Legendy z Commander Legends 2

Po celý týden pro sadu Commander Legends postupně odhalujeme legendy z dávné i nedávné minulosti Magicu. Některé z nich možná znáte, jiné ne, ale každá skrývá svůj vlastní příběh. Dnes je tu druhá várka, takže pokud jste to neudělali, přečtěte si i tu první. Překlad druhé části článku ze stránek WotC.

 

 

 

 

 

 

 

 

Legendy z Commander Legends

2. část

Ari Zirulnik a Ethan Fleischer

<<< Předchozí díl <<<

 

Odpornost llanowarská

Hluboko v srdci Llanowaru leží temná, pokroucená bažina plná nekromantské magie. Staletí sílila a soustředila se do sebe jako ohromná černá díra zlé moci. Jednoho dne sem dorazila skupinka elfských zvědů. Jeden z nich se zvědavě dotkl jednoho z černých vláken, a to ho rázem vtáhlo do sebe, ostatní elfy s ním, a změnilo je na nemrtvou hromadu. Druhá skupinka zvědů, pátrající po té první, nerozuměli tomu, co vidí, dokud nebylo pozdě. Odpornost je vtáhla do sebe, ale nechala je naživu.

Jeden jediný ze zvědů unikl, a na základě jeho svědectví byla celá oblast lesa uzavřena. I když nikdo Odpornost nespatřil už mnoho let, příběhy o ní patří k oblíbeným u elfích táborových ohňů.

Abomination of Llanowar / Showcase Abomination of Llanowar

Aesi, Tyran Vírové úžiny

Na vzdálené, oceánem pokryté sféře, plné mocných mořských tvorů, je jeden z nich pověstný svou povahou a vrtošivostí: Aesi, prastarý mořský had, považující vody Vírové úžiny i všechny přilehlé pevniny za své území. Aesi je vrtkavý a nepředvídatelný, a s návštěvníky, ať už vodními, nebo suchozemci, nemá trpělivost. Jediný způsob, jak ho potěšit, je bohatě mu obětovat, ale ani to není jisté: občas se stane, že Aesi oběť přijme, ale pak stejně zaútočí, když se mu chce.

Aesi, Tyrant of Gyre Strait

Akroma, Ixidorova vize

Když iluzionista Ixidor přišel o Niveu, svou lásku, kterou v bojové aréně zabila Phage, zachvátil ho žal, který ovšem zesílil jeho moc. Teď mohl zhmotnit své sny; mohl z nich dokonce tvořit živé bytosti. Jeho největším dílem byla Akroma, anděl stvořený podle obrazu Nivey, který by ji pomstil tím, že zabije Phage.

Když byl Ixidor sežrán obřím smrtičervem, Akroma neváhala, pronikla do jeho žaludku, a brodila se žíravými šťávami, aby Ixidora nalezla. Ixidor ji prosil, aby ho nechala zemřít, a Akromini následovníci jí později kyselinou zničené nohy nahradili umělými. Nakonec Akromu a Phage (společně se Zagorkou) rozsekl Kamahl svou sekyrou, a jejich esence stvořily Karonu, Falešnou bohyni.

Akroma, Vision of Ixidor / Showcase Akroma, Vision of Ixidor

Alharu, posmutněle rituální

Mrtví zavolají, a Alharu naslouchá. Už od malička slyší hlasy mrtvých. Jako malému dítěti se to Alharu zdálo hrozné, krčit se v koutě doma a snažit se nevnímat křik mrtvých, ale po čase se ukázalo, že duše mrtvých nechtějí nikomu ublížit, chtějí jen opustit svět živých.

To se nakonec ukázalo být pro Alharu poslání, a brzy následovalo studium u prastarých vyvolávačů duchů, kteří měli naučit Alharu všechny rituály, a do kůže vyrýt speciální duševní runy, které se naladí na duchy zemřelých. A po mnoha a mnoha letech bylo Alharu dosaženo mistrovství. Nyní se Alharu snaží mrtvým pomoci a dopřát jim klid.

Alharu, Solemn Ritualist / Showcase Alharu, Solemn Ritualist

Anara, vlčí mazlík

To poslední, po čem lovec touží, je aby ho překonal jeho mazlíček, ale pokud se spojíte s Anarou, stane se přesně tohle. Pokud dokážete spolknout svou pýchu a přijmout její pomoc, zaručí vám bohatý úlovek a mrtvé nepřátele. Na oplátku od vás chce jen tři věci. Že jí dáte podíl na kořisti, co si vezme do doupěte, že jí budete v bitvě chránit záda, a že jí občas podrbete mezi parohy.

Anara, Wolvid Familiar / Showcase Anara, Wolvid Familiar

Pozn. Honza2: Taky vám připadá, že stačí přidat parohy, a hned každé zvíře vypadá jak z Miyazakiho filmů?

Araumi z Mrtvého přílivu

Jako princezna malého království toužila Araumi po něčem větším. Utekla z domova a stopla si okolo plující loď. Lidé na palubě ji vřele přivítali, vyprávěli jí spoustu příběhů z jejich světa, a Araumi jim na oplátku vyprávěla o svém světě.

