Jak na prerelease Guilds of Ravnica

Milí kamarádi, říká se, že nevstoupíte dvakrát do téže řeky. Wizardi do ní vstupují v případě Ravnicy již potřetí. A já vám přináším tradiční článek, jak na prerelease nejnovější sady. Boros, Dimir, Selesnya, Izzet, Golgari.Čekají nás Guilds of Ravnica. Enjoy!

 

 

 

 

 

 

1) Co to vlastně prerelease je?

Prerelease je tradiční typ turnajů, které se konají po celém světě vždy týden před vydáním nové sady Magic:The Gathering. Hráči zde mají vůbec první šanci „osahat si“ a zahrát si z kartami z nové sady.

 

2) Co mám od prerelease čekat?

Prerelease je turnajem formátu Limited, konkrétně pak Sealed Deck. To znamená, že každý z hráčů zde hraje s kartami, které získá po příchodu na turnaj. Úspěch tedy záleží na několika faktorech. Je dobré mít štěstí na rozbalené karty. Je dobré umět správně vyhodnotit sílu jednotlivých barev/kombinací svého poolu a správně postavit balíček. A konečně, je dobré dělat při hře co nejméně chyb. Může se klidně stát, že s podprůměrným poolem dokáže zkušený hráč uhrát lepší výsledek než hráč, který sice dostal skvělé karty, ale nedokázal z nich poskládat dobře fungující balíček.

První návrat na Ravnicu (Return to Ravnica) byl specifický v tom, že Wizardi připravili (po zkušebním pokusu v bloku Scars of Mirrodin, kde ovšem byly „frakce“ jenom dvě) už „plnotučné“ různé prerelease kity. Mohli jste si vybrat z pěti gild, měli jste garantováno pro každou gildu předem známé (a poprvé v historii hratelné ve vašem balíčku) promo, pět klasických boosterů a jeden „seeded“ booster. Praxe vydržela ještě celý Theros a Tarkir (kde už to zase dávalo díky rozdělení do klanů větší smysl, než jen podle barev). Tarkir nicméně změnil to, že promo bylo stále hratelné, ale nikoli jedno – mohlo být osm různých afiliovaných k danému klanu. S Battle for Zendikar se zase vše vrátilo k normálu, tedy 6 boosterů (žádný seeded) a úplně náhodné promo.

Je tedy pochopitelné, že Wizardi při této příležitosti opět myšlenku oprášili. Výsledek je hybridem původního a tarkirského přístupu. Máte 5 boosterů plus seeded booster s promem příslušným ke gildě, které ovšem může být jakékoli z až 8 rare a mythiků. V porovnání s RtR blokem tak přicházíte o jedno rare (to garantované totožné promo). Dále zde najdete kostku, která tentokrát už nese znak gildy (v RtR bloku měly kostky barvy gild, ale nikoli znaky – ten byl jednotný), a divider. Už zde ovšem nenajdete nálepku a odznáček – ty si Wizardi schovali pro Guild Kity. Seeded booster pak obsahuje kromě foil proma jednu guildgate vaší gildy, tři uncommony a deset commonů,  které mají buď příslušný vodoznak, nebo nemají vodoznak žádný, ale jsou v barvách vaší gildy.

 

3) Dostal jsem svou gildovní krabičku, co mám dělat teď?

Máš-li své boostery, je načase postavit balíček. Minimální počet karet v balíčku na formátu Limited je 40. Hráči ke stavbě balíčku přistupují různě, nikdy však zcela určitě neprohloupíte, když si roztřídíte karty dle barev, resp. barevných kombinací na jednotlivé hromádky. V GRN  byste se tak měli dostat na maximálně 10 hromádek, plus země a artefakty.  Třeba tak, jak je to dole na obrázku (nenašel jsem aktuální obrázek, tak jsem vzal ten z Gatecrash… you get the idea). Pak je načase se podívat podrobněji, co že jste si to vlastně rozbalili.

