Legendy z Commander Legends 1

Už brzy nás čeká zbrusu nová sada Commander Legends, ve které se to legendami jen hemží (jak taky jinak). V dnešních medailóncích vám o každé z nich prozradíme alespoň pár věcí. Překlad první části článku ze stránek WotC.

 

 

 

 

 

 

 

 

Legendy z Commander Legends

1. část

Ari Zirulnik a Ethan Fleischer

Po celý týden pro sadu Commander Legends postupně odhalujeme legendy z dávné i nedávné minulosti Magicu. Některé z nich možná znáte, jiné ne, ale každá skrývá svůj vlastní příběh.

Máme pro vás alespoň krátké medailonky pro každou novou legendu, a příští týden budeme pokračovat druhou várkou. Tak se seznamte, a těšte se na příště!

Alena, stopařka z Kessigu

Ulvenwaldský hvozd je domovem těch neobávanějších tvorů na Innistradu (například vlkodlaků, upírů, a Emrakul posedlých). Alena ochraňuje poutníky mířící přes Ulvenwald a doprovází je až do Gatstafu, s pomocí své družky (jak pracovní, tak životní) Halany. Alena je zkušená stopařka a dokáže vycítit přítomnost nestvůr mnoha svými smysly. Obzvláště dobrá je v lovu vlkodlaků, ale když před nedávnem Innistrad čelil mnohem většímu nebezpečí ze strany Emrakul, dokázala se s lykantropy spojit pro dobrou věc a sféru zachránit.

Alena, Kessig Trapper / Showcase Alena, Kessig Trapper

O Hal a Aleně si můžete přečíst zde, nebo  zde.

Amareth blyštivá

Na jedné vzdálené sféře, když draci zestárnou, jejich šupiny ztvrdnou a změní se v průhledné krystaly. Amareth žije déle, mnohem déle než ostatní draci, a na své blyštivé šupiny je náležitě pyšná. Až tak pyšná, že už ji nezajímá hromadění zlata — namísto toho sbírá drahé kameny, stejně blyštivé jako ona sama. Pokud náhodou narazíte na její doupě, a nepokusíte se nic ukrást, Amareth vás velice ochotně provede celou svou sbírkou a ukáže vám ty nejvzácnější kousky (připravte se, potrvá to hodiny).

Pozn. Honza2: Tak tohle je poprvé, co slyším o drakovi, který nesežere každého, kdo se přiblíží k jeho pokladu…

Amareth, the Lustrous / Showcase Amareth, the Lustrous

Belbe, zkažená pozorovatelka

Avila byla princezna rathských elfů, dcera Eladamriho. Zabil ji phyrexijský agent a její tělo odnesl do Phyrexie. Avila zde byla zrekonstruována, přeměněna, a zkombinována s mechanickými částmi to stvoření jménem Belbe. Její účel byl sloužit jako Yawgmothovy oči a dohlížet na volbu nového rathského evincara. O tuto poctu se ucházeli Crovax, někdejší hrdina a nyní sadistický upír, Greven il-Vec, a mladý čaroděj Ertai. Jak čas ubíhal, Belbe dokázala přetvořit svůj osud, zamilovala se do Ertaie a pomohla mu v boji o nástupnictví. Rovněž se pokusila zabránit invazi na Dominarii, ale neúspěšně. Nakonec se novým evincarem stal Crovax, phyrexijská invaze málem zničila celou Dominarii, a Belbe sama byla zabita Eladamrim.

Belbe, Corrupted Observer / Showcase Belbe, Corrupted Observer

Pozn. Honza Adam: Belbe je nakonec jedinou postavou ságy Weatherlight (nepočítám-li staré Thrany), která v CL dostala kartu. Její vizuální podoba je založena na jejím zpodobnění na přebalu knihy Nemesis a na kartě Belbe’s Portal (zde leží v náručí Eladamrimu). 

Vše o Belbe se dozvíte zde v tomto dílu Ságy Weatherlight.


Blim, komediální génius

Pro Rakdosův kult je všechno zábava, dokud si někdo nevydloubne oko — pak je to k popukání. Blim se považuje za největšího génia komedie v celé historii Rakdosu a tvrdí, že jeho komediální šou přetékají humorem (a krví). Jednou prý uváděl tak legrační šou, že všichni diváci zemřeli smíchy. Takže kdybyste na ní byli, už byste nebyli. Tak mu to holt musíme věřit.

Ve skutečnosti je Blim tak trochu obyčejný literární pisálek, ale pití na jeho šou je levné a možností zábavy při ní je přehršel. Hlavně po něm neházejte rajčata — Blim je známý tím, že vám to vmžiku oplatí něčím mnohem ostřejším.

Blim, Comedic Genius / Showcase Blim, Comedic Genius

Pumpka, nestydatý plenitel

Gobliní pirát Pumpka je dobře známý svým talentem v dělostřelbě, uměním vázání uzlů, a v hulákání. Jeho ochota nadšeně a dlouze křičet kdykoli, kdekoli, a o čemkoli, je legendární.

I když poslední cesta Pumpky do Orazcy nebyla úspěšná (ohledně přivlastnění si Nesmrtelného slunce), spolu s ostatními piráty z Bojovné si ve Zlatém městě zaplenili dost a dost. Od té doby jsou Pumpka spolu se svým věrným kamarádem Malcolmem v Neomalené koalici považováni za „velká zvířata“, a užívají si svoje „PENÍZE A DRAHOKAMY A DLUŽNÍ SMĚNKY!“

Breeches, Brazen Plunderer / Showcase Breeches, Brazen Plunderer

O Pumpkovi si můžete přečíst hned v několika příbězích z Ixalanu.

Brinelin, Měsíční kraken

Brinelin je tisíciletí starý měsíční kraken, vládnoucí pobřežním vodám Akoumu na Zendikaru. Jeho krunýř je tvrdý jako kámen a jeho chapadla a drápy nespočetné a s věkem stále silnější. Všichni nižší tvorové Brinelina na slovo poslouchají, a kraken sám požaduje od každé lodi, plující jeho územím, poplatek. Je jen málo těch, kterých se Brinelin bojí, ale Sorin Markov je jedním z nich. Brinelin ví, že Sorin ho může snadno zabít svou mocí nad krví, a i to, že by ho on sám stáhl do hlubin ve smrtelném objetí, Brinelina moc neutěšuje.

Brinelin dokázal přežít všechna nebezpečí Zendikaru, včetně Eldrazi, a je pánem moří Akoumu až dodnes. Ale i on má své tajemství, neboť truchlí nad ztrátou mluvčí Sutiny z Tajuru, která zemřela na počátku probuzení Eldrazi.

Brinelin, the Moon Kraken / Showcase Brinelin, the Moon Kraken

 

Colfenor, Poslední z tisů

Colfenor je skutečně prastarý červený tis, poslední svého druhu, na Lorwynu. Už dávno obsáhl veškerou moudrost a magii svého lidu. byl velký mudrc a dokázal předpovědět události mnohem dříve, než toho byli schopni ostatní rasy, ne tak dlouhověké. Colfenor věděl, že se blíží změna, která ovlivní celý Lorwyn, a věděl i to, že ji nepřežije. Vložil proto svou esenci do semenáčku, a své znalosti předal svému poslednímu studentovi, elfu Rhysovi ze Zlatolistu. Uložil Rhysovi, aby semenáček zasadil v Šeptajícím hvozdu, kde bude růst a uchová Colfenorovu moudrost a vědění i poté, co Lorwyn, změněný na Velkou aurorou na Shadowmoor, přestane existovat.

Pozn. Honza2: Musím říct, že mě každá nová karta z Lorwynu potěší. Skoro to vypadá, že bychom se tam někdy mohli přece jen vrátit. Lorwyn byl neoblíbený hlavně kvůli příliš pohádkovému pojetí, ale postupem doby se podle wizardích anket stává oblíbenějším. Možná hráči Magicu pomalu dětinští 🙂

Colfenor, the Last Yew / Showcase Colfenor, the Last Yew

Honza Adam: Z Colfenora mám také radost, v Lorwynu mi chyběl, a dokonce jsem se tenkrát na MTG.sk účastnil soutěže o jeho custom kartu.  Celý příběh Lorwynu a Colfenorovu roli v něm si můžete pročíst zde.

Eligeth, věštec rozcestí

Nic nepotěší sfingu víc, než hledat a objevovat tajemství Multivesmíru. Před staletími Eligeth nalezl tajemství, které nemělo být objeveno, a nyní dokáže nahlédnout zhruba pět minut do všech možných budoucností. Jednoduše řečeno, pokud s ním budete mluvit, už s vámi mluvil, a to ve všech možných budoucnostech, kam se vaše konverzace mohla ubírat. Takže vám nejspíš bude připadat znuděný a nevšímavý, ale je to proto, že on už s vámi přece nesčetněkrát mluvil a zodpověděl všechny vaše otázky — to jen vy jste jen v té jedné časové větvi, a o těch ostatních nemáte ani potuchy.

Řečeno ještě jednodušeji, mluvit s Eligethem je značně frustrující.

Eligeth, Crossroads Augur / Showcase Eligeth, Crossroads Augur

Duch Ramireze DePietra

Tento přízrak je na mořích Jamuray známý už po staletí, a přidává se k pirátským posádkám kdykoli ho moře zavolá. Pro svůj vkus a důvtip je oblíbený u všech, co nemají předsudky vůči mrtvým.

Když má náladu na hovor (což bývá vždy), DePietro vypráví, jak sloužil pod kapitánem Cruciasem na jeho Zákeřné v Jižních mořích během Války bratrů, jak bojoval společně s Torem Waukim Starším proti Robaranským námezdníkům na Moři klidu za Johanovy války, a jak během znovudobývání Madary plenil konvoje mezi Edemijskými ostrovy. Ohledně své smrti tvrdí, že zemřel při bitvě s královnou pirátů Adirou Srdnatou, že byl zavražděn tolarijským měňavcem známým jen jako Halfdane, a že byl poražen Gwendlyn Di Corci v Urborgu. Co z toho je pravda, ví jen on sám.

Jak se říká: Ramirez DePietro je ten nejokázalejší pirát, a nevyplatí se věřit jeho vyprávění, ať už o jeho věku, nebo o jeho smrti 🙂

Ghost of Ramirez DePietro / Showcase Ghost of Ramirez DePietro

Honza Adam: Ojojoj. Tak usilovně jsem doufal, že do toho Wizardi praští a dají nám v této sadě nějaké postavy z mého oblíbeného cyklu Legends II. 

Toho jsem se sice nedočkal, ale děkuji Wizardům aspoň za Ramireze a tento medailonek. V Legends II Ramirez skutečně vystupoval, nicméně už tehdy jako jedna z podob měňavce Halfdanea, sluhy Ramsese Overdarka – což je jeden z jeho důvodů smrti, který zde zmiňují.

Pak je tu ještě jedna věc – Clayton Emery a Scott McGough pracovali na cyklech Legends I a Legends II nezávisle, a každý si půjčili ze sady Legends nějakou sadu postav. Ve dvou se překryli – Ramirez DePietro a Tor Wauki. U Ramireze se to vyřešilo snadno, právě tím, že v Legends II už to není on sám. A s Torem, který byl Tetsuovým učedníkem? Jak vidíte, u Ramireze sloužil „Tor Wauki Starší“ 🙂

Gor Muldrak, amfinolog

Amfinové, rasa obojživelných humanoidů, žila po generace v hlubinách moří, ale jak jejich počet rostl, a jeskyně na mořském dně jim přestaly stačit, a tak se obrátili ke Shandalarským pobřežím, a jejich lovci se připravili na boj. Jejich kouzelníci, známí svými psychickými schopnostmi, infiltrovali stoky ve všech městech a vymazali všem lidem vědomosti o své existenci. To, že žádná z univerzit od Ardestanu až po Lesh neví o jejich existenci je dokladem jak jejich moci, tak jejich nečistých úmyslů.

—Gor Muldrak, Kryptohistorie

Gor Muldrak, Amphinologist / Showcase Gor Muldrak, Amphinologist

Halana, strážkyně z Kessigu

Příchod Emrakul na Innistrad spustil celou řadu hrůzných událostí. Vraždy a aktivita kultů zesílily, a lidé v Ulvenwaldu se začali měnit. Rostla na nich nová tkáň, a začali opakovat jméno Emrakul. Halana spolu s Alenou sledovali jejich aktivity a postavily se jim. V nejtěžší chvíli se spojily se svými bývalými nepřáteli, s vlkodlaky, a všichni společně bojovali proti vlivu Emrakul.

Halana, Kessig Ranger / Showcase Halana, Kessig Ranger

Jeska, Třikrát znovuzrozená

Jeska se narodila mezi pardickými barbary v Otarii na Dominarii, ale bylo předpovězeno, že se třikrát znovuzrodí, a své životy prožije v Multivesmíru a pro Multivesmír.

Když ji její bratr Kamahl probodl mečem Mirari, rána se zanítila a rozšířila, a změnila Jesku v Phage Nedotknutelnou, jejíž jediný dotek znamenal jistou smrt. To bylo její první znovuzrození.

Když Kamahl porazil Phage, Akromu, a Zagorku jediným úderem Trhače duší, své sekery, všechny tři bytosti splynuly v Karonu, Falešnou bohyni. To bylo Jesčino druhé znovuzrození.

Když bohyni Karonu její věrní akolyté, „Šála“ a „Kabát“, zradili a probodli Mirari, esence tří žen se opět rozdělila. Akroma a Zagorka zemřely, ale zároveň se zažehla Jesčina sférochodecká jiskra. To bylo její poslední znovuzrození.

Novopečenou sférochodkyni si vzal pod svá křídla golem Karn, a o staletí později se Jeska vrátila na Dominarii, aby pomohla uzavřít časové zlomy, které hrozily zkázou celému Multivesmíru. Jeska sama se obětovala a uzavřela poslední a největší trhlinu, a tím zachránila Dominarii a celý Multivesmír.

Jeska, Thrice Reborn / Borderless Jeska, Thrice Reborn

Honza Adam:  Jeska byla jednou z ústředních postav příběhu bloku Time Spiral, který si můžete přečíst zde. 

Její ohnivá povaha a rozhodnutí řešit věci silou sice pomohly zavřít téměř všechny zbývající zlomy, ale za cenu kolaterálních škod. Přemůže Radhu a využije ji nedobrovolně jako převaděč many pro zavírání zlomů. Radhina sférochodecká jiskra je tím uhašena, než se může zažehnout. V Yavimaye použije esenci Multaniho a avatara uvrhne do hlubokého komatu. Ve Zhalfiru zavře zlom bez citlivé asistence Teferiho a efektivně tak navždy odsoudí jeho domovinu k nebytí mimo časový proud. Nakonec je ale vykoupena, když pro zavření posledního zlomu musí obětovat sama sebe. Její unikátní status třikrát znovuzrozené a faktu, že část života strávila jako Karona, bohyně magie pak způsobilo největší změnu, která zasáhla celý Multivesmír – když vlila svou unikátní esenci do zlomu na Otarii, ozvěny zasáhly celý Multivesmír a navždy přepsaly podstatu sférochodectví. Ano, takzvaná „Náprava“ je Jesčino dílo, což z ní dělá prakticky nejdůležitejší postavu historie Multivesmíru.

Jediné, co je mi líto – že se na kartu nevešel její titul „Thrice-Touched by Infinity“. Ale Thrice Reborn je close enough.

 

Kamahl, Srdce Krosy

Když dominarijský barbar Kamahl získal Mirari, mocný magický artefakt, zesílilo to jeho schopnosti a změnilo ho to. Byl teď mnohem násilničtější a toužící po moci. Kamahl se pokusil sjednotit pardické kmeny, aby ho následovaly, ale nakonec, zmítán nepřirozenou zuřivostí, probodl mečem vlastní sestru Jesku, a téměř ji zabil.

Stíhaný lítostí a vinou se Kamahl stal poustevníkem v Krosanském lese. Naučil se moudrosti o nantuka Thrisse, a rozhodl se ochraňovat přírodu a ostatní. Ačkoli je Kamahl už dávno mrtev, jeho učení dodnes přežívá u Kamalitských druidů, kteří se usadili v Krosanském lese a ctí jeho památku.

Kamahl, Heart of Krosa / Showcase Kamahl, Heart of Krosa

Kediss Žhavodráp

Zvířecí mazlíček lavamanta může ovlivnit pánovu magii. Obyčejný (a zarputilý) mazlíček dokáže ovlivnit mistrova kouzla a poněkud rozšířit jeho možnosti, zatímco excelentní mazlíček jako Kediss dokáže umocnit magii do netušených výšin. S Kedissem po vašem boku budou mít vaše ohnivá kouzla netušenou sílu a dosah, a také objevíte mnohem více různých způsobů, jak své nepřátele spálit na škvarek. Kediss také ochotně podpálí ve vašem krbu, sežere přebytečnou strusku, a večer se vám ještě přitulí.

Kediss, Emberclaw Familiar / Showcase Kediss, Emberclaw Familiar

Keleth Sluncohřívá

Na bitevním poli může vhodný oř znamenat rozdíl mezi životem a smrtí, a pokud si někdo přeje jet na Keleth, na vhodnosti opravdu záleží. Je také známá jako „stvořitelka králů“, a každého rytíře, kterého Keleth přijme za jezdce, čeká sláva v bitvě i v životě. Ale jakmile je bitva dobojována a prach se usadí, Keleth zmizí — jen aby se objevila jindy a v jiné bitvě, hledajíc nového jezdce.

Keleth, Sunmane Familiar / Showcase Keleth, Sunmane Familiar

Keskit, Sochař tkáně

Keskit je Phyrexian posedlý svou paní, Sheoldred. Věří, že ona je ztělesněním dokonalosti a touží přetvořit svět k obrazu jejímu. Má za úkol přetvořit všechny nové subjekty, které se ocitnou pod velením Sheoldred, a často je zdokonalí do pavoučího tvaru, podle své paní. Jeho osud poté, co Elesh Norn porazila Sheoldred a zničila její říši, je neznámý.

Keskit, the Flesh Sculptor / Showcase Keskit, the Flesh Sculptor

Kodama Východního stromu

Tento kodama je duch Východního stromu. Před válkou s kami mniši Východního stromu žili v míru a blahobytu, a kodamovy spóry rozsévaly v celém lese nový život. Když válka začala, kodama usnul, zabořil své kořeny do země a zdálo se, že hibernuje.

Naneštěstí byla skutečnost horší. Kodama pronikal svými kořeny celým územím Východního stromu, a ze země vyrašily nové spóry, jaké mniši dosud nespatřili. Spóry udeřily naráz, a vysáli z mnichů životní sílu, kterou využily v nový, bujný růst. Na konci dvacetileté války kodama znovu usnul. I když se od té doby neprobudil, zbylí mniši se k němu stále modlí — ale nervózně a z bezpečné vzdálenosti.

Kodama of the East Tree / Showcase Kodama of the East Tree

Krark Bezpalec

Krark byl náruživý sázkař, žijící v Oxiddských horách na Mirrodinu. Oba své palce prohrál v sázce s Durgem při závodech helionů. Jeden z jeho palců byl šťastný, a Krark ho chtěl zpět. Vsadil se tedy s Durgem znovu o palec, že dokáže dojít do středu Mirrodinu a zpět. Durg poukázal na to, že Krark už žádný palec nemá, ale Krark odpověděl, že ho ani nepotřebuje. Vyrazil hluboko do středu Mirrodinu, a o týdny později se opravdu vrátil, spolu s deníkem, který si cestou psal a kam zapsal podrobnosti své cesty. Durg si povzdechl a vrátil Krarkovi jeho šťastný palec, který pak Krark nosil pověšený na krku jako talisman až do smrti (což netrvalo dlouho, protože jeho cestu ostatní považovali za kacířství). Po jeho smrti se na jeho zápiscích ustanovilo nové náboženství, „Krarkův kult“, který šířil zprávy o tajném světě pod povrchem Mirrodinu.

Krark, the Thumbless / Showcase Krark, the Thumbless

Liesa, Závoj soumraku

Před tisíci lety ochraňovala lidi na Innistradu čtveřice andělských sester: Sigarda, co ochraňovala živé, Bruna, co ochraňovala mrtvé, Gisela, co bojovala s monstry, a Liesa, co s nimi vyjednávala. Každá ze sester měla svou andělskou letku, a každá chránila lidi a lidství svým vlastním způsobem. Ze všech sester se ale jen Liesa snažila monstra pochopit, a tím zmenšit jejich nebezpečnost. Dokázala jim porozumět tak, že s nimi ostatní mohli snáze bojovat, a dokonce některé z nich přiměla konat dobro.

Jednoho dne se ovšem objevil nový anděl, zdánlivě odnikud: Avacyn. Svým odhodláním nezlomná a svou mocí nezastavitelná. Avacyn se nelíbily metody Liesy, a když Liesa uzavřela smlouvu s démonem, Avacyn ji prohlásila za kacířku a zabila ji, spolu s celou její letkou.

Liesa, Shroud of Dusk / Showcase Liesa, Shroud of Dusk

Livio, přísežný ochránce

Fiora je sféra politických her, zrady, a klamu. Zatímco šlechtici by jeden druhého sežrali zaživa, obyčejní lidé trpí. Livio toho měl dost. Jako jediný dědic šlechtického rodu bezmocně přihlížel, jak jeho otec vypálil celou vesnici jen proto, aby se pomstil svému rivalovi. Poté si ze svého kabátu odtrhl svůj rodový erb, hodil ho otci k nohám, a zavrhl jeho i celý svůj rod.

Od té doby Livio ochraňuje prostý lid, a protože byl vycvičen těmi nejlepšími šermíři, jeho schopnosti jsou dostatečné na každého hrdlořeza v Palianu, který by se opovážil někoho ohrozit. Marchesa ho před svým „jmenováním“ královnou vnímala jen jako náhodný element, který činil její politické hrátky zajímavější, ale teď, když Livio vyřídil její muže, kteří vydírali jednoho kupce, se situace změnila. Marchesa si s Liviem hodlá popovídat.

Livio, Oathsworn Sentinel / Showcase Livio, Oathsworn Sentinel

Malcolm, bystrooký navigátor

Malcolm je členem Neomalené koalice pirátů na Ixalanu. Jako siréna má vrozené schopnosti navigace, a spolu s ní ovládá magii hvězdné oblohy, která mu umožňuje věštění z hvězd za pomoci map, kompasu, a astrolábu. Malcolma najala Vraska jako navigátora na Bojovnou, když pátrala po Nesmrtelném slunci. Malcolma jen zřídkakdy potkáte bez jeho věrného kamaráda, nezkrotného (a neutišitelného) goblina Pumpky.

Malcolm, Keen-Eyed Navigator / Showcase Malcolm, Keen-Eyed Navigator

Viz Pumpka 😉

Numa, náčelník Joragů

Díky Numovi přežil celý elfský klan Joragů. Zendikar je divoká a nebezpečná sféra, a hrozba může přijít odkudkoli: od nebezpečných zvířat, od cizinců, nebo od země samotné. Numa zajistil, aby jeho lid byl vždy připraven na vše, co se na Zendikaru může stát, ať už s pomocí vhodných nástrojů, zbraní, či mocných druidských kouzel. Cokoli a kdokoli, kdo ohrožuje klan, musí být zabito nebo zahnáno — a tak kdysi Numa učinil těžké rozhodnutí a vyhnal mladou Nissu, jejíž animistická magie podle některých rozzlobila Zendikar.

Numa, Joraga Chieftain / Showcase Numa, Joraga Chieftain

Nymris, Oonin šejdíř

Nymris je vůdcem skupinky víl na Lorwynu. je až fanaticky oddán královně Ooně, a přijal obtížný úkol. Jeho zodpovědností je rozčilovat a vyčerpávat každého vnímajícího tvora, kterého potká. Čím víc každého vyčerpá, tím hlubší bude jejich spánek, a čím hlubší spánek, tím mocnější sny z nich Nymrisova magie sklidí. A Oona mocné sny potřebuje. K čemu, to ví jen ona sama.

Nymris, Oona’s Trickster / Showcase Nymris, Oona’s Trickster

Prava z Ocelové legie

Prava se proslavila tím, že má ve své Ocelové legii nejnižší ztráty. Její taktické schopnosti jsou nesrovnatelné s kýmkoli jiným, a umožňují jí přeskupovat své jednotky tak, aby došly jen minimální úhony. V nedávné době jí její úspěchy na bitevním poli a popularita mezi vojáky vynesly titul prefektky.

Její největší vojenský rival je upíří tribunka Licia, a na bitevním poli se střetly nesčetněkrát. Jejich armády a taktické schopnosti jsou zdá se vyrovnané, a pokud některá z nich získá výhodu, je jen krátkodobá — druhá ji vždy rychle dožene. Možná, že by Prava mohla nad Licií zvítězit, kdyby nebrala tolik ohled na životy svých vojáků, ale něco takového Prava nikdy nepřipustí.

Prava of the Steel Legion / Showcase Prava of the Steel Legion

Zářící, archandělka Serry

Zářící byla první z archandělů stvořených sférochodkyní Serrou, a velela andělským letkám v boji proti zkáze a temnotě. Když Serra svou říši opustila, svěřila velení Zářící.

Léta a léta seděla Zářící na trůně, který nebyl určen pro ni, a mučilo ji to. I když její světlo nepohaslo, phyrexianští spící agenti ji pomalu obraceli vůči jejímu vlastnímu lidu, až dokud Phyrexie na Seřřinu říši nezaútočila. Tehdy zasáhla loď Weatherlight, a zachránila všechny, kdo se chtěli evakuovat. Když se poslední z andělů a lidí evakuovali, celá Seřřina říše se zhroutila a vše, co na ní zůstalo, včetně Zářící, bylo zničeno. Ale samotné světlo Zářící, stejně jako magická moc celé říše, zůstalo zachováno v silokamu v srdci Weatherlight, a v budoucnu se ukázalo být pomocí k záchraně celé Dominarie.

Radiant, Serra Archangel / Showcase Radiant, Serra Archangel

Smrt Zářící byla maličko jiná, podařilo se jí při Urzově pokusu Seřřinu říši evakuovat Urzu skoro zabít – měla jej takříkajíc na lopatě, dokonce mu vyrvala i jeho oči – Kámen moci a Kámen zmaru, obsahující jiskru thranského mudrce Glaciana. Když se je ale pokusila ze zvědavosti dát k sobě, obrovský výboj energie ji zničil a naopak Urzu zcela uzdravil. Zbytek sedí.

Rebbec, architektka vzestupu

Na pradávné Dominarii byla Rebbec největší architektkou Thranské říše. Její vysoké stavby přitahovaly pohled očí, a nutily tělo vystoupit k nim. Ona sama tomu říkala Architektura vzestupu. Do mnohých svých staveb zabudovala silokamy, i do svého mistrovského díla, Thranského chrámu, vznášejícího se nad Halcyonem, hlavním městem Thranské říše.

Rebbečin talent jí přinesl moc a vliv. Když její manžel onemocněl, využila svůj vliv a přivedla na pomoc Yawgmotha, Thranského léčitele. Aniž by to tušila, umožnila tím Yawgmothovi získat moc a vliv, a v důsledku toho rozpoutat občanskou válku, a nakonec zničit Halcyon se všemi jejími výtvory. Když nakonec zjistila, že Yawgmoth potají činí ohavné pokusy na umělé sféře Phyrexii, obětovala svůj život, aby uzavřela bránu mezi oběma sférami.

Rebbec, Architect of Ascension / Showcase Rebbec, Architect of Ascension

Vše o Rebbec a Glacianovi (a Yawgmothovi) a době Thranů si můžete přečíst zde. Stojí to za to. 

Zase bych to maličko upřesnil – Rebbec úplně neobětovala svůj život v pravém slova smyslu, jen zavřela bránu do Phyrexie s pomocí Kamene moci a Kamene zmaru, obsahujících Glacianovu duši a jiskru, načež bez možnosti úniku počkala, dokud ji nepohltil všepožírající mrak z manových bomb.

Rograkh, syn Rohgahhův

Koboldi z Kherské državy uctívají draka Prosshe jako boha. Úhelným kamenem víry je chovat se tak, jako jejich bůh — tedy plenit, pálit, a šířit po okolí strach a děs. Koboldi věří, že ti, kdo žijí podle těchto ideálů, se znovuzrodí jako draci.

Jednoho dne dostal vůdce koboldů Rohgahh nápad: nejlepší způsob, jak napodobit boha, je stát se jím. Od té doby se stal tyranem, a dožadoval se poplatků a obětí stejně jako Prossh. Ragrakh, Rohgahhův syn, těžce nesl, že jeho otec plení a okrádá vlastní lid, obzvláště když ten lid kvůli tomu nemůže plenit a okrádat jiné. Rozhodl se postavit proti svému otci, a navrátit tak mezi koboldy staré pořádky.

Rograkh, Son of Rohgahh / Showcase Rograkh, Son of Rohgahh

Sengir, Temný baron

Baron Sengir je prastarý upír, o kterém se vypráví ve strašidelných příbězích na mnoha sférách. I když on sám není sférochodec, kdysi sférochodcům sloužil, a dostal se tak na nejrůznější sféry. Na staré Dominarii se říkalo, že jeho věrní vysávali krev z celých kontinentů. Baron kdysi dokázal, mezi večeřemi a filozofickými disputacemi, dobýt celou trpasličí pevnost na sféře Ulgrotha a vytvořit z ní své sídlo, Temné baronství. Během staletí proměnil mnoho smrtelníků na upíry. Naposledy byl baron viděn v čele své armády, jak prochází tajemnou Trpasličí branou — portálem na jinou sféru — ve sklepení své pevnosti, těsně před Nápravou (po které ovšem portály mezi sférami přestaly fungovat). Baron je tedy mimo Ulgrothu, ale ať už je na druhé straně brány kdokoli, je odsouzený ke zkáze.

Sengir, the Dark Baron / Showcase Sengir, the Dark Baron / Sengir, the Dark Baron Promo

Siani, Oko bouře

V původní tarkirské časové linii byla Siani jeskajský mnich, a hledala porozumění podstatě reality. I když většina Jeskajců tvrdila, že klíčem k osvícení je trénink a meditace, Siani věřila, že pravé osvícení najde v tichu uprostřed zuřící bitvy. A skutečně, když bojovala, dostávala se to tranzu, kde, jak tvrdila, slyšela hlasy prastarých, dávno vyhubených draků.

Siani, Eye of the Storm / Showcase Siani, Eye of the Storm

Tevezh Szat, Zkáza hlupáků

Když byla milovaná sestra Teva Lonegladea (Tev a Tymolin Loneglade zde) zavražděna náboženským fanatikem Oliverem Farrelem (zakladatel sekty Farrelitů), jediný důvod krotit se pro prastarého sférochodce pominul. Přejmenoval se na Tevesha Szata, přetvořil své tělo na dračí, a rozhodl se zahubit všechen život. Jeho metody byly jemné, šeptaná slova vyvolávající paranoiu mezi dominarijskými vládci a nutící je k nemoudrým činům, ale i přímé, jako třeba magie, kterou Tevesh vraždil ty, které se mu nepodařilo zmanipulovat. Tevesh byl v historii Dominarie velkým zlem, zodpovědným za pád Sarpadijských impérií, zkázu Ledovcového království Strogardu, vraždu praotce draků Chromia Rhuella, a za kataklyzmatické znovuzrození Prastarých draků.

Během phyrexianské invaze ho sférochodec Urza povolal mezi svých Devět titánů, skupinu sférochodců rozhodnutých porazit Phyrexii jednou provždy. Szat Titány zradil a dva (Kristinu a Dariu, bývalou milenku a adoptovanou dceru svého dávného nepřítele Taysira z Rabiahu) z nich zabil, než ho Urza, který přesně toto předpokládal, v odplatě zabil, a jeho esencí nabil duševní bomby, které pak použil proti Phyrexii.

Tevesh Szat, Doom of Fools / Borderless Tevesh Szat, Doom of Fools

Honza Adam:  Dostat dalšího ze starých chodců je paráda. Szat byl v prerevizionistické kontinuitě jeden z největších záporáků, srovnatelných v pozdější kontinuitě s Yawgmothem nebo nyní Bolasem. Zdárně mu sekundoval také Leshrac Noční chodec. Jeho hlavním snem bylo „Sssssilence“, tedy ticho, i za cenu, že zahubí celý svět.

I to je důvod, proč byli fandové prerevizionistických komiksů tak naštvaní, když J.R.King ve svém cyklu Invasion přišel s myšlenkou Devíti titánů, do kterých naverboval právě mimo jiné i populární sférochodce z prerevizionistických komiksů – jen proto, aby je v další knize všechny povraždil. Taysir, Kristina, Daria, Szat.

Multiverse in Review: Ice Age #1-4, part one

Szat má na této kartě klasickou prerevizionistickou podobu s mnoha chapadly, lidskou tváří, hadím jazykem a žebrovaným čelem – nikoliv dračí hlavou jako na Confound , Dark Betrayal , Planeswalker’s Scorn nebo Malicionus Advice.

Příběh proměny Teva Loneglade na Tevesha Szata rozebral kamarád Berend Boer zde.

Spektrální pištec

V celém Multivesmíru můžete slyšet příběhy o tom, že v okamžiku nejvyšší nouze mágové náhle dokázali čarovat kouzla jiná, než kdykoli předtím či potom. Když nebezpečí pominulo, zmizela i jejich nenadálá schopnost a znalost těchto kouzel. Když se ostatní ptají na detaily, mágové tvrdí něco o tom, jako kdyby jim mysl naplnila zvláštní hudba, jako kdyby někdo čarokrásně hrál na flétnu.

Výzkumníci proto tento jev nazvali „spektrální pištec“, podle nejpopulárnější z teorií, která tvrdí, že v celém Multivesmíru, na každé sféře současně, existuje bytost z čisté many, čistší než elementálové. Protože je stvořena jen z many, nemá žádnou vůli ani mysl, ale její moc může využít kdokoli, kdo k tomu má předpoklady. Pokusy o bližší popis této bytosti zatím nepřinesly výsledky, a tak dodnes Pištec zůstává tajemstvím.


The Prismatic Piper / Showcase The Prismatic Piper

Yurlok ze Spálené smečky

Yurlok vede na Jundu smečku viashinů. Naprosto beze strachu loví svou kořist i v nebezpečném terénu — lávové tunely vám poskytnou výhodu, když je důvěrně znáte. Samozřejmě se občas stane, že nějaký z viashinů spadne do lávy, ale to je cena za přežití smečky. Po Splynutí Yurlok zjistil, že se loviště jeho smečky značně rozšířila, a je přesvědčený, že na Esperu se lávová koryta budou skvěle vyjímat.

Yurlok of Scorch Thrash / Showcase Yurlok of Scorch Thrash

Zara, náborářka odpadlíků

Při přípravách akcí proti Konzulátu potřebují odpadlíci nové členy. mezi jejich náboráři není nikdo tak efektivní jako Zara. Její výmluvnost je legendární, a dokázala přesvědčit i mnohé neochvějné zastánce Konzulátu, aby se přidali k odpadlíkům. Jako kapitánka vzdušné lodi vedla Zara tu nejubožejší posádku na Kaladeshi k těm nejúspěšnějším nájezdům, a zajistila tak odpadlíkům vítězství.

Zara, Renegade Recruiter / Showcase Zara, Renegade Recruiter

>>> Pokračování příště >>>

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď