From the Vault: Transform – recenze

Milí kamarádi, dnes se podíváme na nejnovější kus produktové řady From the Vault. Loni jsme se takto společně dívali na Lore, tematicky velmi volný celek, letos jméno „Transform“ jasně napovídalo, o čem se bude „točit“… Pojďme na to!

 

From the Vault: Transform

Pár faktů na úvod: From the Vault: Transform je desátým setem z prémiové řady From the Vault.  Obsahuje podobně jako jeho předchůdci (s výjimkou FTV: Twenty k výročí 20 let hry, které jich mělo dvacet) patnáct karet se speciálním foilováním typickým pro tento produkt.

Karty v těchto setech měly vždy nějaký jednotící element: typ bytosti či karty (andělé, draci, artefakty, země, legendární bytosti), či obecnější zaměření (Annihilation – hromadná ničení). Twenty a Exiled pak obsahovaly ponejvíce karty známé pro svou herní sílu a uplatnění. Asi nejvolnější FTV vyšlo loni, pod přívlastkem „Lore“ a odůvodněním „karty známé pro svůj příběh“. Jak to dopadlo, si můžete přečíst zde…

Doplňkové produkty, ať FTV či cokoli jiného, měly také jedno specifikum – nikdy neobsahovaly oboustranné karty.  Oboustranné karty představil poprvé původní Innistrad, znovu se objevily v Magic Origins, novém Innistradu a konečně v Ixalanu.  Důvod byl ale jednoduchý – technologie tisku oboustranných karet a balení neboosterových produktů vylučovala jejich zařazení v těchto produktech po boku karet normálních.

Ale Wizardi to vyřešili po svém. Udělat produkt z normálních karet obsahující nějaké oboustranné nešlo. Ale udělat produkt JENOM z oboustranných karet problém nebyl. A tak se zrodily From the Vault: Transform, první FTV, jejichž jednotícím tématem je vlastně mechanika.

V současnosti existuje celkem 98 různých oboustranných karet, včetně třech párů „splývajících“ karet se schopností meld, kdy ze dvou permanentů na stole vznikne jeden nový.

From the Vault: Transform z těchto 98 karet vybralo patnáct. Pojďme se na ně podívat.

Jak víme, Katie Allison se minule příliš nevyznamenala, co se článku ke kartám v Lore týká. I přesto si dovolím dát dnes slovo nejdříve jí…

Zavedení oboustranných karet do Magicu byl pro historii hry velkou událostí. Vymyšleny původně za účelem zpodobnění transformace člověka ve vlkodlaka a zpět v původním Innistradu představovaly tyto karty obrovský skok do předtím neprozkoumaného designového prostoru.  Zadní strana karet byla jedním z nedotknutelných a ikonických prvků Magicu, a oboustranné karty ji prostě neměly, namísto toho na druhé straně měly naprosto plnohodnotnou kartu! Naštěstí se ukázalo, že si je hráči zamilovali a byla s nimi obrovská zábava, navíc přidávaly další úroveň hry, jak se hráči snažili co nejlépe splnit podmínky vedoucí k jejich otočení.

Od té doby se karty transformující se pod nějakými podmínkami staly relativně polopravidelnou součástí Magicu. Viděli jsme artefakty, které se transformovaly v bytosti, bytosti transformující se v očarování, očarování transformující se v země a mnohé další. A zatímco transformace bude vždy spojená nerozlučně s vlkodlaky – je to ostatně jejich, abychom tak řekli, definující charakteristika – designový prostor se rozpíná daleko mimo ně. Je to zábavná a velmi rozmanitá mechanika, a daly by se pro ni najít cool způsoby využití, nad kterými jsme ještě vůbec třeba nepřemýšleli! 

Tento rok tedy oslavujeme zrod oboustranných karet setem FTV: Transform, vycházejícím 24. listopadu. Patnáct z nejvýznamnějších oboustranných karet z historie Magicu přichází v prémiové foilové verzi, což znamená přibližně dvakrát více cool FTV produkt, než obvykle. A několik z těchto karet má nový obrázek, samozřejmě na obou stranách.

Huntmaster of the Fells / Ravager of the Fells

Jasně, jasně, já vím, že jsem právě řekla, že vlkodlaci nemají na transformaci monopol, ale jsou v tom fakt dobří, a tenhle konkrétní vlkodlak z Innistradu je tak dobrý, jak to jen jde. Nový obrázek od Magali Villeneuve ukazuje mistra lovčího v poněkud novém světle (doslova, když se podíváte na její úžasnou práci), stejně jako jeho alter ego, což vám
dává další důvod ho častěji obracet sem a tam a obdivovat obě strany.
Řekněme si to upřímně, je někdo, kdo čekal, že by Huntmaster v tomto produktu nebyl? Přes původní pochyby o DFC kartách a jejich turnajovému využití se tenhle  – v původní verzi obrázku – zarostlý horal stal jednou z definujících karet tehdejšího Standard formátu a dlouhodobě byl nejdražší kartou Dark Ascension, rozšiřující sady Innistradu.  Karta toho umí opravdu hodně, a každé otočení, ať tam, či zpět, s sebou přinášelo ohromnou přidanou hodnotu. Vorthosům bylo ovšem líto, že vlkodlaci nedostali vlastní legendu (která by potažmo mohla sloužit jako generál commander balíčku). Huntmaster nebyl legendární proto, že to podle tehdejších lidí zodpovědných za pravidla mohlo způsobovat komplikace a fungovalo by to těžko. Na druhou stranu, možnost hrát Huntmasterů bez obav více také přispěla k jeho hratelnosti.  Huntmaster byl pro tento produkt naprosto jasnou volbou.
Poznámka pod čarou: Mark Rosewater případ legendárního vlkodlaka vždy zmiňoval jako příklad toho, na co se hráči pořád dokola ptají a co jim prostě původní blok, ač z objektivních důvodů, neposkytl.  V doplňkových sadách ovšem z prozaických důvodů vyjít nemohl, museli jsme si počkat až na návrat na Innistrad. A i tam dostala první přednost trochu jiná věc…kterou uvidíte dále. Až v Eldritch Moon vyšel konečně – jako jediný skutečný vlkodlak a ne eldrazi-bestie – Ulrich of the Krallenhorde…a popravdě…po tak dlouhém čekání to bylo docela zklamání.

Garruk Relentless

Další karta původem z Innistradz. Garruk Relentless byl historicky vůbec první oboustrannou kartou sférochodce. Jeho proměna ze zeleného na černozeleného reprezentovala kletbu Řetízkového závoje, kterou na něj uvalila Liliana, pokřivila jeho schopnosti moci nad zvířaty a jeho samého do čehosi násilného a zvráceného.  Updatovaný obrázek od Grzegorze Rutkowskiho ukazuje jeho temnou proměnu a daň, kterou si vybírá na jeho příčetnosti.
I tady je nutno říci, že bez téhle karty by se produkt asi neobešel. Garruk byl prvním sférochodeckým výletem na pole oboustranných karet, na který měla navázat až o hodně let později Arlinn Kord, sférochodkyně vlkodlačice.  Co se týká nového obrázku, reflektuje více současnou situaci.  Zatímco na původní ilustraci působí Garrukova prokletá verze až zoufale (jak tomu v dané chvíli skutečně bylo), zde je to spíše tank řítící se za další kořistí – což ostatně odpovídá dalšímu vývoji a zkrocení kletby závoje tlumícím hedronem, který Jace odebral spoutanému Ob Nixilisovi (a tak vlastně způsobil jeho osvobození a znovuzažehnutí jiskry).  Toto je spíše Garruk, kterého jsme mohli vidět jako Zabijáka a Vrcholového predátora. S kletbou smířený, přijímající ji za svou a zhostivší se role lovce sférochodců. Katiina poslední věta se tak paradoxně hodí spíše na původní obrázek, než tento.

Delver of Secrets

Asi byste nenašli jinou 1/1 za 1 manu, která by soupeřům naháněla větší strach, než Delver of Secrets.  Ukažte tomuhle mrňavému čaroději jedno tajemství – nemusí ani být nějak extra velké nebo silné – a permanentně se transformuje v slušnou létající hrozbu. Oproti originálu je čaroděj i jeho obludná verze na novém obrázku od Luise Lasahida zpodobněna mnohem ostřeji, takže váš soupeř vidí velmi jasně,  co se mu s bzukotem řítí vstříc.

 A do třetice karta, bez které by se produkt neobešel. Delver, pouhý common, se stal nejhranější oboustrannou kartou vůbec a také jedinou, která kolem sebe nechala vzniknout po ní pojmenovaný typ balíčku. Na rozdíl od Huntmastera jeho sláva nepohasla odchodem ze Standardu a v současnosti je jedinou  oboustrannou kartou s konstantní přítomností na Eternal formátech. Nový obrázek je v tomto případě, troufám si říci, podstatný upgrade toho staršího. Pro úplnost dodám, že Delverova sága pokračovala i ve Shadows over Innistrad… jako Aberrant Researcher s totožnými čísly, jako Insectile Aberration se transformoval podobným způsobem v Perfected Form. Že už od „dokonalé formy“ nelze jít dále? Za normálních okolností možná ne…ale příchod Emrakul byl vše, jen ne normální. Z pomocí Eldrazi Titánky tak mohla z Docenta Dokonalosti (opět s čísly Perfected Form) vzniknout již doopravdy Konečná iterace.

 

Kromě těchto tří (nebo vlastně šesti) je tady dalších dvanáct blýskavých prémiových foilů (anebo vlastně 24? začíná v tom být trochu brajgl). Od Innistradu až po dnešek reprezentují tyto karty různé přístupy k transformaci. A tady jsou:
…moment, moment, moment. Katie, děláš si ze mne pr..l? Zbytek jako komentovat nebudeš? Ou kej. Budeme si tedy muset vystačit sami. Nakonec možná lépe, než muset vysvětlovat tvoje omyly. Tak to vezmeme postupně…

Bloodline Keeper

Jeden z dalších typů bytostí, které mohly velmi dobře profitovat z mechaniky oboustranných karet, byli upíři. V původním Innistradu jsme se dočkali upíra, který byl schopen se proměňovat z netopýra na upíra a zase zpět (to sice už zkoušel před ním Sengir Nosferatu, ale tam to bylo hodně velké škrábání pravou rukou za levým uchem). Shadows over Innistrad pak využily druhé typické proměny – z fyzického upíra na prakticky nezranitelnou mlžnou formu a zpět (Elusive Tormentor – Insidious Mist).  Chosen of Markov  pak ilustroval dobrovolnou proměnu člověka na upíra upířím kousnutím. Bloodline Keeper se proměňuje z ploditele upírů na ploditele + lorda upírů.  Osobně bych v tomto produktu viděl raději jednoho ze zmíněných upírů vystihujících lépe upíří transformaci, na druhou stranu chápu, že Screeching Bat/Stalking Vampire není zas až tak zajímavý, a Tormentor/Mist vyšel jako promokarta. Bloodline Keeper byl a je Limited bombou a kartou do casual tribal balíků. Takže za mne nakonec OK.

Elbrus, the Binding Blade

A další karta z původního Innistrad bloku. Zatímco Innistrad představil pouze transformující se bytosti, Dark Ascension obsahovala artefakt transformující se v artefakt, a dvě karty měnící typ. Bytost transformující se v auru (Soul Seizer) a Elbrus – vybavení transformující se v obřího démona.  Abyste dostali na stůl Withengara, musíte ovšem zajistit, aby bytost se sedmimanovým vybavením dávajícím +1/+0 „kousla“ soupeře.
Pokud vím, tahle karta se nikdy kompetitivně nehrála, více než často jsem ji ale viděl v casual balíčcích v kombinaci se Stoneforge Mysticem, který její cenu elegantně obchází. Její přítomnost v tomto produktu se dá pochopit, kdybych měl ovšem volit já, volba by padla na její velmi podobnou mladší kolegyni, která si na rozdíl od Elbrusu užila i kompetitivního Magicu. Ano, mluvím o té druhé kartě, která se umí z jiného typu karty proměňovat v obrovského (i když ne tak obřího) démona – Westvale Abbey.

Arlinn Kord

A už jsme v novém Innistradu.  Také zde nechyběl transformující se sférochodec. Flavorové opodstatnění Garruka byla kletba Řetízkového závoje, která jej proměnila z přírodního mága na jeho parodii.  U Arlinn Kord je to prozaičtější – jedná se doopravdy o vlkodlačici, která má sférochodeckou jiskru. Zatímco Garruk se po své transformaci (prokletí) neuměl transformovat zpět (což má i flavorové opodstatnění – na Innistrad přišel za Lilianou, po které chtěl, aby jeho kletbu zrušila), Arlinn Kord se naučila svou vlkodlačí povahu ovládat a umí se transformovat tam a zpět dle libosti jako součást svých sférochodeckých schopností.

O pozadí příběhu Arlinn si můžete přečíst v povídce Arcimágové Zlaté noci.

Archangel Avacyn

Nový Innistrad podruhé. Tato karta je třetí reprezentací Avacyn, strážného anděla Innistradu stvořeného Sorinem Markovem. Zatímco první Avacyn stála osm man a našla si místo především v casual balíčcích a EDHčkách, její druhá verze z core setu prakticky nikdy neopustila úroveň „kuchyňského stolu“. Avacynina síla se nicméně odvozovala od „úrovně zla“ na Innistradu – čím silnější byly temné síly, tím silnější byla i Avacyn, aby vytvářela protiváhu. Její verze „Guardian Angel“ je proto reprezentací Avacyn v době relativního klidu mezi Avacyn Restored a Shadows.
Její třetí verze, kterou můžeme vidět zde, reprezentuje jedno z ústředních témat bloku Shadows over Innistrad.  Zatímco ostatní innistradští andělé byli více méně spjati ze světem, Avacyn byla umělé stvoření, které Sorin Markov za cenu obrovského nasazení sil vytvořil jako ochránkyni. Jako umělé stvoření z many byla pevně propojena s manovými siločárami světa a manovými toky.
A jako taková v podstatě ani nemohla za to, co se s ní stalo. Lithomantka Nahiri, bývalá Sorinova chráněnka, přišla na Innistrad za svým mentorem, aby se od něj dozvěděla, proč neodpověděl na signál ze Zendikaru, když bylo poprvé porušeno vězení Eldrazi-titánů. Nešťastná sekvence událostí vedla k tomu, že Sorin byl nucen Nahiri uvěznit ve Zložaláři, aby nezničila jeho právě dokončené dílo  – Avacyn.
Když byl Zložalář zničen, byla Nahiri osvobozena.  Za svůj pobyt uvnitř skoro zešílela, a nyní byla posedlá pomstou Sorinovi.  Na Innistradu nejprve zničila jeho rodné sídlo, Panství Markovů, a pozabíjela všechny jeho přítomné příbuzné, ale druhá část jejího plánu byla mnohem zákeřnější.  S pomocí své kamenné magie stvořila kryptolity, volavčím hlavám podobné útvary, které koncentrovaly a upravovaly manové toky. Jejím vrcholným dílem byl Chrám na Vrakovišti, obří kryptolitový útvar, který zajistil vyvrcholení jejího plánu a na Innistrad přilákal poslední z Eldrazi Titánů – Emrakul. Vedlejším efektem ovšem bylo, že pokřivené manové toky ovlivnily chování andělů v čele se samotnou Avacyn. Její původní „program“ – chránit lidi a potírat zlo se extremizoval, a Avacyn spolu s většinou andělů začala vidět hřích všude, a došly k závěru, že hříšní jsou a priori sami lidé – přesně ti, pro jejichž ochranu byli stvořeni. A také, že hřích je nutno vymýtit a vyčistit – i za cenu ohně.  Sorin byl donucen Avacyn nakonec vlastní rukou zničit. Tragické na všem bylo to, že do samého konce Avacyn činila to, k čemu byla stvořena – chránila Innistrad. Jakmile byla pryč, nic nebránilo tomu, aby se Emrakul vynořila z Chrámu na vrakovišti. 
Více o tom můžete číst v povídkách Pohled prázdný, nelítostný (počátek Avacynina šílenství),  Já, Avacyn (tragický konec), Kámen a krev (Sorin a Nahiri) a Emrakul přichází.
Tato Avacyn vystihuje obě stránky. Archandělka chrání své svěřence, ale stačí, aby jeden zemřel, a překlopí se do své formy „Čističky“, potírající zlo a hřích podle hesla „padni, komu padni“.
Archangel Avacyn se stala co do použitelnosti a hratelnosti více než plnohodnotnou nástupkyní Huntmaster of the Fells. Tato inkarnace Avacyn se hrávala prakticky celou dobu existence sady na Standardu.

Gisela & Bruna

A nový Innistrad podruhé.  Sada Eldritch Moon  přinesla další verzi oboustranných karet. Na Innistrad vstoupila Emrakul a její vliv začal proměňovat některé obyvatele na eldrazifikované hrůzy. Všechny oboustranné karty v Eldritch Moon zobrazovaly proměnu z něčeho na Eldrazi-verzi, a to nevratně. Specifickým novým prvkem pak byly „meld“ karty – dvě karty splývající za určitých podmínek do jedné velké.  Meld karet vyšly jen tři páry.  Commonoví Graf Rats a Midnight Scavengers splývající do Chittering Hostu. Dvě rare karty symbolizující hradby města Hanweir a jeho obyvatele, kteří splynuli do jediného hrůzného hybridu kamene, dřeva a živé hmoty. No a nakonec rare a mythic legendárních andělů Bruny a Gisely.
Bruna, Gisela a Sigarda, trio sester, byly velitelkami jednotlivých letek andělů – Gisela letky Zlaté noci, bojovnic potírajících zlo, Bruna Alabastrové letky, zaměřené na ochranná kouzla a pasivní obranu, a Sigarda letky Volavčí, průzkumnic a ochránkyň odlehlých osídlení.  Bruna i Gisela ovšem podlehly vlivu Nahiriných manipulací s manovými proudy a přidaly se na stranu zešílevších andělů. Po zničení Avacyn pak už nebyly schopny vzdorovat vlivu Emrakul, která obě sestry nakonec fyzicky spojila do jedné zrůdné bytosti nazvané Brisela.   Sigarda, jediná ze sester, která si uchovala svou původní identitu a povahu, Briselu krátce před završením příběhu Eldritch Moon porazila a sestry zbavila utrpení této existence.  Sama pak převzala pro lid Innistradu roli, kterou kdysi plnila Avacyn, a stala se novým strážným andělem tohoto světa. Avacynská církev – tedy to, co z ní zbylo – se změnilo ve víru Sigarďanskou.
Meld karty také nemohly v tomto produktu chybět.  Bylo prakticky jasné, že sem nedají commonový pár, ale jednu z legendárních eldrazi bestií – Hanweir nebo Briselu.  Nakonec jsem rád, že padla volba právě na obě sestry, flavorově s Avacyn tak dotvářejí smutný triumvirát obětí tohoto bloku.

The Originals Five

No, přátelé, co si budeme povídat….
Podobně jako v předchozích případech bylo naprosto jasné, že zde bude zástupce této pětice. Oboustranní sférochodci z Magic Origins byli prvním návratem oboustranných karet po původním Innistradu. V tomto případě byla transformovací mechanika využita s maximálním možným flavor efektem – zpodobňovala přerod z prosté legendární bytosti na mocného sférochodce.  Celá sada Magic Origins se ostatně točila kolem jediného ústředního bodu – příběhu o původu pětice sférochodců reprezentovaných právě těmito oboustrannými kartami, a deseti světů – vždy světu původu daného chodce a prvního světa, kam po zažehnutí vedly jeho či její kroky. Byla to právě tahle pětka, která měla již zakrátko založit Stráž brány.
Mimochodem, pokud jste se někdy podivovali, proč mají chodci takto zvláštní způsob transformace, je to snadné.
Pokud by neodešli a nevstoupili zpět na bojiště jako sférochodci, nedostali by žádné žetony loajality a okamžitě by šli do hřbitova. Mimochodem z podobného důvodu se takto transformuje i Conqueror’s Galleon z Ixalanu – podle pravidel pro Vozidla by totiž jinak po otočení na Foothold stále zůstávala kromě země i artefaktovou bytostí-vozidlem, ale bez natištěné síly a odolnosti – a jako 0/0 by nepřežila.
Co jsem – a asi nikdo – popravdě nečekal…. že sem dají celou kompletní pětici 🙂
Když tahle skupinka sférochodců vyšla, nejzářnější budoucnost byla předpovídána Kytheonovi. Nakonec to, jak už to tak bývá, dopadlo úplně jinak. Jediný chodec, který si vyloženě nenašel cestu do kompetitivních balíčků, byla Chandra (ta si to ale hned v následujícím kalendářním roce vynahradila hned dvěma „konečně hratelnými“ verzemi Flamecaller a zejména Torch of Defiance (aka Chandra, the Fire Sculptor).  Kytheon se hrál, ale zdaleka ne tolik, jak se předpokládalo. Od Nissy se moc neočekávalo a tak mile překvapila. Ale nejvíce si toho pro sebe utrhla Liliana…a pak jeden nenápadný zakřiknutý teenager z Vrynu.
Jace, Vryn’s Prodigy nám opět dokázal, že pokud se na kartě sejdou slova „Jace“ a „planeswalker“,  karta se hrát prostě budě. Po počátečním nevýrazném startu raketově předehnal ostatní chodce a jednu dobu se dokonce cenově pohyboval nad 1000 Kč, což se před ním povedlo pouze jemu a Lilianě (ve verzích Mind Sculptor a of the Veil).
(Poznámka: doposud existovala jen jedna verze Jace, která se vyloženě vůbec nehrála – paradoxně ta, která jej zpodobňovala po hodně významné události – když se stal Živoucím Guildpactem.  Jeho poslední verze Cunning Castaway, zlými jazyky nazývaná „medvěd za tři many“, k tomu má sice celkem našlápnuto také, ale tady je aspoň pádná flavorová omluva – Castaway zpodobňuje Jace po jeho ztroskotání na Ixalanu, kdy unikl na poslední chvíli smrti psychickým útokem Nicola Bolase, ve stavu, kdy si ani nepamatuje, že je telepat a co všechno kdy uměl a  ovládal. Pro kartu Jace, the Living Guildpact žádná polehčující okolnost není, právě naopak.
Za pozornost stojí, že všechny karty zpodobňují na bytostní straně sférochodce jako děti – od jedenáctileté Chandry, přes skutečné teenagery (Kytheon, Liliana, a Jace) až k Nisse – té sice může být klidně padesát, ale i ona působí jako na prahu dospělosti. Tím se kromě nich může chlubit jediný sférochodec  – Domri Rade.  Jejich sférochodecké verze už pak zpodobňují dobře známé postavy.
 Jace je vedle Avacyn také jedinou postavou, která se v nějaké podobě objevila již ve druhém produktu From the Vaults.  Jeho Mind Sculptor verze totiž vyšla v Twenty, zatímco Avacyn jsme mohli vidět v její původní inkarnaci v Angels.
Příběhy o původu a povznesení jednotlivých chodců si můžete přečíst zde:
No a jsme na konci. Není překvapivé, že zde je zastoupen i poslední blok/sada, kde se zatím objevily oboustranné karty, tedy současný Ixalan. Ixalanské oboustranné karty mají společné to, že se vesměs transformují do zemí, a nevyskytují se v nižších raritách, než rare. Do zemí se zde transformuje pětice barevných očarování a několik artefaktů včetně jedné lodi-vozidla a jednoho vybavení.
Co ale vedlo Wizardy k zařazení právě Arguelova Krvavého Půstu, to je mi záhadou.  Pětice očarování transformujících se v země na tom s přijetím byla podobně jako pětice chodců z Origins.  Při jejich oznámení se lidé naprosto zbláznili do jedné z nich – zelené Growing Rites of Itlimoc, transformující se v zemi emulující Gaea’s Cradle….jen proto, aby všem zcela zásadním způsobem vypálila rybník podceňovaná modrá zástupkyně – Search for Azcanta.  Mno…ne že by mi to něco – i popisované v tomto článku – nepřipomínalo 🙂  Fast je nicméně v tuhle chvíli asi nejméně použitelnou kartou z cyklu a dost možná i obecně z celého Ixalanu. Můžeme jen spekulovat, že právě tahle karta a možná i netopýří bůh Aclazotz bude mít alespoň nějakou zásadní příběhovou roli.  Osobně by mi přišel jako nejlogičtější volba příběhově významný Thaumatic Compass, nebo designově zajímavá Conqueror’s Galleon, která by vypadala skvěle ve foilu…

Závěrečné zhodnocení

Máme za sebou desátý produkt z řady From the Vaults.  Jak obstojí v porovnání s ostatními?

Co se týká výběru karet, za mne palec nahoru. Pokud si vzpomenete na loňskou analýzu FTV:Lore, tam jsem až na pár výjimek kroutil nad výběrem hlavou. Zde bylo u mnoha karet víceméně dopředu jasné, že zde musí být, a také zde byly.  Jednou z výtek u Lore byl nízký počet nových obrázků – pouhé tři ve srovnání s běžnými 5-8 u předchozích. Transform využívají naplno výhodu svého naturelu…karty s novou ilustrací jsou sice opět jen tři, ale celkem šest nových obrázků, což posouvá produkt do normálních čísel.

Co mne překvapilo, je zařazení celé pětky z Origins, popravdě jsem čekal 1-2, a nikoli Jace.  Místo Elbrusu bych zařadil jeho mladší a hranější příbuznou Westvale Abbey, chápu, že pro dva obří démony už v produktu místo nebylo.  A pokud by odebráním chodců vzniklo místo, byl bych zde přivítal Startled Awake, zatím jedinou kartu opatrně prozkoumávající neprozkoumaný designový prostor, která se umí transformovat z permanentu na nepermanent. No a o podivně vybraném ixalanském zástupci mluvím výše…

Nejsou tu sice zastoupeny všechny možnosti transformujících se karet (to by ani nemohly), ale jsou zde zastoupeny všechny typy transformací zosobněné ikonkami vlevo nahoře – slunce a měsíc nového a starého Innistradu, polotovar a kompletní vidličku chodců z Origins, innistradský měsíc a symbol Emrakul Eldritch Moonu, a konečně kompas a znak země z Ixalanu.

Celkově mohu říci, že se tento produkt rozhodně podařil lépe než Lore.  Je zde poměrně hodně karet do casual balíčků, když přistoupím na Katiinu interpretaci, dostáváte nikoli 15, ale třicet foilových karet, což je ještě více, než u Twenty. Nové arty se vydařily a vesměs všechny budou zajisté ve foilu vypadat skvěle.  Pokud vám doposud chyběl Jace nebo jiný z chodců, nyní máte k dispozici jeho cenově dostupnou variantu, a hromadu dalších karet k tomu.

Úsměvná tečka na závěr: Foily z FTV byly často kritizovány kvůli tomu, že jejich zvláštní foilování vedlo k ještě výraznějšímu ohýbání karty, než u normálních foilů. Specifická povaha tohoto produktu by měla zajistit, že tady k tomu fakt nedojde (a nebo se to rovnou zkroutí do ruličky :)) Uvidíme.

Každopádně, pokud vás tato recenze zaujala a navnadila, produkt si můžete objednat na našem partnerském e-shopu Mysticshop.cz. Cena je 1899,-, počet kusů je omezen a limitován jedním na osobu, proto s případnou koupí neváhejte!

Jak už jsem předeslal, listopad je natřískaný produkty až po strop. Máme za sebou Duel Decky a nyní i From the Vaults. Iconic Masters, vycházející příští týden, jsme si již rozebrali pár týdnů zpět. Příští týden se tak můžete v Almanachu těšit na rozbor Explorers of Ixalan, multiplayer produktu šmrnclého deskovkou.  Na Wizardech ovšem začíná první preview týden opravdu neobvyklého setu – dlouho odkládaného třetího Un- setu Unstable.  Následující týdny až do release sady budu pravděpodobně věnovat právě jí, respektive ohlédnutím za minulými Un-sety. Abyste neřekli, mám pro vás aspoň malou ochutnávku:

Zde můžete sami vidět, že Unstable bude baleno jako normální sady po 36 boosterech, nicméně v „ležatých“ boosterech (mimochodem, první „ležaté“ boostery v Magicu vůbec mělo Unglued) uspořádaných ve dvou oddílech, jak známe z doplňkových produktů z řady Conspiracy. A vzhledem k blízkosti Vánoc se nedivím ani barevnému ladění boosterů 😉

A to je už opravdu všechno. Nashle příští týden!

Honza Adam

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

Zanechte odpověď