Ikoria – medailonky legend

Milí kamarádi, rok se s rokem sešel a je zde nový Commander a nové legendy. Letos je to ale jinak – Commander je tematicky provázán s vycházející sadou Ikoria, a zdejší legendy se proplétají s legendami v sadě. Pojďme se na ně tedy podívat.

 

 

 

 

 

 

Loni jsme k posledním Commanderům nedostali žádné medailonky na webu, pouze na papíře. Mezitím Wizardi ovšem experimentovali s představováním příběhu na kartách. Ten nakonec byl také to jediné, co jsme dostali v Therosu.  Pro Ikorii jsme se tak dočkali alespoň malých medailonků pro hlavní generály v Commanderu, plus další pro chodce ze sady, a většinu legend. Právě tyto jsem si pro vás dnes v překladu připravil.

Zdejší medailonky jsou až na pár výjimek pojaté jako zápisky z deníku sférochodkyně Vivien Reid.

Commander 2020

Jako první zde máme pětici hlavních generálů z Commanderu 2020. Jedná se o tváře svých balíků. Sekundární trojbarevné legendy medailonky nemají, a z desítky dvojbarevných partnerských legend jediný – žralok Shabraz.

Pětka hlavních má také svá „osobní“ kouzla, které můžete seslat bez placení ceny, kontrolujete-li generála.

Gavi, Strážkyně hnízd

„Adoptována coby náhradní matka opuštěným potomstvem kočkodinosaurů, Gavi má k zvířatům tohoto světa takovou vazbu, kterou jí závidí i poutači. Málokterý člověk si získá mou skutečnou úctu, ale ona si ji zaslouží každým coulem.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Gavi, Nest Warden (C20)

 

„Lov někde jinde. Toto je jediné varování, jehož se ti dostane“ —Gavi, strážkyně hnízd (Fierce Guardianship)

Mateřská láska přesahuje hranice druhů.

Gavi je zajímavá tím, že přesně před rokem vyšla legenda, která je flavorově a tematicky (byť možná ne mechanicky) velmi podobná – Atla Palani, Nest Tender. Můžeme ji tedy brát jako jakousi alternativní verzy ixalanské pečovatelky.

Kathril, Ohýbač schopností

„Kathril využívá své vlnící se přizpůsobivé výběžky k napodobování jiných bytostí a oklamání případných predátorů. Mnoho lovců příšer potkalo svůj konec v jeho kusadlech, a dá-li osud, nespočet dalších ještě potká. “ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Ať loven či lovící, jen Kathril sám rozhoduje, kdy je spatřen. (Obscuring Haze)

Jirina Kudro

„Dcera krutého generála Kudra, Jirina má k poutačům a příšerám mnohem tolerantnější přístup. Vlastně mne trápí, že v ní přebývá byť jen špetka nelibosti vůči nim, a budu ji dále sledovat“ – Vivien Reid, zápisky z deníku

Kapitáne, vaše jednotka je hrotem našeho útoku. Není prostoru na chyby.“
—Jirina Kudro (Flawless  Maneuver)

Její flavortext, „Díky síle zůstáváme naživu. Díky soucitu zůstáváme lidmi.“, je v příkrém rozporu s přístupem jejího otce.

Kalamax, Bouřeploditel

Kalamax se toulá, jak ho napadne, a vypouští ze sebe tolik chaotické energie, že by to dokázalo zásobovat město – nebo jej zdemolovat.  Je schopen bourat hory, a celé linie obzoru se po jeho průchodu mění.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Útoky arcimágů jsou pro Kalamaxe sotva víc než nepatrné nepříjemnosti. (Deflecting Swat)

„Jeho nálada se mění s počasím, a naopak to platí také.“

Otrimi, Věčně Hravý

Tahle tajemná, zlomyslná bytost je domovem v bažinách Zagothu.  Mám teorii, že by mohlo jít o larvální stádium Brokkosova druhu. Doufám, že spolu budou schopni koexistovat, až dospěje.  -Vivien Reid, poznámky z deníku

Otrimi byl zklamán, jak rychle se jeho nový kamarád unavil a přestal si s ním hrát. (Deadly Rollick)

No, když byl Otrimi previewován, leckomu nepřipomínal larvální stadium Brokkose, ale spíš našeho starého známého Nicola 😉

Shabraz, Nebeský žralok

„Nezávidím lidem. Jsou hrubí, krutí, destruktivní, nic cenného po sobě nezanechají. Dneska jsem ale viděla muže, jak letí nebem na okřídleném žralokovi. Je fajn mít svoje dojmy občas vyvraceny.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Shabraz je jediná vedlejší legenda, které se dostalo cti mít vlastní představení touto formou. Proč zrovna on, netuším.

IKORIA: DOUPĚ BEHEMOTŮ

Jako první zde máme pětici „vrcholových“ monster, vládců triomů. Každý z nich má navíc „své“ kouzlo, v jehož jménu pro změnu vystupuje jejich přezdívka – Všelovec, Královna přání, Smrtiživ, Hromodravec a Věčnobestie.

Snapdax, Apex of the Hunt (IKO)

Snapdax, Vrchol Lovu

„Toulala jsem se po náhorních planinách Savai, když jsem narazila na jeskyni plnou lebek. Trvalo mi málem až smrtících pár chvil, než jsem spatřila rychle se probouzejícího pána té jeskyně, náladového lovce Snapdaxe. Kdybych okamžítě nevyvolala rychle běhajícího monstrosaura, moje hlava by byla další trofej na hromadě.“  – Vivien Reid, zápisky z deníku

„Je to Snapdax. To už máte větší šanci probourat zeď krajícem chleba.“
—Krek, kapitán Denní hlídky (Will of the All-Hunter)

Illuna, Apex of Wishes (IKO)

Illuna, Vrchol Přání

„Slyšela jsem Illunin hlas! Viděla jsem tuhle éterickou bytost vznášet se nad Ketrií, jemně šeptající. Myslela jsem, že nejsem vidět, ale ona se podívala přímo na mne, jako by hodnotila mou duši. Pak vydala nádherný zvuk, který nezapomenu do konce svých dní.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Nethroi, Apex of Death (IKO)

Nethroi, Vrchol Smrti

„Částečně kočka, částečně příšera, celkově noční můra. Nethroi se toulá bzučícími kapradišti Indathy. Jeho dech oživuje hnijící mršiny roztroušené po oblasti. Je to stejně fascinující jako strašlivé…což je, abych tak řekla, sakra hodně.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Živí se děsí Nethroiových šepotů. Mrtví je následují. (Call of the Death-Dweller)

Vadrok, Apex of Thunder (IKO)

Vadrok, Vrchol Hromu

„Vadrok má hnízdo v Shrockých horách, pásmu sloupovitých hor v Raugrinu. Jeho revírem je celý Raugrin a dokonce i část Ketrie. Myslím, že má vůbec nejdelší lovecké trasy na celé Ikorii. „- Vivien Reid, poznámky z deníku

Zvuk Vadrokových křídel je zlověstný. Ale skutečná hrůza nastává, když utichnou.“ (Blitz of the Thunder-Raptor)

Brokkos, Apex of Forever (IKO)

Brokkos, Vrchol Věčnosti

„Brokkos se toulá zagothskými mokřady. Říkali mi, že často týdny hibernuje ponořen v močále, a já ho zrovna viděla, jak se vynořil. Rielle věří, že Brokkos je tady od počátku věků. Tak dobré jitro, staroušku!“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Mokřady Zagothu jsou pohnojeny staletími těch, co vyzvali Brokkose k boji.“ (Charge of the Forever-Beast)

Nicméně jsou i tací, co klidně vezmou „jméno boží“ nadarmo… 😉

Vyzývám celý svět, jen ať teď vyzkouší naši obranu! Pojďte sem, létající  kočky, pošlete sem pterony. Pošlete sem Vadroka!!“ —Janae, architekt Měděplášťů  (Zenith Flare)

„Nemám nic extra proti Snapdaxovi. Jsem holt jen víc na psy.“ (Species Specialist)

 

Všimněte si, že každá ze šéfbestií má tři typy bytosti odpovídající barvám těchto čeledí na Ikorii. Bílá- kočky, modrá – elementálové, černá- noční můry, červená – dinosauři a zelená – beasti. V typovém řádku je pak mají vždy seřazené v stejném pořadí, jako barvy v casting costu.

Některé kombinace jsme už viděli – tak například elementální kočky či beasty, nebo totéž v nightmare verzi (ty konkrétně už tak dávno, jako je Torment), či dinosaur beasty (Tyrannax, Deathmist Raptor). Jiné jsou zcela nové (například Nightmare Cat, kupodivu)

Pětici mythosů s úžasnými „jeskynními malbami“ od Seba McKinnona jsem už komentoval ve spoilerových článcích.

Pak tu máme hlavní protagonisty příběhu. Ten zcela úmyslně komentovat nebudu, na to bude čas v příštích týdnech po rozboru e-booku. Takže si to sem jen odložím…

Lukka, Vyhnanec z Měděplášťů

Lukka je  člen Měděplášťů, vojenských oddílů vázaných přísahou chránit Drannith před monstry. Na začátku příběhu Lukka sní o postupu na hodnostním žebříčku výše, jako to kdysi udělal drannithský vládce, generál Kudro. Ale brzy se vydá na cestu sebepoznání, která v něm probudí schopnosti, které tento sen ohrozí.

Generál Kudro z Drannithu

Generál Kudro věří, že jediná dobrá příšera je mrtvá příšera. Stojí v čele Drannithských obranných sil, známých jako Měděplášti. Udělá naprosto cokoliv, aby ochránil město a jeho lidi – ačkoli lidskost je cosi, co on sám postrádá.

Vivien Reid

Sférochodkyně Vivien Reid přichází na Ikorii studovat zdejší populaci jedinečných a úžasných monster. K přírodě má Vivien enormní úctu, daleko více, než k lidem. Nemůže se dočkat, až se doví více o bytostech tohoto světa.

Zbytek legend už právě využívá formátu poznámek z Vivienina deníku:

 

Rielle, Věčnovědma

Rielle je vědma z divočiny, která ví „skoro všechno o skoro všem na Ikorii“.  Jsem maličko skeptická, ale pouze proto, jak rychle mi oddrmolila výčet věcí, které prý neví. – Vivien Reid, poznámky z deníku

Kogla, Obří Opice

„Navštívila jsem Nebekryt, létající město složené z balóny nesených nebeských lodí. A tam jsem viděla strašně srandovní věc – jak se malá flotila vojenských lodí snažila zachránit lidskou ženu ze spárů fakt obrovské opice. Cítili se tak trapně, když jim došlo, že to byla poutačka!“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Kogla je samozřejmě místní verze dalšího z tradičních obřích monster, King Konga. Ten debutoval ve filmu již v roce 1933, nicméně později byla práva na postavu poskytnuta japonské společnosti Toho, a v roce 1963 se King Kong stal nedílnou součástí žánru japonských kaiju filmů (King Kong vs. Godzilla).

Koglova ilustrace odkazuje samozřejmě na ikonickou scénu, kdy Kong na konci filmu šplhá s Ann na mrakodrap, kde na něj posléze útočí dvojplošníky. Pouze zde nejde o dvojplošníky, ale balóny z Nebekrytu, a žena v jeho dlani jím není unášena, ale jde o sebevědomě stojící poutačku.

MtG Art: Kogla, the Titan Ape from Ikoria Set by Chris Rahn - Art ...

Gyruda, Zkáza z hlubin

„Když jsem se zastavila v přístavu doplnit zásoby, slyšela jsem zkazky o démonickém krakenovi hodujícím na obchodních lodích. Chtěla jsem si najmout loď a prověřit to, ale nenašla jsem nikoho, kdo by do toho šel. Může monstrum jako tohle být něčí vyvolený společník?“ – Vivien Reid, poznámky z d

Gyruda je teprve druhou legendou, která mixuje typ demon s typem jiného monstra (nepočítám nyní Demon Spirity  oni z Kamigawy). První byl samozřejmě alarský drakodémon Malfegor. Osobně by mi nevadilo více takových, třeba dosud bezejmenný démonický leviatan-sférochodec, který kdysi podlehl Nicolu Bolasovi v prvním sférochodeckém duelu na Dominarii. eníku

Jegantha, Pramen

„Jegantha je ztělesněná mana. Zdá se, že zesiluje jakoukoli magii, kterou v jeho blízkosti sešlete. Jednoduché zvětšovací kouzlo stvořilo skutečně obrovského brouka. Tak si říkám, co by dokázal udělat pro s ním spojeného mága-poutače?“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Kaheera, Strážce sirotků

„Když člověk zabije příšeru, často zanechá její potomstvo, aby se postaralo o sebe. Tahle příšera se zdá být odhodlána postarat se o všechny opuštěné mladé, na které narazí, a své rozmanité potomstvo vychovává jako své vlastní. Příroda dává, co „lidství“ bere.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Keruga, Velemudrc

„Rielle mi řekla o dalším velemoudrém mudrci. Než jsem se nadála, zírala jsem do korálkových očí obrovského plazího hrocha, a bylo mi jasné, že se nacházím tváří v tvář nezměrné moudrosti. Navždy si uchovám její drahocenný kus, který mi dal: „buaaaaaaagh“, jenž bylo vše, co jsem potřebovala slyšet.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Lurrus ze Snového doupěte

„Když jsem studovala indathské nížiny, našla jsem doupě úplně roztomiloučkých nočních můrokoťat. Když jsem se na ně chtěla podívat blíž, z obláčku kouře se zhmotnila matka a já jsem zatraceně rychle našla východ.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Jak se zdá podle prvních referencí, východ někam pryč z blízkosti Lurruse nyní hledají skoro všichni hráči na většině formátů, a zanedlouho asi i sami Wizardi.

Lutri, Lovec kouzel

„Tahle zlomyslná vydří potvůrka dokázala ukrást jeden šíp z mého toulce. Nejsem si jistá jak, ale dokázala z něj vyvolat ducha bytosti, jako kdybych jej vystřelila z Archoluku. Než jsem stihla přijít na to, jak se jí to povedlo, zmizela zase ve vodě“. – Vivien Reid, poznámky z deníku

Zde se sluší jen poznamenat, že samotné jméno je narážkou na podobu tvora. Lutra lutra, jak budou vědět všichni, co ještě na základce sbírali první nálepková alba (se zvířaty), je latinsky vydra říční.

Obosh, Probodávač

„Když jsem na tuhle hellionu narazila, můj první instinkt byl spočítat její nohy. Můj těsně vzápětí následující druhý instinkt byl spočítat její nohy, ale z bezpečnější vzdálenosti. Výsledek? 347. “ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Umori, Sběratel

„Viděla jsem tenhle sliz sbírat krystaly a vcucávat je do těla jako ozdoby. Bylo fakt zajímavé, že ačkoli po sebrání přestaly svítit, dokázal je pak rozsvěcet dle libosti vlastní vůlí a stvořil tak přírodní světelnou šou.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Yorion, Nebeský nomád

„V Nebekrytu se povídají zkazky o létajícím hadovi s rohem ze zlata. Samozřejmě, ti omezenci hned spekulovali o jeho ceně nebo potenciálních léčivých účincích. Mne by teda zajímalo, zda by šikovný jezdec na jeho zádech nedokázal ty pitomé, nebe zastiňující balóny všechny propíchat.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Zirda, Probouzečka úsvitu

„Když mi řekli, že slunce sídlí v Raugrinu, očekávala jsem příšeru ohromné moci a žáru. Namísto toho jsem našla zvíře nezměrné krásy. Pustila mne k sobě a nechala mne ji pohladit. Bylo to jako dotknout se tepla dokonalého slunečního paprsku.“  – Vivien Reid, poznámky z deníku

Mohl bych zde dělat vtipy s narážkami na Firefox, nicméně pak jsem si vzpomněl, že už něco takového v Magicu vyšlo, a dokonce i graficky mnohem logu FF podobnější 🙂

Chevill, Postrach příšer

„Tohohle opovrženíhodného chlapa jsem potkala v taverně v Drannithu. Lovec příšer je na Ikorii obvyklé povolání, a tenhle je prý nejlepší z nich. Nějak se pak seběhla hospodská rvačka a *nějak* skončil v bezvědomí. Jsem si jistá, že tak úžasný lovec jako on přijde na to, co se stalo…“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

Ano, že Vivien není žádné ořezávátko, už víme. Nám, co jsme vyrůstali v osmdesátkách a devadesátkách, prostě Chevill MUSÍ připomínat záporáka Bennetta z akčňáku Komando s Arnoldem, který jsme pravidelně sjížděli z VHSek na různých soustředěních a hokejem. Za pozornost stojí také to, že mocný lovec stojí se svým zubatým mečem u rozmlácených vajec, které se zrovna asi moc nebránila…

Chevill, Bane Of Monsters Is Bad News For Fans Of Creatures - SCG ...

Narset Prastaré Cesty

„S Narset jsem se potkala, když Nicol Bolas uvěznil spoustu sférochodců na Ravnice. Řekla mi, že pochází z Tarkiru, světa se dvěma minulostmi – jedné vládli lidé, druhé draci. Ani jedna mi tedy nepřišla nijak lákavá.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku

„Narset se na Ikorii snaží zapomenout na svou konfrontaci s Nicolem Bolasem, což je něco, v čem jí fakt rozumím. Hledá zde osvícení – na světě, kde, jak sama prohlašuje, se mana spojuje způsoby podobnými, jako u zapomenutých klanů Tarkiru.“ – Vivien Reid, poznámky z deníku 

Jak Narset meditovala, malá dráčátka kroužila kolem ní a vyvolávala myšlenky na prastaré klany(Whirlwind of Thought)

Jen málo příšer si trouflo na Narset poté, co vycítily její sílu. (Channelled Force).

 

Tak, to by bylo na první pohled na ikorijské legendy asi tak akorát. V příštích týdnech se můžete těšit na zhodnocení příběhu e-booku (a jeho porovnání se zde neuvedenými příběhovými kartami), a také na recenzi Commanderů, které vycházejí, stejně jako sada sama, až za měsíc. Jeden článek také věnuji flavoru Ikorie, a zejména kartám z „Godzilla Series“ a jejich předlohám.

Tak zatím!

 

Honza Adam

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

4 komentáře k “Ikoria – medailonky legend”

  1. cour napsal:

    zdravím, pro mě je ta edice neskutečné zklamání.
    – companion mi příjde, že z MtG dělá úplně jinou hru. vůbec mi nesedí a minimálně na eternal formátech bych ty karty do jedné zakázal,
    – čekal jsem opravdové bestie, nějaké pěkné reprinty (thragtusk, blastoderm, ravenous baloth atp.); rozhodně ne noční můry, elementály nebo mutanty; mutate se mi vůbec nelíbí,
    – hlavně jsem věřil v nového zeleného garruka, který mi mezi velké bestie neskutečně sedí; udržovatel rovnováhy mezi lidmi a stvůrami,
    – no a ty medailonky, to je taky bída. popis „legendy“ stylem jedna lovkyně mi říkala, že se mu mám vyhnout, protože je nebezpečný… ach jo,
    – godzilla a její „rodina“ v MtG? to už je podle mě opravdu úplně mimo, to se může líbit snad jen v japonsku.

    v žádném případě to není kritika vás tady překladatelů na blogu, díky za ty skvělé překlady a ostatní články.

    jak to vidíte vy ostatní? jsem s tímto názorem ojedinělý nebo něco z toho cítíte stejně?

    • Honza Adam napsal:

      Ahoj Honzo 🙂 Zkusím postupně:
      – Ikoria mne osobně baví. Jak jsem psal jinde, začal jsem hrát Arenu, a tam je to vzhledem k možnosti elektronického MTG dost user friendly, zatím si moc nedokážu představit, jak se bude mutate dařit sledovat na stolech. Na druhou stranu, díky covidu si jak na potvoru zrovna Ikoria moc reálného „table time“ neužije. Je to ironie, mutate je asi nejrevolučnější mechanika, co jsem zažil.
      – co se týká „opravdových bestií“ – veškeré „reklamy“ na Ikorii hovořily o tom, že si budeš stavět vlastní monstra, my jsme se Štefanem víceméně očekávali něco jako ze staré Hecatomb a nemýlili se. Očekávat reprinty není úplně šťastné, mimo core sety a masters sety. Takže Blastíka nebo TT jsem neočekával.
      – to by bylo rozumné, ale Wizardi dali jasně najevo, že Garrukovu roli „ochránce divočiny“ převzala od M19 Vivien Reid, a Garruk byl navíc teď na Eldraine.
      – medailonky jsou holt přímo od Wizardů, zopakovali to samé, jako kdysi s Dominarií, akorát tentokrát skrze Vivieniny komentáře, nikoli popisně. S tím problém nemám, lepší než to vůbec nic, co jsme dostali loni. Asi jsem to neměl vůbec nazývat medailonky.
      – Godzilla Series je speciální promo akce a vzdání holdu kulturnímu fenoménu kaiju filmů, kterými je Ikoria inspirována. Za mne no problem.
      – no a co se týká companionů… mně se mechanika líbí, ale jak nejsem vůbec constructed hráč, chápu, že pro některé formáty je výhoda automatické osmé karty v ruce holt moc.

  2. Odin napsal:

    Zo sady mam take zmiesane pocity. Na jednej strane sa mi paci snaha vytvarat nove vrstvy hry a akoby presadzovat neoficialne formaty a ich dobre napady do oficialnych formatov (companion prakticky ako kopia commanderu). Horsie je, ze playtesting je zamerany iba na jeden format a na zvysok sa kasle a aj pri tom jednom formate par veci ujde.

    Po flavorovej stranke OK, subjektivne ma nechala vlaznym. Je dobre, ze aspon trochu pocuvli fanusikov po faile s odignorovanim flavoru, teraz uz len uvidime, ako sa veci budu vyvijat dalej. Zamrzi cherrypicking ako trend (FTV) a ziadne vyuzitie flavoru.

    Nastavene trendy v ramci hry sa mi moc nepacia (odflaknute testovanie, vydavanie cashgrab kariet, setrenie na flavore a pravidlove zameranie skor an Arenu), ale zatial sa zda, ze aspon kratkodobo reaguju na svoje preslapy a aspon trochu pocuvaju ludi. Uvidime, ci aj dlhodobo.

    • Honza Adam napsal:

      Tak co se flavoru týká, nijak se netajili s tím, že to je bottom-up sada, takže flavor přizpůsoben designu, ne naopak. S tím ale dokážu žít. Líbí se mi, že dokázali udělat wedge trojice jinak, než Tarkir, na druhou stranu mám ale i teď obrovský problém z hlavy říct, který triom je který, protože „zažranost“ toho, že mám ty trojice definované podle Tarkiru, je obromná ) nedaří se mi vnímat najednou Indathu/Abzan jako černo-centrickou, namísto bílé).

Zanechte odpověď