Ravnica Allegiance – „spoilers so far“

Milí kamarádi, dnešní Almanach věnuji rekapitulaci spoilerů Ravnica Allegiance a připravím si tak půdu pro článek k prerelease v příštím týdnu.  Jdeme na to!

 

 

 

 

 

 

 

 

Úvodem

Ve chvíli, kdy tento článek píši, není známo ještě asi sto karet, převážně uncommonů a commonů.  Až snad na dva jsou známy všechny mythiky, většina rare, a drtivá většina cyklů započatých v GRN už je také kompletní.  Tím mám na mysli gildovní vůdce (včetně tří dalších probolasovských chodců), legendární šampiony/disidenty, uncommony se 2+2 barevnými manami v sesílací ceně, rare i uncommon splitky, lockety, guildgate, a guildmágy.

 

Gildovní vůdci

Vůdci gild jsou mytická rare. Jediným, kdo si tuto pozici podržel po všechny tři bloky, je démon Rakdos, který se dočkal už třetí karty. Simická Rada mluvčích v demokratických volbách nahradila merfolčici Zeganu, vyznávající spíše izolacionismus a pomalý pokrok, praktičtější vůdkyní pro dobu neklidu a hrozící války – ředitelkou projektu Ochránce, (slizo)elfí čarodějkou Vannifar.

Další tři gildy mají nyní v čele sférochodce spolupracující s Bolasem. Azorius Dovina Baana, Orzhov duchovražedkyni Kayu a Gruulové Domri Radeho, který úspěšně vyzval na souboj dříve uznávaného nejsilnějšího gruulského náčelníka Borborygma.

 

Co se týká karet – Kaya i Domri jsou poměrně specifičtí, zejména to platí pro Kayu, která je opravdu dělaná spíše na Constructed a jako sideboardovka.  Na druhou stranu, hned dva jsou pouze trojmanoví, a Domri za své 2RG začíná na 5 loajality.

Vannifar netřeba představovat, Birthing Pod si asi mnozí pamatujete. Rakdos si podržel své 6/6 létání a trample, vrátil se na šest man, ale nechce po vás ani zranit soupeře, abyste ho mohli seslat, ani obětovat polovinu boardu při útoku. Prostě přijde a jako Anton Chigurh v Tahle země není pro starý dá každému nedémonovi, neimpovi a neďáblovi hodit mincí.

Šampioni/disidenti

Zde došlo k zajímavé odchylce. Obě gildovní postavy (legendy) v GRN byly citovány na dvou verzích guildgatů. V případě RNA je na jedné verzi gruulské brány citován Ruric Thar, který ale novou kartu nemá. Místo něj je vedle Domriho druhou legendou kentauří druidka Nikya, která byla citována již v RtR bloku.  Sesazená Zegana je simickou legendou, u Rakdosů je hlasem jemného nesouhlasu performerka Judith. Lavinia, kterou jsme poznali jako zatýkačku v Dragon’s Maze, je nyní v opozici vůči Dovinem převzaté gildě, a u Orzhovu to samozřejmě nemohl být nikdo jiný, než osvobozená Teysa Karlov, která napotřetí dostala kartu bez titulu, jen poctivé jméno a příjmení.

Teysa konečně dostala trochu normálnější cenu a rozměry (v DGM stála sedm man), a ač sama tentokrát nic nedělá, velmi pomáhé ostatník. Judita pak poskytuje vašim bytostem bonus a střílí, když jí zemře kolega.

 

CCDD uncommon bytosti

Truefire Captain, Nightveil Predator, Golgari Findbroker, Crackling Drake a Conclave Cavalier. To je pětice z GRN. Zde se k nim připojili Sphinx of New Prahv, Sunder Shaman, Frilled Mystic, Basilica Bell-Haunt a Rakdos Firewheeler. Taková superpecka jako Predator  (do Limited) zde asi není, nicméně za pozornost stojí určitě UW 4/3 sfinga coby letec s vigilance, který prodražuje její zacílení o 2 many, nový Mystic Snake (Lizard Wizard!) a Sunder Shaman, chodící reinkarnace Trygon Predatora.

Lockety a guildgate

Tady asi kromě nových hezkých obrázků není co řešit, funkce je pořád stejná. Za pozornost stojí zejména dvě brány – simická, ukazující v plné kráse zonot, aneb díru z povrchu až do moře, a Juditina rakdoská, a.k.a. vchod do vinárny 😉

Azorijský medailon pak dává nahlédnout do režimu nastoleného Dovinem…

„Povinné medailony umožňují sledování veškerého personálu Senátu pro zajištení vyšší bezpečnosti a efektivity.“ _ Dovin Baan

Guildmágové

Ani tady nedošlo ke změně. Všichni stojí dvě many, všichni mají dvě jednobarevné schopnosti vyžadující tapnutí, všichni se jmenují podle druhé části názvu své gildy, tedy Cult, Combine, Clan, Senate a Syndicate.  Jejich power level je stejně jako v GRN poměrně při zemi, zejména v porovnání s prvním blokem Ravnica. Průtokové tapování jako u Azorius Guildmage zde opravdu nenajdete, tapuje jen orzhovský a to ještě jen velké bytosti. Mág senátu má dokonce „jen jednu schopnost“…

Herní význam bude minimálně v Limited mít mág Kartelu, který umí nechávat přicházet bytosti se žetonem nebo pak žetony přesouvat, což Simicům více než hraje do karet. A mág Kultu má prostě super ilustraci. Posuďte sami.

Combine Guildmage (RNA)Cult Guildmage (RNA)

 

Split karty

I zde se opakuje schéma. Rare i uncommon karty mají polovinu hybridní a polovinu dvojbarevnou. Na rare cyklu jsou zobrazeny vždy obě legendy z gildy, uncommony jsou obecnější. Jména podobně jako v GRN sdílejí počáteční slabiky.

Depose/Deploy, Warrant/Warden, Bedeck/Bedazzle, Thrash/Threat, Revival/Revenge, Consecrate/Consume, Carnival/Carnage, Incubation/Incongruity, Repudiate/Replicate. a konečně Collision/Colossus.

Karty jsou velmi pěkně nadesignované. Je zde removal na několik způsobů, edikt, nový Blightning, několik tvoření tokenů (thoptéry, žaboještěrka, sfinga, beast). Karty mají i úžasné ilustrace, které na malém formátu někdy až trestuhodně zanikají. Takže si sem jen odložím majestátní Teysu (Revival), nebo Judith, která nám ukazuje, že jenom pravé rakdoské holky se na vystoupení líčí při svitu vlastního pekelného ohně (Bedeck)

 

Příběhové karty

I RNA mají své Story Spotlighty, a podobně jako u GRN nejsou číslované.  Aniž bych prozrazoval více z příběhu (na to bude čas později), okomentuji to, co je zřejmé z karet. Spotlighty máme (zatím) tři.

 

Gruulové pod vedením Domri Radeho, který v souboji porazil doposud za nejsilnějšího Gruula uznávaného Borborygma, se pustili do plenění a pustošení města, kam až to jen jde. Nikya Starých Způsobů vidí v Domriho nepravděpodobném vzestupu do čela gildy znamení toho, že se bezpochyby už blíží Poslední pustošení, kdy se probudí prastarý bůh Ilharg, Kanec Pustošení, a srovná celou Ravnicu se zemí.

Další dva spotlighty pak patří dvojici Kaya + Teysa.  Kaya dostala od Bolase za úkol zlikvidovat Obzedat, jako každou jinou zakázku. Když pronikla do nitra Orzhovy, našla zde Obzedatem uvězněnou Teysu a osvobodila ji.  Nezdá se sice zcela pravděpodobné, že by Obzedatu nebylo podezřelé, že je Teysa na svobodě a žádá schůzi Obzedatu, ale aplikujme suspension of disbelief a řekněme, že logika maličko ustoupila vtipnému flavortextu.

Teysa svolala setkání Obzedatu. Kaya jej ukončila.  (Kaya’s Wrath)

Oproti očekávání ale Kayin úkol neskončil. Výměnou za příslib pomoci „její rodině v problémech“ dal Bolas Kaye za úkol, aby se ujala vedení Orzhovů.

Zatímco je Kaya gildovní paní, Teysa trpělivě vyčkává uprostřed orzhovské pavučiny moci.  (Teysa Karlov)

Kaya je tedy pro teď vůdkyní Orzhovů. Její vztah k duchům není ale jen tak jednostranný, jak by se mohlo zdát. Ráda jim dopřeje věčného odpočinku, a z orzhovských způsobů je jí špatně. Takže, přes Teysino přemlouvání, aby tak nečinila, uvolňuje stále více duchů z jejích závazků vůči gildě, a efektivně tak ničí výraznou část systému, na kterém gilda stojí a vydělává.

„Je načase nechat mrtvé opravdu mrtvými.“ -Kaya, k Teyse (Ethereal Absolution)

Co si o tom asi v duchu myslí Teysa, posuďte sami z obrázku…

Další zajímavé karty

Vezměme to po gildách:

Orzhov:

Nový Cartel Aristocrat, který je rare, a nezískává imunitu, ale nezničitelnost.

Již v sekci příběhu zmíněný Kaya’s Wrath – kromě super obrázku také 4manová Wrata s bonusem

Mythikem je Seraph of the Scales, který 4/3 anděl s možností deathtouch a vigilance, co po sobě nechá dva duchy.

Azorius

Protitokenová Detention Sphere na nožičkách.

Rare Lízni 3 s addendem – scry 3 a pak lízni tři.

Simic

Simicové si opravdu vyhráli s tématem +1/+1 žetonů. Najdete zde pokračovatele Crowned Ceratoka i Sapphire Drake, kteří dávají všem vašim bytostem s +1/+1 žetonem trample či flying. Nebo něco udělají, když přijdou – Zegana například lízne za každou vaši bytost s +1/+1 žetonem.

Najdete tu karty, které umí žetony přesouvat.

Najdete tu karty, které něco dělají, pokud je na ně umístěn žeton.

Najdete zde alternativní winkondici.

Najdete zde mutanta, který zlevňuje aktivační schopnost a ještě dovolí obejít podmínku adapt.

Rakdos

Rakdosové jsou mechanicky velmi soudržní. Najdeme zde úžasné věci – například levného mytického démona, fungujícího jako spectacle enabler, agresivní bytosti, „spectacle bolt“ – bohužel tedy sorcery speed , nebo mytický superdárek pro soupeře.

 

Gruul

Gruulský riot mimochodem bude kooperovat i se simickými bytostmi. Najdete tu:

  • nové Fires of Yavimaya, které dávají všem vašim netokenovým bytostem riot a udělají vaše bytosti nezrušitelné.
  • zlobra, který dokáže žetony proměňovat na zranění
  • mytického draka s riot, který umí s žetonem na sobě střílet Twin Bolty
  • Nikyu, která je 5/5 a za cenu nemožnosti sesílání nebytostí, za to vám ale dá o manu více z každé tapnuté země.

Negildovní karty

Očarování

  • Angelic Exaltation dávající vlastně všem vašim bytostem exalted
  • Smothering Tithe – poklad za každé soupeřovo líznutí, pokud nepřiplatí
  • Verity Circle – lízání, když se soupeřova bytost tapne jinak než do útoku, s vestavěným tapováním
  • ničení bytostí jako bonus k placení životy  a flavortextem Nicola Bolase – Font of Agonies

Kouzla:

Bytosti

  • jednobarevné mythiky
  • a vychytaná rare:
    • supermega-Overrun-prasátka za osm man
    • hrdina tokenující vojáky za vícebarevná kouzla
    • nový Gravecrawler
    • duch dávající vašim kouzlům deathtouch
    • sfinga s možností scry 3 před začátkem hry za ukázání z ruky, a pak každé kolo scry 1
  • dvojice uncommonů dávající letcům bonus d útoku a do obrany
  • několik karet využívajících Gate
  • a mezi artefakty dva „guildpactové“
    • vitráž dávající +1/+1 všem vašim vícebarevným
    • a knížka – pětimanový „manakámen“ lízající kartu za každé seslané vícebarevné kouzlo

 

No a to je pro dnešek všechno, milí kamarádi. V pátek nás čeká kompletní spoiler, příští týden článek k prerelease.  A pak si držme klobouky. Budeme se totiž už jen blížit k Ravnica: Endgame, jak jsem si zatím pracovně přezval jarní sadu (s asi dosti zřetelnou inspirací). 😉 Bude to jízda.

Tak zatím!

 

Honza Adam

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Jeden komentář k “Ravnica Allegiance – „spoilers so far“”

  1. Odin napsal:

    Ahoj, vdaka za super zhrnutie a pikosky. Len jedna technicka: obrazky bez kariet su nejake rozhasene, akoby chyba kompresie. Zistoval som, ci to nie je chyba browseru, ale kedze to robi Chrome aj Edge, tak asi to bude niekde inde.

Zanechte odpověď