 

Sealed Deck je, co se Limited týká, poměrně specifická záležitost. Na rozdíl od draftu zde nemáte kontrolu nad tím, z jakých karet budete balíček stavět – co dostanete, s tím pracujete. Na rozdíl od draftu ovšem máte dvakrát více karet. Váš úspěch bude záležet nejen na tom, co vám osud nadělí ve vašich boosterech, ale také jak s tím naložíte.

Půjčím si protentokrát oficiální tipy od Wizardů, ať nerecykluji svůj text.

Co by vás mělo motivovat k hraní určité barevné kombinace?

  • Skutečně silné rare (limited „bomba);
  • Hromada removalu (karet schopných zbavovat se soupeřových bytostí);
  • Velký počet hratelných karet v dané barvě; a
  • Dobrá „manové křivka“ v dané kombinaci – více bytostí s různými cenami.

Ideálně by měla zvolená kombinace splňovat všechny čtyři body, ale i tři ujdou.

Pokud si i tak nevíte rady, klidně se zeptejte. Prerelease jsou přátelské turnaje, zde je to dovoleno (pokud tedy netrefíte okolo sebe na blbce)

Teď musíte vymyslet, jakých 22-23 karet budete hrát. Jak na to přijít? Tak třeba takhle:

Za prvé, rozložte bytosti podle manové ceny. Nejdůležitější pro Sealed je manová křivka, mix levných kouzel do early game a drahých do lategame. Mělo by to vypadat (v Limited obecně) nějak takto:

  • 1 mana: 0–2 bytosti
  • 2 man: 4–6 bytostí
  • 3 man: 3–5 bytostí
  • 4 man: 2–4 bytostí
  • 5 man: 1–3 bytostí
  • 6+ man: 0–2 bytostí
Dobrý začátek. Když to máte osekané, přidejte kouzla.Mějte na paměti, kdy chcete jaký typ kouzel hrát. Ne vždy chcete dané kouzlo hrát ihned, kdy na něj máte manu (Severed Strands, třeba)

Nejvíce budete samozřejmě chtít removal kouzla – buď přímo zabíjecí (zraněním či zničením), nebo neutralizační („spacáky“ jako Pacifism či Journey to Nowhere efekty (exil, dokud je ona věc na stole)) Sealed je hlavně o bytostech, takže většinou budete chtít hrát právě ty barvy, kde máte removalu nejvíce.

Pár dalších tipů:

  • Můžete hrát více než 40 karet, ale snažte se tomu co nejvíce přiblížit. Snižujete si tak šanci na lízání těch nejsilnějších karet v balíčku.
  • Měli byste hrát ideálně 17 zemí a 23 nezemí. Neplatí to všeobecně a vždy, ale tenhle poměr je pro Limited stabilně optimální a nejvíce balíků vypadá přesně takto.
  • Hrajte směs levných a drahých kouzel. Pokud máte jen malé a rychlé bytosti, jediná větší vás zastaví (pokud nejste dost rychlí). Pokud máte jen drahé, riskujete, že se jejich seslání ani nedožijete. Držte se mixu dvou- až pětimanových bytostí. Většinu her v Sealed formátu rozhoduje umět zahrát bytosti každé kolo od druhého dále.
  • Evasion je důležitá, a je jedno jaká – menace, neblokovatelnost, flying. Sealed hry se často dostávají do bodu, kdy se situace na obou stranách „zapikuje“ a ani jeden hráč nemůže rozumně útočit. Bytost s evasion to pak umí rozseknout.
  • Ravnica má hromadu manafixace. Více než pravděpodobně budete splashovat třetí barvu, pokud se vám podaří otevřít správné lockety nebo guildgate. Ale pokud nejste opravdový mistr, do čtyř raději fakt nechoďte. Stejně tak si dejte pozor, kolik barevných man potřebují vaše bytosti k seslání, a podle toho přizpůsobte jejich poměr. A pokud splashujete třetí barvu, pak ideálně karty jen přes jednu barevnou manu (takže Niv-Mizzeta do UB balíku fakt ne, sebevíc by vás lákal)
  • Na rozdíl od mnoha Magic formátů má Sealed být obecně tendence pomalejší. Pokud je váš balík pomalejší, je lepší si někdy zvolit nezačínat a mít k dispozici extra kartu (jako první lížete).