Naneštěstí se ukázalo, že ta loď je pirátská. Jakmile uslyšeli o bohatství mořského království, piráti Araumi přemohli a obrátili kurs k jejímu domovu, aby ho vyplenili. Když se Araumi probrala, piráti byli zrovna v nejlepším. Tehdy se v ní probudila její magie, která piráty stáhla pod hladinu, a změnila v nemrtvé sluhy. Teď Araumi číhá pod mořskou hladinou, a každou pirátskou loď čeká stejný osud.

Araumi of the Dead Tide / Showcase Araumi of the Dead Tide

Honza Adam: Temná Ariel. Change my mind 🙂

Archelos, mystik z laguny

tady máte náladovou hudbu 🙂

Želví šaman Archelos je velice starý, tak starý, že už před staletími zapomněl, jak starý je. Většinu času medituje ve svém krunýři, šíří okolním mokřadem svou magii, magii porozumění každému aspektu přírody.

Jeho magické moc je tak nesmírná, že každého donutí zpomalit na Archelosovo životní tempo. Zeptejte se ho na něco, a ani vám nepřijde, že čekáte hodinu na odpověď. Jen jedna bytost je schopna jeho magii odolat, jeden kouzelník ze zaječího lidu. I když Archelosovi přijde zajícova přítomnost iritující, ví, že je mnohem starší než on, a bude tu i poté, co se zajíc dávno opět spojí se zemí.

Archelos, Lagoon Mystic / Showcase Archelos, Lagoon Mystic

Chtěl jsem napsat něco o mistru Oogwayovi, ale koukám, že to Honza už udělal v prvním odkazu. Jinak jak jsem už psal, Archelos a Kwain jsou odkazem na báji o želvě a zajíci.

Ardenn, neohrožený archeolog

Když se na Zendikaru znovu objevily Nebeštěpy, většina z nich byla rozpadlá. I když se na oblohu vznesly, jejich trosky se znovu nespojily. Následkem toho byly Nebeštěpy nebezpečné a nepřístupné pro obyčejné průzkumníky. I když je na Zendikaru dost lanolezců, jen málo z nich bylo ochotno riskovat život, zvlášť když mezi ostatními Nebeštěpy bylo dost „přístupných“, plných pokladů.

Ale nebezpečné a neprozkoumané je přesně to, po čem Ardenn touží. Jako archeolog specializující se na prastaré korské artefakty se tím splnil jeho sen. Nemá zájem zkoumat už jednou prozkoumané, ale naopak se zaměřuje na ty rozpadlejší Nebeštěpy. Jeho úsilí už přineslo své ovoce: objevil mnoho zapomenutých tajemství zendikarské historie a dost tajemných artefaktů, kterým teprve začíná rozumět.

Ardenn, Intrepid Archaeologist / Showcase Ardenn, Intrepid Archaeologist

Armix, filigránová mlátička

Poté, co odštěpky Alary splynuly v jednu sféru, noví sousedé Esperu nebyli zrovna přátelští. Po staletích bez možnosti tvořit nové etherium se esperští zoufale snažili najít způsob, jak pokračovat ve svém Velkém díle. Výzkumnice Breya byla mezi nimi. Ze své cesty na Jund se vrátila s carmotem, červeným kamenem, který se ukázal být právě tím, co Esperu ke tvorbě etheria chybělo. Aby potvrdila svou hypotézu, stvořila Breya Armixe, golema ze zbrusu nového etheria.

Podle většiny měřítek to byl úspěch, ale po nějakém čase se Armix stal násilnickým a nepředvídatelným. Nové etherium v sobě mělo divokou, mocnou složku, která v původním, tisíciletí rafinovaném a uhlazovaném esperském etheriu nebyla. I když Armix stále poslouchal a plnil úkoly, instrukce si vykládal po svém, a leckdy brutálně a bezhlavě. Breya ovšem byla spokojená. Její vlastní Velké dílo může začít.

Armix, Filigree Thrasher / Showcase Armix, Filigree Thrasher

Averna, Květ chaosu

Většina elementálů se skládá jen z jednoho elementu, ale Averna ze tří. Po manové katastrofě, která otřásla celou sférou, je Averna posledním zástupcem svého druhu. Její spřízněnost s několika elementy ji propojuje s přírodou a umožňuje zachytit i ty nejmenší změny na její domovské sféře. Je naprosto jiná než ostatní elementálové, a čeká ji nesporně zajímavá budoucnost.

Averna, the Chaos Bloom / Showcase Averna, the Chaos Bloom

Bell Borca, Přízračný seržant

Bell Borca netoužil být parťákem Agruse Kose. Jistě, dnes je Kos považován za jednoho z největších hrdinů ravnické historie, ale tehdy byl jen odepsaná nula, kterou si Legie z nedostatku mužstva nemohla dovolit propustit do důchodu, a ke svému novopečenému parťákovi se nechoval zrovna hezky. Bell Borca ani netoužil, aby ho zabila vrahova bomba, ale to nebyl jediný. Uzavřel si ovšem orzhovské životní pojištění, které zaručovalo, že se po smrti bude moci vrátit jako duch a dohlédnout na vyšetření své vraždy, což Agruse Kose také zrovna nepotěšilo. Na Ravnice to ostatně bylo typické, alespoň tehdy, kdy duchové nemohli jednoduše opustit říši živých. Bell Borca ostatně ani netoužil po tom, aby se stal jediným Wojekem historie, který úspěšně objasnil svou vlastní vraždu, ale stalo se. A Borca to má ve svém služebním spise.

Bell Borca, Spectral Sergeant / Showcase Bell Borca, Spectral Sergeant

Pozn. Honza2: Jediná piha na kráse je v tom, že podle knížek měl Borca vypadat „usedlejší“. Jeho hruď měla vyplnit hrudní plát jako pudink formu… V podstatě takový seržant Tračník.

Pozn. Honza Adam: Jak říká Honza. Mladý Fred Tračník byl opravdu dojem, který jste z Borcy v knize měli, aspoň fyzicky. Skvělý příběh policajtského dramatu, které tvořilo první knihu prvního Ravnica bloku si můžete pročíst zde.

Kapitán Vargus Hněv

Kapitán Vargus je nejspíš ten nejneomalenější člen Neomalené koalice. jako nezávislý pirát se svou vlastní lodí se odvážil zaútočit na Plamennou baštu. Jeho útok byl hladce odražen kapitánkou Ripley Vance, a Vargus sám byl zajat a předveden k popravě. K překvapení všech ale Ripley nabídla Vargusovi novou loď a členství v Koalici.

Ripley totiž věří, že každý, kdo má odvahu zaútočit na její pevnost, bude dobrým spojencem. A skutečně, Vargus je teď jedním z Ripleyiných nejvěrnějších kapitánů, schopný zničit a potopit každou loď, která se odváží mu postavit.

Captain Vargus Wrath / Showcase Captain Vargus Wrath

Dargo, Ztroskotanec

Když se obr Dargo chtěl přidat k pirátům, kapitán ho okamžitě odmítl. „Jsi moc velký,“ řekl mu, „loď tě neudrží.“ Dargo se ale svého snu nevzdal. Své zanícení projevil tím, že vyrval figuru s přídě lodi a utrhl jí hlavu. Kapitán, který nehodlal riskovat, že ho obr zašlápne, ho nakonec do posádky přijal.

Bohužel se stalo, co se stát muselo. Loď na plavbě zastihla bouře, pod Dargem se prolomila paluba, a loď se rozštípla vedví. Dargo se přebrodil k blízkému ostrovu a čekal na ostatní přeživší, ale nikdo se nezachránil. Pořád čeká, až ho z ostrova někdo zachrání, ala zatím marně (ne že by nikdo nebyl ochotný, ale zatím se každá loď pod jeho vahou potopila).

Dargo, the Shipwrecker / Showcase Dargo, the Shipwrecker

Esior, okřídlený mazlík

Esior je prostě ideální. Chcete se někam dostat? Esior vás tam dopraví. Chcete zakouzlit složité kouzlo? Esior vám pomůže směrovat magii. Potřebujete se někomu svěřit? Esior vám bude naslouchat. Každý kouzelník by byl nadšený, kdyby měl Esior v bitvě po svém boku. Ale musíte pochopit jednu věc: to vy jste mazlíček Esior, ne naopak.

Esior, Wardwing Familiar / Showcase Esior, Wardwing Familiar

Falthis, temný mazlík

Všechny černé kočky neštěstí nenosí, ale když si vyberete Falthis, měli byste si hlídat záda. Ne že by Falthis neměla své výhody. Dokáže posílit vaši temnou magii, a po vašich nepřátelích se slehne zem, ale její spojení s temnotou je tak silné, že se může projevit i na vás. Pokud vám ovšem nevadí neškodné náhodné mutace na těle, je pro vás Falthis jako stvořená.

Falthis, Shadowcat Familiar / Showcase Falthis, Shadowcat Familiar

Ghen, Spřadač tajemství

Kouzla jsou ošidná, každé z nich je složeno jako bludiště z nepostřehnutelných pramínků many. nepostřehnutelných pro všechny kromě Ghena. On je dokáže rozeznat do nejmenších podrobností, a co je důležitější, rozplést je a znovu utkat podle své vůle. Jeho moc je velká, a jeho pokora téměř nulová. Dokáže vám zrušit vaše kouzlo a v okamžiku ho změnit na něco úplně jiného. I když si takhle moc přátel nezískal, všichni musí uznat, že jeho výsledky jsou ohromující.

Ghen, Arcanum Weaver / Showcase Ghen, Arcanum Weaver

Gilanra, Zvěstovatel Drátolesa

Gilanra byl elf z Drátolesa na Otarii. Když byla značná část Dominarie zničena phyrexijskou invazí, mnoho z elfů ztratilo své domovy. Když se Gilanra dozvěděl, co se stalo ostatním elfům, rozhodl se jim pomoci. Procestoval celou Dominarii a všude rozhlašoval, že Drátoles všem osiřelým elfům poskytne útočiště. Když elfové dorazili, Gilanra každého z nich osobně přivítal. Podle mnoha z nich se po setkání s ním skutečně v Drátolese cítí jako doma.

Gilanra, Caller of Wirewood / Showcase Gilanra, Caller of Wirewood

Honza Adam: Gilanra vypadá jako klasický drátoleský elf poté, co se i v tomto lese projevily mutace způsobené Mirari a tamní elfové se začali trochu podobat svým stromům. To můžeme vidět na Channelerovi nebo na Fierce Empathovi, na jehož pseudomechaniku CMC 6+, která byla jedním z témat sady Scourge  Gilanra odkazuje.

Glacian, Strůjce silokamů

Za časů prastaré thranské říše byl Glacian génius, co objevil způsob, jak stvořit silokamy, krystaly schopné obsáhnout a udržet ohromné množství energie. Thranové silokamy používali jako zdroje energie pro své mocné výtvory. Ironií osudu byl Glacian zabit svým vlastním výtvorem; Yawgmoth, bytost veskrze zlá, původně lékař, do jeho těla implantoval dvě poloviny rozbitého silokamu, které z Glaciana vysály jeho životní sílu. Glacianova žena Rebbec nakonec obě poloviny silokamu použila k uzavření portálu mezi Phyrexií a Dominarií.

Obě poloviny byly o mnoho tisíciletí později objeveny bratry Urzou a Mishrou, kteří je pojmenovali Kámen moci a Kámen zmaru. Právě Glacianova technologie byla základem pro Urzovy a Mishrovy výtvory, které použily proti sobě ve Válce bratrů, a koneckonců i artefakty z Phyrexie jsou založeny na Glacianových experimentech.

Glacian, Powerstone Engineer / Showcase Glacian, Powerstone Engineer

Wizardi v tomto medailonku pominuli jednu důležitou věc – Glacian byl latentní sférochodec, jehož jiskra se nestačila zažehnout, ale byla vysáta a uložena do obou polovin silokamů implantovaných mu Yawgmothem. Jeho jiskra v kamenech přetrvávala i poté, co sloužily jako Urzovy oči, a headcanon mnoha Vorthosů je, že to byla právě Glacianova jiskra, která se zažehla v okamžiku aktivace Zbraně odkazu na konci Apokalypsy – Urza, Gerrard, Karn i zbytek Odkazu včetně obou silokamů se spojili a konečně zničili Yawgmotha. Karn ovšem nezahynul, stal se z něj sférochodec.

Karn je tak jedinečným „voltronem“ hned  6 mrtvých postav, které mají vlastní karty –  Glaciana, který mu dal jiskru, Xantchy, jejíž silokamové „srdce“ jej učinilo jedinečným, Urzy, který jej stvořil, Gerrarda, který naplnil jeho osud, a Vensera, který se obětoval, aby ho osvobodil z phyrexianské nákazy. A své vlastní golemí inkarnace (inaerace 🙂 ),

 


Gnostro, Hlas ze skal

Když při procházce theroskými horami uslyšíte změť skřeků, měli byste okamžitě vzít nohy na ramena. Ty skřeky nejspíš vydává Gnostro, tříhlavá chiméra, která považuje celé pohoří Katachtonu za své území. Každá ze hlav zpodobňuje jiné zvíře, a má také jiné schopnosti.

Soví hlava zahouká tak, až vám ztuhne krev v žilách, a to zahoukání se rozezvučí v samotném čase. Díky tomu Gnostro ví už předem, co v nejbližším okamžiku uděláte. Vyjící a vrčící vlčí hlava dokáže chrlit plamen tak horký, že roztaví i tu nejlepší akroskou ocel. Řehtání a frkání koňské hlavy prý dokáže vyléčit jakékoli zranění, ovšem zatím to nikdo nepotvrdil. Každý, kdo to zkusil, byl roztrhán druhými dvěma hlavami.

Gnostro, Voice of the Crags / Showcase Gnostro, Voice of the Crags

Hamza, strážce Arashinu

V původní časové linii Tarkiru bylo centrum abzanského klanu opevněné město Arashin. Město samo bylo chráněno pevností Mer-Ek, kde také sídlil abzanský chán. Tvrdilo se, že Mer-Ek je nedobytný, ale Abzanci věděli, že nic není nemožné. Pokud by nepřítel Mer-Ek dobyl, mohl by pokračovat do Arashinu, a nic by mu nestálo v cestě. Nic kromě Hamzy.

Hamza byl krumar, sirotek vychovaný vlivnou abzanskou rodinou. Byl silný, silný i na loxodona, a svou silou chtěl oplatit Abzanu to, že se ho ujali. Když dospěl, přihlásil se tedy do jednotky městské stráže, a rychle postupoval v hodnostech, až se stal tím nejvyznamenanějším kapitánem stráže v celé historii Arashinu. Jako velitel stráže se osobně ujistil, že Arashin je a zůstane bezpečný. Dokud nebyla tarkirská historie přepsána.

Hamza, Guardian of Arashin / Showcase Hamza, Guardian of Arashin

Hans Eriksson

Radost ze života můžete nalézt kdekoli, stačí se pořádně dívat. Dokonce i v Balduvii uprostřed Doby ledové můžete nalézt krásu. Jasnou modrou oblohu, zvuk čerstvého sněhu, křupajícího pod vašima nohama, vůni rozkvetlých jarních květin. Když se soustředíte na všechny své smysly, dokáže vás potěšit i ta nejnepatrnější věc. Ano, jít na procházku se svou milovanou sestrou, Saffi, je nejlepší lék na všechny nepříjemnosti, které člověka mohou potkat.

Hans Eriksson / Showcase Hans Eriksson

Ich-Tekik, Sestavovač-Sklízeč

Ich-Tekik, což lze volně přeložit jako „sklidit a dát“ je pyšný na to, že si ho zvolil za osobního sestavovače sám Vorinclex. Vorinclex sám má velký zájem o Ich-Tekikovy golemy a věří, že se z nich mohou stát vrcholní predátoři. Nebo jsou alespoň užiteční pro Vorinclexovy vlastní experimenty.

Ich-Tekik má dovoleno brát si jakýkoli materiál kdekoli ve Vorinclexově říši, dokonce i ten materiál, který je součástí stále živých bytostí. A tak Ich-Tekik sklízí svou úrodu volně a štědře, a vylepšuje jak své golemy, tak i sebe.

Ich-Tekik, Salvage Splicer / Showcase Ich-Tekik, Salvage Splicer

Imoti, Štědrost sama

Imotin kmen nágů má pouze jednu jedinou řeku jako zdroj pitné vody. Bohužel se před časem poblíž odehrála bitva, a v důsledku toho byly vody řeky otráveny temnou magií. Imoti je jediná z kmene, kdo je požehnaný bohem přírody a dokáže vyčarovat kouzlo, které vodu vyčistí.

Kvůli tomu tedy každý den stráví několik hodin pod vodopádem, a neustále kouzlí čistící kouzlo. Její kmen ji mnohokrát chtěl prohlásit za náčelnici, ale ona vždy odmítla, vědouc, že ve kmeni jsou jiní, pro tento úkol vhodnější. Ona sama se rozhodla zasvětit svůj život neustálému čištění řeky a snaze najít silné kouzlo, které by ji vyčistilo navždy.

Imoti, Celebrant of Bounty / Showcase Imoti, Celebrant of Bounty

Jared Carthalion, Pravý dědic

Carthalionové jsou jedna z nejstarších rodin na Dominarii; svůj původ odvozují až k Věku legend, ve kterém samotný Dakkon Černomeč nazval jejich osiřelého prapředka „Carth the Lion“. Jared se narodil s mateřským znamením ve tvaru půlměsíce, znakem velkého druida, a zdálo se, že je předurčen k získání velké magické moci. Toto předurčení ovšem nebylo samozřejmé, Jared sám se o ně musel velice vynasnažit. Jaredovy domoviny se tehdy zmocnil zlý sférochodec Ravidel, který dobyl celý Corondor a hrozil jej zničit mocnou magickou zbraní. Jared byl odsouzen k tomu stát se žebrákem a zlodějem. Jared se ale osudu vzepřel, a s otcovým mečem Zlořezem a svou vlastní latentní sférochodeckou jiskrou sesbíral spojence po celém Corondoru, aby si dobyl svého rodového práva. Jaredův boj s Ravidelem vyvrcholil v kataklyzmatické události známé jako Sférochodecká válka na Corondoru.

Jared Carthalion, True Heir / Showcase Jared Carthalion, True Heir

Honza Adam: O Jaredovi jsem se rozepsal v druhé půlce spoilerčlánků.  Carthalionové byli v prerevizionistické historii rodina, která byla takříkajíc u všeho. Carth Lev (Carth the Lion) byl mladý muž z Corondoru, kterého démonické sférochodkyně Geyadrone Dihada trikem přiměla povolat na Dominarii jiného starého sférochodce Dakkona Černomeče a připoutat jej skrze moc amuletu Ti-Fu na Dominarii. Dakkon jej chtěl za to zabít, ale nemohl – když se dozvěděl, že Dihada je zodpovědná za zničení Carthova království, bojovali nadále proti ní společně. Carth nakonec odešel na Terisiare a založil tam rod Carthalionů. Sem patřili Jason Carthalion, chráněnec Oriel Kjeldos z Klanu Smaragdu z Ledovcového království Strogard, od dětství přítel bojovníce/kouzelnice Freyalise z Klanu Rubínu, a později jeden ze zakladatelů království Kjeldor. Jaeuhl Carthalion, nešikovný kjeldorský rytíř, který dokázal porazit a zapudit Tevesh Szata z Dominarie pomocí Amuletu Quozu, později rytíř Jalovcového řádu a manžel Kaysy. Adam Carthalion, otec Jareda a manžel Gwendolyn Mor z Golthonoru, který obětoval vlastní ženu a chtěl obětovat i syna, aby porazil šíleného a mocichtivého sférochodce Ravidela zvaného Bojový mág. A Jared, Adamův syn, narozen se sférochodeckou jiskrou. Jako Stínomág (Shadow Mage) a později Poutník (Wayfarer) se naučil všem aspektům many, zamiloval se do sférochodkyně Kristiny z Lesů, společně s mnoha dalšími bojovali proti Ravidelovi, což nakonec po jednom boji zažehlo Jaredovu jiskru. Bohužel, komiksová série Sférochodecká válka nikdy nevyšla, a Kristina se sice objevila v bloku Invasion (kde zahynula rukou Tevesh Szata), ale Jared zmíněn nebyl, jeho konečný osud je tedy neznámý.

Každopádně, kdybych měl udělat nějakou paralelu – Leshrac, Tevesh Szat a Ravidel byli pro prerevizionistickou kontinuitu něco jako Phyrexie, Taysir byl prerevizionistickým Urzou (co do úrovně magické moci, a včetně charakterových vad a pohybu na ose mezi dobrem a zlem), a v Jaredovi můžeme tak trochu vidět Gerrarda. 

Jelikož je Jared Carthalion nyní nedílnou součástí MTG, slibuji, že celou tuhle Carthalionsko/Ravidelo/Taysirovskou zápletku popíšu v budoucím článku. 😉

Juri, mistr Revue

Za posledních pár let se Juriho revue změnila z obskurního objevu na nejvlivnější kulturní událost na Ravnice. V Juriho představení účinkují lidé, ďáblové, i zlobři, a její součástí jsou opravdové plameny, bodce, čepele, i krev. Podstatou představení je popichování těch mocných, ovšem je to bráno často doslovně. Ať už se jedná o Azorijský senát, Živoucí Guildpact, nebo Nicola Bolase, pro Juriho revue se vždy najde vhodný zdroj satiry. Na každém představení také dojde k vraždě jednoho z diváků, což ti přeživší kvitují směsicí vzrušení i hrůzy.

Sám Juri je charismatický ceremoniář, který s čepelovou korunou na hlavě a ohnivými důtkami v ruce řídí představení a také rozhoduje o tom, co se bude kdy hrát. Juriho revue dokonce přilákala i samotného Rakdose, který se osobně zúčastnil několika představení. Zájem pány gildy mnohonásobně zvýšil Juriho popularitu, ale na Ravnice všichni vědí, že Rakdos jen velmi nerad vidí dlouhou popularitu u někoho jiného. Může se tedy stát, že některé z příštích Juriho představení bude tím posledním.

Juri, Master of the Revue / Showcase Juri, Master of the Revue

Kangee, Ochránce nebes

Během phyrexijské invaze na Dominarii byl avení čaroděj Kangee vlivný vůdce Severního řádu na Otarii, s mnoha podřízenými vojáky a mnoha studenty, vzdělávajícími se pod jeho vedením. Kangee sám sídlil ve Skolltenských horách, kde využíval cvičené jestřáby jako pozorovatele, díky kterým věděl, co se děje na stovky mil okolo. I když phyrexijská invaze nezasáhla Otarii tolik (Phyrexie nepovažovala otarijský kontinent za strategický důležitý), Kangee a jeho následovníci se cítili povinováni bojovat s hrozbou na celé Dominarii. Kangee vedl svá vojska do několika důležitých bitev, kde dokázal zničit phyrexijská invazní plavidla dřív, než z nich mohli zaútočit jejich hrůzné a nebezpečné posádky.

Kangee, Sky Warden / Showcase Kangee, Sky Warden

Kangee byl původně obskurní legendou z Invaze. Když skončila epická Sága Weatherlight, Wizardi přepnuli úplně do jiného stylu vyprávění s příběhy z Otarie. Poprvé se také na Dominarii objevili aveni, ptakolidé.  Zpětně bylo kolikrát teoretizováno, že Kangee musel být také aven. Takže jeho retcon/upřesnění na člena otarijského Řádu vlastně dává dosti smysl. Konečně, i jeho prastarý učedník má róby těm Řádovým dosti podobné.

Kwain, Potulný šťoural

Čaroděj Kwain ze zaječího lidu má mnoho talentu. Rychle se hýbe, rychle myslí, a rychle mluví. Zdá se mu, že se svět točí strašně pomalu a věří, že lidé zbytečně dlouho přemýšlí o všem možném, místo aby to rovnou udělali.

To má za následek, že ho nic neštve víc než ten želvoun Archelos. Archelos ztělesňuje všechno, co Kwaina rozčiluje a štve, ale přesto ho netečný želví šaman láká. Kwain okolo něj doslova krouží, a snaží se ho nějak, jakkoli, vyprovokovat k činnosti.

Kwain, Itinerant Meddler / Showcase Kwain, Itinerant Meddler

Lathiel, Štědrost úsvitu

Ze všech lesních legend je jednorožka Lathiel nejprchavější. Říká se, že když jste v lese ve správný den, ve správný okamžik úsvitu, můžete ji zahlédnout. Ti, kdo se s ní doopravdy setkají, jsou obdařeni — jejich každodenní starosti zmizí v náhlém návalu míru a pokoje.

Lathiel, the Bounteous Dawn / Showcase Lathiel, the Bounteous Dawn

Miara, Osten Háje

Miara je daen, vůdkyně družiny Nádherných na Lorwynu. Svou loveckou družinu vede úspěšně a jako jediná má právo smět promluvit s Dokonalými, nejvyšší kastou lorwynských elfů. I když ji její schopnosti lovce a talent k taktickému myšlení vynesly její místo vůdkyně, byla to právě její bezohlednost vůči neelfím ohavnostem a jejich nemilosrdné zabíjení, co ji vyneslo místo v kastě Nádherných. Miara je nejtišší lovec na Lorwynu, a její oběti nikdy nevědí, že je loví.

Miara, Thorn of the Glade / Showcase Miara, Thorn of the Glade

Nadier, agent Soumračného města

V minulosti měli elfové za Soumračného města se svými lesními příbuznými poněkud bouřlivé vztahy, ale časy se mění, a nynější vůdcové svěří, že solidarita mezi elfy je důležitější než kmenové rozepře. Nadier je oficiálně vyslanec soumračných elfů vyslaný k lesním příbuzným jako připomínka a záruka uzavřené mírové smlouvy. Nadier sám je milý a přátelský, a lesní elfové si ho brzy oblíbili.

Ve skutečnosti je Nadierova přítomnost u lesních elfů opravdu výsledkem smlouvy, ale jiné. Nadier není diplomat, ale má pomoci lesním elfům, kteří mají v poslední době potíže s lidskými sousedy — s výpravami, které zacházejí až příliš do hloubi lesa, s pokácenými stromy, které stály po staletí, a tak dále. Soumrační elfové tedy svým lesním příbuzným nabídli služby Nadiera jako svého nejlepšího zabijáka. Nadier má za úkol vycvičit jednotku lesních elfů, kteří by pak byli schopni nevítané lidské návštěvníky zahnat.

Nadier, Agent of the Duskenel / Showcase Nadier, Agent of the Duskenel

Nevinyrral, urborgský tyran

Ještě před Dobou ledovou byl lich Nevinyrral králem Urborgu, pekelné metropole ovládané mocnými magickými artefakty. Nevinyrralova touha po moci ho donutila zaútočit svými nemrtvými armádami na sousední Bogardan, čímž urazil mystické entity, ovládající vulkanický ostrov. Nevinyrralova armáda byla zničena, a Bogardan útok oplatil. Z oblohy zaútočili draci, a město samé obklíčili ohňovládci. Bogardanští svými kouzelnými rukavicemi bušili do země, a vyvolali tak sopečnou erupci přímo ve středu Urborgu. Když si Nevinyrral uvědomil, že město je ztraceno, nehodlal nepřátelům dovolit zmocnit se svých pokladů, magických kouzel, a artefaktů. Vložil proto všechnu svou magickou moc do svého amuletu ve tvaru disku, který vybuchl a zničil vše v okruhu deseti mil kolem. Mnoho budoucích pánu Urborgu se honosilo tím, že jsou jeho dědici, ale nikdo z nich neměl ani desetinu Nevinyrralovy moci.

Nevinyrral, Urborg Tyrant / Showcase Nevinyrral, Urborg Tyrant

Honza Adam: Nebudu tady stále dokola opakovat, že Nevinyrral je Larry Niven (autor Ringworldu) pozpátku. Namísto toho vám tu sdělím jiný fun fact: Nevinyrral je v současnosti rekordmanem v odstupu mezi první zmínkou na kartě (Nevinyrral’s Disk v Alfě) a vydáním vlastní karty. 27 let.

Obeka, brutální chronoložka

Obeka vás praští tak, že vás odpálí až do příštího týdne — opravdu. Jako zlobří čarodějka dokázala ovládnout tok času hrubou silou, a s příčinnými souvislostmi a podobnými nesmysly si hlavu neláme. Její pravý hák vám do pusy vrátí váš mléčný zub, a její zvedák je tak silný, že ho ucítí vaše matka před dvaceti lety.

Obeka nechce nic víc, než žít spokojený život plný radosti, hlavně dlouhých rvaček. Dobro a zlo jí nic moc neříká, jde jí hlavně o zábavu. Žije přítomností, doslova, a když se přítomnost ubírá špatným směrem, začne do ní mlátit, dokud se to nezlepší. Pokud se jí postavíte do cesty, budete si přát, abyste se nikdy nenarodili, a ona vám to nejspíš splní.

Obeka, Brute Chronologist / Showcase Obeka, Brute Chronologist

Reyav, mistr kovář

Reyav je schopný a vyhledávaný trpasličí kovář na Kaladeshi. Jeho specializací jsou nástroje a vybavení pro drobné, precizní práce. Jeho největším vynálezem je částečně automatizovaná rukavice obsahující množství potřebných nástrojů.

I když Reyav věděl, že jeho rukavice je skvělý vynález, věhlas za ni neobdržel. Nakonec ale dostal důmyslný nápad: zveřejnil nákresy své rukavice, jistý si tím, že ji nikdo nedokáže vyrobit, a měl pravdu. Od té doby se objednávky přímo hrnou, a Reyav si nemůže na nedostatek práce stěžovat.

Reyav, Master Smith / Showcase Reyav, Master Smith

Sakašima tisíce tváří

Jako sirotka čekala Kenši Sakašimu budoucnost poměrně… nezáživná. Stát se obchodníkem, oženit se, mít děti, a nakonec zemřít a zanechat potomkům skromné dědictví. Sakašima ovšem chtěl od života víc. Chtěl víc, než co by mu mohl nabídnout i život kohokoli jiného. Stal se mistrem převleků, masek, líčení, a paruk. Přestrojil se za mnoho jiných a díky tomu pronikl do všech vrstev kamigawské společnosti. Jednak proto, aby se obohatil, ale také aby ukojil svou zvědavost. Studoval pod mistrem iluzionistou Činsenem, který ho naučil umění vyprázdnit svou mysl, aby se dokázal dokonale vtělit do osoby, za kterou se převlékl. Sakašima dokázal proniknout do zlobřích pevností, liščích lesů, a dokonce do oblačného města Měsíčního lidu soratami. Tohle všechno bylo pro Sakašimu směšně snadné. Nyní zbývá jen jedna výzva: proniknout do říše samotných kami.

Sakashima of a Thousand Faces / Showcase Sakashima of a Thousand Faces

Slurrk Všežrout

Veden instinktem a hladem sežere Slurrk cokoli, co mu stojí v cestě. Za svůj dlouhý život už pohltil bezpočet bytostí, a pomalu začíná ztrácet svou beztvarost. Horní části jeho těla se začaly měnit podle tvorů, které pohltil, a ze současné přehlídky končetin, tváří, a ostatních tvarů se každému pozorovateli zvedne žaludek.

Slurrk se nedávno usadil v odlehlém chrámu, a pohltil všechny jeho obyvatele a všechny prosebníky, kteří chrám navštívili. Někteří tvrdí, že když pohltil tolik svatých, stal se i z něho v podstatě svatý objekt. Jiní ovšem nehodlají setkání se „svatým“ Slurrkem nijak riskovat, a chrámu se vyhýbají, jak mohou.

Slurrk, All-Ingesting / Showcase Slurrk, All-Ingesting

Thalisse, zbožné médium

Thalisse se probudila na hřbitově, a nepamatovala si, kdo je, a jak se tam dostala. Jediné, na co si vzpomínala, bylo její jméno, a že je obklopena příteli — mlhou duchů a přízraků. Každý z nich Thalisse šeptá svůj příběh, okamžik ze svého života, který pro něj hodně znamená.

Thalisse sama svůj životní příběh zapomněla, a tak se rozhodla vyprávět příběhy ostatních přízraků, kteří jen toužili po tom, aby byl jejich příběh slyšen. Teď tedy Thalisse chodí od města k městu a vypráví příběhy tak neuvěřitelné, že se snad opravdu musely stát.

Thalisse, Reverent Medium / Showcase Thalisse, Reverent Medium

Toggo, gobliní zbrojíř

Nikdo by neřekl, že jeden obyčejný goblin ze Skirku se stane tím největším vynálezcem v historii Dominarie. Toggo mnoho let zkoumal a vymýšlel dokonalou zbraň. Kopí bylo ošidné; bylo těžké poznat, který konec je který. Pokusy s kušemi vyústily u testerů v nesčetná zranění nohou, a o fiasku s dvoubřitými meči se raději nebudeme rozepisovat.

A tak v záblesku geniality Toggo vynalezl kámen, dokonalou zbraň! Je tvrdší než gobliní lebka, dá se s ním házet, střílet prakem, nebo se dá shodit z výšky. Kámen se ukázal být tak účinnou zbraní, že celé pohoří Skirk bylo téměř srovnáno se zemí neustálým dolováním dalších a dalších kamenů, jednoduchých a designově dokonalých zbraní.

Toggo, Goblin Weaponsmith / Showcase Toggo, Goblin Weaponsmith

Tormod Znesvětitel

Za Temných časů město Alsoor sužovaly nájezdy vykradačů hrobek. Církev Tal proto zahájila vyšetřování, a výsledky pátrání po ukradeních tělech inkvizitory dovedly k malému panství v bažinách poblíž města. Panství, patřící nižšímu šlechtici jménem Tormod, bylo stráženo hordami nemrtvých. Inkvizitoři vyburcovali místní vesničany, a společně na panství zaútočili, a Tormod se pár hodin poté ocitl na šibenici. Tormodův vzdálený příbuzný žijící v Alsooru panství zdědil, a pohřbil Tormodovo tělo do krypty, kterou si Tormod nechal ještě zaživa postavit svými nemrtvými poskoky.

O několik měsíců později ale došlo k vykrádání hrobek znovu. Inkvizice se vrátila na Tormodovo panství. To ale bylo opuštěné, a když otevřeli Tormodovu hrobku, byla prázdná.

Tormod, the Desecrator / Showcase Tormod, the Desecrator

Honza Adam: Zajímavé navázání postavy definované slovy „had a crypt“ na dobu Temna a Církve Talu. Koneckonců, původní Krypta je z The Dark, takže to smysl dává.  O tom, jak to v Době temna vypadalo, se můžete dočíst třeba zde, v prvním dílu životní pouti arcimága Jodaha.

Tuya Medvědí spár

Surrak Svolávač lovu nevěří nikomu víc než Tuye Medvědímu spáru. Ještě když byla jen „Tuya“, její lovecké schopnosti byly úžasné, a se Surrakem společně dokázali nalovit tolik, aby utišili hlad jak dračice Atarky, tak i všech rodin Atarčina klanu. Jednoho dne, když byli na lovu pro Atarku, Tuya našla osamělé medvídě, jehož matka byla zabita hladovým drakem.

Tuya život mláděte ušetřila a ujala se ho. Postupem doby ho dokázala ochočit a začala na něm jezdit. Jestliže předtím byla schopná, na medvědím hřbetě byla nezastavitelná. Protože nazvat se přídomkem Drakospár je zakázané a trestá se smrtí, Tuyu nazvali „Medvědím spárem“, a v celém klanu si získala respekt a věhlas.

Tuya Bearclaw / Showcase Tuya Bearclaw

Wyleth Ducha Oceli

Život šermíře Wyletha se změnil, když do hor poblíž jeho domova spadl z nebe podivný objekt. Každý okolo v hrůze utekl, ale Wyleth se vydal vzhůru do hor, a našel velký kráter, uprostřed kterého byl zaražený meč. Když Wyleth meč zvedl, na rukou se mu objevily zářící runy, stejné jako ty vyryté na jilci meče. Od té doby je Wylethova duše s mečem spojena, a Wyleth sám dokáže přivolat meč do svých rukou, ať je jakkoli daleko.

Wyleth od té doby s mečem cvičí a učí se nové styly a formy boje. Věří, že bude moci objevit tajemství šermu, jaké nikdo dosud neobjevil. Na svém světě má mnoho příležitostí svůj meč vyzkoušet, a žádné šarvátky se nebojí.

Wyleth, Soul of Steel

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď