou krustou jako zbrojí, nebo na jeho těle vyraší trny, aby unikl polapení, nebo se i pokrýt horkou lávou (pokud je nějaká poblíž). Co se týče lávy, tu může i zchladit, aby přes ni mohl přejít jako po bezpečném mostě. V boji je Tyvar rozený improvizátor, a jako takový je nebezpečný (nikdy nevíte, kdy vám pod nohama vyraší trnité křoví nebo láva).

Jeho moc není limitovaná na jeho tělo, Tyvar může podobně pomoci i ostatním, a protože chce být vždy ve středu dění, často ostatním pomáhá. jeho přátelé dokáží spoustu věcí díky jeho schopnostech, a on si užívá i jejich slávu.

Tyvara jsme původně začali vytvářet jako „kaldheimského elfa“ ale brzy se ukázalo, že jsme vytvořili někoho, koho prostě musíte mít rádi. Ano, je to domýšlivý, žerty a zábavu milující „hýzlík“, ale jeho srdce je v jádru dobré. Snaží se vybudovat si vlastní pověst a legendu, ale zároveň se stará o to, aby i ostatní byli její součástí. Tyvar celý život bojuje zápas se svým vlastním egem. Někdy vyhraje on, někdy jeho ego. Ale rozhodně je schopen přijmout kritiku, a při svých cestách mimo Kaldheim rychle zjistil, že jeho schopnosti mají limity – a jeho sebedůvěra také. na druhou stranu je nadšený, že jeho činy se budou zpívat v písních na více sférách.

Doufám, že jste si úvodní ochutnávku ohledně sférochodců užili, a těšíme se na příští dny, kdy se společně dozvíme víc.

Abych ještě doplnil aktuální stav, další dva sférochodci do čtveřice budou Kaya a Tibalt (soudě podle obrázků na boosterech).

Takže, co vy na to? Jak se vám líbí oba noví sférochodci?

Co se mně týče, je možné, že Nadier, Agent of the Duskenel by mohl být z Kaldheimu (soudě podle informací o lesních a temných elfech), ale nevím, jestli to bylo nějak explicitně potvrzeno. Jinak si myslím, že Tyvar je takovou směskou Thora a Lokiho dohromady. Uvidíme, co dokáže jeho karta. Nejspíš nějaké posilování a combat triky (neblokovatelnost?).

Ohledně Niko/Nika/Niky… (flexivní jazyk, no nic). Tady mi trochu vadí úvodní příběh až příliš podobný Elspeth. Mohli si vymyslet něco originálnějšího. Co se týče schopností, mohl/a by mít něco jako dočasné exilování. Co se mi ovšem líbí je to, že se snaží popsat i jiné aspekty modré.

Každopádně nás tentokrát čeká příběh k sadě na wizardích stránkách, takže se máme na co těšit.

 – Honza Charvát

Toliko Honza Charvát, a nyní si vezme slovo ještě na chvilku Honza Adam 😉

************

Zdravím všechny v době předvánoční. Wizardi v týdnu od 14.12. oznámila  takzvaný „týden metalu“. Patřil k němu tento článek pojatý skutečně tak, jako by ho vám vykládal metalista, co žere malé děti k svačině. Po následující dny pak několik metalových kapel udělalo preview videa pro nové karty.

Mastodon (Atlanda, Georgia)

  • čtyři chybějící Pathway země

Angra (Brazílie)

  • sága Showdown of the Skalds

Torche (Miami, Florida)

 – Pyre of Heroes 

Smoulder (Toronto, Kanada)

  • Magda, Brazen Outlaw

Rhapsody of Fire (Itálie)

  • Realmwalker

Oceans of Slumber (Houston, Texas)

Kaya the Inexorable 

Amon Amarth (Švédsko)

  • Halvar, God of Battle  / Sword of the Realms

Kromě toho sami Wizardi odhalili  karty exkluzivní pro Set a Theme Boostery + Commander decky, plus velitele commmanderů.

Valkyrie HarbingerSurtland ElementalistCleaving Reaper
Surtland FlingerCanopy TacticianArmed and Armored
Starnheim AspirantWarchanter SkaldYouthful Valkyrie
Absorb IdentityGiant's GraspElderfang Ritualist
Renegade ReaperThornmantle StrikerBearded Axe
Fire Giant's FuryGilded Assault CartElven Ambush
Gladewalker RitualistRampage of the Valkyries
Co lze vyčíst z těchto odhalených karet? Hned několik témat:
– Kaldheim bude minimálně částečně tribal set, kromě elfů se můžeme těšit ale také na tribal karty pro trpaslíky, anděly, berserky,  obry a měňavce. Trpaslíci navíc budou mít sub-téma Vybavení a Vozidel.
Při pohledu na Pozlacený důlní vozík si nemohu nevzpomenout na věhlasnou českou parodii na hobita jménem Rabit a na trpaslíky ze Železných hor, kteří většinu svých zbraní zničili na jedné z opileckých šarvátek, takže museli sebrat zemědělcům motyky a za pochodu je překovat na TĚŽKÉ BITEVNÍ MOTYKY…
Zajímavé jsou valkýry, které se moc s ničím ne**rou, a kromě bíločerných zde najdeme i komplet černé anděly, viz Cleaving Reaper. Holt, Seveřané…
U nových bohů Wizardi plně využívají možností nově představených modálních oboustranných karet. Tito bohové postrádají nezničitelnost (nebo jakoukoli její pseudoformu), ale to je vlastně flavorově v pohodě, neb byste našli jen málo mytologií, které končí tak, jako severské – smrtí všech bohů v průběhu Ragnaröku.
Obrázky produktů a Collector’s Boosteru:
Packaging Family Shot
KHM Collector Booster Packaging Closeup
Collector’s Boostery mají na sobě „metalové“ logo sady.
Kromě Kayi, Niko a Tyvara Kella bude na Kaldheimu přítomen také Tibalt, jako čtvrtý z chodců.

MaRovy teasery

Mark Rosewater tradičně nahodil pár hintů, co můžeme čekat. Tedy…více než pár.
Karty:
  • 5C legendární očarování
  • 2B za  6/6 s deathtouch
  • kartu umožňující zabít soupeře na jedové žetony
  • Karta s aktivační cenou WWUUBBRRGG, tap
  • Karta, která vám dovolí využít odolnost bytosti k něčemu, k čemu je normálně používána síla
  • mnoho nových nebytostních tokenů
  • karta, která umí udělat token, který je kopií cílového permanentu zcela bez many
  • černá bytost, která umí kopírovat jiné bytosti
  • zavedení typu bytosti, po kterém hráči touží roky
  • Karta s třemi aktivačními cenami, jedna z nich byla doposud použita jej jednou a druhé dvě vůbec nikdy.

Texty pravidel:

  • “imunita vůči bytostem typu God”
  • “Obětuj pět Treasure:”
  • “pokud 3 nebo více bytostí toto kolo zemřelo”
  • “Zvol si náhodně 1,2, nebo 3”
  • “kromě zemí a permanentů typu Giant a Wizard”
  • “můžeš si v knihovně a/nebo hřbitově najít kartu s typem Rune”
  • “Pokud kontroluješ tři nebo více legendárních bytostí”
  • “X je počet Vozidel plus počet Vybavení pod tvou kontrolou”
  •  “Pokud máš o 7 a více životů více než na počátku hry”
  • “Vytvoř namísto toho X těchto tokenů”

Typy bytostí

  • Angel Warrior
  • Zombie Rogue
  • Dwarf Cleric
  • Horse Spirit
  • Vampire Dragon
  • Legendární bytost – Wolf (už známe, Sarulf zde – inspirace Fenrirem)
  • Legendární bytost – Bird Spirit
  • Legendární bytost – Giant Wizard
  • Legendární bytost – Demon Berserker
  • Legendární bytost – Squirrel (pravděpodobně inspirace Ratatoskem) 

 

 

No, a to by bylo o Kaldheimu všechno 🙂 Teda kromě tohoto:

 

Image

 

Tenhle úžasný oversized spindown najdete v každém Bundle 🙂

 

Dovolte mi, abychom vám za celý tým (tedy sebe, druhého Honzu a Štefana) popřál krásné prožití vánočních svátků, a v současné době hlavně to zdraví.

Do nového roku jen to nejlepší, a pro nás všechny jedno jediné přání – ať se ten náš svět vrátí v roce 2021 zase trochu k normálu. Držme si palce.

Take care and stay safe,

 

 – Honza Adam 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď