Jak na prerelease Ravnica Allegiance

Milí kamarádi, říká se, že nevstoupíte dvakrát do téže řeky. Wizardi do ní vstupují v případě Ravnicy již potřetí. A já vám přináším tradiční článek, jak na prerelease nejnovější sady. Orzhov, Azorius, Rakdos, Simic, Gruul. Druhá polovina ravnických gild se už na vás těší.

 

 

 

 

 

 

1) Co to vlastně prerelease je?

Prerelease je tradiční typ turnajů, které se konají po celém světě vždy týden před vydáním nové sady Magic:The Gathering. Hráči zde mají vůbec první šanci „osahat si“ a zahrát si z kartami z nové sady.

 

2) Co mám od prerelease čekat?

Prerelease je turnajem formátu Limited, konkrétně pak Sealed Deck. To znamená, že každý z hráčů zde hraje s kartami, které získá po příchodu na turnaj. Úspěch tedy záleží na několika faktorech. Je dobré mít štěstí na rozbalené karty. Je dobré umět správně vyhodnotit sílu jednotlivých barev/kombinací svého poolu a správně postavit balíček. A konečně, je dobré dělat při hře co nejméně chyb. Může se klidně stát, že s podprůměrným poolem dokáže zkušený hráč uhrát lepší výsledek než hráč, který sice dostal skvělé karty, ale nedokázal z nich poskládat dobře fungující balíček.

První návrat na Ravnicu (Return to Ravnica) byl specifický v tom, že Wizardi připravili (po zkušebním pokusu v bloku Scars of Mirrodin, kde ovšem byly „frakce“ jenom dvě) už „plnotučné“ různé prerelease kity. Mohli jste si vybrat z pěti gild, měli jste garantováno pro každou gildu předem známé (a poprvé v historii hratelné ve vašem balíčku) promo, pět klasických boosterů a jeden „seeded“ booster. Praxe vydržela ještě celý Theros a Tarkir (kde už to zase dávalo díky rozdělení do klanů větší smysl, než jen podle barev). Tarkir nicméně změnil to, že promo bylo stále hratelné, ale nikoli jedno – mohlo být osm různých afiliovaných k danému klanu. S Battle for Zendikar se zase vše vrátilo k normálu, tedy 6 boosterů (žádný seeded) a úplně náhodné promo.

Je tedy pochopitelné, že Wizardi při této příležitosti opět myšlenku oprášili. Výsledek je hybridem původního a tarkirského přístupu. Máte 5 boosterů plus seeded booster s promem příslušným ke gildě, které ovšem může být jakékoli z až 8 rare a mythiků. V porovnání s RtR blokem tak přicházíte o jedno rare (to garantované totožné promo). Dále zde najdete kostku, která tentokrát už nese znak gildy (v RtR bloku měly kostky barvy gild, ale nikoli znaky – ten byl jednotný), a divider. Už zde ovšem nenajdete nálepku a odznáček – ty si Wizardi schovali pro Guild Kity. Seeded booster pak obsahuje kromě foil proma jednu guildgate vaší gildy, tři uncommony a deset commonů,  které mají buď příslušný vodoznak, nebo nemají vodoznak žádný, ale jsou v barvách vaší gildy.

 

 

Z gildovních kitů se na vás koukají Lavinia (pravděpodobně; ještě ve svém zatýkačském outfitu), Vannifar, sférochodci Kaya a Domri, a rakdoský pekelný harlekýn (podobně jako dimirský agent na GRN kitech namalovaný jen pro tutu příležitost, očividně)

 

3) Dostal jsem svou gildovní krabičku, co mám dělat teď?

Máš-li své boostery, je načase postavit balíček. Minimální počet karet v balíčku na formátu Limited je 40. Hráči ke stavbě balíčku přistupují různě, nikdy však zcela určitě neprohloupíte, když si roztřídíte karty dle barev, resp. barevných kombinací na jednotlivé hromádky. V RNA  byste se tak měli dostat na maximálně 10 hromádek, plus země a artefakty.  Třeba tak, jak je to dole na obrázku (nenašel jsem aktuální obrázek, tak jsem vzal ten z Gatecrash… you get the idea.). Pak je načase se podívat podrobněji, co že jste si to vlastně rozbalili.

 

Sealed Deck je, co se Limited týká, poměrně specifická záležitost. Na rozdíl od draftu zde nemáte kontrolu nad tím, z jakých karet budete balíček stavět – co dostanete, s tím pracujete. Na rozdíl od draftu ovšem máte dvakrát více karet. Váš úspěch bude záležet nejen na tom, co vám osud nadělí ve vašich boosterech, ale také jak s tím naložíte.

Půjčím si protentokrát oficiální tipy od Wizardů, ať nerecykluji svůj text.

Co by vás mělo motivovat k hraní určité barevné kombinace?

  • Skutečně silné rare (limited „bomba);
  • Hromada removalu (karet schopných zbavovat se soupeřových bytostí);
  • Velký počet hratelných karet v dané barvě; a
  • Dobrá „manové křivka“ v dané kombinaci – více bytostí s různými cenami.

Ideálně by měla zvolená kombinace splňovat všechny čtyři body, ale i tři ujdou.

Pokud si i tak nevíte rady, klidně se zeptejte. Prerelease jsou přátelské turnaje, zde je to dovoleno (pokud tedy netrefíte okolo sebe na blbce)

Teď musíte vymyslet, jakých 22-23 karet budete hrát. Jak na to přijít? Tak třeba takhle:

Za prvé, rozložte bytosti podle manové ceny. Nejdůležitější pro Sealed je manová křivka, mix levných kouzel do early game a drahých do lategame. Mělo by to vypadat (v Limited obecně) nějak takto:

  • 1 mana: 0–2 bytosti
  • 2 man: 4–6 bytostí
  • 3 man: 3–5 bytostí
  • 4 man: 2–4 bytostí
  • 5 man: 1–3 bytostí
  • 6+ man: 0–2 bytostí
Dobrý začátek. Když to máte osekané, přidejte kouzla.Mějte na paměti, kdy chcete jaký typ kouzel hrát. Ne vždy chcete dané kouzlo hrát ihned, kdy na něj máte manu (Bankrupt in Blood, třeba)

Nejvíce budete samozřejmě chtít removal kouzla – buď přímo zabíjecí (zraněním či zničením), nebo neutralizační („spacáky“ jako Pacifism či Journey to Nowhere efekty (exil, dokud je ona věc na stole)) Sealed je hlavně o bytostech, takže většinou budete chtít hrát právě ty barvy, kde máte removalu nejvíce.

Pár dalších tipů:

  • Můžete hrát více než 40 karet, ale snažte se tomu co nejvíce přiblížit. Snižujete si tak šanci na lízání těch nejsilnějších karet v balíčku.
  • Měli byste hrát ideálně 17 zemí a 23 nezemí. Neplatí to všeobecně a vždy, ale tenhle poměr je pro Limited stabilně optimální a nejvíce balíků vypadá přesně takto.
  • Hrajte směs levných a drahých kouzel. Pokud máte jen malé a rychlé bytosti, jediná větší vás zastaví (pokud nejste dost rychlí). Pokud máte jen drahé, riskujete, že se jejich seslání ani nedožijete. Držte se mixu dvou- až pětimanových bytostí. Většinu her v Sealed formátu rozhoduje umět zahrát bytosti každé kolo od druhého dále.
  • Evasion je důležitá, a je jedno jaká – menace, neblokovatelnost, flying. Sealed hry se často dostávají do bodu, kdy se situace na obou stranách „zapikuje“ a ani jeden hráč nemůže rozumně útočit. Bytost s evasion to pak umí rozseknout.
  • Ravnica má hromadu manafixace. Více než pravděpodobně budete splashovat třetí barvu, pokud se vám podaří otevřít správné lockety nebo guildgate. Ale pokud nejste opravdový mistr, do čtyř raději fakt nechoďte. Stejně tak si dejte pozor, kolik barevných man potřebují vaše bytosti k seslání, a podle toho přizpůsobte jejich poměr. A pokud splashujete třetí barvu, pak ideálně karty jen přes jednu barevnou manu (takže Niv-Mizzeta do UB balíku fakt ne, sebevíc by vás lákal)
  • Na rozdíl od mnoha Magic formátů má Sealed být obecně tendence pomalejší. Pokud je váš balík pomalejší, je lepší si někdy zvolit nezačínat a mít k dispozici extra kartu (jako první lížete).

Obecná pravidla máme za sebou, pojďme se podívat na to, co vám mohou jednotlivé gildy nabídnout; a jakou barvu si k nim můžete ideálně přidat, aby to fungovalo.

Jednotlivé mechaniky máte rozebrané zde.

 

ORZHOVSKÝ SYNDIKÁT

Začneme stejně jako minule, pohledem do historie. V první Ravnice dostal Orzhov poněkud podivný haunt, který nebyl příliš „mafiánský“. Bytost s hauntem měla nějaký ETB efekt, po smrti se exilnula a „strašila“ další bytost, přičemž pokud umřela ta strašená, efekt se zopakoval. Divné, těžkopádné, a lehce obejitelné díky vracení nebo exilování.

RtR byla jiná káva. Extort (vydírání) byl jednoduchou a elegantní schopností. Každý permanent s extort dovoloval při zahrání dalšího kouzla připlatit bílou nebo černou a vysát soupeři život (vám přidat). Víc bytostí s extortem + levná kouzla, a bylo po hře poměrně rychle.

Do třetice dostal Orzhov mechaniku inspirovanou kartou Afterlife, po které ostatně dostala i jméno. Opět hraje na duchařskou stránku gildy. Bytost s afterlife po sobě po smrti nechá určitý počet létajících 1/1 Spirit tokenů.

Jak si dokážete představit…dostávat  zadarmo letce na Limited je poměrně silná záležitost. Proto se není čemu divit, že karty s afterlife jsou až na pár výjimek naceněné na své parametry hodně opatrně, common nenajdete levnější než 4 many. Výjimkou je na common slotu Imperious Oligarch (2/1 vigilance afterlife 1, který ale potřebuje dvě barevné), , zajímavý je i Ministrant of Obligation (2/1 afterlife 2 za 2W), což je ale už uncommon.

Síla Orzhovů se tak hodně odvíjí od toho, jak budete schopni své letce vyrábět a jak je případně posilovat.

Ne že by „zdroje nebyly“. Orzhovové mají například skvělé zabíjení Final Payment sloužící jako obětovací outlet, další poskytnou různé černé bytosti nebo i přímo „místní“ Knight of the Last Breath, plošné posílení/oslabení nepřítele Ethereal Absolution, či legendu Teysu.

Poměrně slušný počet orzhovských bytostí má zajímavé ETB efekty točící se (nejen) kolem ubírání životů, zvedá se tím samozřejmě cena efektů jako Justiciar’s Portal, která dokáží například s takovým Basilica Bell-Haunt dělat opravdu psí kusy.

Split karty nabízejí edikt na největší soupeřovu bytost s bonusem získání životů, vzkříšení na bytost za 3 a méně, nebo šestimanovou kartu, která zdvojí vaše životy a soupeři polovinu sebere. No a nelze zapomenout ani na poctivý Wrath, který je zde v sadě doslova – Kayin.

Hlavním synergickými prvky pro Orzhov budou samozřejmě věci od sousedů v barvách – Rakdos a Azorius. Od Azorianů je to hlavně zmíněný trik Justiciar’s Portal, od Rakdosů další removal a hlavně různé obětovací možnosti.

AZORIJSKÝ SENÁT

Azoriané to nemají lehké. V první Ravnice dostali veskrze nudný forecast, pro jehož použití jste museli ukazovat kartu z ruky v upkeepu aplatit manu, soupeř tak věděl, co se na něj chystá. Detain v Returnu byl obstojná tempo schopnost vyřazující na jedno kolo bytost efektivně ze hry. Zdejší addendum má bohužel blíže k forecastu. Najdete ho všehovšudy na osmi instantech a jednou aurou s flash. Zatímco u forecastu jste museli obětovat utajení informace, zde obětujete pro silnější efekt moment překvapení. Pokud totiž instant zahrajete ve své hlavní fázi, udělá něco navíc.

Kouzla s addendem nejsou ale hlavně na nižších raritách nic moc, zejména ve svém „nedodatkovém“ módu. Nejvyužitelnější budou Code of Constraint, Arrester’s Zeal, a Summary Judgment. Z vyšších rarit pak zejména Precognitive Perception.

 

Těžiště Azorianů nicméně bude tam, kde je to pro tuto barevnou kombinaci typické. Letci a kontrolní karty. V bílé i modré najdeme karty dávající letcům bonusy a klasickou UW sestavu kouzel – oslabování, tapování, vracení, spacáky. a multifunkční zařízení typu Verity Circle (tapování plus lízání, neberte to) Multicolor karty nabízejí letce s bonusy, neblokovatelné bytosti, jako bonus například High Alert, který nechá vaše bytosti udělovat zranění podle obrany a i ze zdí udělá bojovníky.  Také obě split karty jsou VELMI slušné.   Guildmág, který má, jak zlí jazykové tvrdí, jen jednu schopnost, není na první pohled nic moc, nicméně looter je looter…a dva životy za kolo mohou proti některým aggro balíkům pomoci překlenout dobu do stabilizace hry.

Verity CircleDovin, Grand Arbiter

Dovin, druhý z Bolasových sférochodců, nemá žádnou drtivou ultimátku vyhrávající hry samu o sobě. Umí ale vyrábět thoptéry a přes ultimátku poskytovat karetní výhodu. Do balíčku by se vejít měl.

S Orzhovem může Azorius získat do svých řad další letce a levnější bytosti. Od Simicu pak další poletuchy a rušení.

RAKDOSŮV KULT

Rakdosané, troufám si řici, také úplně neprodělali. Původní hellbent byl schopnost naprosto na houby, zejména u gildy, jejíž barvy nejsou zrovna proslulé nadbytkem lízání karet. Unleash byl zase čistě agresivní mechanika. Spectacle nabízí pro RB kombinaci až netypicky „přemýšlivou“ schopnost, kde pro maximalizaci bonusů musíte trochu plánovat.  Spectacle vám nabízí jednak slevy k sesílání kouzel se zajímavými efekty, jednak možnost dostat silnější efekt za investici více many oproti původnímu. Do jisté míry tak připomíná gruulský bloodthirst z původní Ravnicy.

Dlužno zkonstatovat, že Rakdosané dostali také poměrně slušný arzenál, se kterým spektákl spolehlivě spouštět. Firewheeler, Roustabout, Carnival, Fireblade Artist, Judith, Footlight Fiend , Cult Guildmage –  to jsou jenom multicolor karty. Červená samozřejmě nabídne další blesky a střílení, dále Dagger Caster  (který skvěle plní roli anti-afterlife)  Cavalcade of Calamity, Spear Spewer. a černá jako spolehlivý způsob třeba Ill-Gotten Inheritance, nebo Vindictive Vampire.

Asi nejlepším payoffem a zároveň i spouštěčem je Spawn of Mayhem 🙂  Najdeme zde i další karty, které využívají pseudospectacle, jako například další variace na Gravecrawlera. Bloodsoaked Champion měl jako podmínku raid, Gutterbones ztrátu životů.

Obě barvy navíc oplývají velice slušnou porcí removalu, ať už v podobě blesků, -X/-X, nebo prostě přímých ničení (byť za solidní manovou investici).

Celkově tato dvojice barev působí hodně robustně, eventuální přidání zelené od Gruulů přidá další agresivní bytosti do začátku. Kombinace s bílou může dodat přesah do vzduchu.

 

KARTEL SIMIC

Simicové,  kteří se sice v příběhu v podstatě od své inkarnace v původní Ravnice znovuzrodili, si ale i napotřetí drží jednotné téma – +1/+1 žetony a téma „na žetonech záleží“.  Graftové karty uměly přesouvat své žetony a pak rozdávat schopnosti.  Bytosti s evolve samy rostly, stačilo pouze je hrát ve správném pořadí; no a bonus poskytovaly karty jako Crowned Ceratok či Sapphire Drake.  Třetí inkarnace Simiců to spojuje – bytosti s adapt si umí přidávat žetony samy, další bytosti je umí přesouvat, další dávají ty bonusy (máme zde jak létání, a trample dokonce dvakrát – Zegana a žabotroll). Několik bytostí má schopnosti spouštěné samotným umístěním žetonu, nehledě na to, jak se tam dostal. Můžete tak lootovat, zmrazit bytost, nebo si hledat kopie. Želvokrabokodýl zase bude umět útočit, pokud jej pocukrujete.

Pokud se vám to  zamlouvá, dívejte se zejména po rare kartách Biomancer’s Pet (zlevňování PLUS ošizení adapt-podmínky), a Incubation Druid, který s žetonem dává za tapnutí tři many. A že způsoby, jak ho tam mít ve třetím kole, jsou 😉

Simická rare a mythicy jsou také podařená. Budete-li mít to štěstí a otevřete si Vannifar nebo Hydroid Krasise, nebudete asi potřebovat moc radit, co s nimi. Opravdu zajímavá je Simic Ascendancy, jejíž alternativní winkondici je snazší splnit, než by se zdálo, a osobně bych se moc nedivil, kdybych na tuhle kartu uviděl lidi vyhrávat.

A pokud chcete mít do čeho „rampit“, prasátky asi nepohrdnete. Sphinx of Foresight je autoinclude do každého balíčku s modrou.

Z nižších rarit: Guildmág velmi dobře podporuje téma své gildy, snad ještě lépe, než rakdoský. Applied Biomancy v žádném případě není Artful Takedown, ale v Limited bude podobně mocná.  Biogenic Upgrade, Steeple Creeper, nebo Titanic Brawl by také vaší pozornosti uniknout neměly. Stony Strength je pak nejlevnější možností, jak „nakopnout“ Incubation Druida.

Simické +1/+1 téma se nádherně kombí s gruulským riotem, který z definice obsahuje možnost bytost „pocukrovat“, a dají se zde tedy nalézt velmi zajímavé vzájemné interakce. Azorius, který zásadní téma postrádá, může pomoci vyplnit místa v křivce, případně poskytnout nějaké kvalitní cíle pro „cukrování“.

GRUULSKÉ KLANY

To nejlepší nakonec…..ano nebo ne? No popravdě, asi nebudu daleko od pravdy. Gruulové poprvé nemají „krvavý“ keyword. Původní bloodthirst fungoval podobně jako spectacle, pokud jste soupeře kousli, přišla bytost se žetony navíc. Bloodrush zase umožnil každou vaši bytost s touto schopností použít jako instantní „myš“, tedy posílení, omezeno ovšem na útočící bytost.  Riot vám dává na výběr – buď necháte přijít bytost o +1/+1  žeton silnější, nebo bude mít haste.

Gruulské bytosti jsou opravdu „cream of the crop“. Parametry sesílacích cen a síly/odolnosti jsou nadprůměrné i u commonů, a na vyšších raritách k hodnotám typu X/X za X a méně man dostanete ještě dokonce nějakou schopnost navíc.

Rubblebelt Runner jde hůře blokovat, Sunder Shaman také, navíc je chodící reinkarnací Trygon Predatora.  Cindervines a Nikya se točí kolem nebytostí – Cindervines trestá za seslání soupeře a umí se obětovat pro Naturalize a ještě 2 zranění, Nikya vám zdvojnásobí manu, ale zakáže sesílat nebytosti. Což třeba u karet typu Savage Smash může mrzet, „myš“ s fightem navíc je celkem slušné vylepšení Pit Fightu.

Volba mezi rychlostí a silou může otevírat i další možnosti. Jednak zde máme simické karty dávající bonus ožetonovaným bytostem, jednak samotné Gruulové umí žetony zužitkovat (např. Bolrac-Clan Crusher).

Jednobarevné karty jsou také parádní. Červení riotáři mají schopnosti spouštěné při útoku, můžete rummagovat (zahoď a lízni), nebo zakazovat bloky. Gruul Beastmaster posilovat do útoku. Mytická Hellkite, je buď rychlá, nebo umí s žetony na sobě střílet lehce dražší Twin Bolty.  Pak tu máme prosté „riotáře“ navíc jen s menace, nebo s trample. Obě splitky také stojí za to – removal, token kentaura, myš s trample a likvidace létačky, všechno užitečné.

 

Riot podporují i Rhythm of the Wild (všechny vaše bytosti jsou nezrušitelné a netokeny mají riot), a samotný Domri, poslední ze třech chodců. Mana z jeho první schopnosti dá bytosti, za kterou je seslána, riot. Druhá schopnost filtruje (najděte si až dvě bytosti z pěti vrchních karet), ale teprve ta třetí něco dělá sama o sobě. Domri stojí čtyři, má loajalitu pět, a sám se bránit neumí; nicméně zrovna v této kombinaci se úplně nepředpokládá, že byste ho neměli čím přikrýt 😉

 

Subtémata

V sadě najdeme ještě minimálně dvě subtémata, na které je dobré dát pozor. Jedno jsou samozřejmě „gejty“, kde je asi nejzajímavějším payoffem Gatebreaker Ram – s jednou bránou je 3/3 za 3, se dvěma už 4/4 vigilance, trample; a také sweeper Gates Ablaze.

Sneak a Gate Colossus vyžadují aktivní hraní gateů, což jejich hodnotu poněkud snižuje. Archway Angel může hezky zapadnout do kontrolních decků.

Pseudo-ferocious pak na Territorial Boar, Undercity’s Embrace, Clear the Stage a gruulskou variací na Demonfire, Flames of the Raze-Boar.

Zajímavé kusy z barev

Bílá

Removal Bring to Trial, tokenovač Hero of Precinct One, pokladování Smothering Tithe. Lumbering Battlement, který umí „naložit“ vaše bytosti, a později je zase „vysadit“, a spustit tak ETB efekty.

Modrá

Eyes Everywhere, každé kolo scry s možností ukradení permanentu, jakmile máte 6 man. Mlecí zeď Wall of Lost Thoughts, již zmínění Petitioneři, ale i jednoduchá anti-mill karta Clear the Mind.

Černá

Pestilent Spirit, duch dávající vašim kouzlům deathtouch. Nové variace na 5-6 manovou Murder s bonusem či na Smother. Priest of Forgotten Gods, který toho za sacnutí dvou bytostí umí až moc 🙂

Bladebrand, nenápadný trik, který se s Dagger Casterem promění na jednostranná Wratha.

Červená

Osvědčený Act of Treason, X-ovka s bonusem kouzla zadarmo Electrodominance. Mimo jiné. Již zmíněný Dagger Caster jako odpověď na orzhovské dušičky.

Zelená

Slizovač, který může snadno zaplavit stůl. Už zmíněná Prasátka.

Artefakty

Dvojice „guildpactových“ artefaktů – vitráž posiluje vaše vícebarevné bytosti, knížka líže karty a dává manu.

Země

Duály, brány, a Náměstí, které dává bezbarvou manu, nebo manu jiné vaší brány.

 

Takže jakou gildu si mám vybrat?

Odpověď je jednoduchá. Výše máte popsány obecné strategie. Vyberte si takovou, která je vašemu srdci nejbližší 😉 Pokud jste soutěživí, vyberte si tu, která má podle vás největší šanci vyhrávat.

Já tentokrát na prerelease z rodinných důvodů nemohu, ale kdybych šel, volím zřejmě mezi Gruulem a Orzhovem, s příklonem ke Gruulům. Nejmenší hustotu nepoužitelných karet má podle mne právě RG kombinace, a o removal zde není nouze.  Před prerelease GRN jsem zde napsal toto:

„Chcete-li znát moji volbu, budu se držet zkušenosti z Gatecrash a volím Dimir.  Tato kombinace má podle mého nejužitečnější a zároveň nejméně omezující mechaniku, která vám dovolí se soustředit na „goodstuff“ a nenutí vás přizpůsobovat balíček specifikům dané mechaniky. Nehledě na to, že černé removaly, Ritual of Soot apod. jsou prostě výborné,a kombinace umí zabíjet, rušit, zahazovat i vracet. Co chtít více?“

Což o to, předpoklad to byl dobrý. Nicméně když v boosterech žádnou skutečnou „goodstuff“ nedostanete (mými nejlepšími bytostmi byla dvojice Watcher in the Mist, a po rozbalení boosterů jsem měl karet z kombinace Golgari dvakrát více, než z dimirských (ale zase nic extra; Rhizome Lurchery, Undercity Uprising, nebo Izoni), včetně promo tutoru Mausoleum Secrets, který ale neměl co tutorovat, a z rušení žádné Disdainful Stroke nebo Sinister Sabotage, pouze trojici Devious Cover-Upů), je poněkud smutné s tím proti sobě sledovat soupeře, jak pokládají své Vrasky, Doom Whisperery a podobně, se kterými nemůžete ale fakt nic udělat.  Takže tentokrát bych asi opravdu volil Gruul a doufal v nějaké pěkné synergie s případnými rakdoskými a simickými kartami v poolu.

Celkově bych gildy seřadil ve stejném pořadí (od „nejhorší“ k nejlepší), jako jsou uvedeny v článku.

Pokud byste si chtěli ještě něco nastudovat, doporučuji klasicky články Limited Review od Louise Scotta-Vargase na ChannelFireball,nebo tento primer od PVDDR.

Co tedy ještě k prerelease říci?

Hlavní je následující: hrajte tak, abyste si turnaj užili. Nezapomeňte si s sebou vzít pití a jídlo (hladovému a žíznivému člověku se špatně přemýšlí), pokud nehrajete v restauraci, a také si s sebou eventuálně vezměte jiné balíčky, třeba EDH nebo vaše casualy – ne vždy vám bude kolo trvat celou hodinu, tak ať se nenudíte ;-) Prerelease jsou určena hlavně proto, aby si hráči poprvé osahali nové karty, pravidla jsou nastavena poněkud mírněji než na klasických turnajích (není pevný decklist, a pokud nenarazíte na nějaké nerudné či nafoukané „pošuky“, tolerují se i drobné chyby při hře). Jak praví klasik, nehraje se zde o „zlaté trenky“ ;-)

Takže doufám, že vám tento článek alespoň trochu pomohl v rozhodování a při přípravě na víkendový turnaj. Přeji vám hodně štěstí a těším se v příštích týdnech (po mé dovolené) na viděnou na stránkách MUDRCe. čeká vás překlad spoileru, recenze Planeswalker decků, detailní flavorová a obrázková analýza, – a mnoho dalšího!

Hodně štěstí na prerelease!

-Honza Adam-

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď