Flavor Dominarie III – zelená, artefakty a země

Milí kamarádi, dnes nás čeká předposlední díl o flavoru Dominarie. Zelená s Llanowarem a Yavimayou, rozličné artefakty a samozřejmě země. 😉 Enjoy!

 

 

 

 

 

 

 

 

Adventurous Impulse

Impulse na země. Čekali jste něco jiného? Akorát tedy koukáte na tři, ne 4 karty.

Ancient Animus

Vystihuje moment, kdy se Multani začal skutečně probouzet. Jeho polovědomí ovlivňovalo Yavimayu a přinutilo ji být obezřetnou až nepřátelskou k cizincům. Na obrázku je jasně vidět, jak se formuje Multaniho hlava, kterou pak má na své kartě.

Arbor Armament

Arbor Armament cituje Píseň Freyalise jako další fiktivní ságu. Flavor je zároveň odkazem na llanowarské bojovníky ocelolistu , tak na flavor původního Elvish Championa.

„Což jiného snad listy jsou, než čepelí bezpočtem, 

pro s bezpočtem nepřátel z výšin boj“ – Skyshroudský hymnus

„Větve Llanowaru jsou vždy připraveny
Zahájit podzim ocelového listí.“
—“Píseň Freyalise“

A proč Skyshroud? Byl to Eladamri ze Skyshroudu, kdo přišel z Rathu do Llanowaru a sjednotil zdejší kmeny v boji proti Phyrexianům.

 

Baloth Gorger

Aneb vtipů na to, co balothové žerou a nežerou, je také skoro nevyčerpatelné množství. Fun fact: podobně jako termín aven, i baloth pochází z Otarie. A podobně jako aveny jsme je potkali už i mimo Dominarii (minimálně na Zendikaru). Vymyšlených jmen pro různé zástupce  typ „beast“ bylo v Odyssey bloku mimo balothy hromada – ale murlodonti, valeskové, gourny, loriani ani undorakové se už nikdy neobjevili.

Baloth se stará pouze o hromadu věcí, které může sežrat, a těch pár, co může sežrat jeho.

Broken Bond

Jediná ne-Lilianina příběhová karta. I když…je to úplně pravda? Broken Bond je momentem, kdy rozzlobená Nissa zrušila svou přísahu strážkyně, což symbolizuje porušený glyf její přísahy vpravo dole. Hlavním důvodem pro to byl fakt, že Lilianin poslední démon je na Dominarii, a Nissa měla opět pocit, že je Lilianou využívána. Černí ptáci, kteří kolem létají, tak mohu symbolizoval Lilianu/Krkavčího muže.

„Nesnesu dívat se na další zničený svět, pokud nejdříve neuzdravím rány vlastního domova. Je mi líto, ale má stráž je u konce.“

Nelze pak nepoukázat na podobnost s Noční hlídkou Písně ohně a ledu.  😉

Corrosive Ooze

Kromě hezkého propojení flavoru a mechaniky tady nic více nevidím.

Nic nechutná slizu více, než cenné rodinné dědictví.

Elfhame Druid , Llanowar Elves, Llanowar Envoy, Llanowar Scout

První zástupce vlajkové kultury zelené. Po Benalii, akademicích, Kabalu a Ghitu je to pro zelenou samozřejmě Llanowar.  Termín elfhame, tedy elfí panství, značí územní celky, do nichž je Llanowar rozdělen (viz Elfhame Palace). Ta spolu vždy bojovala, až při invazi je Eladamri spojil.  Na rozdíl od Sedmi rodů Benalie neznáme jména všech panství – Loridalh a Kelfae jsou uvedené zde ve flavoru Scouta, z příběhů známe ještě Ruadach, Riashil a Staprion, z nichž poslední byl právě domovem Řádu Ocelolistu.

Llanowarská elfí panství se nachází na různých patrech pralesa. Někteří elfové z panství Loridalh a Kelfae nikdy nespatří nebe ani zemi.

Milujte dary tohoto světa a pomněte na mučedníky, kteří jej zachránili. I my musíme být připraveni dát za něj své životy.“
—Náprava
 Dominarie

Trpěliví a štědří jako život sám, krutí a nemilosrdní jako příroda sama.

Pouto mezi llanowarskými elfy a jejich kavu posiluje oboje.

Fungal Plots, Saproling Migration, Spore Swarm,

Už v černé jsme se dozvěděli, že stejně jako kdysi elfové stvořili polointeligentní thallidy jako zdroj potravy, podobně se nyní vyvinul vztah mezi thallidy a saprolingy. Všimněte si, že v Dominarii zcela chybí klasická „thallidí“ schopnost kumulace spórových žetonů a výroba saprolinga za 3 takové žetony. Naopak zde najdeme hned několik nebytostí saprolingy tvořících. Fungal Plots pokračuje v tradici houby plodících očarování jako Night Soil (příp. Golgari Germination)

Thallidi se starají o saprolingy, baví je, a žerou je.

Thallidové pohánějí saprolingy ze místa na místo, aby měli dosti humusu, na kterém se krmit.

Jak nepotlačitelná moc odpočívajícího Multaniho proudí Yavimayou, prales trestá poutníky i místní. Jen houby prosperují.

 

Gaea’s Blessing

Odkaz obrázkem. Meč je tentýž, jako u rytíře na původním obrázku od Rebeccy Guay.

Gaea’s Protector

Velmi hezký vorthosovský kousek.  Yavimaya, posílená silou Multaniho a samotné pramáti Gaey, dokázala v obraně nejdříve útočící Phyrexiany pozabíjet pomocí udušení spórami, liánami a houbami, aby je zároveň ovládla a znovu oživila jako bojovníky na své straně proti dalším Phyrexianům. Gaea’s Protector je právě takovým transformovaným Phyrexianem.

Padlí Phyrexiané byli Gaeou proměněni v elementály již před pár staletími, přesto je jiní obyvatelé Yavimaye stále sledují s mírným neklidem.

Gift of Growth

Stalo se tradicí používat pro „myšky“ jako měřítko velikostní změny stromy. Gift nevybočuje.

Grow from the Ashes

Porostlý vršek je zbytkem jednoho velmi konkrétního Phyrexiana.

Krosan Druid

„Druidové přečkávají katastrofy jako semínka zimu. Nyní Krosa opět kvete.“

Kentaury jsme na Dominarii viděli naposled právě na Otarii, v Krose. Viz Seton a jeho kolegové. Ačkoli na jiných kartách je několikrát zmíněno, že Otaria je i v době sady Dominaria hodně poničená, druid explicitně říká, že minimálně Krosa se sbírá na nohy. Byť pomalu.

Mammoth Spider

Mnozí pavouci z Llanowaru pohrdají elfími spojenectvími. Žádný elf nemá tolik krásných očí ani silných končetin.

Ano, krása je vždy v očích toho, kdo se dívá 😉

Nature’s Spiral

„Když poslední obránci Argothu padli před Urzovými juggernauty, Titania pravila, ‘Přírodu nelze zničit, pouze změnit. “
—Válka
 Relikvií

Obrázek této karty má podle příběhu symbolizovat moment, kdy Karn znovu našel golgothianský sylex.

Pierce the Sky

Llanowarští elfové ukrývají své balisty v horních patrech korun stromů, připravené vyčistit oblohu od vetřelců.

Zřejmě se inspirovali u D’Avenanťanek. 😉

Primordial Wurm

„Můžeš slyšet tlukot jeho ocasu na míli daleko. Pamatuj ale na to, že jeho tlama může tou dobou být o půl míle blíže.“ —Jenson Carthalion, yavimayský uprchlík

Další uznání existence prerevizionistické kontinuity. Rod Carthalionů se svým významem v prerevizionistické kontinutitě dal srovnat snad jen s Urzou v té pozdější. Jejich prapředek, Carth zvaný Lev (Carth the Lion) byl původně pouliční sirotek, který řízením osudu propojil svůj osud s Dakkonem Černomečem, kterému pomohl porazit démonku Geyadrone Dihadu. Jeho prapotomek Jason byl v nejtužší době ledové v království Storgard žákem šamanky Oriel Kjeldos ze Smaragdového klanu a přítelem kouzelnice Freyalise z Rubínového klanu, které pomohl (v souboji, ke kterému byli přinuceni svými klany), k povznesení. Společně s Oriel a klanem Perly pak odešli ze Strogardu a založili království Kjeldor.  Jeho potomek Jaeuhl byl původně nešikovný kjeldorský rytíř, který ale dokázal porazit a vypovědět z Dominarie Tevesh Szata (pomocí Quozského amuletu), stát se rytířem Jalovcového řádu a oženit se s Kaysou. O tisíc let později zde byli Adam a posléze Jared Carthalion, sférochodec a hlavní protagonista komiksových sérií Shadow Mage a Wayfarer.  Jméno Carthalion se tak objevilo na kartách v revizionistické době poprvé.

Wurm samotný  je pak testamentem tomu, kam se Magic za 25 let posunul. Srovnejte s Craw Wurmem.

Sporecrown Thallid, Yavimaya Sapherd

„Identifikační ozdobné výrůstky alfa thallidů mohou být dědičné, nebo katalyzované chemickými signály. “
—Sarpadijská
 impéria, svazek III

„Když se jejich komunita příliš rozroste, thallidé začnou se svým tradičním kolébavým tancem a pak se vydají všemi směry.“
—Sarpadijská
 impéria, svazek III

Každá z kapitol fiktivního historického díla (které dostalo i vlastní kartu) pojednávala o pádu jedné z barevných kultur. První svazek byl obecným představením, následovala černá (Ebenová ruka + thrullové – II), zelená (elfové a thallidi  – III), červená (trpaslíci vs orkové a goblini – IV), modrá (merfolkové z Vodalie vs. homaridi – V) a konečně bílá (pád Icatie, jednak díky Farrelitům a jednak díky orčí/gobliní armádě). Více zde. 

Dvě nové karty v Dominarii proto odkazují na správný svazek této bichle. Yavimaya Sapherd pak získává speciální cenu za jméno s největším potenciálem k misspellingu.

Steel Leaf Champion

Jedno oko otevřené, aby hledělo na pravdu světa. Jedno oko přikryté, aby hledělo na bohyni uvnitř.

Staprionští bojovníci Ocelolistu byli elitními bojovníky Llanowaru. Lidi proto mrzelo, že jejich jediná karta, která kdy vyšla, byla jedna z nejhoších gatingových karet vůbec. Jejich páska přes oko pak samozřejmě odkazuje na Freyalise.

Sylvan Awakening, Thorn Elemental

„Yavimaya je při vědomí, ale ne vždy při smyslech. Poznáte ten rozdíl, až to uvidíte.“
—Karn

První zákon Yavimaye je, že hosté mohou zabíjet, jen aby přežili. A protože ohňů není ve zdejším klimatu potřeba, pokácet strom na dřevo znamená smrt.

První text je narážkou na Multaniho polovědomý spánek, ze kterého jej Karn probouzí na Ancient Animus. Druhý dokazuje, že ani tisíciletí na Yavimayském přístupu nic nezměnila.

Territorial Allosaurus

Živoucí pozůstatek Doby ledové.

Aneb jak si jedna random karta vysloužila už dvě reference v navazujících setech. Pygmy Allosaur byl dlouhou dobu jediným dinosaurem v Magicu, který to měl explicitně napsané i na kartě. Až v Unhinged přišel Old Fogey, kterého ovšem nemůžeme brát úplně vážně. Všechny ostatní dinosauří karty byly buď lizardi, nebo beastové, včetně různých raptorů či Imperiosaura. Plnohodnotný typ „dinosaur“ resuscitoval až Ixalan.

Untamed Kavu

Kavuové s kickerem a pokládáním žetonů měli v Invazi tři zástupce, dva červené commony  (jeden a dva žetony) a zelené rare Kavu Titan. Když si dáte vedle sebe Titana a neochočence, je zase jednou vidět, kam se hra za 18 let pohnula…

Verdant Force

Porost se otřásl. Ticho se rozsypalo. Listy se zavlnily a z květin a kapradí se vynořila bytost.

Zajímavostí je, že Verdantka nepochází z Dominarie (na rozdíl od Force of Nature), ale z Rathu. Což je ale teď už jedno.

Wild Onslaught

Plošnému posílení (obvykle s trample, ale není to podmínkou) se už neřekne jinak než overrun, podle první karty toho druhu. Stalo se dobrým zvykem, že na obrázku takové karty se všelijaká sběř-zvěř žene přímo na vás. Wild Onslaught není výjimkou.

Oath of Teferi

„Za ztracené a zapomenuté, já budu držet stráž.“

Jediná nelegendární vícebarevná karta. Teferiho (v příběhu offscreen) přísaha je poměrně logická. Opravdu doufám,že se ke Zhalfiru a jeho případné záchraně někdy vrátíme.

 

Aesthir Glider

Prastaré zařízení nalezené v tajícím ledovci vysoko v Karplusanských horách.

Ano, kluzáky z kostí aesthirů se používaly (k potěše artificérů a zlosti kjeldoranských nebeských rytířů) už tenkrát.  Flavor je odkazem na jiný slavný nález v ledovci….Feldonovu hůl. 

„Krásný příklad přínosů artificérství: zcela poslušný oř s křídly ze soldevské oceli.“ Arcum Dagsson, soldevijský strojotvůrce

„Svatokrádež! Za života vznešený společník, po smrti přetvořen v nic víc než hloupého draka!“
—Arna Kennerüd, nebeská kapitánka

Feldon nalezl první z těchto holí zamrzlou v Ronomském ledovci. 

Amaranthine Wall

Jení vzhled ani teplota se nemění napříč roky, je věčným testamentem moci sil, které utvářely Dominarii.

Popravdě jsem si nedokázal vysvětlit, proč je tahle zeď „amaranthine“. S laskavcem má co společného těžko. Amarantovou barvu také nemá. Není to překlep z „adamantine“?  Každopádně nakonec je vysvětlení prozaické – slovo „amaranthine“ má v angličtině obskurní a nepoužívaný význam „přetrvávající“ , „věčný“ či „neměnný“.

Bloodtallow Candle

„Přines mi pero anděla, a dám ti za něj jednu smrt. Jakmile je svíce zapálena, není cesty zpět. “
—Šepta
, liturgistka krve

Vizuální odkaz na Profane Memento. Ale proč, a co tím autoři mysleli –  to se mne neptejte. 🙂 Spojuje to jen téma ostatků anděla…. 😉

Damping Sphere

Thranská relikvie, jenž strávila tisíce let nedělaje naprosto nic.

Thranské relikvie a superstruktury jsou očividně novým prvkem na Dominarii. Můj oblíbený head-canon je to, že byly odkryty proměnami terénu způsobenými Rathským překryvem.  O civilizaci Thranů nevíme ani, jak daleko zasahovala, viděli jsme prakticky jen Halcyon (a ten byl na současném Terisiare). Takže klidně mohli býti rozlezlí po celém světě.  Flavor je pak podle mne mrknutím na Null Rod.

Gerrard: „Ale vždyť to nic nedělá!“

Hanna: „Nikoliv – právě že to nic dělá.

Forebear’s Blade

Na „zrcadle čtyř medvědů“ jsme v Commanderu viděli postavu, která připomínala Teferiho. Meč má s touto kartou společné, jen téma předků, symbolizované tím, že meč bere do ruky (dědí) postava se stejným emblémem, jako je na meči.

 

Gilded Lotus

„Dokonalost lotosu mi připomíná mé naděje vložené do tohoto světa … a má selhání. Nespočinu, dokud je neodčiním.“
—Karn

Zajímavé je, že Karn zde nemluví o Mirrodinu, kde byl Lotos vydán poprvé, ale o svém domově, Dominarii. Místo vyloženě artefaktového lotosu jako v Mirrodinu a Twenty zde máme pozlacenou rostlinu.

Guardians of Koilos

Archeologové spoléhají na strážní služby automatonů inspirovaných jejich předchozími vykopávkami v Koilosu.

Teprve druhý výskyt jména „Koilos“ na kartě, po kousačce z Invaze.

Helm of the Host

Ukuta z tvarokamene pro královnu Vesuvy.

Vesuva je známá svými měňavci, přebíráním podoby, schopností a duplikací. Tvarokámen (ano, už mne nebavilo pořád psát flowstone), v podstatě nanitová programovatelná tekutá hornina, je pro „královnu Vesuvy“ ideálním materiálem.

 

Icy Manipulator

Led možná roztaje, ale zlomyslnost nikdy.

Icy Manipulator: Frustrující Limited hráče již 25 let. Poslední „Icík“ potvrzuje, že skřipcoidní věc na asi nejznámějším obrázku z Ice Age byla spíše výjimka, a drží se podoby spíše amuletu.

Jhoira’s Familiar

„Můžeš tomu říkat můj projekt-mazlíček.“
—Jhoira

Dodatečné vysvětlení, proč jsme ve Therosu nedostali odkaz na mechanickou sovičku Buba z původního Souboje titánů, dar Perseovi od Pallas Athény. Anebo napravené tehdejší chyby, rozhodněte se sami, co je vám bližší. Originální flavor používá samozřejmě sousloví „pet project“, označující váš zamilovaný pracovní úkol. V tomto případě je pet project zároveň i „pet“.

Jousting Lance

Turnajový dřevec je zajímavou inspirací pro vybavení. Jeho původem bude samozřejmě rytířská kultura Benalie.

Juggernaut

„Urzovy stroje mají úžasný zvyk vykopávat samy sebe“ —Rona, učednice Gixova

Za sebe jsem rád, že se po odbočce v M15 vrací Juggernaut do podoby, jakou má mít – obřího kolového vozu, inspirovaného  chrámovými vozy z chrámu Jagganath. 

Mishra’s Self-Replicator

Byl svědkem největších událostí historie, v jedné své inkarnaci za druhou.

Všimněte si, že za replikátorem je již sestavené torzo a hlava jeho kopie, ze zbrusu nového měděnkou nepokrytého kovu. V rukách pak drží nový ramenní kryt.

Mox Amber

Zrnko času zhmotněné v drahokam, s mocí učinit epické vize realitou.

Devátý mox (nepočítám Mox Lotus a Jack-in-the-Mox), je po jednom rathském a dvěma z Mirrodinu prvním „dominarijským“. Podle popisu je zhmotněným momentem v čase – to pravděpodobně vysvětluje volbu jantaru namísto třeba očekávaného křišťálu. Přece jen, jantar je znám svou schopností uchovávat v sobě historii 😉

Navigator’s Compass

Weatherlight sice již neumí sféroportovat, ale po Dominarii se umí pohybovat jako nic.

Po „pokédexu“ z Kaladeshe a Surveyor’s Scope další až hi-tech věcička.

Pardic Wanderer

„Vedoucímu Archeologických Operací: Rozpis vykopávkových prací v lokaci 93-beta musí být revidován. Část výkopu se sebrala a odešla.“
—Tolarianský
 report z polního průzkumu

Přišlo vám to označení lokace v Pardii (další odkaz na Otarii a domov Kamahla a Jesky, mimochodem) něčím zajímavé? Už příště se to dozvíte 😉

Powerstone Shard

„Světlo procházející silokamem je lámáno prizmatem věčnosti a zabarvené sférickou energií. Rád bych věděl – jak se jen jevil Urzovi svět skrze jeho oči?“
—Teferi

Urza byl díky svým silokamovým očím jedinečný i mezí sférochodci. Flavor odštěpku naznačuje proč, a že jeho „specifický“ pohled na svět mohl stát i za jeho specifickým duševním stavem.

Shield of the Realm

Benalijský glazurštít je barvený solemi z Doby zlomů  a očarován, aby odrážel rány.

Jak už jsem psal u Benalie, mimo obrázku na PW deck Calciform Pools je toto jediná reference na to, že zde byla nějaká časová krize a postapokalyptický svět.

Short Sword

„Někdy jediný rozdíl mezi mučedníkem a hrdinou spočívá v meči.“
—Kapitánka
 Sisay, Paměti

Short Sword je zatím nejobecnější variací na nejjednodušší vybavení, tedy  cena 1, vybavení 1, bonus +1/+1. Poprvé vyšel jako Leonin Scimitar (problémový, když nemáte na světě leoniny), pak svým způsobem jako přední strana Neglected Heirloom, a konečně jako Honed Khopesh(podobný problém, chopeš se mimo egyptský svět asi nebude vyjímat dobře). Veteran’s Sidearm má totožnou funkci, ale stojí bůhvíproč 2 místo 1 many.  Toto mimochodem není Sisayin meč, ten má její prapra…..pravnučka Shanna.

 

Skittering Surveyor

Jako kříženec mezi pavoukem a dalekohledem, jen přítulnější.

Nemohu si nevzpomenout na Hedron Crawlera a komentář generálky Tazri.

„Je roztomilý, svým vlastním mystickým, špičatým způsobem. “ —generálka Tazri, spojenecká velitelka

Sorcerer’s Wand

Wizardi mají jedno z mála tribal témat v Dominarii, a není tedy zvláštní,že dostali „wizard matters“ vybavení, jemuž podobnou věc jsme poprvé viděli v sadě Morningtide. 

Sparring Construct

Umělí trenéři byli darem z Tolarie-Západ rytířům Nové Benalie za jejich pomoc při Talaském  nájezdu.

A opět další potvrzení, že pro Wizardy nadále existují i sady jako Portal Second Age, která se odehrávala na souostroví Caliman (na mapě kousek od jihovýchodního cípu Jamuraay), s lokacemi jako Norwood, Alaborn, či Dakmor (ten si mimochodem zasloužil i cameo ve FS). Talasové byli národ pirátů, kupců a mořeplavců, a je vidět, že se odvážili daleko (k Ostrovům koření, na mapě zcela vlevo, se ale plavili spíše kratší cestou kolem Terisiare)

Thran Temporal Gateway

Portál se otevírá ne do minulosti, ale z ní. Ti, kdo jím projdou, objeví úžasnou budoucnost.

Elegantní se vyhnutí časovým paradoxům. Ačkoliv je tato věc legendární, nemá pro přéběh absolutně žádný význam.

Urza’s Tome

Aaron Miller (na rozhovor s nímž se mimochodem můžete brzy těšit) se v obrázku inspiroval několika kartami, jmenovitě Stroke of Genius, Legacy Weapon (Juju Bubble), Thran Tome a Thran Forge.

„Skutečně porozumět byť jen jednomu svazku může být úkolem na celý život“
—Naru
 Meha, mistryně kouzelnice

Voltaic Servant

Chybějící kousek, co hledá svou skládanku.

Asi vás nikoho nepřekvapí, že Slouha má v ruce jeden velmi speciální klíček. Vizuálně odkazuje na původní ilustraci, flavorem zase na flavor reprintu v Magic 2011.

Kousek, který dokončí každou skládanku.  (Voltaic Key, Magic 2011)

Cabal Stronghold

Sídlo Belzenlokovy moci, Pevnost slouží jako shromaždiště sil Kabalu, ze kterého se jeho temný vliv rozlévá po Urborgu.

Pevnost jsme kdysi viděli na Skyshroud Archerovi, poté na Yawgmothově hrobce její zbytky – oba obrázky měly úmyslně totožnou perspektivu. Někdejší generátor tvarokamene v centru pevnosti, později vyhaslý, nahradila opět ve velmi podobné perspektivě nekroenergie Kabalu.

Clifftop Retreat,  Hinterland Harbor,  Isolated Chapel , Sulfur Falls , Woodland Cemetery

Na chrám v Epityru dopadá čisté slunečné světlo, změkčené vzpomínkami na stíny křídel andělských zachránců. 

Na to, že Epityr se zrodil (na Tablet of Epityr) jako přesmyčka „pyrite“ – kyz železný, kočičí zlato – vystihující flavor desky jako nápodoby, tak si začal žít vlastním (a zajímavým) životem.

„Naši předkové dokázali sestřelit phyrexianskou portálovou loď, a pak si na ní postavili město. Jsme na to celkem pyšní. “ —Alene z Překlenřeky 

Ano, město stojí na obou stranách i na vršku zřícené portálové lodě. Popravdě, ani já jsem netušil, že portálové lodě měly být TAKTO velké.

Seřřina požehnání jsou nejsilnější v Sursi, kde jsou její svaté kaple nedotčeny i navzdory stále sílícímu sevření Kabalu.

Viz předminule Mesa Unicorn a význam planiny Sursi pro serranskou víru.

„Zdědili jsme tajemství Thranů, ale jen málo odpovědí.“
—Jhoira

Problém, kolem kterého se točilo celé nalezení a zprovoznění Manového procesoru na Shivu.

Woodland Cemetery jsme probrali v černé.

 

Memorial to Folly , Memorial to Genius , Memorial to Glory, Memorial to Unity, Memorial to War

Tuhle pětici hezky rozebrali sami Wizardi zde. 

Zkráceně: Glory: Socha Gerrarda jako inspirativní postavy v jeho rodné Benalii. Genius: Obří socha Urzy jako titána či vzdáleného boha tyčícího se nad jednou z Akademií. Folly: Zanedbané trosky Hrobky mučedníků včetně zničených soch Gerrarda a Urzy. Urborg, kde nyní stojí, je teritorium Belzenloka a Kabalu, kteří chtějí historii přepsat podle svého.  War: Zdevastovaná Otaria a jeden z přeživších pomníků falešné bohyni Karoně.  A konečně Unity, pomník Eladamrimu, sjednotiteli seslanému na Dominarii z pekla Rathu, který sjednotil nejen elfy, ale nakonec prakticky národy a rasy celé Dominarie  (minotaury, metathrany, elfy, Keldony…) proti Phyrexii. Jeho socha je stvořena z živoucího dřeva a listí, jako součást okolí, dokonalá jednota.

 

Zhalfirin Void

„Vítr šeptá, ‚pojď domů,‘ ale já nemohu.“
—Teferi

Velmi mne potěšilo, když jsem potkal na prerelease lidi, kteří v kartě poznali zcela úmyslnou vizuální citaci Teferi’s Protection a dokonce mi to přišli říct 🙂 Good job, Wizards.

 

Basic landy

Myslíte si, že jsem se úplně zbláznil?  Kdepak. Na basicech lze totiž vysledovat následující témata, vždy podle malíře:

Titus Lunter na svých zemích zpodobnil vždy thranské superstruktury coby součást krajiny.

Země Dimitara Marinskiho jsou vždy zeměmi dané kultury typické pro tu kterou barvu. Pláně jsou létající města Serranů, ostrov vodalianské podmořské město, bažina město na kůlech v Urborgu (evokující Takenumu na Kamigawě), kde se vepředu prochází stejný neforemný thrull jako na Dark Bargain, hora ghituskou osadou, a les díky typickým stromům částí Yavimayi.

Jonas de Ro zpodobnil důležitá místa, minimálně jednu z akademií, Benalia City, a  Pevnost.

U ostatních to už tak jasné není, ale hory by mohly být štíty Karpluského pohoří, důležité pro Ice Age, a les s jeho cestou v korunách pravděpodobně jedno z elfích panství Llanowaru….

No a konečně veterán Mark Poole. Všechny jeho země kromě jedné mají společný kruhový motiv a přítomnost kamenného oblouku, který je inspirován jeho starým cyklem zemí z Fallen Empires (např. Ruins of Trokair a  Svyelunite Temple). Tedy kromě Forestu, ten mi ale zase silně připomíná začátek datadisku k Baldur’s Gate 2: Shadows of Amn – Throne of Bhaal, který jste začínali rozhovorem s kamennými hlavami v zachráněném elfím městě Suldanesselar.

No a to je pro dnešek všechno! Příště se těšte na zhodnocení celého bloku komplexně z hlediska provedení i příběhu, a to neustále naznačované easter egg 😉 Tedy podle toho, kdy příště bude. Příští týden nejspíše věnuji M19 prerelease, pak překladu spoileru a PW deckům. Ale co…léto je dlouhé 🙂

 

Užívejte konce června!

 

Honza Adam

 

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

6 komentářů k “Flavor Dominarie III – zelená, artefakty a země”

  1. J. napsal:

    Super, díky za článek. Obrázek pevnosti mi vždycky vrtala hlavou, jakože kde je vlastně ta pevnost, jestli jsou to ty dvě chapadla, nebo to kolečko v paprsku nebo co? 🙂 Jinak u Nature´s spiral je to podle mě rekultivovaný strip mine.

    • Honza Adam napsal:

      Pevnost sama byla útvar v nitru vulkánu (Volrath’s Stronghold), ale přeneseně se tak říkalo celé té vyhaslé sopce. Ze které už je na Urborg, Tomb of Yawgmoth víceméně jen jakási kostra.

      A s tou Strip Mine máš pravděpodobně pravdu 🙂

Zanechte odpověď