Masters 25 art a flavor

Milí kamarádi, tak jsem vám při psaní Ultimate Masters flavoru přišel na to, že jsem nenapsal o Masters 25. Takže to vynahrazuji nyní. Ohlédneme se za předposledním Masters setem, který mnoho lidí možná zklamal, ale jen proto, že nás čekaly tehdy ještě neprozrazené Ultimate Masters. Jdeme na to!

 

 

 

 

 

 

 

Úvodem

Nyní už můžeme říci, že to byl divoký rok. Po Iconic Masters, kterými byl rok oslav 25. výročí hry zahájen, jsme na jaře dostali další Masters – nazvané Masters 25.

Masters 25 neměly jednotící téma s výjimkou toho, že obsahovaly alespoň jeden reprint z každého černookrajového setu, ve kterém vyšly nové karty, a to i z doplňkových produktů. Podobný přístup už byl v Magicu realizován s osmou edicí.

Každá z karet v Masters 25 nese vodoznak, který ukazuje, ze které sady pochází. V případě základních setů je to stylizované Magicové M v kruhu (mimochodem znak, který používala nejstarší Arena proma).

Pár zajímavostí:

Určitě by vás zajímaly „špeky“ ze sad jako Arabian Nights, Homelands nebo Fallen Empires.  V případě Nocí to jsou Erg Raiders, agresivní černá bytost. Fallen Empires přispěly celkem zajímavými Goblin War Drums, a Homelands ikonickým padlým paladinem Ihsan’s Shade.

Portal: Three Kingdoms, v 8. edici reprezentované Peach Garden Oath, zde mají hned tři karty, mytického Imperial Recruitera, legendy Kongminga a Borrowing 100,000 Arrows.   Ostatní dva Portály přispěly Path of Peace a Ancient Cravings.

Planechase (míněno 2012, první nemělo unikátní karty) zastupuje uncommon equipment Sai of the Shinobi.

Commandery jsou zastoupeny všechny, ovšem pouze dva z nich legendárními bytostmi  – první Commander Animarem a druhý Prosshem.

Ixalan přispěl Colossal Dreadmaw. Ten se tak objevil ve TŘECH sadách po sobě (Ixalan, Rivals of Ixalan, a Masters 25), pak si dal v Dominarii oraz, aby s velkou slávou vystrčil svou zubatou tlamu počtvrté v Core 2019.

Nejvíce karet zde má Alpha (12), následována Onslaughtem a Scourge (po devíti). Na třetím místě je poměrně překvapivě Eventide (6), zajímavých je také hned 5 karet z Legends (nejvíce kromě Alphy ze setů mezi lety 1993-2002).

Jak už bylo uvedeno úvodu minulého článku, nových obrázků bylo celkem 37, plus dva nové tokeny.

A začneme ihned zostra. Masters 25 vyšly v březnu, před Dominarií. Ačkoliv karty Angelic Page a Renewed Faith nespojovalo doposud nic kromě toho, že obě vyšly v sadách s cycling (přičemž Onslaught byl první, který tuto mechaniku recykloval (pun intended)), nyní už tomu tak není. Již nyní víme, že obě karty byly ochutnávkou nové serranské církve na Dominarii. V pozadí pážete jsou vidět typické serranské létající „městověže“. Renewed Faith jednak používá motiv benalijské vitráže, tolik v Dominarii frekventované, jednak symbol serranské víry (čtvrcený zlatobílý kotouček připomínající logo BMW, viz rozbor Dominarie). Ten totiž najdete na paní, pokud dobře počítám, dvaadvacetkrát (3×5 na náramcích na paži, třikrát na prsou, třikrát na šátku na spánku, a jednou na zápěstí levé ruky. Symbol je nicméně používán už od dob Urza’s Saga.

Kdyby tak jen každá zpráva byla tak dokonalá, jako její nositel.

Skepticismus bledne tváří v tvář zázraku.

Disenchant recykluje obrázek z Rewards full art proma z roku 2007, kde je „rozpouštěn“ Mox Sapphire. Flavor pak z Iconic Masters.

„Nástroje zla jsou pouhé věci. A jako všechny věci, nejsou věčné..“
—Píseň všehomíra, zpěv 881

Path of Peace má zajímavá flavor naznačující, že sám démon zvolil „cestu míru“ a zapomnění přímo přivítal. Zatímco předchozí obrázky ukazovaly lidské bojovníky, kteří zahodili zbraně a štíty a na vše se vykašlali (přičemž verze z P2 dokonce jen ten meč a štít pověšený doslova na hřebíku), je tohle poměrně originální interpretace.

Když Hedrax vkročil do zapomnění, uvítal to neměnné ticho.

Loyal Sentry je kousek, jehož originál  set si možná nevybavíte – Starter 1999. Kromě DD Elspeth vs Tezzeret vyšla už jen v Desáté edici.  Všude ovšem jako rare, nikoli nyní jako common. Tento obrázek se inspiroval blízkovýchodní tematikou, stavby v pozadí nesou prvky islámské architektury, a kovová maska čerpá z podobné inspirace jako například Daghatar 😉

Jeho stráž skončí jedině zároveň s jeho životem.

Ve skoku z rare na common (dříve jen u Scion of the Wild, pokud si pamatuji) Sentry v M25 mimochodem doprovodily ještě další dvě karty – Savannah Lions a Balduvian Horde.

Postava uprostřed není nikdo jiný než mladičký Kytheón Iora a kolem něj jeho tři kamarádi z „Kytheónovy milice„. Scéna pak zobrazuje Kytheon’s Tactics z jiného úhlu.

 

Postava není nikdo konkrétní; nicméně všimněte si v pozadí zasněžené země a hor, už lehce tajících, evokujících sadu, ze které karta pochází.

Na redditu to jeden uživatel komentoval slovy „Zaplať pánbůh, že nahradili ten „diarrhea blast“ obrázek“. Googlení, co to znamená, nechám na vás…

Klasika z nejstarší Magicové sady. Dokonalé zrcadlení funkce a obrázků. Dokonce i poloha prstů je úmyslně převrácena 😉 Je to také jediný zrcadlový pár v celé sadě.

Bystré mysli nic neuteče.

Horoucí vášeň nic nespoutá.

 

 

Dvě karty související s časovou magií a Teferim. Exclude, stejně jako jeho původní verze, nechává zmizet Phyrexiana, v tomto případě velmi konkrétního – Phyrexian Ragera.

„Hrozivý, a naštěstí pomíjivý. „
—Teferi

Flash pak už poněkolikáté využívá k časohrátkám zrovna medvěda (viz Time Ebb).

Žádná taktika nezmění vývoj bitvy jako dobře načasovaný masožravec.

Jít dolů s lodí je pouhý začátek.

Tahle karta se mi prostě jenom líbí; takto má vypadat převedení starého kousku do moderní doby. Mateřskou sadou je samozřejmě The Dark. Lebka na přídi je nice touch.  Mimochodem, věděli jste, že tato karta dostala colorshift v Planar Chaosu? A vzpomněli byste si na něj?

Reprezentanti Onslaught bloku. Ranger je  předělávkou barevnějšího předchůdce do více realistické podoby, Willbender vlastně také. Pod vlivem Mirari otarijské rasy mutovaly do abstraktnějších podob sebe sama; kněží se proměňovali na bytosti ze svě v případě čarodějů se jejich těla měnila na průhledná, připomínající vodu či zhutnělou magickou energii, typická byla „chapadla“ na hlavě, v pokročilém stadiu (Scourge) se pak proměnila celá těla.

U Shoreline Rangera bych si dokázal poukázat na to, že namalovat mokrého humanoidního ptačiho bojovníka uprostřed bouře není něco, co byste jako malíři asi často očekávali, že se po vás bude chtít. Výsledek je ale prakticky perfektní, a realistický.

 

Dirge of Dread

Dirge of Dread je podobně jako serranské karty předzvěstí Dominarie a Kabalu.  Ostatně, Rite of Belzenlok (také od Seba McKinnona) využívá velmi podobných vizuálů.

Doomsday, jediná karta z Weatherlightu, také dostala abstraktnější obrázek. Z obrázku čiší beznaděj, nadcházející soudný den, a čaroděj zosobněný postavou uprostřed má posledních pět šancí. Motiv pěti byl mimochodem i na původní ilustraci z WTL.

 

Parádní zpodobnění obětovacího efektu. Šupinaté ještěří ruce nechávají hádat, zda by to taky nemohl být třeba drahoušek Nicol 😉 Hlava rozlomené figurky, ze které kane krev, mi pak silně připomněla Endless Scream  – jak jinak – z Tempestu. Wizardi asi chtěli kartu opravdu klasicky „čistou“- proto žádný flavortext.

 

Jejich schopnosti jsou úžasné, a jejich chuť do bitvy rovněž.

A další předělávka do moderní doby. Agresivní raideři jsou z Arabian Nights, erg je termín pro čistě písečnou poušť s dunami, prakticky bez vegetace. V papírové verzi Raideři vycházejí poprvé od 5. edice.  Obrázek zobrazující pouštní lupiče za úsvitu se chystající vyrazit plenit se velmi povedl, využívá prostých siluet a kontrastu jako např. Commander’s Authority.

 

Parádní, parádní kus. Ihsan byl paladin z Ulgrothy, světa zvaného jeho obyvateli též „Domovina“  – Homelands. Sem se stáhla Serra po kolapsu její říše, zde poznala sférochodce a jejího pozdějšího manžela Feroze, a pak o něj také přišla.

Kdysi to byl odvážný mladík, kterého od dětství mučily vize Barona Sengira, upíra a hlavního protivníka serranské církve na Ulgrothe. Stal se jedním z největších paladinů Serranského řádu a zhoubou baronových služebníků.  Nakonec konfrontoval barona samotného a spustil svůj finální plán. Chtěl, aby z něj baron udělal upíra, nesmrtelného, neboť jedině tak bude mít Ihsan dost síly jej definitivně zničit. Baron ale plán prohlédl a když mu jeho přání plnil, použil prastarou magii, aby Ihsana zbavil jeho vlastní, neuvěřitelně silné vůle. Udělal z něj nikoli upíra, ale Stín, navíc zcela podřízený jeho vůli (prostřednictvím pečetního prstenu).

“Ihsan, slaboch. Ihsan, padlý. Ihsan, zrádce. Mezi Seřřiny paladiny přinesl hanbu, kterou do té doby ani v nejmenším nepozdali. Nechť je jeho utrpení aspoň tak kruté, jako jeho zrada.“ – Baris, serranský inkvizitor (originální flavortext)

Ihsan je nucen poslouchat barona na slovo, ale přesto si zachovává vlastní vědomí a ducha serranského paladina, a každý den je pro něj mučením.  O svém plánu nikomu neřekl, pro ostatní paladiny je tak pouze zrádcem, který se zpronevěřil řádu pro osobní moc, a tvorem, kterého je potřeba zničit stejně, jako Sengira. To je pro Ihsana to vůbec nejtěžší. I přesto se ale ani po stovkách let nezbláznil. Když v příběhu Future Sightu bojoval Leshrac Noční Chodec s Nicolem Bolasem a pronásledoval jej po několika sférách, na Ulgrothe spatřil mocné temné vojsko vedené velikánem v brnění, který si ale doposud uchovával auru kdysi hrdého a ctného člověka a působil, že armádu vede až zdráhavě.

Žádný smrtelník nemůže vykonat dostatečné pokání za Ihsanovu zradu. Kvůli vykoupení se musel stát něčím úplně jiným.

Nemohu se ubránit dojmu, že tento flavor úplně nerespektuje právě uvedený příběh… 😉

Na velkém obrázku můžete i zde rozpoznat serranský „BMW“ symbol, konkrétně na Ihsanově levém podpaží (ono tedy i na pravém, ale tam skoro není vidět.)

 

 

Předělávka Baxova obrázku.  Díky kovovým hexům a nekrogen chrlícím komínům Mephidrossu v pozadí je jasné, že jde opět. o Mirrodin.

 

Kabal miluje přídavky.“ Zde samozřejmě míněno tak, že smrt není důvodem, proč do arény nevlézt znova, když vás lidé (dementisti a jiná žoužel) milují, no ne? Gesto gladiátora burcujícího dav k větším ovacím je už jen třešnička.

 

Podobně jako Dread Return v Time Spiral oživoval Mindslicera, zde se jedná také o jednu konkrétní bytost, navíc ze stejného bloku, jako tato karta původně. Ano, není to nikdo jiný, než Phyrexian Negator.

Nehledě na to, jak hluboko je pohřbíš, některé zlo odmítá zůstat mrtvým.

Mimochodem, vzpomněl jsem si u tohoto obrázku na animaci ke kouzlu Conflagration z Planescape: Torment 😉

No a tohle by mohl s klidem být náš Shoreline Ranger 😉

„První zrození oslavuje život. Druhé z něj činí frašku.“
—Mystik stařešina

 

Pillage

Obě karty pocházejí z Alliances, tedy z doby, kdy se Terisiare pomalu vypořádávalo s následky tání spuštěného Světokouzlem. Kjeldor a Balduviané se spojili k porážce nekromanta Lim-Dula, nicméně ne všem bylo nové spojenectví po chuti, nejméně pak bývalé generálce Varchild . Viz také starý flavor Hordy. Ačkoli vše nakonec dopadlo uzavřením definitivního spojenectví a zrodu Nového Argive, cesta byla trnitá, což dokládá i flavor Pillage.

„Nebojujeme pro metály a tituly. Důkazem našeho vítězství je krev.“
—Lovisa Chladnooká

„Zbytky našich domovů ještě doutnají, ale kjeldorské vesnice již v odplatě hoří plamenem. Co začali, my dokončíme “ —Lovisa Chladnooká

 

Pozitivum na neohlížení se na následky je v tom, že vždy překvapíte ty, jenž tak činí.

Jejich ušní bubínky už to možná vzdaly, ale zbytek nikdy nehodlá.

„Přibližovat se je zásadně nedoporučováno.“
—Vulshokský polní manuál

Čtveřice gobliních karet 🙂 Spikeshot je předělaný více do updatované podoby mirrodinských goblinů, jak ji ukázaly Scars of Mirrodin. Skirk Commando se tentokrát tváří opravdu jako příslušník speciálních jednotek, dokonce se i …no, ehm…tak nějak i maskuje.  U Frenzied Goblina byste si možná ani neuvědomili, že má oproti Ravnice nový obrázek. No a War Drums, jinak z Fallen Empires, nám ukazují trojici vpravdě NADŠENÝCH bubeníků.  Jak praví flavor – jejich ušní bubínky to už sice vzdaly, oni sami se ale nevzdají nikdy.

Recruiter má zase o něco „filmovější“, realističtější obrázek, než činskou malbu s P3K.

Nadšený náborář dokáže vyhrát bitvu, ještě než vylétne první šíp.

Nantuko je podobně jako Willbender, Skirk Commando, Undead Gladiator nebo Shoreline Ranger další kartou z Otarie s updatovaným obrázkem. Jako by v tom byl systém.  Každopádně, obrázek je laděný relativně světle, aby bylo jasné, že nantukové jsou dobráci.  Mimochodem, kudlankoidi byli cool dávno předtím, než byl první ravnický kraul byť jen zábleskem…no, to bych se opakoval od minula 😉

Nádherně se doplňující dvojka ze Scourge. Elfové zmutovali vlivem Mirari do zelených bytostí s korovitou kůží připomínající v lecčems malé enty. No a někteří ještě trochu víc, jako třeba „příšernost“ napravo.  Když si dáte obrázky vedle sebe, je jasné, že jde o tu samou scénu. Vtipné je, že Empathem samozřejmě můžete Aberaci tutorovat 😉

Kavu Climber, podobně jako Frenzied Goblin, má poměrně nenápadný nový obrázek. Drží se modelu zelených kavu, jmenovitě jejich trojhrotých „brad“. Flavor připomíná někdější často používané flavortexty se rčeními jednotlivých národů (velmi typické pro Mirage blok, parodované v Unglued na kartě Lexivore.)

Možná máš nad sebou kavu  —Llanowarská fráze znamenající „udržuj si mysl otevřenou“

 

Living Wish má obrázek z Judge proma, jeho flavortext je pak tečkou shrnující všech šest  Wishů nastavených podle stejného modelu:

Přála si urozenost,  nikoli už však národ, který by ji uznával.

Přál si vědomosti,  nikoli už však vůli je umět využít.

Přál si moc, nikoli už však dlouhověkost, aby ji dokázal zneužít.

Přála si zbraň, nikoli už však zručnost jí vládnout. 

Přál si růst, nikoli už však způsob, jak jej ovládat.

Přála si zlato, ale nikoli sílu jej unést.

Takže shrnuto:

Ta nejlepší přání v sobě obsahují vůli zvládnout jejich důsledky.

Velmi vtipná karta z Legends. Stangg, předělaný do podoby rudovousého bratránka Teal’ca ze Stargate, dostal mezi tokeny i své dvojče, jehož obrázek sice na první pohled vypadá, jako zrcadlené copy-paste, ale není tomu tak.  Ldyž si je dáte vedle sebe, zjistíte, že sice pocházejí z jednoho obrázku, ale jsou skutečně dva. Oba mají totožný světelný zdroj zprava, brnění a rytiny jsou navzájem obrácené (dvojče má tmavý reliéf na světlejším), totéž platí pro jaffské magické znamení – originál jej má tmavý, dvojče světlé.

 

Jediná relevantní omluva pro tenhle art je to, že nebyl dostupný v nefoil verzi. Vyšel jako FNM promo v roce 2009. Jinak, aspoň podle mne, tenhle chudák vychrtlý, vypelichaný nesahá původnímu lehce zlověstnému vlčkovi ani po paty…. 🙁

Pouze na Ravnice hlídají stádo vlci.

Nový obrázek pro jeden z důležitých momentů příběhu bloku Tempest. Gerrard Capashen (postava v popředí) se snaží proniknout do Pevnosti, ale je překvapen, když se jej most postavený z tekutého nanitového kamene napadne. Scéna je brána tentokrát zpoza Gerrarda ;). Most se jej tentokrát snaží opravdu „chňapnout“ napodobeninami rukou.

„Když jsem říkal, že by se mi hodily další ruce, tohle jsem na mysli neměl.“
—Gerrard Capashen

Coalition Relic

Zase trochu více „filmovější“ reimaging původní cetky z FS.  Relikvie je už více stylizovaná, než původní (to je vidět například u“bílé“ části symbolu, kde je místo plamene jen prstenec), a odpovídá tomu, že na současné Dominarii je už invaze čím dál vzdálenější vzpomínkou, a relikvie nebude pravděpodobně originál, ale nápodoba.

 

Sundering Titan

A naposledy Mirrodin a jeho kovové hexy, tentokrát ničené Titánem.

„“Ikdyž ho porazíme, zbude vůbec něco, co zachraňovat?“ –Glissa Hledačka Slunce

 

No a nový obrázek si zasloužil i původně „pohádkový“ Rishadan Port.  V pozadí je vidět převrácená hora, sídlo vládců Mercadie, sféry, kde se Rishada nachází.

Rishada je (kromě super klubu v Brně 😉branou k volnému obchodu – ale klíč tě bude něco stát.

A na konec nelze zapomenout na nový morph:

Ten je inspirován zcela jasně energetickými zámotky z Tarkiru, nikoli otarijskými „crawlery“… 😉

Flavortexty

Najdeme tu i pár kousků, které dostaly jen nový flavor, ale ne obrázek.

Zášť Kabalu proměňuje louky v bažiny.

Caustic Tar odkazuje na původní flavortext z Odyssey:

“Temné čáry, v chvíli příští nechť ze země nenávist prýští“ – Kabalské zaříkadlo

„Pouze ty nejúčinnější techniky obstojí ve zkoušce časem“
—Gamelen, citanulský stařešina

Ano, tahle karta z Alphy má stále své místo 😉

„V temných nocích můžeš stále spatřit světélko lucerny té Vessovic dívky, tam v Caligu, hledající svého bratra. Ti, kdo jej následují, jsou odsouzeni věčně hledat po jejím boku.“
—“Zánik rodu Vessů“

První ochutnávka fiktivního díla, ze kterého nám pak dále citovali v Dominarii 😉 (Will-o‘-the-Wisp)

„Málokdy má cenu se ptát, odkud ta mana pochází. Neptej se a buď za ni vděčný.“
—Jaya Ballard, námezdní kouzelniceá

Jayin citát naráží na původní flavor opičího duchovního průvodce z Planar Chaosu.

Poslední dobou všechna moje kouzla smrdí spálenou srstí. – Jaya Ballard, námezdní kouzelnice

Válečná vřava utichla, a obě armády v úžasu zíraly na krásu Gaeina díla.

Narážka na souboj Urzovy a Mishrovy armády o přírodní zdroje Argothu.

 

No a to už jsme opravdu na konci. Zbývá dodat, že jak Masters 25, tak Ultimate Masters popsané v minulém článku daly zapomenout na hořkou pachuť druhých a částečně třetích MM.  A to je jenom dobře 😉

Na tomto místě se omlouvám za týdenní výpadek. Bude vynahrazen o Vánocích, kdy se vám jako každý rok budu snažit přinést něco speciálního.

Těšit se můžete na první ochutnávku z Ravnica Allegiance, u které Wizardi postupně odhalují mechaniky a karty;, proma jsou již venku, sem tam se urodí i něco navíc.

Můžete se těšit na články od Marka Rosewatera, vzpomínky na design karet postav posádky Weatherlight, nebo takzvanou Rabiah škálu, hodnotící jednotlivé Magicové světy z hlediska designu a pravděpodobnosti, že se na ně někdy vrátíme. A možná vyjde i čas na shrnutí Dětí Bezejmenné, povídky od Brandona Sandersona.

Zatím se mějte, a přeji krásný předvánoční čas 😉

 

Honza Adam

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

4 komentáře k “Masters 25 art a flavor”

  1. Odin napsal:

    Rozmyslal som, ze by som prelozil Deti Bezmennej, ale kedze je to uz novela (110+ stran), tak to by bolo uz na dost dlhy cas. Cital by niekto preklad v plnom rozsahu?

    • Honza Adam napsal:

      Ahoj, popravdě nevím, ale i Honza Charvát říkal, že by udělal full verzi. Já plánuji jen výcuc.

      • Odin napsal:

        Ok, takze ho spravim ja (snad nikomu nebude prekazat SK) a Honzu Ch. nechame si teraz dat trochu prestavku do dalsieho oficialneho dielu Magic Story. Snad to bude brat ako darcek k Vianociam :).

Zanechte odpověď