Magic 2020 – spoilers so far

Milí kamarádi, jsem tu s první várkou spoilerů z M20, současně se také díky Marku Rosewaterovi podíváme maličko „do kuchyně“  designérů, jak tento nejnovější set vznikal. Tak se připravte, jdeme na to!

 

 

 

 

 

Pojďme si nejdříve na sadu podívat z hlediska samotných designérů – Mark Rosewater ve svém článku shrnuje věci, které vedly jejich ruce při tvorbě této sady…

 

Design Core 2020 začal tak, že jsme se podívali zpět na Core 2019. Po několikaleté odmlce v Core Setech jsme se rozhodli je vrátit, a Core 2019 byl prvním pokusem o znovuzrození a redefinici core setů. Yoni Skolnik, šéfdesignér setu začal se svým týmem tím, že analyzoval, co Core 2019 udělal správně.

Přístupnost

Jeden z důvodů, proč jsme vrátili Core Sety, byla potřeba produktu přístupnějšího pro nové hráče. Normální standard sety jsou fajn, ale noví hráči se mohou cítit zahlceni. Core Set toto adresuje dvěma způsoby – nižší komplexností a vyšší rezonancí. To druhé znamená udělat karty tak jednoduché a rozeznatelné z hlediska očekávané funkce při hře, jak to jde. A to první, být opatrní s tím, kolik mechanik hráčům předkládáme. Core 2019 v tom odvedl skvělou práci, a Core 2020 měl eminentní zájem to zopakovat.

Integrace vstupních produktů

Core 2019 změnil přístup Wizardů v tom, že zatímco dříve byly produkty jako Deckbuilder’s Toolkit, sférochodecké decky či Welcome Decky designovány až po setu a pokoušelo se do nich nacpat co nejvíce coresetových karet, u Core 2019 bylo všechno od začátku provázáno, a to razantně zvýšilo jejich soudržnost a kvalitu. Core 2020 by toto opět rád zopakoval.

Žádná ne-evergreenová klíčová slova

Počínaje Magic 2011, core sety vždy obsahovaly jednoduché ne-evergreen klíčové slovo z minulosti (2011 scry, 2012 bloodthirst, 2013 exalted, 2014 sliveři, 2015 convoke). Origins, poslední core set před odmlkou, přinesl dokonce dvě nové, poprvé v historii (vyjma Alfy a Bety) – renown a spell mastery.  Core 2019 žádné takové neměl (pomineme-li Nicola Bolase a jeho oboustrannou kartu s transform). Opět se Core 2020 snaží jít v těchto šlépějích.

Lehčí flavorové téma

Normálně se Core Sety netýkají hlavní storyline, Core 2019 byl výjimkou, neboť se soustředil na minulost důležité postavy – Nicola Bolase. Core 2020 je v tomto v jiné pozici – obří sága se právě uzavřela. Takže jsme se pro Core 2020 rozhodli zvolit lehčí flavorové téma, než pro 2019.

 

Pět jednobarevných sférochodců

Od doby, kdy byli sférochodci představeni, mívaly Core Sety vždy alespoň pětici jednobarevných chodců, kteří měli pomoci novějším hráčům s poznáním tohoto typu karet, centrálního prvku magicového brandu a storyline. Core 2019 mělo pět jednobarevných chodců a Nicola Bolase, který se uměl proměnit z bytosti na chodce. Core 2020 toto opakuje (ačkoli ne s těmi samými postavami) zároveň s malou změnou, ke které se dostanu.

Zatímco tohle byly věci, které se povedly, našlo se také pár věcí, kde byl identifikován prostor pro zlepšení.

Draft

Suverénně oblast, kterou se snažil design team nejvíce vylepšit. Core 2019 měl deset dvoubarevných archetypů. Pár z nich, jako UW „artefaktové“ a GW „aurové“ téma byly poměrně izolované a těžko se kombinovaly s dalšími barvami. To zavdalo problém designu – pokud uděláte karty příliš silné, bude archetyp příliš přesílený, pokud jej bude draftovat jediný člověk, a pokud slabé, zase je nikdo chtít nebude. Noncore sety mají nástroje, jak tomu pomoci, ale core sety nikoliv.

Yoni, který designoval draftové archetypy pro Masters 25 a Ultimate Masters (a to vyžadovalo opravdu výjimečný talent), přišel s novým přístupem k řešení tohoto problému. Co kdyby set stál na tříbarevných archetypech?

Core 2019 měla cyklus „obloukových“ (či „odštěpkových“, podle Alary – míněno tři sousední barvy) trojbarevných legendárních draků. Ti byli designováni, aby dodali setu trochu přitažlivosti pro commander. Aby Core 2020 byla dostatečně jiná, Yoni pojal myšlenku to zaměřit na trojbarevné „klínové“ legendární bytosti. Pak by draftové kombinace odpovídaly tarkirským klanům (RWB, RUG, WBG, URW, BGU)

Po zvolení klínových kombinací se Yoni a jeho tým rozhodl soustředit pět témat na spřátelené páry barev v každém klínu s tím, že nepřátelská barva v klínu sloužila jako podpůrná. Takhle můžete draftovat buď dvoubarvu, nebo přidat třetí barvu do klínové kombinace, sada s tím počítá. Témata jsou následující:

Letci (modro-červeno-bílá)

První téma, se kterým začali, bylo létání. UW je tradičně pro nováčky jedno z nejsložitějších témat, protože většinou vyžaduje reaktivně kontrolní strategii – to není obecně problém pro pokročilé, ale začátečníci si nad tím mohou lámat hlavu. Létání je naproti tomu poměrně jasné. Hraj bytosti s evasion a útoč. To znamenalo,že třetí barva bude červená, které tohle sedí. Navíc občas nějaké ty letce má (fénixe, draky), takže to není nějak šílené mrzačení color pie.

 

Elementálové (zeleno-modro-červená)

Elementálové se objevují ve všech barvách, ale hlavně v červené a zelené (u jednobarevných elementálů činí zelená a červená dohromady skoro 70%). No a třetí je za nimi modrá, coby vzdušno/vodní protiklad ohně a země červené. Takže ideální pro „temurskou“ RUG kombinaci. Navíc  se dobře kombinují s hlavní tváří setu, Chandrou (více níže).

 

V počtu je síla (bílo-zeleno-černá)

Zelená a bílá jsou na čele jak v celkovém zastoupení bytostí, tak ve tvorbě tokenů (zelená a bílá tvoří dohromady 55% všech jednobarevných karet dělajících tokeny), takže postavit jejich strategii na „go wide“, tedy tvorbě velkého počtu bytostí, včetně tokenů, a přečíslením soupeře, bylo zcela přirozené. Navíc, zelená s bílou opět excelují v plošných posíleních, což se k strategii hodí. No a černá je opět třetí ve tvorbě tokenů i zastoupení bytostí, takže jasná třetí.

 

Aggro (červeno-bílo-černá)

Tohle bylo o maličko záludnější. Většina setů má aggro strategii (definovanou tak, že všechnu svou manu investujete do hraní bytostí a útočení, a snažíte se přejet soupeře dříve, než stabilizuje). WRB jsou barvy často nejčastěji spojovány s aggro strategiemi, ale nejvíce aggro kombinace je RW – což je nepřátelský pár, nikoli sousední. Takže Core 2020 se pokusila aggro těžiště této kombinace přesunout na červeno-černou, s tím, že bílá slouží jako podpůrná. To vyžadovalo přehodnocení umístění některých bytostí v černé a bílé, ale šlo to udělat.

Kontrol s „vstupuje na bojiště“ efekty (černo-modro-zelená)

Jak jsem vysvětloval výše, kontrolní strategie mohou být pro nováčky složitější. Yoni a jeho tým se rozhodl, že kontrol bude nejvíce slušet UB kombinaci, která častěji koná, než reaguje. Obě barvy mají často bytosti s ETB efekty, které umožňují kontrolovat situaci na stole více proaktivně, což i nováčci intuitivně pochopí, aniž by ještě ovládli a porozuměli konceptu karetní výhody za tímto ukrytým. Zelená má zase hodně bytostí, což sedí k ETB efektům. Tohle téma fungovalo dobře i proto, že ostatní 4 jsou založena hodně na bytostech, takže využití ETB-efekt bytostí umožnilo další křížové synergie a přesahy mezi tématy.

Když máme za sebou témata, pojďme si říci, jak umožňují draftovat. Přístupy jsou tři.

  1. draftujte sousední pár barev. Každý má silné téma jasně patrné z karet.
  2. draftujte kompletní klínovou trojici, stojící na sousedním páru barev s podporou třetí
  3. draftujte znepřátelený pár barev. Takové balíčky budou hybridy dvou témat, kde bude jedna barva primární v tématu A a sekundární v tématu B, a naopak. Dejme si za příklad třeba UR:

Modrá je primární barvou v létání a sekudární u elementálů, zatímco červená primární u elementálů a sekundární v létání. Vezmete-li modrého elementála-letce, můžete ho použít do UW flying, UWR flying, nebo RUG elementálů. Ale můžete k němu přibírat červené karty, které ladí jak s létáním, tak s elementály. Každé z témat je designované tak, aby interagovalo s tématem nepřátelské barvy.

A protože má set jen pět témat, nechalo to Yonimu a jeho týmu prostor designovat několik „build-around-me“ karet, většinou uncommonů, které zkušeným drafterům dovolí draftovat trochu méně obvyklé balíčky.

 

Sférojednoduchodci?

Další problém byl, jak chodce v sadě trochu ozvláštnit. Core 2019 na to mělo Bolase a jeho DFC, ale zde byla hlavní postavou Chandra, a ta už svou DFC měla v Origins. Jak můžeme Chandře umožnit  zazářit? S řešením nakonec přišel Aaron Forsythe, Senior Director Magicu.

War of the Spark představila chodce na U a R raritě (pomineme-li Lorwyn před zavedením mytické rarity), takže nám to otevřelo zajímavou možnost – co kdyby v setu nebyla jedna Chandra, ale tři? Uncommonová, rare a mytická?

Chandra, Novice PyromancerChandra, Acolyte of FlameChandra, Awakened Inferno

Tyto tři karty reprezentují Chandru v určitých fázích života – jako učednici v Keralské tvrzi (Acolyte), jako pyromantku-novicku na Ravnice (Novice) a de fakto v současné podobě (Inferno).

Mimo tyto karty jsou v sadě ještě další 4 karty s Chandřinou tematikou, dvě z toho jsou následující:

Chandra's EmbercatChandra's Regulator

 

A to by bylo od Marka všechno. Co nám prozradily další spoilery?

  • Core 2020 bude obsahovat zase pětici Leylin (které nabírají s London mulliganem na hodnotě). Černá má o potřetí Leyline of the Void, bílá podruhé reprintuje Leyline of Sanctity (poprvé reprint v MM15), modrá taktéž Leyline of Anticipation z M11, červená dostává naopak už třetí. , stejně jako zelená.
  • Leyline of Abundance
  • Čeká nás cyklus „color-hoser“ uncommonů, zaměřených vždy na dvě nepřátelské barvy dané barvy. Máme zde Devout Decree, upgrade Autumn’s Veil jménem Veil of Summer, Aether Gust,  a Fry.
  • Několik zajímavých reprintů – Loaming Shaman, Dragon Mage či Rule of Law na uncommonu,
  • Pětice sférochodců je následující: Ajani, známý „držák“ nechyběl v žádném Core Setu s chodci už od roku 2009. (Oprava: v roce 2011 jej, podobně jako Sorin Lilianu, nahradil Gideon – díky za upozornění!) Chandra, kterou jsme si již ukázali. Vivien, od loňského roku náhražka za Garruka. Sorin, který v roce 2011 na jeden rok nahradil Lilianu. Největším překvapením je modrá – tou je totiž hydromantka Mu Yanling. Na druhou stranu to vysvětluje, proč na rozdíl od Yanggua chyběla na kartě ve War of the Spark, i když v příběhu byla. Nový Sorin je podobně jako Chandra tribal zaměření, akorát na upíry.
  • Výsledek obrázku pro mu yanling mtg goldfish

Pětice legendárních bytostí v „klínových“ kombinacích. Zde jsme se zatím dočkali nové (a trochu férovější) verze populární Kaalie, avena Kykara v Jeskai barvách, a elementálního horrora Yaroka, který se zrodil na Bala Gedu po jeho destrukci Eldrazi; a který je inspirován Panharmoniconem.

Známe také proma.

Buy-a-Box je mytická andělka Rienne:

Určité neověřené zdroje tvrdí, že má sestru jménem „Imate“ 😉

V Bundle (bývalé Fat Packy) nově najdete foilové promo:

Celý Bundle také doznal změn. Nenajdete zde už brožurku o kartách, ale zato následující:

  • 10 Core Set 2020 boosterů
  • 20 foilových zemí
  • 20 normálních zemí
  • 2 referenční karty
  • 1 foilové promo (viz výše)
  • 1 oversized spindown počitadlo životů
  • 1 krabici

Nové jsou také takzvané promo packy, které kompletně nahradí všechna single purpose proma: Open House, Draft Weekend, Magic Weekend a FNM. Tyto packy budou mít 4 sloty na karty:

  • Promo  rare nebo mythic z Core 2020 s promo značkou – k vidění např. zde (sférochodecký symbol vpravo dole na obrázku)
  • V 75% další promo označkované rare nebo mythic z tohoto seznamu., v 25% japonský alt art sférochodec z War of  the Spark.
  • Promo alt-art foil basic land.
  • Jedna z karet, které se budou měnit s každým setem, vždy se bude jednat o karty z daného setu, v „temné“ úpravě jako předchozí FNM proma (tedy s bílým textem). Pro Core 2020 je to Disfigure, Negate, Thrashing Brontodon a nové karty Corpse Knight a Flame Sweep.
  • Flame SweepCorpse Knight

 

No a to je pro dnešek všechno, milí kamarádi. Současné skóre je 96/249, sledujte oficiální stránky Wizardů, twitter, nebo mythicspoiler. Tak zase za týden 😉

Honza Adam

 

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

2 komentáře k “Magic 2020 – spoilers so far”

  1. Woody napsal:

    Díky za článek, jen drobnost: i Ajani měl v roce 2011 pauzu, střídal ho Gideon.

Zanechte odpověď