Medailonky legend z Dominarie – II.

Milí kamarádi, dnes dokončíme minule započaté dílo a projedeme druhou půlku medailonků legend z Dominarie. Čekají nás legendy z druhé půlky abecedy, od Multaniho až po Weatherlight. Enjoy!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

MULTANI, AVATAR YAVIMAYE

Když mocné Světokouzlo ukončilo Dobu ledovou, v pralese Yavimaya se probudilo vědomí. To později nabralo podobu Multaniho, maro-kouzelníka a avatara Yavimaye. Hrdina Phyrexianské invaze i Nápravy, Multani „zemřel“ hned několikrát, ale dokud stojí prales Yavimaya, nemůže zahynout nikdy definitivně.  Nyní se jeho mysl opět probouzí a prales začíná bzučet neřízenou, frenetickou aktivitou.

Jak se vlastně samotná idea Multaniho zrodila? Když byla koncipována sága Weatherlight, potřebovali autoři  důvod, proč Gerrard loď kdysi opustil, aby jej pak mohla posádka po unesení Sisay hledat a přivést zpět. Nakonec se shodli, že ztráta blízkého bude to pravé. Nicméně, Gerrard už blízkou osobu měl – Mirri. Takže co kdyby tam byl někdo třetí? MaRo chtěl na palubě elfa, a tak se zrodil Rofellos.  (Právě jeho smrt ve střetnutí s Gallowbraidem a Morinfenem byla pro Gerrarda důvodem k opuštění Weatherlight) No ale jak se potkali? Nakonec padla idea, že všichni se společně učili magii u jednoho učitele. 

A tenkrát Marka Rosewatera napadlo, že jejich učitel by mohl být maro-kouzelník. Ano, podle toho Mara, který byl pojmenován podle něho. Stačilo pouze z přírodního ducha udělat duchovního vůdce a učitele. A tak se z marů staly duše pralesa, maro-kouzelníci. 

Jelikož marové nemohou zemřít, pokud není jejich domov zcela zničen (jako se to stalo Titanii), bylo jasné, že Multani je při návratu k mání. Jednou už vydal svou životní sílu, aby transportoval kus Yavimaye do Urborgu. Podruhé ji  nedobrovolně využila Jeska, aby zavřela yavimayský zlom. Po šedesáti letech se Multani znovu probouzí. 

Jelikož je maro a tvoří si tělo z toho, co je zrovna kolem, je jeho design odlišný od předchozích (viz „Žádní dva nespatří toho samého mara.“  Multaniho jsme viděli zatím ve dvou podobách – s kulatýma očima a bodci (Vanguard, Rancor, jeho původní karta), pak jako mohutnou dřevěnou postavu s charakteristickou maskou. Toto je třetí, a vice než kdy jindy vypadá staře a moudře, spíše jako dryáda.

Původní Multani se inspiroval Marem – místo karet ve vaší ruce ovšem bral všechny, a měl shroud. Molimo měl naopak bonus podle vašich zemí na bojišti, a trample. Nová Multaniho karta si vzala z Molima trample a bonus za země (i ve hřbitově), přidala reach, a místo necílovatelnosti umí „vyrůst“ zpátky, pokud máte k dispozici nějaký ten les (také hezké mechanické ztvárnění)

 

 

 

JOSU VESS, RYTÍŘ-LICH

Lich-rytíř Josu byl kdysi mladým benalijským šlechticem, dokud se jej jeho sestra Liliana nepokusila vyléčit z nadpřirozené smrtící nemoci, a neproměnila jej tím, aniž by to zamýšlela, v neživou chodící mrtvolu. Zbaven veškerého kontaktu s lidmi a šílící kletbou neživota a spalujícím hněvem byl Josu ztracen a odsouzen k bezcílnému věčnému bloumání – dokud jej nenašel pán démonů Belzenlok a neudělal z něj člena a vojevůdce Kabalu.

Přiznejme si to, Lilianin bratr nebyl legendou, kterou bychom v Dominarii předpokládali. Wizardi nicméně dobře propojili Lilianin příběh o původu, někdejší komiks a současný vývoj dohromady, a pomohli tak tomu, že 3 ze 4 příběhových karet Dominarie sledují Lilianinu pouť.  Josua najdete i na Lich’s Mastery a Final Parting (tedy zčásti).  Wizardi chtěli Josua tematicky propojit s Lilianou, a jak to udělat lépe, než aby uměl dělat zombie? V setu máte navíc dostupný kicker…a bylo hotovo…

 

 

 

NABAN, DĚKAN ITERACÍ

Jako mladý chlapec se Naban vydal ze svého domovského ostrova Almaaz, aby studoval na Tolarijské akademii v Lat-Namu. Nyní má hodnost děkana a učí mladé čaroděje principy rušící a duplikační magie.

„Perfektní. Teď to udělej znovu.“

Almaaz je jedno z mála království na Terisiare, které přežilo z dob před Válkou bratrů. Po Době ledové se jeho území stalo jedním z pěti hlavních ostrovů rozlámaného kontinentu. Jak je vidět z mapy, Naban to neměl na Lat-Nam daleko.

Nabanova vizáž mu už vysloužila pár přezdívek – namátkou doktor Strange nebo Khal Drogo. Alespoň u druhého to není zcela vedle – koneckonců, Almaaz ležel a leží hned vedle pouště a území falládžských nomádů (ke kterým se po smrti mentory Tocasie a útěku od bratra přidal Mishra), národa inspirovaného arabskými beduíny.

Flavor je pak vtipným odrazem jeho schopnosti.

 

 

MULDROTHA, HROBOPŘÍLIV

Během Phyrexianské invaze obětoval elementál Multani svou životní sílu proto, aby na prokletý Urborg přenesl část své domovské Yavimaye.  Staletí potom se tento zelený ostrůvek uprostřed bažin stále drží při životě a dokonce si vyvinul vlastní vědomí. Jako země, která jí dala život, je Muldrotha divoká, temná, nepředvídatelná a neúprosná.

„Má dcera vzešla z hniloby a trosek, ale přesto vzkvétá.“ —Multani

Tohle je moc pěkný a poměrně neočekávaný kousek. Zatímco již zmíněný Sol’kanar byl původně také maro, byl proti své vůli zotročen démonkou a proměněn v bažinného elementála (ostatně, něco podobného provedl Bolas s trojicí bohů na Amonkhetu)  Muldrotha je naopak výsledkem „přirozeného vývoje“. Podobné jméno a Multani mluvící o Muldrothe jako své „dceři“ je třešnička na dortu.  Podobně jako Multani si Muldrotha tvoří tělo z toho, co má po ruce –  v jejím případě z vody, naplaveného dřeva a trosek. A jak je vidět z obrázku, případně i z random nešťastníků, co nestihli utéci. 

 

 

 

RONA, GIXOVA UČEDNICE

Rona byla studentkou Tolarianské akademie, ale zpronevěřila se zdejším zásadám a oddala se zakázanému učení phyrexianského démona Gixe. Pomocí biomechanické magie nahradila jedno své oko a provádí stále další úpravy svého těla, aby se povznesla nad slabosti své pouze lidské schránky.

 

Gixianský kult existoval již od dob Války bratrů. Rona je moderní „terminátorskou“ vizualizací někdejších gixianských kněží.

V Ronině obrázku můžete také objevit odkaz na Mishrovu cetku, případně na Hůl věků.

 

SLIZONOH, ČERNÝ PASAŽÉR

Během Jhoiřiny rekonstrukce Weatherlight se do trupu rostoucího z živoucího dřeva dostala malá spóra houby, která postupně vyrostla v thallida, kterému dala posádka jméno Slizonoh.  Nyní je něco mezi lodním maskotem a uklízečem, neboť si chová malé stádečko saprolingů, kteří čistí paluby od odpadu. Pasažérům je doporučováno klidit se Slizonohovi raději z cesty, ale neustále nabručený houbovec se naštěstí nechá snadno uchlácholit jídlem.

První legendární houba mimo Commandery (zdravíme Ghaveho), a celkem slušný homerun. Na druhou stranu to dosti napovídá, že pro Squeeho na nové Weatherlight asi místo nebude. (EDIT: to je v současnosti potvrzeno MaRem – Squee je v sadě, protože ho lidi chtěli, ale s příběhem nemá zhola nic)

 

 

SHANNA, SISAYIN ODKAZ

Nejslavnějším kapitánem Weatherlight byla Sisay jejíž rodině svěřil loď Urza sám. Shanna je potomkyní Sisay, a vlastní její legendární meč. Ačkoli je Shanna pod Jhoiřiným velením šťastná, dívá se do budoucnosti a pokukuje po kapitánském můstku.

„Jsem dědičkou mnohých pokladů. Ale žádný není tak cenný, jako vědět, jak žila má pramáti.“

Tady není moc co dodat. Shannina imunita vůči magii je na kartu přenesená v podobě hexproofu vůči schopnostem. Zajímavá je poslední řádka jejího medailonku. Snad to nevěstí nic špatného. Shanna je jinak ve své pozici na lodi obdobou Tahngartha.

 

 

RAFF CAPASHEN, LODNÍ MÁG

Rafwyn „Raff“ Capashen je mladším synem Arona Capashena, současné hlavy Nejvyššího rodu Benalie.  Plně si vědom tíhy odkazu svého prapříbuzného Gerrarda, Raff se rozhodl vzdávat čest jménu Capashen tím, že se bude věnovat studiu magie na Tolarianské akademii – a také tím, že bude sloužit na legendární nebeské lodi Weatherlight.

Raff je v mnohém obdobou Ertaie, a to nejen v zastávané pozici. Nicméně Ertai byl spíše nafoukaný a vědomý (více méně oprávněně) vlastní geniality a výjimečnosti, zatímco Raff je pouze mladicky nerozvážný, nadšený a občas se trošku utrhává ze řetězu.

 

 

 

SHALAI, HLAS MNOHA

Mnoho serranských andělů stráží určité místo nebo národ. Ale žádný nikdy nezašel tak daleko jak Shalai, která dokázala navázat pevné pouto s elfy z Llanowaru. Ačkoli jí mnozí z mladých elfů nevěří, ti starší si dobře pamatují, jak při nich stála v nejtěžších a nejtemnějších dobách Phyrexianské invaze.

Mysleli jste si, že po hlasech Pravdy, Rozumu, Ctnosti, Práva a Povinnosti...a zejména hlasu Všeho už nemůže přijít nic dalšího? Chyba 🙂 Shalai je hezkým odkazem na sérii andělů z předinvazních bloků. Mimochodem, její štít ve tvaru kruhu rozděleného na čtvrtiny („BMW“ 😉 ) je znakem Serranské víry.

 

 

 

TATYOVA, BENTHICKÁ DRUIDKA

Prales Yavimaya má hluboké kořeny, tak hluboké, že sahají i daleko do moře v mangrovům podobné spleti. Vodalijská merfolčice Tatyova sem připutovala z dalekého Vodského moře, aby se učila umění druidů, a vnímala tak pohyby a magii mocných stromů z perspektivy, kterou zažije pramálo suchozemců.

Aneb dominarijský modrozelený merfolk udělaný správně. Nenechme se mýlit, už jsme měli modrozelené merfolky na nové Ravnice a na Ixalanu, ale úplně první výlet do tohoto teritoria byli Gaea’s Skyfolk, hybridé elfů a merfolků vytvoření (společně s merfolkogobliny) efektem překryvu Rathu a Dominarie. 

Jelikož Vodské moře a jeho kultura je přímo inspirována Ruskem (císařovna Galina, maršál Karel Volnikov), Tatyova má rusky znějící jméno.

 

 

 

NARU MEHA, MISTRYNĚ KOUZELNICE

Coby Mistryně Kouzelnice Tolarie-Západ, Naru Meha dbá nejen na vzdělání svých studentů,. ale také na jejich bezpečnost. Ačkoliv přichází ze sopečného Bogardanu a svůj původ odvozuje od slavného pyromanta Kolo Mehy, v jejím chování najdete jen pramálo ohnivé bogardanské povahy…aspoň většinou.

Na rozdíl od staré jediné Tolarianské akademie, nyní jich existuje celkem pět. Jedna se nachází pod vodou u trosek někdejší Tolarie v Hořících ostrovech (západně od Aerony), druhé na Lat-Namu (kde kdysi bývala Lat-Namská univerzita, později Město stínů a ještě pozdějí Škola neviděného), třetí na Tolarii-západ v Ostrovech koření (západně od Aerony), čtvrtá na ostrově Walassa v Orvadském souostroví (mezi Aeronou a Hořícími ostrovy) a poslední, Stínová akademie, bez pevného sídla.  Můžete si je vyhledat na mapě zde.

Další z odkazů, který nám udělal velkou radost. Legends II jsou skvělé čtení a Kolo Meha byl jednou z nejlepších postav trilogie.  Jediné, co mne v kontextu mrzí – že se do Dominarie nedostal ani jeden nekoru potomek Wasitory…  Kolo Meha byl popisován jako mohutný, podsaditý muž s černými kudrnatými dlouhými vlasy, v podstatě polynéského/maorského vzezření…no, asi takhle…představte si Mauiho coby ohnivého mága. Naru má proto podobně kulatý široký obličej, i když barvou pleti je spíše někam do Indie.

 

 

 

SLINN VODA, POSTRACH HLUBIN

Merfolkové z Vodského moře pojmenovali svůj nový domov podle své ztracené domoviny, Vodalie. Ale pramálo suchozemců tuší, že moře sdílí své jméno s jedním z jeho největších obyvatel – Slinn Vodou, masivní leviathankou, se kterou se merfolkové spřátelili krátce po své emigraci. Slinn Voda má na zádech merfolčí město, a neváhá se z hlubin vynořit kdykoli, kdy je potřeba postavit se hrozbě novému Vodalijskému císařství.

Vodaliané mají zajímavou historii. Nynější Vodské moře je již druhé, které nese toto jméno. Původní Vodaliané žili u Sarpadie v době Padlých impérií, a Vodské moře nazývali svou vlast – prakticky na opačné straně Dominarie. Striktní kastový systém nevyhovoval ovšem některým učencům a umělcům, kteří se vydali na dalekou cestu a usadili se poblíž Orvady, kde založili kolonii Etlan Shiis (Teplo Svobody), Orvaďany zkomolenou v jejich jazyce na Atlantis. Když byla původní Vodalie zcela zničena homaridy, uprchla císařovna Galina III. se svou nejbližší gardou a služebnictvem portálem právě do Etlan Shiisu.  Díky nehodě při transportu ovšem dorazili do cíle o 3000 let později, kdy Etlan Shiis již nebyl pouhou kolonií, ale říší velikostí srovnatelnou s Vodalií. Galina a její lidé se Etlan Shiisu násilím zmocnili, povraždili odpůrce a  založili zde Novou Vodalii. Moře pak pojmenovali po své někdejší domovině. Nová Vodalia byla z velké části zničena útokem Yawgmotha v poslední fázi invaze, ale jak je vidět, ne zcela.

 

 

SQUEE NESMRTELNÝ

Squee byl plavčíkem a obecně otravným elementem na původní Weatherlight v době Invaze. Phyrexiané jej učinili nesmrtelným, aby jej mohli mučit a opakovaně popravovat. Squee utekl a přežil…a přežil…a přežil. 350 let poté si může právem říkat nejstarší  – a pravděpodobně nejmoudřejší – goblin na Dominarii.

Ten prostě nemohl chybět. I když v příběhu jej asi určitě neuvidíme (jeho místo v podstatě zabral na nové Weatherlight Slizonoh), jeho karta, funkce i obrázek (navazující na jeho ilustraci z desáté edice) jsou parádní.

 

 

TETSUKO UMEZAWA, UPRCHLICE

Nejslavnějším rysem rodu Umezawa je také zároveň ten nejdvojsečnější – nehynoucí a smrtelné nepřátelství Praotce draků Nicola Bolase. Tetsuko byla pojmenována po předkovi, který zradil Nicola Bolase, vychována inkognito a v utajení, a naučena magii, která ji propojuje se sérií magických portálů. Tetsuko může těmito portály procházet kdykoli se jí zachce a unikat Bolasovi, zatímco spřádá plány na pomstu.

Za prvé: Citace jejího předka Toshira  pochází z Choice of Damnations 😉

Jak jsme se dozvěděli, člen rodu Umezawů (ideálně žena) byl také vysoko na seznamu toho, co v Dominarii musí být. Proces, na jehož konci stála karta Tetsuko, je popsán v článku na GatheringMagic.  Tetsuko nosí za pasem jitte svého prapředka Toshira, jménem zase odkazuje na Tetsua, který porazil Bolase. Koncept postavy je ale zase více podobný Toshirovi, spíše róninka/podloudnice, než bojovnice. Podobně jako Toshi (který to uměl díky Stínové bráně, artefaktu Myojin Dosahu Noci) má moc přenášet se tajnými portály (které zase připomínají Jodahova Útočiště). Kanji pro „tetsu“ se dá údajně napsat tak, že může znamenat buď „železo“ nebo „filozofii“. Za pasem jí nesmí chybět jitte jejího pra-pra-pra……děda 🙂

Fun fact: Její jméno „Tetsuko“ je v japonštině údajně přezdívkou pro vlakové nadšence ženského pohlaví – po našem tedy „šotoušky“ 🙂

 

 

 

TRAXOS, ZHOUBA KROOGU

Prastaré město Kroog bylo zničeno Mishrovými armádami během Války relikvií skoro 4500 let zpět. V čele armád stál Traxos, mechanodrak navržený podle phyrexianských designů. Archeologické týmy z Tolarianské akademie na Lat-Namu jej nedávno našly a bezděčně aktivovaly. Nyní se prastarý válečný stroj prochází po bojištích pátraje po Urzových bojovnících.

Traxos je zadostiučiněním mechanodrakům, v příběhu nejmocnějším phyrexianským strojům v Mishrově armádě. Z jejich původní karty totiž opravdu moc strachu nešlo.  Jen bych si asi přál, aby nezvolili jméno tak blízké jinému drakovi...

 

 

URGOROS, ZVANÝ PRÁZDNÝ

Když pán démonů Belzenlok poskytl svá temná „požehnání“ dementistické magie svým oddaným, mnoho jich zemřelo, nebo se proměnilo v příšery. Urgorův osud byl nicméně unikátní – jeho tělo bylo vysáto do podprostoru nočních můr, ale jeho duch byl vtaven do jeho brnění. Nyní coby přízrak na svém létajícím oři-noční můře terorizuje nebe nad Urborgem a všechny, kdo by se chtěli stavět pánovi démonů.

Když se přízrak vznáší nad ním, celé město Vhelnish mlčky křičí.

Urgoros je výsledkem toho, když se hypnotický přízrak stane legendárním. Vhelnish je pak jméno urborgské nekropole, ve které za dob Invaze vládl lich Dralnu, pán nemrtvých.

 

 

TESHAR, APOŠTOL PRAMÁTI

Teshar je misionář a teolog Řádu Pramáti, serranské náboženské skupině věřící, že Serra a Pramáti uctívaná na Otarii byly jednou a tou samou. Je potomkem avenských uprchlíků, kteří zde našli útočiště po zkáze domoviny na Otarii. Teshar přísahal, že bude šířit a dopřávat Seřřinu božskou pomoc uprchlíkům a poutníkům.

Pramáti byla božstvem uctívaným Řádem, nomády z Daruských plání a aveny. Jelikož Otaria je na nové Dominarii označována za zničenou a z velké části opuštěnou, aveny zde vidíme coby exulanty, kteří našli nový domov na Aeroně, kam letěli asi přes třetinu světa. Mimochodem, právě blok Odyssey poprvé představil rasu ptačích lidí a její označení aven, které se začalo později používat nezávisle na sférách a různých druzích a poddruzích. Kromě Dominarie jsme aveny mohli potkat na Tarkiru (hned několik poddruhů – supí, vraní, dravce), Alaře, Amonkhetu nebo Shandalaru.

 

 

 

TORGAAR, ZTĚLESNĚNÍ HLADU

V Benalii se kolem ohnišť v noci vykládá o Urborgu, kde zlí duchové vylézají z bažin, aby sežrali neopatrné. V Urborgu si duchové vykládají příběhy o Torgaarovi, a ty jsou mnohen děsivější.  Zrozen z jedné z mnoha urborgských katastrof se tento duch hladu potuluje po bažinách a terorizuje Kabal, bažinné duchy a kohokoli, kdo přijde příliš blízko.

Nelze nevzpomenout na flavortext Dauthi Trappera:

Merfolkové vykládají dětem o Dandânovi, lidé o Trhanovi. Dalové o Dauthi – a ty příběhy jsou mnohem strašlivější.

Představa zlých duchů v hrůze si šeptajících o Torgaarovi mi přijde úsměvná 🙂

 

 

VALDUK, STRÁŽCE PLAMENE

Valduk je kovář-šaman a strážce pověstí válečnického národa Keldonů, věrný Velevojevůdkynině vizi prosperující budoucnosti.  Studoval elfí metody meditace, aby přišel na nové způsoby, jak komunikovat se svatým keldským vrcholkem známým jako Hora.

Zatímco už jsme viděli minimálně v příběhu Time Spiral elfy ze Skyshroudu, kteří se snažili přizpůsobit barbarskému životu Keldonů, toto je zajímavý příklad, že někteří Keldoni se pokoušeli obohatit a poučit se i ve směru opačném.

 

TEFERI,HRDINA DOMINARIE

Narozen ve Zhalfiru a později student na Urzově Tolarijské akademii, Teferi byl odmalička zázračným dítětem a později se stal sférochodcem.  Obětoval svou sférochodeckou jiskru, aby zachránil Dominarii před časovou katastrofou, ale nemohl zachránit milovaný Zhalfir, který byl ztracen mimo čas. Nyní znovu jako sférochodec stojí Teferi na křižovatce, zatímco Multivesmír kolem něj šedesát let utíkal.

 

Teferi by si bezpochyby zasloužil kompletní vlastní článek, a zřejmě se tak i v budoucnu stane.  😉 Byl u mnoha věcí  – jako čerstvý student u exploze stroje času na akademii, jehož dlouhé uvěznění v bublině pomalého času, kdy pomalu hořel, zažehlo jeho jiskru, a ze které byl zachráněn jen díky Jhoiře, pozdější časové experimenty, které nepřímo způsobily Přízračné války, odfázování Zhalfiru a Shivu během Invaze, vyřešení časové krize

 

 

TIANA, LODNÍ INŽENÝRKA

Nebeská loď Weatherlight je poháněna svatou relikviií serranské víry, a církev proto určila Tianu jako jejího strážce, aby zajistila odpovídající uctívání. Nicméně, na palubě Weatherlight přišla Tiana na to, že si užívá praktické práce a udržování lodi v chodu  – a stala se její šéfinženýrkou. Umí spravovat závady jak mechanické, tak magické, a na mnohé jí stačí pouze dotyk nebo šeptem pronesené požehnání.

Pamatujete si, co jsem vám říkal o těch Disney Princess? Tiana si podobně jako Naban vysloužila pár přezdívek. Vypadá, zejména v kožených montérkách, značně neandělsky a spíše jako trpaslík. Pipi Dlouhá punčocha, Kaylee (z Firefly/Serenity) – i takto ji můžete slyšet být nazývanou.  Podle povídky měla být Tiana původně strážným andělem zavlažovacího zařízení, které ale bylo zničeno, než dorazila. Později tedy našla místo na Weatherlight. Má podivné pocity déjá vu, když s lodí interaguje, což vede k spekulacím, že je – alespoň do nějaké míry – reinkarnací šéfinženýrky Hanny. 

 

VERIX A KAROX OSTROKŘÍDLÍ

Verix a její partner Karox společně vedou dračí rod Ostrokřídlých, příbuzných a potomků legendárního Rorixe. Jejich potomek Tarox je pýchou jejich xenofobního rodu, který doufá, že jednoho dne se mu podaří  sesadit Darigaaze a ovládnout dračí národy Shivu.

Po Černomeči a Korlashovi druhý odkaz na Future Sight. Je hezké vidět, že se drží ve šlépějích pradědy Rorixe, který byl sám označován za příliš divokého a nesnášenlivého s ostatními, a neochotného žít relativně civilizovaný život s ostatními členy dračích národů Shivu.

 

ZAHID, DŽIN Z LAMPY

Dominarijští džinové jsou zlomyslní šejdíři, které se snaží někdy hloupí smrtelníci spoutat a využít k vlastnímu prospěchu. Zahid je jeden z nich, připoutaný k lampě, ale neslouží nikomu. Ti, kdo se jej snaží donutit splnit jim přání, seznají pouze, že jejich moc nad ním se vypaří v okamžiku, kdy je vypuštěn z lampy.

Zahid je přímým odkazem na Mahamoti Djinna –  stejné parametry a stejná cena. Co ale možná nevíte, je to, že Magic svého Djinn of the Lamp už měl.

 

YARGLE, URBORGSKÝ HLTOUN

Člověk jménem Yar-Kul byl kdysi Belzenlokovým poručíkem a vůdcem Kabalu. Ale když se stal příliš ambiciózním, Belzenlok jej proměnil v červa. Ten se odplazil a sežrala ho žába. Žába pak rostla a rostla, až jednoho dne praskla a vyrazil z ní ven hladový a zlý duch. Tak se zrodil Yargle.

Když byla designována Kamigawa, někdo na schůzi řekl, že je nemožné designovat vanilla legendu. Mark Rosewater se toho chytil a ihned navrhl Isamarua. Když se designovala Dominaria, přišlo to na přetřes znovu. Výsledkem je Yargle, jehož legendárnost plyne hlavně z unikátního kombinace síly a odolnosti, která doposud v Magicu nevyšla. A také z jeho typu. Jeho medailonek se prakticky ceký vešel do flavortextu karty.

 

ŠEPTA, LITURGISTKA KRVE

Původem sirotek z ulic Estarku, dívka, ze které se měla později stát Šepta, toužila tenkrát po jediném – moci utéct. Př první příležitosti se připojila ke Kabalu, a pěstovala si své umění mluvit tak tiše, aby se ostatní museli k ní naklánět – které jí ostatně vysloužilo její kabalské jméno. Krutá a charismatická, Šepta se rychle stala jednou z oblíbených kněží pána démonů a často vede bohoslužby přímo v srdci pevnosti.

Další zajímavý odkaz, v tomto případě na Estark. Toto město leží na jihozápadním cípu Aerony, a právě zde se odehrával děj první HarperPrism knížky Aréna, která byla přeložena i do češtiny.  Když bylo odhaleno jméno karty v leaku Release Notes, automaticky jsme ji pokládali za Kabalistku. Právě Kabalisté totiž nepoužívali jména, ale přezdívky (viz Copatá, „Řetězák„, První, nebo Hákoš). Šepta je pak sama odkazem na Cabal Ritual z From the Vault…

 

WEATHERLIGHT

Weatherlight je legenda – nebeská loď kdysi stvořená Urzou jako zbraň proti Phyrexianům. Loď hrála klíčovou roli v porážce invaze, ale byla poničena a potopila se u břehů Urborgu. Artificérka Jhoira ji vyzvedla a zrekonstruovala, a zářící vzpomínka na zlaté časy Dominarie nyní znovu zdobí oblohu tohoto světa.

Splněný sen. Nejen pro Jhoiru. Mark Rosewater vzpomíná na PAX 2016, kde byly poprvé představeny karty z Kaladeshe a konkrétně vozidla. Už tehdy prý jedna z prvních reakcí na Twitteru byla: Doufám že někdy uvidíme Weatherlight jako vozidlo. Sám přiznává, že od počátku tato otázka nestála jestli, ale kdy. A v okamžiku, kdy se začala designovat Dominaria, jak. 

Bylo jasné, že Weatherlight musí být velká a musí létat. A měla by dělat něco s legendami. Původní verze měla jako combat damage trigger tutor na legendární bytost. To nicméně vedlo k repetitivním a nudným interakcím, kdy se pokaždé tutorovalo pro to samé. Takže to změnili na vrchních pět karet. To vás zase mělo nutit hrát co nejvíce legendárních karet. Poslední úprava byla z legend na všechny historické věci. A kromě určitého hraní s čísly (například aby ustála srážku s Kiranovým srdcem) už tak Weatherlight zůstala tak, jak ji vidíte. 

Zajímavosti: Kouzlo Board the Weatherlight z Dominarie dělá to samé, jako trigger Weatherlight. Weatherlight je také prvním vozidlem, které nemá box se silou a odolností hnědý se světlým písmem, ale klasický. 

 

A to je pro dnešek všechno, kamarádi. Na příští týden mám nachystány ságy a legendární sorcery, ale v pátek nás čeká Announcement day. Je možné, že se tady mezitím něco ještě objeví. Zatím ahoj 😉

 

Honza Adam

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

2 komentáře k “Medailonky legend z Dominarie – II.”

  1. MJM napsal:

    Přimlouvám se za přejmenování na Slizonožku! Zvlášť s ohledem na to, že dostal celou epizodu deset;-)

    Slinn Voda je v češtině opravdu… Úsměvné.

  2. liqido napsal:

    Takže na řadě je Ravnica. 🙂

Zanechte odpověď