Obecná pravidla máme za sebou, pojďme se podívat na to, co vám mohou jednotlivé gildy nabídnout; a jakou barvu si k nim můžete ideálně přidat, aby to fungovalo.

Jednotlivé mechaniky máte rozebrané zde.

ROD DIMIR

alt text

 

 

Modročerná gilda byla typicky vždy kontrolní kombinací. Také si s sebou nese určité prokletí. První Ravnica jí dala schopnost transmute, která fungovala jako tutor na karty se stejnou CMC. Nicméně moc neodpovídala špiónské povaze gildy a nebyla příliš zábavná na hraní.  RtR pak Dimiru dalo cipher, možnost „zašifrovat“ své kouzlo na bytost a pak jeho kopii seslat pokaždé, když bytost udělila soupeři zranění. To už bylo více špionské, ale u hráčů cipher moc neobstál (i když já osobně jsem s ním měl jen ty nejlepší zkušenosti, zejména v kombinaci s neblokovatelnými simickými žaborybohadolidmi). Jejich další subtéma – umílání soupeřovy knihovny – v Limited nikdy moc nefungovalo (s výjimkou přestřelené Sphinx’s Tutelage v Origins)

Nyní se ale doba změnila, a Dimir dostává vpravdě parádní schopnost surveil. Surveil je variace na scry, která namísto spodku knihovny dává možnost hodit karty, které nechcete, do hřbitova. A tam je můžete k lecčemus využít (zejména gildy Golgari a Izzet se surveilem slušně spolupracují). Surveil je stejně jako scry parádní filtrace lízání, a zcela sedí do dimirské taktiky získávání karetní výhody v průběhu dlouhé hry a jejímu využití k likvidaci soupeře. Pokud si dokážete lízat lepší karty, než soupeř (a to máte velkou šanci), pak dlouhé hry častěji vyhrajete.

Máte zde dostupný removal v mnoha podobách – bodový, plošný na malé (Mephitic Vapors), multifunkční (Artful Takedown, výborný common).

Nejlepší cesta k vítězství vede samozřejmě přes kontrolu situace na stole a evasion bytosti. Dimir Spybug kooperuje se surveilem, roste a navíc soupeři nestačí jen jedna létačka nebo reach. Watcher in the Mist? Prakticky nejlepší common v sadě vůbec – vzpomeňme na Cloudreader Sphinx v Dominarii. No a pak neblokovatelnost jako Passwall Adept.

Chcete-li přidat třetí barvu, jak Izzet, tak Golgari jsou připraveni ve velkém stylu. Surveil synergizuje jak s undergrowth, tak s jump-startem.

Karty s jump-start si můžete hodit do hřbitova, odkud je dokážete zahrát v momentu, kdy je budete potřebovat. Hřbitov vám s nimi bude tvořit jakousi „druhou ruku“. Přidaná červená pak posune balíček spíše k tempu než ke kontrolu, budete mít více šancí hrát rychlejší bytosti a umetat jim cestu.

Undergrowth je ještě přímější – shazováním bytostí do hrobu pomocí surveil si můžete vypomoci připravit si undergrowth efekty přesně v těch dimenzích, které potřebujete. Zelená monstra pak ochotně poslouží jako další finisheři, a s pomocí modré je dokážete eventuálně i lépe ochránit.

Také hustota hratelných prom je zde vysoká (pro pravděpodobná proma (spekulace) viz tento příspěvek). Nightveil Specter byl v Gatecrash výborný (hrál se dokonce i pak kompetitivně v devotion balících), zdejší Thief of Sanity je jeho bráška na steroidech – neodstraní jednu kartu, ale tři (jednu si vezmete a dvě soupeři umelete), a kartu můžete seslat za jakoukoli manu i poté, co Thief není na stole.

 

SELESNYJSKÁ KONKLÁVA

alt text
Selesnya, „ravničtí hipíci“, je de fakto sektou duchovně založených bytostí uctívajících Mat’Selesnyu, elementála žijícího v jádře Vitu-Ghazi, městského obřího stromu. Jejich síla vždy spočívala v jednotě smýšlení a počtu.
Selesnya měla v první Ravnice mechaniku convoke, kdy vám tapování bytostí pomáhalo „platit“ za sesílání. Při návratu jsme měli populate, které množilo tokeny (které jste ale museli nějak vyrobit). Convoke se mezitím objevilo i v core setu (ve všech barvách vyjma modré) a hráči jej přivítali s nadšením. I proto se v GRN convoke vrací jako gildovní mechanika.
Základ zůstává stejný – vyprodukovat co nejvíce malých bytostí a využít je k sesílání „macků“ či drahých kouzel. Pokud první návrat convoke v Magic 2015 znamenal jeho expanzi do černé, červené a artefaktů, GRN přináší karty, které vás za convoke odměňují. Byl-li Dimir kontrol, Selesnya tentokrát ponejvíc odpovídá midrange.

Úspěšná strategie má dvě části – za prvé malé bytosti, které jednak přistanou brzy na bojišti a mohou útočit, pokud soupeř nemá rané blokery, a pokud jsou obránci nad jejich síly, pak je použijete jako convoke-„manu“ na seslání. K tomu mohou sloužit kouzla jako Sworn Companions nebo Wary Okapi, která může zároveň útočit i zajistit convoke díky vigilance.

No a druhá část je to, co convokujete. Siege Wurm byl dobrý v první Ravnice a je dobrý stále, a díky tomu, že jde o common, je i celkem slušná pravděpodobnost, že jej dostanete. A pak už si můžete zvolit „pašíka“ dle chuti – Colossus, Flight of Equenauts, Arboretum Elemental. Mějte také na paměti, že bytost se do convoke tapuje efektem nikoli sama sebe, takže můžete použít i bytost s vyvolávací únavou.  Dejte si tak pozor třeba na Pack’s Favor, zejména pokud budete hrát proti Selesnyi. 😉 Venerated Loxodon pak poděkuje každé bytosti, co ho pomohla vyvolat.

Selesnyi můžete zkombinovat s červenou, případně černou. Co se Golgari týká, není zde přímá synergie, ale selesnyjské balíčky budou převážně složeny z bytostí, a čím víc bytostí, tím potenciálně víc bytostí v hrobě, a tedy silnější undergrowth efekty; které balíčky lépe připraví pro lategame.

Boroská schopnost mentor (možnost při útoku položit žeton na menší útočící bytost) naopak přímo miluje co nejvíc malých bytostí, které může trénovat v boji; a i za normálních okolností convoke kanonenfutter se může stát díky tomuto zásadní lategame  hrozbou.  Přidání červené balíček samozřejmě urychlí a posune spíše k aggru.

 

IZZETSKÁ LIGA

alt text
Izzet byl a je o kouzlech. V první inkarnaci jste mohli s dostatkem many kouzla replikovat, druhý návrat dal Izzetům overload – možnost zahrát kouzlo buď za levno na jeden cíl, nebo za dráž na všechny možné.  Niv-Mizzet, dračí génius a pán gildy, aktuálně pracuje na tajném výzkumném projektu, a Ral Zarek mu mezitím gildu de facto sebral a využívá ji k vlastním cílům (a přeneseně i k cílům Bolase). Izzetové vždy byli zbrklí a zvyklí vyvádět protivníka (a občas i sebe) z rovnováhy. Blesky, rušení, evasion, neblokovatelnost, vracení –  to je izzetský styl.
Jump-start podobně jako replicate a overload najdeme na instantech a sorcery. Jedná se o variaci na zkřížení flashback a retrace. Kartu ve hřbitově můžete seslat ještě jednou za zaplacení ceny a zahození karty (jakékoli, na rozdíl od retrace (země), ale zase to můžete udělat jen jednou (jako u flashbacku).) Každá karta v ruce je tak vlastně potenciální kopie jump-start kouzla ve vašem hřbitově. Jumpstart kouzla můžete dokonce zahazovat i do sebe – zopakujete to, co potřebujete, a zahozené si stejně můžete později zahrát. A mnoho izzetských karet triggeruje při seslání instantu nebo sorcery (např. reprint Wee Dragonauts z Guildpactu, nebo trošku povyrostlý kyklop) – díky jump-start kouzlům se spustí dvakrát.

Izzetové chtějí hodně kouzel, a jakákoli bytost proto musí stát hodně za to. Ideální jsou bytosti s evasion nebo evasion podporující (Leapfrog, Smelt-Ward Minotaur), synergizující s kouzly. Letci, blesky a silná jump-start kouzla, to je to, co potřebujete k vítězství. Wee Dragonauts, Crackling Drake...

Přirozenými partnery Izzetu budou bílá a černá. Dimirský surveil se přímo kombí s jump-startem a pomáhá vám prolízat se dřív k vašim winkondicím a lepší přípravě řetězení kouzel a triggerů.

Přidání bílé umožní využívat boroský mentor k nafukování vašich malých bytostí (leckteré triggery posilují právě bytosti dopředu nebo jim usnadňují cestu k soupeři. Vylepší tak balík směrem k „tempo“ strategii, kombinaci narušování gameplanu soupeře a útoků.

 

ROJ GOLGARI

alt text
Gilda, která je nyní doslova vzhůru nohama. Gildovní paní je nyní Vraska, a dříve opovrhovaní členové Roje jsou nyní její oporou – zejména hmyzí kraulové, vyšší houbové bytosti (saprolinga zde nenajdete), a prastaré zombie zvané Prvotní (Erstwhile). Pomstili se těm, kdo je utlačovali v rámci Roje, a nyní se hodlají pomstít všem, co utlačovali Golgari. Podměstí povstalo, a co se bude dít, nebude pěkné.
Golgari byli vždy o hřbitově. Ale podobně jako několik dalších gild, jejich mechanika v první Ravnice – dredge – nebyla flavorově nic moc ( v tom nebyla ovšem sama, jiné dopadly ještě hůře; a nehledě na flavor zůstává doposud jednou z nejvíce „broken“ constructed mechanik a vznikl kolem ní celý archetyp), a zejména začátečníkům nedávala moc smysl. Scavenge v RtR bylo přímočařejší, podobně jako izzetský jump-start umožňovalo zemřelou bytost ještě využít k posílení jiné. Undergrowth využívá prostě počet bytostí ve vašem hřbitově, a efekty se liší kartu od karty.
U Izzetu jste chtěli hrát co nejvíc kouzel, zde to bude co nejvíce bytostí. Nebude moc prostoru na další kouzla, soustřeďte se proto hlavně na removal. Ideální je mít bytosti, které umí i removal – přítulný indrik nebo Plaguecrafter. V soubojích se nebojte vyměňovat bytosti agresivně – vy jste ostatně ti, kdo budou těžit z více bytostí v hrobě. Golgari nevadí dát si načas (tak jako to udělala Vraska), takže klidně počkejte s úderem, až to bude nejvýhodnější.

Undergrowth podporují i karty, které vám dokáží dostat bytosti do hrobu jinak – obětováním pro efekt (Portcullis Vine, Severed Strands), zahozením (Erstwhile Trooper), jiným zase nevadí se obětovat. Akorát vás nesmí to obětování stát hru.

Synergie se surveilem již byla zmíněna. Přidáte-li bílou, convoke může těžit z toho, že tak či tak chcete hrát hodně bytostí, a tedy bude dost bytostí na tapování. A obří bestie s trample či bílí velcí létavci budou výborně plnit roli finisherů.

BOROSKÁ LEGIE

alt text
Boroská legie byla vždy ravnickou rukou zákona, kdykoli hotová k boji a připravena potírat zločin a nespravedlnost. Do třetice v dnešním článku to s původní mechanikou v prvním bloku moc nevyhráli – radiance, podivná mechanika způsobující, že kouzlo cílící daný cíl rozšířilo svůj efekt na VŠECHNY cíle daného typu s ním sdílející barvu, se suverénně umísťuje jako nejméně oblíbená mechanika první Ravnicy. Wizardi to chtěli zřejmě Borosům vynahradit, a tak v RtR dostali battalion, trigger při útoku tří a více bytostí. Výborný flavor a děsivá Limited efektivita. No podívejte se sami. Levné bytosti, battalion celkem bez problémů, od třetího kola čelit věcem jako  3/2 first strike, 3/1 flying, bytosti pro jistotu znemožňující blokovat…to „nechcete“…

Borosům zůstala i zde agresivní strategie založená na útoku, a také schopnost založená na útočení. Mentor vám dovolí při útoku položit +1/+1 žeton na jinou útočící bytost s menší silou. Ostřílení veteráni Legie se poohlížejí po nové krvi, kterou by mohli trénovat, a podobně jako battalion to je zde o týmové práci.

Více, než u kterékoli jiné dnešní gildy je zdr důležitá křivka, pokládat dvoumanovku, třímanovku, čtyřmanovku atd…a průběžně efektivně využívat mentor k posilování těch prvních, levných, menších bijců.  Pokud se vám podaří série typu Skyline Scout-Wojek Bodyguard-Hammer Dropper, zastaví vás už jenom „wrata“ nebo rána židlí po hlavě. Některé karty s mentor dokonce umí sama sebe posilovat, aby mohly mentorovat i větší bytosti.

Útočení je jedním z nejriskantnějích prvků Magicu. Musíte se ujistit, že nebudete vyměňovat bytosti nevýhodně pro vás jen proto, abyste dostali mentor triggery. Mechanika jde ale nádherně využívat, pokud máte ty ideální cíle: Například takového Healer’s Hawka.  Jednomanový letec s lifelinkem je sám o sobě nic moc, ale položte na něj pár žetonů a soupeřovi bude úzko (a vám díky lifelinku veselo). Soupeř také bude asi občas chtít za každou cenu sejmout vaše mentory, aby přestali posypávat ostatní – i toho lze strategicky využít.

Přirozenými partnery Borosu budou samozřejmě Izzet a Selesnya. Izzetové přispějí dalšími blesky, případně modrými kartami čistícími cestu útočníkům a letci, a samozřejmě lízáním. Zelená ze Selesnye pak jednak přidá případné „pašíky“ do lategame, jednak bojové triky.

Za pozornost stojí boroská alternativa na wrata (aspoň na malé bytosti) Deafening Clarion. Pokud ji nechcete použít v módu Sweltering Suns, máte možnost dát všem svým bytostem lifelink. A pokud byste chtěli opravdu epesní cíl na mentor, je vám s službám Swiftblade, který se od minula sakra zdokonalil. 

Tak to bychom měli gildy, pěkně po jedné. Ale nejen gildami živ je člověk, a jednotlivé barvy mají samy o sobě další bomby, i když na nich není znak gildy. Ty se samozřejmě hodí různě do strategií balíčků.

Bílá

Zde máme jednak jeden ze dvou wrath efektů (Citywide Bust) na větší bytosti (odolnost 4+)  V tomto formátu by si na něj měli dávat pozor hlavně Golgari a Selesnya, obě „zelené“ gildy.  Collar the Culprit, cílená verze téhož.  Dále Dawn of Hope, zajímavou vzpomínku na poměrně přestřelené Mastery of the Unseen – tohle očarování umí dávat karty, pokud si přidáváte životy, a průtokově vyrábět lifelinkové vojáky. Spacák Luminous Bonds, parádní kusy jako Parhelion Patrol nebo Roc Charger na nižších raritách. Bílá je zde obecně hodně silná.

Modrá

Další spacák Capture Sphere, velmi slušní letci, Narcomoeba, která sice může vypadat na první pohled nepochopitelně, než vám dojde, že se kombí se surveilem

Černá

Parádní jednomanovky Dead Weight či Hired Poisoner. Zejména Travič, poslední reinkarnace tyfových krys, prostě na zemi staví. Dimirské bomby (zabíjení se surveil, Doom Whisperer). Prolizovač Midnight Reaper. „Wrata“ Ritual of Soot, tentokrát na levné bytosti. Krysa nutící soupeře zahazovat.

Červená

Blesky Inescapable Blaze, Lava Coil, Direct Current, Command the Storm. Dračí mládě. Nebo Sure Strike, který byl dobrý skoro vždycky. Mytický fénix kombící se s jumpstartem. Nivixský kyklop utržený ze řetězu, co se „fouká“ za kouzla do útoku.

Zelená

Nářez. Civic Wayfinder, který nyní hledá i Gate. Trojnásobné Seeds of Strength, +9/+9 rozdělené na 3 bytosti za 6 man. Indrik, co umí fightovat. Mytická 6/6 hexproof, za drobnou cenu, že nemůžete sesílat nebytosti, a kterou můžete soupeřovu krysu nepotěšit 😉

Artefakty

Kromě hratelných locketů tu máme rare fixaci v podobě Lucerny, artefaktový „blesk pro chudé“ nebo způsoby, jak různobarevnou manu využít.

Země

Kromě Gateů a duálů zde máme  rare variaci na Shimmering Grotto, která ale navíc posílí seslanou bytost, a místní funkční reprint Rupture Spire s typem Gate.

Takže jakou gildu si mám vybrat?

Odpověď je jednoduchá. Výše máte popsány obecné strategie. Vyberte si takovou, která je vašemu srdci nejbližší 😉 Pokud jste soutěživí, vyberte si tu, která má podle vás největší šanci vyhrávat. Pokud jste na peníze, vemte si Golgari  a pevně doufejte, že si rozbalíte jako promo foilovou Trophy 🙂

Vrací se mi vzpomínky na Return to Ravnica, kde se lidi občas málem porvali o Golgari kity (protože Abrupt Decay a Deathrite Shaman) kvůli šanci na peníze, a o Boros kity v Gatecrash, neboť i s průměrným Boros poolem šlo postavit neuvěřitelně agresivní balíky, které na obecně pomalejším sealedu dokázaly zničit kohokoli, kdo nebyl dost rychlý.

Chcete-li znát moji volbu, budu se držet zkušenosti z Gatecrash a volím Dimir. A nejen proto, že jsem tehdy na prerelease prohrál až v posledním kole a „povodil“ si s ním 3 Borosy 😉  Tato kombinace má podle mého nejužitečnější a zároveň nejméně omezující mechaniku, která vám dovolí se soustředit na „goodstuff“ a nenutí vás přizpůsobovat balíček specifikům dané mechaniky. Nehledě na to, že černé removaly, Ritual of Soot apod. jsou prostě výborné,a kombinace umí zabíjet, rušit, zahazovat i vracet. Co chtít více?

 

Co tedy ještě k prerelease říci?

Hlavní je následující: hrajte tak, abyste si turnaj užili. Nezapomeňte si s sebou vzít pití a jídlo (hladovému a žíznivému člověku se špatně přemýšlí), pokud nehrajete v restauraci, a také si s sebou eventuálně vezměte jiné balíčky, třeba EDH nebo vaše casualy – ne vždy vám bude kolo trvat celou hodinu, tak ať se nenudíte ;-) Prerelease jsou určena hlavně proto, aby si hráči poprvé osahali nové karty, pravidla jsou nastavena poněkud mírněji než na klasických turnajích (není pevný decklist, a pokud nenarazíte na nějaké nerudné či nafoukané „pošuky“, tolerují se i drobné chyby při hře). Jak praví klasik, nehraje se zde o „zlaté trenky“ ;-)

Takže doufám, že vám tento článek alespoň trochu pomohl v rozhodování a při přípravě na víkendový turnaj. Přeji vám hodně štěstí a těším se v příštích týdnech (po mé dovolené) na viděnou na stránkách MUDRCe. čeká vás překlad spoileru, recenze Planeswalker decků, detailní flavorová a obrázková analýza, – a mnoho dalšího!

Pokud jste z Brna, těším se s vámi eventuálně na viděnou v sobotu na Rishadě,  Hodně štěstí!

-Honza Adam-

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď