Battlebond – mechaniky a „spoilers so far“

Milí kamarádi, ačkoliv jsem dnes plánoval dominarijské ságy, Wizardi mi hodili do toho v pátek Announcement day a spoilery Battlebond. Proto dnešní Almanach věnuji jim.

 

 

 

 

Nová sada, článek o pravidlech, co to znamená? Ano, slovo má Matt Tabak.

 

 

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Dobré zprávy, sférochodče! U mnoha Magicových setů čelíte bojům v otázkách života a smrti.  Celosférové invaze, prastará zla, genocidy…. je to vyčerpávající.  Je čas si trochu orazit, co vy na to? Na sféře Kylem, kdesi v Multivesmíru, leží Výspa Chrabrosti, obrovský stadion, kam mágové z celého světa (a aniž by to zdejší tušili,někdy i ze světů jiných) přicházejí ladit své umění před očima jásajících davů. Jde tady více o sport než o opravdový boj, a klíčem je hlavně showmanství.  Lidé zde mají nejraději formát 2 na 2, a Battlebond byl stvořen pro hru ve formátu Dvouhlavého obra. Vemte kolegu a jděte na to!

 

#SPOLEČNÝCÍL

Sdílená radost je dvojnásobná radost, a Dvouhlavý obr je jeden z nejzábavnějších formátů vůbec. Pokud ho neznáte, tady je rychlý přehled:

Při Dvouhlavém obru sedíte se svým spoluhráčem proti dalšímu týmu dvou lidí. Každý hráč má svůj balík, ale máte společný počet životů – 30. Pokud kdokoli z vás získá nebo ztratí životy, ztrácí je tým.

Na začátku hry si každý lízne sedm karet. Tým, který začíná, se první rozhoduje o mulliganech. Se svým kolegou se můžete navzájem dívat do rukou kdykoliv během hry, i při rozhodování o mulliganech. Protože Dvouhlavý obr je týmový formát, první mulligan každého hráče je znovu na sedm karet, pak na šest, pět, apod. Žádný hráč z týmu, který hru začíná, si v prvním kole nelíže kartu.

Ty a tvůj kolega máte společné kolo. Oba si lízáte v lízací fázi.  Oba můžete zahrát zemi během svých hlavních fází. Můžete sesílat kouzla, aktivovat schopnosti atd., v jakém pořadí uznáte za vhodné. Společně deklarujete obránce či útočníky. Jediné, co nesdílíte, jsou zdroje. Vaše země jsou jen vaše země, kolegovy bytosti jsou jeho či její, tohle je moje země, tohle je tvoje země.   Chci tím říct, že máte každý svoje země.  Popojedem.

 

TIME OUT PRO KRÁTKOU POZNÁMKU NA TÉMA TY A TVŮJ TÝM

Pamatuj si následující:  kdekoliv je řečeno „ty“, znamená to „ty“ a ne tvůj spoluhráč. Ale v Battlebond zavádíme nový herní termín: Tým.  Jakákoli karta říkající „tvůj tým“ tím myslí tebe nebo spoluhráče. Pokud nehraješ týmový formát, pak „tým“ znamená prostě „ty“.  Spoluhráč je člověk, se kterým jsi hru v týmu začínal, nikoli „protihráč se kterým zrovna spolupracuji ačkoli mu za pár kol vrazím kudlu do zad“. V normální partii Commanderu tak žádní spoluhráči například nejsou.

 

ZPÁTKY DO AKCE

Když je čas k útoku, společně se spoluhráčem se rozhodnete, které z vašich bytostí útočí. Pro každou z nich si vyberete, na kterého protihráče nebo protihráčova sférochodce útočí. Bytosti tvých protihráčů mohou blokovat jakoukoli bytost útočící na jejich tým nebo jejich sférochodce, nezávisle na konkrétním cíli útoku.

No a odsud už je to v podstatě ten samý Magic, který znáte a milujete. Povídejte si a domlouvejte se se spoluhráčem, to je půlka legrace. Přechytračte, přehrajte, přežijte druhý tým a doberte se k vítězství. A teď tedy mechaniky.

 

PARTNER   S….

Nejslavnější dvojice z Výspy Chrabrosti můžete najít v boosterech Battlebond. Po mojí pravici, přicházející z neznámých končin, nastupují nepopiratelní šampioni tohoto článku….Pir,výlupek s velkou představivostí a Zoubek, imaginární kámoš!

 

Pir, Imaginative RascalToothy, Imaginary Friend

Každý z nich má novou schopnost partner s (tím druhým). Tato schopnost znamená dvě věci. Za prvé, umí přijít jeden druhému na pomoc. Co tím chceme specificky říci v herním jazyce: když jeden přijde na bojiště, cílový hráč může najít v knihovně toho druhého, ukázat ho, dát si ho do ruky a zamíchat si knihovnu (Reminder text to bere trochu hopem, aby ušetřil místo, ale jde o standardní vyhledání a zamíchání.)

Za druhé, každý pár partnerů může společně sloužit jako velitelé Commander decku. Je to variace na originální partner schopnost, která debutovala v Commanderu 2016.  Tahle část schopnosti nedělá nic, pokud zrovna nehrajete Commander. Jediný rozdíl je v tom, že zde vyjmenovaní partneři mohou být společně veliteli pouze jeden s druhým a nikoli s dalšími bytostmi s partner. Nemůžete spárovat Toothyho s Vial Smasher the Fierce, například.  Také dejte pozor na to, že ne všechny „partner s….“ karty v Battlebond jsou legendární. Ty, co nejsou, nemohou být veliteli vůbec.

 

ASSIST (VÝPOMOC)

 

Není mnoho věcí, které musíte dělat v aréně Výspy Chrabrosti sami – ale sesílání kouzel je obecně jedna z nich. No tedy aspoň do chvíle,  než narazíte na novou schopnost assist. Tady máte Huddle Up.

 

Huddle Up

Když sesíláte kouzlo s assist, vyberete si jiného hráče. To může být spoluhráč (ten by vám asi měl chtít pomoci) či protihrát (kterého můžete vmanipulovat do pozice, že vám bude chtít pomoci). Onen hráč vám pak může pomoci tím, že připlatí libovolný počet generické many ze sesílací ceny kouzla. Nemůže vám pomoci s barevnou částí. Pro Huddle Up to znamená, že vy musíte zaplatit U, ale jiný hráč může přidat až 2.

Hráče si vybíráte až ve chvíli, kdy jste kartu s assist ukázali a provedli všechny požadované volby, včetně cílů.  Takže ten druhý hráč bude kompletně vědět, k čemu se upsal. Pokud nechtějí zaplatit, můžete buď zaplatit cenu kompletně sami, nebo si dokonce zvolit, že to kouzlo vůbec nesešlete.

 

SUPPORT (PODPORA)

Týmová práce plní sny, jak se říká.  A pokud je vaším snem zadupat soupeře do země, nic nefunguje lépe, než udělat váš tým monstrózně velký. Mechanika pochází ze sady Oath of the Gatewatch a sype kolem sebe +1/+1 žetony. V Oath jste mohli vidět ostatně i tohoto navracejícího se dravce.

 

Expedition Raptor

Pravidla pro support se nezměnila. Číslo za schopností znamená maximální počet cílových bytostí, které můžete posypat. Pokud má bytost schopnost support, nemůže se jí cílit sama. Pokud vám přikazuje učinit support kouzlo sorcery nebo instant, můžete si zvolit libovolné bytosti coby cíle. Můžete si zvolit méně cílů, než je napsáno, ale nezapomeňte na bytosti vašeho spoluhráče!

 

 

FRIEND OR FOE (KÁMOŠ NEBO ŽRÁDLO NEPŘÍTEL)

Přátele si drž blízko, nepřátele ještě blíž, a sice s novým cyklem karet, které ti dávají pro každého hráče možnost volby mezi dvěma efekty. Tady je zelený člen cyklu, Pir’s Whim.

Pir's Whim

Když se kouzlo „přítel nebo nepřítel“ vyhodnotí, první si zvolíte pro každého hráče mód, včetně sebe. V mnoha případech budete chtít sebe a kolegy označit za přítele a protihráče za nepřítele, ale můžete dělat, co je vám libo. Pokud chcete svému kolegovi v týmu ukázat, kdo je boss, a nemáte zrovna po ruce vhodnou výlohu, pak je nazvěte nepřítelem. To by mělo stačit.

Poté, co je rozhodnuto o přátelích a nepřátelích, všichni „přátelé“ provedou příslušný efekt. Ihned potom všichni nepřátelé. Tohle je vše součástí vyhodnocování kouzla, takže nikdo nemůže sesílat kouzla, aktivovat schopnosti, nebo cokoli jiného. Pokud jsou součástí efektu nějaké volby, jsou činěny podle pořadí hráčů.

Například, pokud necháte vyhodnotit Pir’s Whim, všichni přátelé si vyhledají v knihovně kartu země. Tyto země jsou odhaleny najednou, takže žádný z přátel neví, co hledali ostatní. Pak si každý nepřítel podle pořadí tahů zvolí artefakt nebo očarování. To znamená, že každý nepřítel bude vědět, co si vybral jiný nepřítel před ním. Pak jsou všechny vybrané artefakty nebo očarování najednou obětovány.

Označení za přítele nebo nepřítele platí jen pro aktuální kouzlo. Pokud sešleš další kouzlo „friend or foe“ později, znovu si volíš přátele i nepřátele.

 

JDEME NA TO!

Dav ztichl, všechny oči se upírají na ztemnělý vchod do arény. Scénáře jsou zvoleny. Kouzla připravena. Podíváte se svému kamarádovi do očí. Ten okamžik, na který jste trénovali, toužili po něm, mnohé mu obětovali … je zde.  Zaburácí vaše muzika. Dav vybuchne nadšením. Show začíná.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

 

Toliko Matt Tabak.

Ohledně Announcement Day se nebudu rozepisovat, všechno pokryl Štefan ve svých Pamětech. Krátce: Další tři bloky strávíme na Ravnice, ve formátu pět gild (Guilds of Ravnica), dalších pět gild (Ravnica Allegiance) a třetí sada, která nebude zaměřena na gildy.  Tento trojblok by měl být zároveň kulminací příběhu Stráže a Nicola Bolase, doslova finální a rozhodující bitva (alespoň to tak propagují Wizardi)

Můj názor: Popravdě bych nečekal návrat (a finále s Bolasem) takto brzo, ale co už. Někomu přijde možná maličko líto, proč Ravnica dostane tři sady, když Dominaria měla jen jednu. Gildy jsou namíchané jinak, než tomu bylo u RtR a GTC, což je dobře. (Konkrétně si Boros a Dimir prohodily místa s Rakdosem a Azoriany)

Na čínských sférochodcích (alespoň tak, jak jsou napsaní), je zajímavé to, že nemohou používat své plusové schopnosti na prázdném stole. Chybí tam totiž ono kouzelné „up to“.

No a nyní ke kartám z Battlebondu.

Jak je vidět i z Mattova úvodu, Battlebond nemá pro jednou popisovat boj na život a na smrt, ale spíše obdobu amerického wrestlingu pro davy žádající chléb a hry.  Stadion Výspa Chrabrosti najdete na všech Battlebondových duálech (na BR na něj hledíte z luxusního ochozu dovnitř), a také na dalších kartách.

Karty jako „miláček fanoušků“ nebo „plachtící vejtaha“ pak celý lehčí nádech sady jen podtrhují.

Z flavorového hlediska stojí za pozornost nová rasa azrů, což jsou vizuálně cosi jako DnD tieflingové/cambionové, kříženci lidí a démonů či ďáblů. Někdo je přirovnal také k WoW draenei. Každopádně to vypadá, že půjde o RB rasu, která pro jednou nebude sadistická či krvelačná, ale spíše hedonistická podobně jako theroští satyři (kterým se mimochodem podobají svými rohy také)

Partnerských párů je v sadě celkem jedenáct, všechny uncommon a výše. Pozoruhodné je to, že pokud v boosteru je jeden z partnerů, je tam i druhý (na slotu jinak patřícím uncommonu). To mimochodem znamená, že si můžete otevřít booster s těmito dvěma fešáky:

Rowan a Willa jsme mohli vidět již na obrázku boosteru, a téměř ihned dostali přezdívku X-men nebo Wonder Twins.  Nicméně to, že to budou sférochodci, jsme asi úplně nikdo nečekali 🙂

Mimo sférochodeckých dvojčat známe ještě následující partnery:

Pir + Toothy

Obr Gorm + azra Virtus

Anděl Regna + démon Krav

Rytířka Sylvia a drak Khorvath

A nelegendární:

Proud Mentor + Impetuous Protégé

Soulblade Corrupter + Soulblade Renewer

EDIT:

Lore Weaver + Ley Weaver

Chakram Slinger + Chakram Retriever (čert vem Flamecast Wheel, tady se s referencí na Xenu už fakt nes**li :D)

To je tedy devět z jedenácti. Můžeme-li usoudit podle obrázků boosterů….

…čeká nás minimálně ještě Zndrsplt a Okaun, aneb čtyři ruce, čtyři nohy a dvě oči… a potenciálně modrozelenou barvu milující dámy uprostřed jako další dvojice legend. a jedna další dvojice…

A na závěr otázka za zlatého bludišťáka…co mají společného následující karty?

Fan Favorite

Stolen Strategy

 

Regna, the Redeemer

Gorm the Great

Virtus the Veiled

Soaring Show-Off

Saltwater Stalwart

Virtus’s Virtue

Tidespout Tyrant

Shoulder to Shoulder

Doomed Dissenter

Greater Good

…samozřejmě kromě toho, že to jsou všechno karty z BB?

 

Tak ahoj příští týden, tentokrát už snad nad těmi ságami.

 

Honza Adam

Můžete zanechat komentář, nebo trackback z vaší vlastí stránky.

6 komentářů k “Battlebond – mechaniky a „spoilers so far“”

  1. Honza2 napsal:

    Když se tak koukám na Soulblade Corrupter a Mindblade Render…

    Mohl by Ashiok být azra? Jistá podobnost by tu byla…

  2. Cipisek napsal:

    Sleduju Společný Startovní Symbol… ?:) Battle-Bond 🙂

  3. Cipisek napsal:

    Sleduju Stejný Startovní Symbol:) Battle-Bond:)

  4. MJM napsal:

    Nemůžu si pomoct, ale vzhledem k těm reprintům to klidně mohli pojmenovat Commander Masters (Master & Commander? Commasters?).

    Těším se na to jak malý.

    Mimochodem Gavin někde potvrdil, že když máte v boosteru jednoho partnera ve foilu, bude i druhý zákonitě ve foilu:O Potenciálně tak může mít člověk v boosteru až čtyři mythicy!

  5. Torki napsal:

    Když už jsou v MtG dreinaiové, rád bych si postavil horďáckej balíček

Zanechte odpověď