Ravnica Allegiance – co zatím víme ;-)

Milí kamarádi, začínáme vánoční sérii, která bude pokračovat s takovou frekvencí, jak čas, děti a vánoční pohoda dovolí. Dnes pro vás mám kompletní přehled mechanik z Ravnica Allegiance a komentáře k zatím známým spoilerům a promům. Jedeme na to!

 

 

 

 

 

 

A jak je zvykem, první slovo má Matt Tabak.

 

Skvělé zprávy, sférochodče! Ačkoli napětí stoupá, Ravnica ještě doposud nepropadla totálnímu chaosu. Pár měsíců zpět vám Guilds of Ravnica ukázaly prvních pět gild, a nyní Ravnica Allegiance přinášejí druhých pět – Orzhov, Gruul, Rakdos, Simic a Azorius. I když možná vaše oblíbená gilda v tomto setu není, je tady hromada super věcí ve všech barvách, nemluvě o zemích a artefaktech.

 

Každýá z gild má svou vlastní mechaniku, a zde se dozvíte, jakou. Tak šup do toho!

 

Rakdosův kult a spectacle

Žádná jiná gilda nedemonstruje to, že populace sotva uhlídá sama sebe, jako Rakdosův kult. Je to šoumenství, násilí, anarchie a hedonismus v jednom obrovském chaotickém smoothie. Je čas se napít, děcka. Bude podívaná (spectacle)

 

Rix Maadi RevelerRafter Demon
Spectacle (podívaná), nové rakdoské klíčové slovo, dává kouzlu alternativní sesílací cenu. Můžete jej seslat za spectacle cenu, pokud protivník ztratil toto kolo životy.
U některých karet je spectacle cena prostě alternativnější levnější způsob seslání, odměňující vás za to, že jste soupeře zranili. U jiných karet, jako např. Rafter Demon nebo Rix Maadi Reveler, je spectacle cena vyšší, než sesílací, ale pokud ji využijete, dostanete bonus efekt. Volba, zda využijete spectacle cenu, je vždy dobrovolná – nemusíte ji využít vždy, když soupeř ztratí životy.
Soupeř může přijít o životy různě. Většinou díky zranění, nebo efektům přímo ubírajícím životy. Pokud soupeř sám za něco zaplatí životy (cena schopnosti, například), také se to počítá. Prostě pokud se jeho počet životů nějak změnil směrem dolů, pak ztratil životy. Spectacle zajímá jen, zda se tak stalo. Dokonce i když soupeř v průběhu jednoho kola ztratí životy a pak si nějaké přidá, spectacle to nevadí, ztráta proběhla.

Spectacle nijak nemění pravidla časování, kdy můžete kouzla seslat. I pokud soupeř ztratí ve svém kole životy, neznamená to, že ty dva fešáky nahoře můžete seslat. Jsou to bytosti bez flash, a pokud jej nějak nedostanou, můžete je seslat jen ve své hlavní fázi.

I pokud zaplatíte spectacle cenu, manová a převedená manová cena kouzla se nijak nemění. CMC Rix Maadi Reveler je vždy 2, nezávisle na tom, co zaplatíte. Nezáleží ani na tom, kolik životů soupeř ztratil, cena je pořád stejná.

Pokud Rakdosané mají něco rádi, pak prodej lístků, takže naostřete nože a ujistěte se, že máte aktualizovanou životní pojistku. Do města přijíždí cirkus.

 

Orzhovský syndikát a afterlife

Orzhovský syndikát má své zájmy všude po Ravnice, od finančních po duchovní, sahajících dokonce až do posmrtného života. Jen proto, že něčí tělesná schránka už přestala sloužit, neznamená, že by duch v ní doposud zavřený nemohl pokračovat … ve službě Syndikátu.  Nové klíčové slovo afterlife (posmrtný život) dává některým bytostem Orzhovu nadpřirozenou moc zde zůstat v určité formě dále.
Tithe Taker

Afterlife je spouštěná schopnost a vždy obsahuje číslo. Tithe Taker má afterlife 1, jiné bytosti mají více. Když bytost s afterlife zemře, nechá po sobě počet 1/1 bílo-černých tokenů s typem Spirit a s flying odpovídající uvedenému číslu.

Afterlife se spouští pouze, když bytost „zemře“, což znamená „odejde z bojiště do hřbitova“. Pokud je vypovězena přímo z bojiště ze hry, afterlife se nespustí. Pamatujte si, že blokeři se vybírají najednou, takže pokud zablokujete bytostí s afterlife, vzniklý Spirit už v tomto souboji blokovat nemůže.

Mají-li něco Orzhovové rádi, je to výhoda, takže nechte své síly se upsat Syndikátu a dobře využijte jejich duchy.

 

Imperious Oligarch

Kartel Simic a adapt

Život je krásný, a pro Simicy celkem ucházející výchozí bod. Vše lze vylepšovat a z mrzkých počátků pozvednout k dokonalosti. Ravnica je v těchto dnech podivným místem, a nové hrozby jsou čím dál nepředvídatelnější. Pokud mají Simicové zůstat napřed, jak je jejich zvykem, musí se neustále adaptovat.

 

Zegana, Utopian Speaker

 

Adapt je nová klíčová akce, jak je vidět na naší staré známé Zeganě, nyní nesoucí titul Utopian Speaker. Po adapt následuje číslo. Aby byla akce provedena, první se zkontroluje, zda má bytost na sobě nějaké +1/+1 žetony. Pokud nemá, položí se na ní tolik, kolik je dané číslo. Vychytávka je v tom, že pokud o ně někdy v budoucnu přijde (a v sadě najdete možná pár způsobů, jak to udělat a ještě z toho něco vytěžit), může se adaptovat znovu.

Mít na sobě +1/+1 žetony má očividný efekt v tom, že je bytost větší, ale Simicové z toho umí vyrazit další bonusy. Zegana kupříkladu s velkou radostí povede vaši tramplující hordu „pocukrovaných“ bytostí vstříc komukoli, kdo se jí postaví.

Pokud mají Simicové něco rádi, pak je to vzít nějakou výhodu a ještě ji vylepšit. Třeba přidat křídla, nebo nějaké extra lokty. Jen se mrkněte na tohohle drobečka.

 

Aeromunculus

Gruulské klany a riot

Gruulské klany jsou volně sdruženou skupinou zuřivých dobyvatelů. Nic, co byste tak nějak chtěli mít za sousedy. Reagují na současnou mrazivou politickou atmosféru na Ravnice jediným způsobem, jak umí: výtržnostmi. Nové klíčové slovo riot dává vašim bytostem na výběr mezi bonusem k velikosti nebo k rychlosti.

 

Gruul Spellbreaker

Bytost s riot vstupuje na bojiště buď s +1/+1 žetonem, nebo s haste, podle volby hráče ji ovládajícího. Volba je provedena při vstupu bytosti na bojiště, takže na ni nikdo nemůže reagovat. Gruul Spellbreaker buď přijde jako 4/4, nebo jako 3/3, která může hned útočit. (Pokud zvolíte +1/+1 bonus, neexistuje pro soupeře „okno“, kdy by ji mohl jako 3/3 podstřelit).

Bytost bude mít zvolený bonus už, když přistane na bojišti. Pokud zvolíte haste, bytost si jej podrží i po konci kola. To je důležitě v případě, že by například v budoucnu změnila stranu. Rozdrťte soupeře, než by se k tomu někdo dostal!

 

Frenzied Arynx

V některých ne zrovna obvyklých případech se může stát, že bytost bude vstupovat na bojiště se dvěma instancemi riot. Pak pro každou volíte zvlášť. Bytost může tedy přijít s dvěma +1/+1 žetony, jedním žetonem a haste, nebo dvěma instancemi haste. Dvojité haste toho sice neudělá o nic víc, než jedno, ale možná tím vyděsíte soupeře. RAWR!!!

Gruulům jsou nějaké opakující se zakončení odstavce ukradené. Prostě to rozmlaťte.

 

Azorijský senát a addendum

Azorijský senát je o právě a pořádku. Chtějí ovládat a hlídat populaci, neboť je více než zřejmé, že to populace sama nezvládne. Jedním z jejich nástrojů je legislativa, a vymáhání provádění většiny aktivit v přesně vymezeném čase a místě. Ale i ten nejrigoróznější kus judikatury může mít nějaké dodatky.
Sphinx's Insight
Addendum (dodatek) je nové schopnostní slovo. Schopnostní slova nemají konkrétní význam v rámci pravidel, slouží spíše jako připomínka, než cokoli jiného. Addendum najdete většinou na instantech, které mají dodatečný nebo alternativní efekt, pokud je sešlete ve vaší hlavní fázi. Takže pokud se vzdáte jisté flexibility, dostanete extra sílu.
Emergency Powers

Zde vidíte Emergency Powers. Má celkem slušný základní efekt, a někdy prostě uznáte za lepší zahrát je na konci soupeřova kola, akorát včas, abyste si naplnili ruku. Ale pokud se odvážíte zaplatit sedm man ve své hlavní fázi, získáte efekt „dodatku“, a s ním zadarmo permanent s CMC 7 nebo méně.

Čtěte si každou kartu s addendem, abyste přesně věděli, jak fungují. Slovo „instead“ v addendum efektu znamená self-replacement efekt, což znamená, že nedostanete ten základní, pouze posílený.

Pokud mají Azoriané něco rádi, pak je to zřejmě dáno zákonem. Radši poslechněte.

 

 

Split karty

Ravnica Allegiance pokračuje ve dvou cyklech zahájených v Guilds of Ravnica. 

Incubation // Incongruity
Tyto gildovní split karty mají hybridní půlku a klasickou multicolor půlku. A nyní krátké přerušení a osvěžení hybridní many.

HYBRIDNÍ MANA

Symbol hybridní many můžete zaplatit jednou z uvedených barev. U/G polovičku na „Incubation“ můžete zaplatit černou nebo zelenou.  Kouzlo se symbolem hybridní many má obě barvy uvedené v symbolu. Incubation je modro-zelené kouzlo, ať ho sešlete za manu, jakou chcete. Hybridní mana vám dává velkou flexibilitu v tom, co si dáte do balíčku. A nyní zpátky do studia…tedy ke split kartám.

 

SPLIT KARTY 2: JEŠTĚ SPLITOVATĚJŠÍ

Pokud jste nikdy nehráli se split kartami, máme tu malé osvěžení paměti. Jsou to v podstatě dvě karty v jedné.  Když ji hrajete, vyberete si, kterou polovinu hrajete. Když je kouzlo na stacku, bere se v potaz jen ta půlka, kterou hrajete. Druhá je ignorována. Split karta se vždy bere za jednu kartu. Pokud vás něco nutí zahodit dvě karty, Status//Statue se počítá jen za jednu. Když není  na stacku, má split karta převedenou manovou cenu a další atributy rovné kombinaci obou polovin. Incubation/Incongruity má v takovém případě CMC 4. (To se mohlo od minula, co jste se split kartami hráli, změnit). 

 

Fantastické sounáležitosti a kde je najít

Nyní je ve hře všech deset mechanik třetího návratu na Ravnicu. Sotva jsme ale jen škrtli po povrchu preview sezóny Ravnica Allegiance. Zůstaňte s námi a užijte si to!

****************************************************************

Toliko Matt Tabak. Takže co jsme se zatím dozvěděli? No není toho málo. Pojďme to okomentovat!

Ještě než se pustím do komentáře, šup sem s promy a packagingem.

Mytickým Buy-a-Box promem je The Haunt of Hightower.

The Haunt of Hightower Promo
Vizuální inspirace původním ravnickým Skeletal Vampire je nezaměnitelná.

Open House (12-13.1.)

Rakdos Firewheeler Promo

Draft Víkend (26.-27.1.)

Simic Ascendancy Promo

Magic League (zahájena 28.1., promo za aspoň 10 her)

Gate Colossus Promo
FNM sezóna RNA začíná 18.1., a k dispozici budou tři následující proma:
.
Growth Spiral FNM PromoLight up the Stage FNM Promo
Mortify FNM Promo

RAVNICA VÍKEND

Pořádán 16-17.2..

Plains (Azorius)Island (Azorius)

Plains (Orzhov)Swamp (Orzhov)
Swamp (Rakdos)Mountain (Rakdos)
Mountain (Gruul)Forest (Gruul)
Forest (Simic)Island (Simic)

Obchody mohou v rámci víkendu pořádat i kompetitivnější akce. V tom případě si účastníci mohou odnést tuhle promo verzi nové Lavinie.

Lavinia, Azorius Renegade Promo

Packaging

 

Booster display
Pack 1Pack 2Pack 3
Pack 4Pack 5
Na boosterboxu vidíme další art Lavinie (pravděpodobně). Na boosterech se opakuje, dále zde najdeme dva chodce – Domri Radeho a Kayu. Pětici uzavírají rakdoský harlekýn (možná nová legenda) a pravděpodobně nová První Mluvčí Simiců.
Dovin Planeswalker DeckDomri Planeswalker Deck
Sférochodecké decky pak definitivně potvrzuje třetího a posledního probolasovského chodce – Dovina Baana.
Bundle
Key art na Fat Packu pak zobrazuje opět Kayu, v orzhovském oděvu.
Deck Builder's Toolkit
A Rakdosan naposled.
Co můžeme ze spoilovaných karet a obrázků jasně usoudit?

Příběh

Potvrdilo se, že probolasovské (chodci vedené) gildy budou Azorius, Orzhov a Gruul.
Co se týká Gruulů, nelze asi úplně očekávat, že by šli Bolasovi vyloženě na ruku. Současná situace spíš jen nahrává tomu, co chtěli dělat vždy. A jelikož Borborygmos byl spíše než vůdcem všech Gruulů jen vůdcem nejsilnější bandy, mohlo se klidně stát, že Domriho „vedení“ gildy je také dáno jen tím, že ho momentálně následuje nejvíc milovníků života nespoutaného kamenem města a pravidly. Každopádně bych starého kyklopa rozhodně neodepisoval.
Co se týká Orzhovů, zde je to zajímavé. Nebylo zde moc sférochodců na výběr. Ve WB kombinaci vyšel pouze Sorin (ten nepřichází v úvahu) a Kaya. Ta samozřejmě sedla na tuto úlohu jako zadek na hrnec. Kdo jiný by měl odstranit Radu Duchů než někdo, kdo se specializuje na definitivní likvidaci duchů (jak by Brago mohl – tedy nemohl – povídat).  Kazí to jen fakt, že Kaya je na knížce k Ravnice vyobrazena po boku chodců ze Stráže. Kayu jsme ale poznali jako pragmatickou ženu dělající to, za co je zaplacena. Je tedy možné, že až přijde na to, komu sloužila, postaví se po bok Avengers, pardon, Stráže a přátel, proti Bolasovi.  Osobně doufám, že legendou bude potřetí Teysa.
Osobně jsem trochu doufal, že by se Orzhovu mohla ujmout Liliana; ale dát zrovna jí bílou asi nebylo možné.
Zegana nikdy nebyla ani tak *vůdkyní* Simiců, jako aktuálně sloužící První mluvčí Koncilu mluvčích. Zcela demokraticky tedy mohla o tento titul přijít ve prospěch jiného člena Koncilu. Elfka na boosteru má v ruce týž trojzubec, který má Zegana na své původní kartě. Zegana sama jej naopak nemá.  U Simiců bylo poměrně jasné, že Bolasovi asi sloužit nebudou, sférochodci v těchto barvách jsou přesně dva – Kiora a nově Nissa.
O Rakdosanech nevíme skoro nic, kromě toho, že znovu vyjde sám velešéf. Harlekýn z obrázků by snad tedy měl být druhou legendou (hlasem nesouhlasu).
 Studnicí informací jsou azorianské karty 🙂

Je jasné, kdo bude azorianským „disidentem“. Lavinia sloužila Jaceovi jako jeho pobočnice, a její flavor je smutně mrazivý.

„Říkala jsem Jaceovi, že pokud nebude své povinnosti brát vážně, Ravnica se rozpadne. Nechtěla jsem v tom mít pravdu.“ 
„Nemyslete si, že nevím, co je vaším pravým posláním… a kdo vaším skutečným pánem, Nejvyšší sudí.“ 
Není zde pochyb. GRN a RNA se odehrávají zároveň, a sfinga na obrázku není nikdo jiný, než sama Isperia. A právě si podepisuje vlastní ortel.
Dává to vlastně kompletně smysl. Dovin Baan nějakým způsobem infiltruje Azorius a stane se Nejvyšším sudím (tedy nejvýše postaveným humanoidem v gildě, podřízeným jen samotné Isperii). Isperia ovšem odhalí jeho pravé poslání a záměry, a  možná i proto svolá gildovní summit. Učiní ale tu chybu, že Dovina konfrontuje s tím, že zná jeho tajemství.  Dovin to ohlásí Bolasovi. Bolas přikáže Vrasce postarat se o Isperii a proměnit ji v epesní zahradní doplněk.  Isperia je odstraněna, a mocenské vakuum Azorianů je vyřešeno dle předpisů – vedení převezme osoba nejvýše postavená po Isperii. A jelikož se jedná o nouzovou situaci, Nejvyšší sudí a nový vůdce Senátu aktivuje…
… nouzové pravomoci 😉  Je to přímo ložené, viďte?
Jen je mi osobně divné, že se nikdo nepozastavil nad Dovinovýma šestiprstýma rukama (typický znak vedalkenů z Kaladeshe, ravničtí mají normálních pět).
Situace je nicméně rozehraná velmi zajímavě. Bolas sice infiltroval pět z deseti gild, ale zdá se, že jediný, kdo slouží Bolasovi s plným vědomím, dobrovolně a cíleně, je právě Dovin Baan.  Bude zajímavé sledovat vysvětlení, jak k tomu došlo. Na Kaladeshi Baan dělal jen svou práci pro svůj svět, a na Tezzereta hleděl občas až s lehkým opovržením. Nikde nebylo naznačeno, že by věděl o Bolasovi, tím méně pro něj chtěl pracovat. Svou bezemocionálností, perfekcionismem a trváním na zákonech se vymykal kaladeshským vedalkenům, připomínal nejvíce právě ty ravnické. Jediný motiv, co mne napadá, je to, že mu Bolas prostě slíbil „práci snů“, kde bude moci řídit celou gildu podle svých zásad… i když ani jemu možná neřekl, co je jeho skutečný, finální plán.
Domri Rade? Možná přivítá možnost pomstít se ostatním gildám za útlak, ale v okamžiku, kdy zjistí, že by se Ravnicy pouze místo gild ujal nový tyran, je s podporou konec, a naopak se proti němu se stejnou zuřivostí obrátí.
Kaya? Jednak vyobrazena po boku bojovníků proti Bolasovi, jednak viz výše – byznys především. A superzloun megadrak ovládající nejrušnější svět multiverza nebude asi pro kšefty to pravé.
Ral Zarek (byť s mírným retconem) pravděpodobně netuší, že slouží Bolasovi.  A Vraska je spící agentka.
Liliana je sice nyní Bolasovou otrokyní, ale víme, že v podstatě hledá jen způsob, jak se zbavit i tohoto pána.
A nezapomínejme na to, že pokud Bolasův plán obsahuje zapojení Nesmrtelného slunce a efektivnímu zabránění komukoli z Ravnicy sféroportovat pryč – nebude se to líbit naprosto ŽÁDNÉMU sférochodci, který bude v tu dobu na Ravnice přítomen.
No je to rozdané zajímavě 😉 Těším se, jak z toho Wizardi vybruslí, ale podobností s Infinity War je čím dál tím více 😉

Mechaniky

Pár slov k mechanikám samotným.

Adapt

Musí-li se něco uznat Simicům, je to konzistence. Třetí blok, třetí mechanika zaměřená na +1/+1 žetony. Žádná jiná gilda nemá takto silné jednotící téma. Poprvé do hry s žetony přicházeli a mohli je redistribuovat (graft). Podruhé bytosti rostly samy díky evolve. No a potřetí se mohou „posypávat“ samy.

Zachováno je také téma bonusů pro bytosti s +1/+1 žetony. Graft bytosti sdílely své schopnosti  většinou jako aktivovanou cílenou schopnost, v GTC byly bytosti jako Sapphire Drake nebo Crowned Ceratok.  V Zeganě (a dá se očekávat, že takových zde bude více), se oba přístupy spojily.

Afterlife

Když byl Syndikát charakterizován jako ravnická mafie, byla jeho první mechanika – haunt – pro lidi poměrně zklamáním. Akcentovala se zde „duchařská“ stránka gildy, ale i tak dosti špatně a s bídným flavorem. Zpětně je také hodnocena hodně nízko.

Extort, to byla jiná káva – mafie a vydírání v plné kráse. Afterlife, beroucí si jméno a inspiraci z dávné karty, se vrací zpátky k duchům. A jelikož tokeny létají, nepůjde zcela určitě minimálně do Limited o mechaniku slabou.

Jen si říkám, nakolik je to strategické, když je novou šéfkou gildy vražedkyně duchů…

Addendum

Když mluvíme o tom, co se od gildy očekávalo a jak její mechanika očekáváním flavorově odpovídala (či spíše neodpovídala)  Azorius na tom nebyl o mnoho lépe. Gilda právníků a soudců dostala forecast (předpověď), podivnou schopnost nemající se zaměřením gildy skoro nic společného. Ukázat kartu z ruky pro slabší efekt v upkeepu, nebo ji pak zahrát pro celý efekt? Jako vážně?

Takže to Wizardi napravili v RtR. Detain byl naopak všechno, co byste od vymahatelů práva a zákonů očekávali. Zatknout bytost, zadržet ji a zakázat jí na celé kolo cokoli dělat? Sign me up!

Addendum má krásné právnické jméno, to se musí uznat. A pokud se na něj budeme dívat tak že vás odměňuje za spořádané chování (žádné sesílání, když hraje soupeř), asi to jsem schopen akceptovat.

Mimochodem, přes to všechno, co bylo řečeno, nebyly ani forecast, ani haunt největším failem mezi mechanikami staré Ravnicy. Tento pochybný primát patří (a nikdo ho neodpáře) boroské radiance.

Riot

Napotřetí se gruulská mechanika obešla bez krve 😉 Bloodlust, bloodrush, a nyní…riot. První mechanika souvísející s udělením zranění soupeři v daném kole (ideálně díky útoku), bytost pak přicházela posílena o žetony. Bloodrush pro změnu dovoloval využít vaše bytosti jako posilovací kouzla, ale jen při útoku.

Riot vám dává volbu, silnější nebo rychlejší bytost. Haste bude poněkud obtížnější sledovat.

Zajímavé je, že doposud se tematika výtržností týkala na Ravnice jiné gildy (Rakdos, Lord of Riots, Riot Spikes). Street Riot z GRN můžeme nicméně brát jako zcela jasný a úmyslný polospoiler 😉

No a tak se dostáváme k poslední gildě, která je s Gruuly provázána více, než se zdá.

Spectacle

Rakdosané nakonec. Ti to s „pekelným vohnutím“ v Dissension taky nevyhráli. Asi i proto se s tím Wizardi v RtR nes**li a dali jim superjednoduchý unleash.

A tady přichází zmíněná provázanost. Riot je v podstatě variace na unleash. A spectacle…spectacle si zase pro změnu vzalo inspiraci z bloodlustu.

Mimochodem, když byl designován Return to Ravnica, dlouhou dobu v něm Rakdosové měli mechaniku nazvanou pracovně paincast. Ta fungovala tak, že zlevňovala jejich kouzla o tolik many, kolik soupeř ztratil životů. Ukázalo se to ale příliš nebezpečné a příliš blízké věcem jako afinita. Zlevňování kouzel s proměnnou velikostí je prostě věc záludná.

Paincast byl nakonec vyhozen a nahrazen unleashem. Spectacle jeho problém řeší – zajímá se jen o to, zda soupeř ztratil životy (podobně jako bloodlust, který se ale staral jen o zranění a byl pouze na bytostech), a jeho cena je přesně definovaná. To mimochodem poskytuje i širší designový prostor díky potenciálním bonusům či replacement efektům.

 

Závěrem

 

No a to je pro dnešek o Ravnica Allegiance všechno 🙂 Krásný Štědrý den, bohatého Ježíška, pohodu v kruhu rodinném, milí kamarádi – za sebe, za mou rodinu i za celý tým MUDRCe.

A třeba mezi svátky zase nashledanou….:)

 

Honza Adam

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

2 komentáře k “Ravnica Allegiance – co zatím víme ;-)”

  1. MJM napsal:

    Díky moc za (skoro) sváteční článek.

    K Dovinovým rukám bych dodal, že na Ravnice přece funguje Simic a tan není vzácné potkat někoho s chapadly nebo klepety místo rukou. Proti tomu je prst navíc celkem přízemní věc:-)

    • Honza Adam napsal:

      A to je právě ono 🙂 Chapadlo nebo klepeto je už pro tamní normální, ale taková malá drobnost ….

      Ale můžeme si myslet, že na dotěrné otázky odpovídá, že na právmágské akademii neměl peníze a nechal se najmout jako testovací subjekt 😉

Zanechte odpověď